Skocz do zawartości
Gość Lotus

wkurzająca kierownica

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lotus

Witam mam taki problem że od pewnego czasu moja kierownica szeleści jak sie nią kreci :609:

np. na parkingu kiedy sie manewruje,taki dźwięk przypominający tarcie dwóch kartek papieru.

Bardzo wkurzające bo wydaje mi sie jakbym sobie do kolumny kierownicy napchał sterty liści :646:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tasma poduszki. Jak nigdy tego nie robiles proponuje warsztat :611: Nie jest to skomplikowane ale mozna niezle sie zdziwic :651:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

mialem to samo najpierw psikalem plakiem pomagalo ale ostatni zmienialem kierownice to posmarow

le styki od klaksonu i mam spokoj ale zato czeka mnie remont silnika kolo pasowe z razadem sobie odjechalo od silnik pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
czeka mnie remont silnika kolo pasowe z razadem sobie odjechalo od silnik pozdrawiam

no to masz problem chłopie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołączam się do tematu, bo mam podobny problem. U mnie było tak, iż moja kierownica przy skręcaniu najpierw delikatnie piszczała, następnie szeleściła, a teraz bardzo głośno szeleści. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być tylko uszkodzona taśma poduszki lub styki sygnału dźwiękowego, czy też coś jeszcze? Jak wymienić taśmę poduszki powietrznej i ile ona kosztuje? Jeśli ktoś z Was to robił, proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i radami w tym temacie. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem szorowanie, pjawiło się praktycznie znikąd, denerwowało aż dnia pewnego pucowałem auto w środku i od niechcenia popsikałem plakiem kierownicę i okolice obudowy kolumny, i od tej pory czyli dobry rok mam ciszę jak makiem zasiał :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze to rodzinne w passacie:) u mnie jest to samo, mechanik stwierdzil ze to jedynie przelaczniki sie poluzowaly. i niekoniecznie musi to byc zwiazane z tasma od poduchy, a to dlatego ze mialem kiedys identyczne tarcie w golfie II gdzie poduszka byla tylko na siedzeniu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

U mnie z kierownicą jest oki ale te plastiki piszczą a co do kierownicy to pewnie piszczy taśma poduszki powietrznej.!! :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez dzisiaj zaczelo szelescic przy kreceniu kierownica,wczesniej pojawialo sie sporadycznie,zauwazylem ze te dzwieki pojawiaja sie tylko kiedy zrobi sie bardzo cieplo/jak samochod postoi na sloncu z zamknietymi szybami i wewnatrz jest duchota/,przez okres opadow cisza,co moze byc?.Nie mam poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem a rozwiązałem go tak; na dole i spodzie kierownicy jak zajrzysz od dołu jest taki malutki prostokącik który dotyka do metalowego pierścienia który kreci sie razem z kierownicą , więc weź wacik na patyczku taki do czyszczenia uszów i przeleć nim po pierścieniu( zbierzesz cały syf) po tym zamocz w oleju lub w wd40 i przesmaruj ów pierścień i powinno pomóc w moim pomogło :ok:

wersja z air bak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jotes napisał/a:

Jak wymienić taśmę poduszki powietrznej i ile ona kosztuje?

 

Trzeba zdjąć kierownicę i zdemontowac taśmę. Czujnik składa się tak jakby z dwoch elementow: taśmy zewnętrznej, która idzie równolegle do osi kierownicy, no i z styku slizgowego, zamknietego w okrągłej, plastikowej obudowie. najlepiej jakbys do mechanika pojechał, bo całość przed montażem należy odpowiednio ustawic, by podczas skręcania kierownicą, przypadkiem się nie zdziwić, jak "strzeli" ten element z racji niewłaściwego montazu.

 

A ile kosztuje :?: Jest do kupienia tylko w ASO i to za marne 530 zlotych :przestraszony:

Regenerowanych nie polecam, ponieważ niektórzy staraja się lutowac te taśmy, ale i tak nie wytrzymują. "Uzywka" kosztuje 150 zł - ale wiadomo - można trafić na zepsutą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem też problem własnie z "szeleszczącą" kierownicą jakies 3 miesiące temu, tylko jeszcze do tego od czsu do czasu przy przekręcaniu stacyjki pojawiał się dymek. Zrobiłem podobnie jak napisał waldek40.

 

miałem podobny problem a rozwiązałem go tak; na dole i spodzie kierownicy jak zajrzysz od dołu jest taki malutki prostokącik który dotyka do metalowego pierścienia który kreci sie razem z kierownicą , więc weź wacik na patyczku taki do czyszczenia uszów i przeleć nim po pierścieniu( zbierzesz cały syf) po tym zamocz w oleju lub w wd40 i przesmaruj ów pierścień i powinno pomóc w moim pomogło

 

 

Tylko że psiknołem do środna nie wd40 lub zwykłym olejem ale jakimś niemieckim smarem w spreju do łożysk przewodzacym prad ( nie wiem jak się nazywał, pamiętam ze jak psiknołem na czarny plastik zosatwił biały nalot). Dymek też zniknoł gdyż prawdopodonie kusz jaki znajdował się na blaszce topił sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inuit

a co jeśli taśma rozsypała się tzn, wyszła razem z kierownicą ale została poskładana na pałe?czy da sie złożyć żeby było ok i jak to ma wyglądać? na razie mam odłączoną poduszkę ale gość który miał paska przedemną tak zrobił o tyle że mi o tym powiedział:633:, dzisiaj wymieniałem kostkę stacyjki i tak mi wpadło na myśl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taśma taśmą ale w większości przypadków "szeleszczą" styki klaksonu, które "chodzą" po miedzianym (mosiężnym) pierścieniu, smar po kilku latach wysycha, względnie odpływa wskutek temperatury i szeleszczenie gotowe. Wystarczy nasmarować pierścień, po którym przesuwają się styki i jest cisza. Moza zrobić to bez odkręcania kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odgiąć se blaszke i dotknąć ją smarem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności