Skocz do zawartości
Gość Bart

Z jakiego powodu są te drgania???!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bart

Witam,

 

Pojawił się u mnie jakiś czas temu następujący problem. Podczas hamowania odczuwa się na kierownicy dość znaczne drgania. Jest to zauważalne gdy jadę z prędkością od 100km/h w górę.

Czy ktoś wie co jest grane???

 

 

Bart

______Passat B4 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Skrzywione tarcze hamulcowe,wybite koncowki drazkow,zuzyte silent blocki...tyle...na razie nie mam wiecej pomyslow!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj !!!

Można dodać jeszcze początek końca tarcz hamulcowych i niekiedy łożysko piasty.

Pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors

Czyżby spaczone tarcze :624: najlepiej pojedz do mechanika bo na forum to można tylko zgadywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bula02

najpierw sprawdź czy nie masz wyząbkowanych opon, albo czy nie masz guza na oponie lub czy masz wyważone koła a potem zrób to co koledzy wcześniej napisali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Cisnienie w kapciach do sprawdzenia , a dodatkowo wszystko co powyższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Odgrzebuje kotleta

 

Mam panowie dla was zagadkę.

Gumy wymienione tarcze nowe klocki nowe łożysko tyż nowe a drgania jak były tak są.

Koła nic do tego nie maja bo to samo dzieje sie i na zimowkach i na letnich.

 

amortyzatorów jeszcze tylko nie sprawdzałem ale nie wydają oznak zbytniego zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

a zimowki i letnie na te same felgi zakladasz czy stalowki i alumki masz???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maluch22

Drgania o jakich mówisz pojawiaja się z reguły gdy masz niedoważone koła i dzieje się tak od prędkości 100km/h do jakiś 120-130km/h jak wyżej wibracje maleją to by było to natomiast jeśli pojawiają się tylko podczas hamowania to zowalizowane są tarcze hamulcowe ale tutaj dzieje sie to prawie non stop do zatrzymania auta ale tylko podczas hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Byku

jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy to któraś z poduszek silnika moze jest calkowicie wykonczona i drgania przenoszą sie na bude przy wiekszych predkosciach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. U mnie objawiało się to tym, że kierownica lekko ruszała się w góre i w dół. Było to bardzo denerwujące i odczuwalne podczas hamowania i dosć szybkiej jazdy. Pewnego dnia rozebrałem kolumnę kierowniczą i obok stacyjki jest takie mocowanie na imbus dokręciłem tą śrubę i drgania zniknęły. Chodzi o ta śrubę która obejma trzyma drążek kierownicy. Wybaczcie że pisze to bardzo nieprecyzyjnie ale robiłem to dosć dawno i za bardzo nie pamiętam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Koła letnie mam na felgach orginalnych stalowych zimówki na nieorginalnych też stalowych, wszystkie 8 wywazone.

Tarcze to na pewno nie są gdyż sa prawie nowe.

Na początku roku były wymieniane wszystkie gumy (poza gumą ta przy drazku stabilizacyjnym) wczesniej te wibracje pojawiały sie jeszcze czesciej.

 

Na dniach jade z amortyzatorami na stacje diagnostyczną.

 

drgania pojawiają sie mniejwiecej od 90-100 km/h w górę przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca, przy mocniejszym hamowaniu tego problemu nie ma.

Kolumna kierownicza jest przełożona z kordoby z regulacją wysokości, nie ma na niej zadnych luzów było to robione dawno i dokładnie.

 

Poduszki pod silnikiem były wymieniane dosyc dawno ale z tego co mi wiadomo one nie zuzywaja sie jakoś super mega szybko pozatym to raczej nie silnik robi te wibracje.

 

zagadka nadal nie rozwiązana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że tarcze są nowe, to za mało - można je pokrzywić przy pomocy ostrego hamowania i kałuży...

Czy drgania występują kiedy delikatnie zaciągniesz ręczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Nie poza tym tylne szczeki są do wymiany i ledwo lapią (nowe juz leżą na biurku i czekają na sobote)

 

Mało tego odczuwam to przewżnie na gładkiej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

wiesz co ja bym stawial na otwory centrujace w felgach. moga miec niezauwazalny luz ale podczas jazdy przy obciazeniach moze to wychodzic. opony masz w miare?? kupowales uzywki czy nowki jak nowki to ile sezonow maja???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

jezeli zawsze zakladasz dane koplety przod na przod a tyl na tylk nie zamieniasz ich to sprobuj zarzucic przod na tylk i na odwrot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Opony maja jeszcze dosyc dużo mięsa letnie tak samo.

Otwory sa na pewno ok bo to samo działo sie przed i po wymianie tarcz.

 

Jedyne czego jeszcze nie sprawdziłem to te nieszczesne amortyzatory które moga juz byc zużyte.

no ale jakby to było przyczyna to drgania miałbym hyba na nierównej drodze a nie na gładkim asfalcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

amory??? nie slyszalem o takim objawie. pobujaj buda bedziesz widzal czy dobre czy nie albo przez lezacego policjanta przejedz okolo 30-20 km/h i zobaczysz czy byja czy nie. tak mysle co ci tu doradzic bo mialem podobnie tylko ze ja walnalem kompletny remont zawiechy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

napewno masz ze jak wciskasz lekko hebel przy wiekszej predkosci drga lekko ster a jak dasz mocno to nie? swoznie koncowki wymieniales??? sprawdzales czy sanki sa dokrecone?? sruba sanek od skrzyni dokrecana przez wachacz lubi sie luzowac. jak wsio ok to jedynie kloski i tarcze. probuj za kazdym razem mocno chamowac (z wyczuciem) i moze sie ulozy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności