Skocz do zawartości
Savage

Problem z dogrzewaniem świec

Rekomendowane odpowiedzi

witam! Passat z 93r TD. Od pewnego czasu mam następujący problem: po zapaleniu silnika żółta kontrolka od świec gaśnie, natomiast świece dalej grzeją(na krótko podłączyłem żarówkę). Bez różnicy czy silnik jest ciepły, czy zimny. Może walnięta jest kostka od dogrzewania świec(u mnie nr 134), ma ktoś pomysł jak ją sprawdzić(tylko nie piszcie,żeby wsadzić drugą, bo na ten pomysł sam wpadłem...tylko nie mam skąd ją wziąć)? Parę razy miałem tak,że po paru kilometrach aku padał i nie mogłem go odpalić... :625:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jakiś przekażnik jest zgrzany (styki), a to raczej widać gołym okiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie jakiś przekażnik jest zgrzany (styki), a to raczej widać gołym okiem.

 

Savage sprawa przekaźnika świec jest banalnie prosta.

Tylko on włącza zasilanie świec i jeśli cały czas jest napięcie na świecach to jedynie podstawienie sprawnego przekaźnika załatwi sprawę.

stempel72 ma rację. Styki mogły się skleić (ale tylko przekaźnika świec żarowych a nie "jakiegoś przekaźnika") lub też -jeśli masz elektroniczny przekaźnik -coś mogło się podjarać w układzie i cały czas przekaźnik "trzyma".

 

Niestety Twoje spostrzeżenie o podmianie jest jak najbardziej trafne. Innej rady nie ma.

Jedynie możesz wyciągnąć przekaźnik podczas pracy silnika i sprawdzić brak napięcia na świecach. Gdyby przypadkiem było (w co nie wierzę) oznaczać by to mogło istnienie jakiegoś mostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu przekażnika rzeczywiscie brak napięcia na świecach. Na rozgrzanym silniku świece mają napięcie, a słychać jak przekażnik wyłącza się(Nr 102) Kontrolka świeci

Jest jeszcze jakieś ustrojstwo które steruje przekażnikiem świec. Po wyjęciu go odcina

napięcie na pompę wtryskową (Nr134) Na zimnym silniku trzeba 2 razy przekręcić kluczyk

żeby załączyć grzanie świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie tak.

Niedawno zakładałem w Carismie elektroniczny przekaźnik świec żarowych od VW (wysoki). Zrobiłem zwykłą instalację pod przekaźnik, który grzeje ok 40sek. Przekaźnik siedzi obok silnika i wszystko hula jak należy. Być może przekaźnik dostaje jakąś informację od ECU, jak długo ma trzymać, a jeśli tak, to tu szukałbym przyczyny. Jednak proste podstawienie sprawnego przekaźnika wiele wyjasni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

hej, nie jestem znawcą ale wydaję mi się, że z przekaźnika można zdjąć tą osłonę plastikową. Jeśli by się udało to powinno być widać styki w tym przekaźniku. To też by wiele wyjaśniło, bo widziałbyś czy są "zlepione" cały czas czy nie. Wiem, że w ojca "szczupaku" mieliśmy problem z przekaźnikiem i właśnie zdjeliśmy osłonę i stykaliśmy styk palcem... i działało :610: Może i Tobie się to uda., pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
witam! Passat z 93r TD. Od pewnego czasu mam następujący problem: po zapaleniu silnika żółta kontrolka od świec gaśnie, natomiast świece dalej grzeją(na krótko podłączyłem żarówkę). Bez różnicy czy silnik jest ciepły, czy zimny. Może walnięta jest kostka od dogrzewania świec(u mnie nr 134), ma ktoś pomysł jak ją sprawdzić(tylko nie piszcie,żeby wsadzić drugą, bo na ten pomysł sam wpadłem...tylko nie mam skąd ją wziąć)? Parę razy miałem tak,że po paru kilometrach aku padał i nie mogłem go odpalić... :625:

 

Sprawdź czujnik temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten przekaźnik od świec "standartowy" jest wporządku-rozbierany i sprawdzony, zamieniałem też na inny, sprawny. Intryguje mnie inna kosta z numerkiem 134. Prawdopodobnie jest to jakiś przekaźnik, sterownik? do dogrzewania świec. Jak to rozebrałem to elektroniki tam było jak w telewizorze :615: Być może to faktycznie czujnik temperatury wody...tylko jak go sprawdzić?? Ma ktoś pomysł?? Ten czujnik ma 4 styki, i teraz wraz ze wzrostem temperatury gdzieś opór powinien rosnąć/maleć/powinno się zewrzeć* ?? jeśli tak to gdzie?? może jest walnięty, bo na ciepłym silniku też jest napięcie na świecach i cały czas grzeją... :644:

 

*niepotrzebne skreślić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat i jedziesz wokół przekaźnika świec żarowych. Tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
Ten czujnik ma 4 styki, i teraz wraz ze wzrostem temperatury gdzieś opór powinien rosnąć/maleć/powinno się zewrzeć* ?? jeśli tak to gdzie?? może jest walnięty, bo na ciepłym silniku też jest napięcie na świecach i cały czas grzeją..

 

Czujnik ma 2 obwody,z jednego wychodzi sygnał na wskaźnik temp.drugi steruje świecami.Temp rośnie rezystancja maleje.Obwody w czujniku:pin 1-3 i 2-4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności