Skocz do zawartości
Gość DarioLee

Filtr oleju Gdzie to ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarioLee

Powoli przymierzam się do zmiany oleju w silniku i tym samym musze zmienić filtr oleju. Tylko jestem troche mało obeznany z tymi sprawami i chciałbym sie dowiedziec gdzie on jest :641: I jak się do jego wymiany zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy chłodnicą a blokiem. Przykręcony do bloku taki cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili wiele stacji obsługowych w koszt oleju wlicza robociznę i wkład filtra. Po co męczyć się skoro za niewielkiie pieniądze może zrobić to ktoś inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba szybko napiszę ci, co powinieneś zrobić w punktach.

1.Rozgrzej silnik (pojeźdźj chwilkę)

2. Podstaw jakąś miskę pod misę olejową i odkręć korek spustowy, (jeśli masz osłonę plastikową pod silnikiem i zakrywa ona korek należy ją ściągnąć.

3. Niech do miski spokojnie zleci sobie olej

4. Odkręć filtr oleju (w lewo, powinieneś mieć albo dużo pary w dłoniach, albo łańcuszek do filtrów, jakiś inny klucz do filtrów, pasek do spodni ewentualnie ostry solidny śrubokręt, który po prostu wbijasz w filtr na wylot W MIEJSCE OD ŚRODKA DO TYŁU tzn. BLIŻEJ TYŁU FILTRA na chłopski rozum BLIŻEJ CHŁODNICY ABYŚ NIE USZKODZIŁ SOBIE GWINTU NA, KTÓRY ZAMONTUJESZ NOWY FILTR)

5. Wycieramy czystą szmatką miejsce tam gdzie odkręciłeś filtr (szmata bez piasku)

6. Bierzesz nowy filtr smarujesz uszczelkę palcem z odrobiną oleju, który za chwilę zamierzasz wlać do silnika.

7. Przykręcasz filtr na miejsce (DO PRZYKRĘCANIA NIE UŻYWAJ ŻADNYCH KLUCZY ZRÓB TO GOŁYMI RĘKOMA)

8. Zapal papierosa, fajkę lub mały browarek 0,3

9. Wytrzyj korek spustowy od misy i wkręć go do misy powycieraj misę

10. Wyjmij bagnet do sprawdzania poziomu oleju i go oczyść

11. Wlewamy olej powinieneś wiedzieć ile

12 Wkładamy bagnet i widzisz, że jest nadstan, ale to nic jak filtr zaciągnie to stan będzie dobry

13. Uruchamiasz silnik (CZASEM NIE GAZUJ) obserwujesz czy zgaśnie kontrolka smarowania (potrwa to zazwyczaj troszkę dłużej nisz normalnie) Jak zgasła to troszkę niech pochodzi

14. Pół papierosa

15. Wyciągasz bagnet wycierasz i sprawdzasz poziom ewentualnie dolewasz

PS. Jak nie wiesz jak wygląda filtr to najpierw idź do sklepu i po podaniu danych odnośnie silnika pan da ci nowy filtr i będziesz już widział jak wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad 6. Uważaj, żeby nie włożyć brudnego palucha w świeży olej, można ewentualnie posmarować starym, ale najlepiej jest wylać na coś odrobinę nowego oleju i dopiero w tym umoczyć palec, którym smarujesz filtr.

Ad 9. Dobrze jest założyć tu nową uszczelkę do korak spustowego.

 

Poza tym uważaj, jeśli np. przyjechałeś na wymianę oleju do znajomego na kanał/podjazd to olej może być bardzo gorący (również ten w filtrze :)) - nie poparz się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad 6. Uważaj, żeby nie włożyć brudnego palucha w świeży olej, można ewentualnie posmarować starym, ale najlepiej jest wylać na coś odrobinę nowego oleju i dopiero w tym umoczyć palec, którym smarujesz filtr.

Ad 9. Dobrze jest założyć tu nową uszczelkę do korak spustowego.

 

Poza tym uważaj, jeśli np. przyjechałeś na wymianę oleju do znajomego na kanał/podjazd to olej może być bardzo gorący (również ten w filtrze :) ) - nie poparz się.

Wielka racja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DarioLee, filtr oleju wygląda tak:

http://www.jdkulej.pl/artykuly/wymianaoleju8.jpg

powinieneś teraz go łatwo zlokalizować :)

i tak jak mówi wojtip - łańcuszek do zdejmowania i zakręcania filterka się przyda (zastępczo pasek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hendrix

Czy powyższa instrukcja, napisana przez szanownego kolegę Wojti'ego dotyczy również silnika 1.9TDI? Ponieważ od zawsze wymieniam sobie sam olej silnikowy, niestety nigdy nie miałem do czynienia z TDi i chciałbym się dowiedzieć czy mnie tam żadne "niespodzianki" nie spotkają, gdy będę wymieniał olej na własną rękę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dotyczy również silnika 1.9TDI

Tak oczywiście z wymianą to w zasadzie nie ma różnicy jaki to silnik może być różna kwestia filtra oleju (inne typy różne pojazdy)

Zrób tak jak robiłeś dotąd :ok: lub tak jak opisałem i będzie dobrze.

(ja także mam 1.9 TDI)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 rady:

1. jak spuszczasz olej to odkręć też korek wlewu (szybciej zleci)

2. Nowe filtry często są w workach foliowych, albo worki są dołączone do opakowania. Luzujesz stary filtr tak żeby dał się odkręcić ręką, wkładasz na niego ten worek (może być też zwykła reklamówka) tak żeby zakrywał szparę między filtrem a silnikiem i odkręcasz-w ten sposób unikniesz rozlania oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Nowe filtry często są w workach foliowych, albo worki są dołączone do opakowania. Luzujesz stary filtr tak żeby dał się odkręcić ręką, wkładasz na niego ten worek (może być też zwykła reklamówka) tak żeby zakrywał szparę między filtrem a silnikiem i odkręcasz-w ten sposób unikniesz rozlania oleju.

A dobra myśl :hurra::hurra::hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inic

Witam

 

Tyle porad n/t głupiej wymiany oleju i brak bardzo ważnego szczegółu !!!

 

Zalać przed założeniem nowy filtr czystym olejem !!!

 

siema'jom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalać przed założeniem nowy filtr czystym olejem !!!

:krzeslem::krzeslem: filttra się nie zalewa,tylko uszczelkę lekko smaruje. Ja zalałem i o mało co silnika nie zatarłem :dobani: , bo nie chciało pociągnąć oleju.

Dopiero jak wylałem olej z filtru i wkręciłem w silnik to zassał olej z miski olejowej. Teraz jest O.K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle porad n/t głupiej wymiany oleju i brak bardzo ważnego szczegółu !!!

Dlaczego to takie głupie?????????

Zalać przed założeniem nowy filtr czystym olejem !!!

A jak filtr jest przykręcony do góry nogami to co palcem kolega przytrzyma???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek_marek

mój znajomy zalewa przed wymianą filtry i robi tak od zawsze- nie tylko w moim aucie i wszystko jest ok. kontrolka gaśnie po chwili więc w czym problem żeby nie zalewać? przecież tak czy inaczej filtr musi się napełnić. nie jest on przelotowy jak ten od paliwa więc poziom oleju po chwili spadnie bo zaleje filtr.

czekam na info.

pozdrawiam

marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest on przelotowy jak ten od paliwa więc poziom oleju po chwili spadnie bo zaleje filtr.

właśnie że może nie zalać bo otwory: wylotowy i wlotowy oleju, są na jednej wysokości i jak się zrobi poduszka powietrzna to pompa oleju zacznie "mielić" olej w misce i nie przepchnie przez filtr (u mnie tak właśnie było góra gorąca i prawie tłoki zacierało a dól zimny).

Chyba że u mnie to szczególny przypadek że wkładam nie zalany filtr, ale sprawdzałem 3 razy dla pewności i rezultat był właśnie taki, że po zalaniu filtra olejem, pompa oleju "mieliła"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy powyższa instrukcja, napisana przez szanownego kolegę Wojti'ego dotyczy również silnika 1.9TDI? ...

 

Inny filtr oleju, częstsza wymiana i nie wiem jak w 1,9 , ale w 1,6 TD filtr oleju nie jest przykręcany bezpośrednio do silnika, ale poprzez taką kostkę gdzie przepływa płyn chłodniczy (celem ochłodzenia oleju), więc trzeba odkręcać filtr delikatniej i warto ten wymiennik ciepła delikatnie dokręcić.

Aha no i najważniejsze olej powinien spełniać normę volkswagena VW 505.00 (ja przynajmniej mam taką wielką naklejkę z napisem Achtung! nur oli VW 505.00 norm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zna ktoś tą normę ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xender

Witam

Oczywiście wszystko fanie pieknie jak ktoś ma "normalnego" paska a nie tak jak ja :( Mój waria(n)t ma klimatyzację więc tu już nie jest tak prosto. Dojście do czegokolwiek to istna męczarnia nie mówiąc już o zdolnościa ginekologicznych :) :) :) Tam odkęcić filt to nie jak dal psa kiełbasa. Dojścia brak. Wszystko przeszkadza. A jak się weźmie klucz z łańcuchem to założyć można ale do pokręcenia trzeba mieć 4 łokcie :) Że już o wymianie termostatu nie wspomnę :( Będzie warsztat samemu nie dam rady :(

pozdrawiam ( jak najdalej od klimy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zna ktoś tą normę ? :)

 

To jest norma mówiąca o tym, że dany olej jest dopuszczony przez VW do stosowania w ich silnikach. Teoretycznie jest tak, że VW określa jakie parametry (poza standardowymi, które są mało dokładne) musi spełniać olej, po czym badają go w swoim laboratorium i na koniec (pewnie za "drobną" opłatą) pozwalają drukować na oleju, że spełnia tę normę.

Podobnie robią inni (np. Mercedes, BMW, Porsche). Inne firmy kupują olej od jakiejś dobrej firmy i sprzedają w swoich butelkach odpowiednio drożej. A jeszcze inne biorą kasę od koncernów olejowych i piszą w instrukcji (np. Zalecamy olej Mobil lub Castrol).

 

Tak, że w przypadku VW szukaj na butelce oleju odpowiedniego oznaczenia VW 50X.XX

 

O już mam właściwy tekst:

 

 

Specyfikacje firm:

 

Niektórym producentom samochodów, szczególnie niemieckich koncernów samochodowych nie wystarcza fakt, że dany olej silnikowy spełnia odpowiednie międzynarodowe klasyfikacje lub specyfikacje i dlatego stawiają oni dodatkowe wymagania (rozszerzone badania) dotyczące jakości oleju. Wymagania te określane są w normach charakterystycznych dla danego producenta samochodów (np. „VW-Norm 503.00").

 

VW-Norm:

 

WV 500.00

oleje typu lekki bieg do silników benzynowych i ssących Diesla. Tylko oleje SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po X 91 oleje XX>40 nie będą już uwzględnianie.

 

VW 501.01

konwencjonalne uniwersalne oleje silnikowe bez charakteru niskiej lepkości przeznaczone do silników benzynowych i ssących Diesla.

 

VW 502.00

oleje niskiej lepkości do silników benzynowych pracujących w utrudnionych warunkach.

 

VW 503.00

nowa norma do silników benzynowych samochodów osobowych o przedłużonym okresie międzywymianowym (WIV: 30.000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).

 

VW 504.00

nowa norma VW dla pojazdów z Longlife-Service. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla z filtrem płytkowym bez ulepszaczy paliwa

 

VW 505.00

całoroczne oleje do silników Diesla z i bez turbodoładowania

 

VW 505.01

całoroczne oleje do silników Diesla z pompą wtryskową

 

VW 506.00

nowa norma do silników Diesla z przedłużonym okresem międzywymianowym (WIV: 50.000 km. 2 lata. HTHS 2,9 mPas).

 

VW 506.01

norma dla silników Diesla z pompą wtryskową z przedłużonym okresem międzywymianowym (WIV)

 

VW 507.00

nowa norma VW dla pojazdów z Longlife-Service. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla łącznie silnikami Diesla z filtrem płytkowym bez ulepszaczy paliwa

 

 

Przypomnę jeszcze, że również olej do skrzyni biegów powinien spełniać odpowiednią normę nr VW 501.50 Tutaj akurat jest to ważne, gdyż VW ma specyficzne wymagania co do oleju przekładniowego, ale o tym pisałem już we właściwym wątku dot. oleju w skrzyni biegów.

 

 

xender

też mam klimę i filtr odkręciłem normalnie od góry rękami, choć jak się ma kanał też jest to dość łatwe (jak ktoś przykręcił rękami jak bozia przykazała a nie pastwił się łańcuchem przy przykręcaniu). Mnie poraża tylko wymiana oleju i filtra w dieslu co 7500 km (u mnie co 3 miesiące). Co do termostatu w aucie z klimą i wspomaganiem to masz rację ginekolog nie dałby rady :dobani: A uwierz turbo diesel z intercoolerem w wykonaniu VW przypomina bardziej mini rafinerię niż silnik samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności