Skocz do zawartości
Marsal

[FAQ] Montaż haka w VW Passacie B3

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem w Passacie taką przygodę, że ktoś wjechał w tył pod światłami. Zderzak lekko się wygiął i spadł z zaczepu po lewej stronie. Skrzywieniu uległa belka wzmacniająca pod zderzakiem. Jako, że w domu jest przyczepka, było to dobrą okazją do montażu haka.

Kupiłem na aukcji używany hak Westfalia 321 259 . Waży 30 kg ma masywną belkę i nie jest odpinany. Hak zdemontowany z sedna B4, u mnie zamontowany do kombi B3 (czyli pasuje). Do tego musiałem dokupić na szrocie wzmocnienie pod zderzak ( bo moje się zdeformowało) i kierunki boczne oraz nowe gniazdo 7-pinowe i wspornik pod gniazdo.

Montaż polega na odkręceniu w bagażniku (wnęka koła zapasowego) 4 śrub na klucz 17 (może być ten od kół) mocujących belkę do podłużnic, pięciu blachowkrętów od spodu zderzaka oraz zdjęciu z zaczepów przy nadkolach.

Od belki wzmacniającej trzeba odkręcić mocowania do podłużnic. Potem przykręcić belkę haka, która ma w sobie już solidniejsze mocowania do podłużnic do belki wzmocnienia zderzaka. Wyciąć dziurę w zderzaku ( jest to zaznaczone na wewnętrznej stronie zderzaka). Potem złożyć belkę razem ze zderzakiem i można montować do auta w odwrotnej kolejności demontażu.

Wiązkę gniazda elektrycznego należy wprowadzić przez otwór w podłodze bagażnika zaślepiony gumowym przepustem i odpowiednio podpiąć do lamp. Kierunkowskazy na błotnikach montuje się w miejsce znaczków CL, podłączając do kostki na podszybiu w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego.

Zostaje tylko przegląd na SKP, koszt 35zł. Diagnosta dziwnie patrzył, że stary, używany hak. Pokręcił nosem, że nieodpinany, tylko na stałe. Sprawdził, czy jest blaszka z atestem/homologacją. Jeżeli ma atest, czyli jest dopuszczony to można montować. Obecnie jest zakaz produkcji nowych montowanych na stałe. Zobaczył czy gniazdo jest nowe 7-pinowe ( podobno 13-pinowe nie przechodzą przeglądu w Polsce, można zmienić sobie później). Poprawności działania elektryki nie kontrolował. Nie potrzeba dokumentów żadnych mieć do haka na przegląd, tylko swój Dowód Rejestracyjny auta. Po przeglądzie dostaje się zaświadczenie, że pojazd przystosowany do holowania przyczep. Z tym dokumentem do Wydziału Komunikacji po wpis w Dowodzie Rejestracyjnym i Karcie Pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ROMEK-R40

Witam dzieki bardzo za opis montazu haka , bo sam mam sobie założyc ale nie wiem czy bedzie pasował hak od kombi do sedana B3 . Czy to jedno i to samo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hak zdemontowany z sedna B4, u mnie zamontowany do kombi B3 (czyli pasuje)

Powinien pasować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oko89

A czy wie ktoś jak zamontować hak w przejściówce z 1994 wersji kombi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukajka bardzo dobrze wie, robiła to już wiele razy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche odkopie ale mam pytanie czy hak Westfalia 321 259 mozna zamontowac w passacie B3 bez zadnych przeszkód (jest to nieodpinany hak) Potrzebuje konkretnej odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche odkopie ale mam pytanie czy hak Westfalia 321 259 mozna zamontowac w passacie B3 bez zadnych przeszkód (jest to nieodpinany hak) Potrzebuje konkretnej odpowiedzi.

to przeczytaj pierwszy post, drugi akapit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to przeczytaj pierwszy post, drugi akapit.

 

chodziło mi bardziej jak to wyglada od str prawnej, czy moze byc taki hak bo gdzie nie przeczytam to musi byc odpinany a nie na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam od zawsze 13 pinowe ori VW gniazdo plus przejściówkę Brigs na 7 pin i przechodzi mi przegląd zawsze. Raz czy dwa miałem sprawdzane gniazdo na stacji tzn diagnosta podpinał się ze swoją wtyką i sprawdzał światła . Nigdy nie zmienię gniazda bo to dziadostwo co kupujemy za kilkanaście zeta to tylko problem czyli brak świateł .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam od zawsze 13 pinowe ori VW gniazdo plus przejściówkę Brigs na 7 pin i przechodzi mi przegląd zawsze. Raz czy dwa miałem sprawdzane gniazdo na stacji tzn diagnosta podpinał się ze swoją wtyką i sprawdzał światła . Nigdy nie zmienię gniazda bo to dziadostwo co kupujemy za kilkanaście zeta to tylko problem czyli brak świateł .

 

Tylko tu sprawa toczy sie o hak, czy moze byc na stałe czy musi byc odpinany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zobaczył czy gniazdo jest nowe 7-pinowe ( podobno 13-pinowe nie przechodzą przeglądu w Polsce, można zmienić sobie później). Poprawności działania elektryki nie kontrolował.

 

kolega pisał też o gnieździe 13 pin:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodziło mi bardziej jak to wyglada od str prawnej, czy moze byc taki hak bo gdzie nie przeczytam to musi byc odpinany a nie na stałe.

 

Odpinany musi być jeśli montujesz nowy hak.

Jeśli założysz używkę to może być na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpinany musi być jeśli montujesz nowy hak.

Jeśli założysz używkę to może być na stałe.

 

Mam używke własnie tego westfalia. Tzn jest to pewne w 100% ze tak moge zrobic i bedzie wszystko okej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega z pierwszego postu jak zrobił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolega z pierwszego postu jak zrobił?

 

No z tego co opisuje to mozna wywnioskowac ze załozyl i nie było zadnego problemu z wbiciem w dowód rejestracyjny. Tylko tu chodzi o ta pewnosc w 100% zeby mnie gostek na stacji diagnostycznej nie wysmial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pracuje "z hakami" więc rzetelnie odpowiem na pytania.

Haków spawanych już się nie produkuje ,bo jest zakaz ale montować można i używane i nowe ze starych zapasów. Jeśli diagnosta nie chce puścić , zmień diagnoste !

Każdy hak powinien mieć tabliczke znamionową z danymi , jeżeli nie ma nie powinien przejść badania jeżeli przejdzie ! zmień diagnoste !

Gniazdo może być 7-pinowe i 13-pinowe zależy co chcemy ciągać i gdzie . W przepisach nigdzie nie jest napisane że ma być 7-pinowe. Jeśli diagnosta nie chce puścić , zmień diagnoste !

Zadaniem diagnosty jest sprawdzić poprawność montażu haka i instalacji elektrycznej no i czy hak posiada homologacje zazwyczaj E20, e20

UWAGA ! znak jakości B nie jest homologacją .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale montować można i używane i nowe ze starych zapasów.

 

I o to mi własnie chodziło

 

---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

 

hak posiada homologacje zazwyczaj E20, e20

 

a jesli jest e13???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Homologowane części zaczynają się od literki E dużej lub małej a cyfra odpowiada krajowi w którym homologacje uzyskała dana część. Więc niema znaczenia jaką będziesz mial cyfre .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem wczoraj na stacji diagnostycznej czy kula moze byc na stałe, aodp dostałem ze kazdy hak instalowany teraz musi byc odpinany i jak bede mial na stałe to niepodbije mi przegladu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem i zamontowałem hak

czy ma ktoś gdzieś schemat kabli lamp tylnych, nie wiem gdzie podłączyć wiązke

 

czy lepiej dać nowe śruby 8.8 czy zostawić stare oryginalne i nieskorodowane 10.9 ??

Edytowane przez Tomek_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności