Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni mam taki problem z migaczami :

 

- Przy chamowaniu włączają mi się oba migacze (delikatnie mrugnął i koniec) tylnie (przednie nie).

- Dodatkowo jak włącze sam migacz lewy czy prawy do włącza mi się trzecie światło stopu.

- Jak chamuje to nie moge włączyć migaczy. Zdaża się że migacze wogule nie reagują.

 

Przypuszczam że jest gdzieś zwarcie gdyż takie problemy pojawiają się i znikają lecz nie mam pojęcia gdzie grzebać aby je znaleźć ?

 

Jakieś sugestie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa przy tylnych lampach. Jak jest wersja USA lub kanada to norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na brak dobrej masy w lampie tylnej :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż spróbuje sprawdzić i dam znać :)

 

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, masa z tyłu - jak mówią koledzy. Zmieniłem na drugą lampę (woziłem w bagażniku) i pomogło. Uprzedzam, że za dwa-trzy dni będę miał na sprzedaż komplet tylnych lamp (Treser) - zmieniam na oryginalne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze jedną prośbe.

 

Wytłumaczcie to tak jak dla laika (czyli mnie) co mam sprawdzić?

 

Z tego co pamiętam jak grzebałem niegdyś w schowku to faktycznie z lampy idzie trochę kabelków. Zakładam że jeden z nich jest przymocowany bezpośrednio do blachy ( a przyjnajmniej powinien być ) i tu jest problem.

 

PS: Przypuszczam że jest on kolory czarnego.

 

Proszę o info czy dobrze mi się wydaje.

 

Sorki że zadaje tak trywialne pytania lecz jak zacznę grzebać to niechce żeby mnie coś zaskoczyło :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przypuszczam że jest on kolory czarnego.

 

Proszę o info czy dobrze mi się wydaje.

 

POwinien być czarny. Zobacz czy wtyczka, która wchodzi w lampę ma dobre styki. Zawsze możesz psiknąć ELEKTROSOL na styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tobi26

witam,co do koloru to dobze myślisz powinien on miec czarny kolor,chyba ze ktos sie juz bawil w jakies przerobki i zamienil kolory,ale jak sciagniesz cala obudowe tylnej lampy to kabel od masy powinien byc dolaczony do wspolnej blaszki od wszystkich zarówek,a po za tym to jak juz sciagniesz to najprawdopodobniej bedzie widac ktory kabelek jest najbardziej przegrzany lub juz nadpalony,milej zabawy >:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż próbowałem ostatnio tę usterkę usunąć niestety z marnym efektem :(

 

Sprawdziłem kable które są przymocowane do blachy, oczyściłem styki. Sprawdziłem czy nie ma jakiegoś kabla nadpalonego, sprawdziłem kable wychodzące z lamp i niestety nic nie zauważyłem.

 

Jedyne co znalazłem to dwa kabelki które były połączone na krótko - to je zlutowałem i zaizolowałem sądząc że może to coś da.

 

Przypatrzyłem się jeszcze drugiej lampie ale tam też nie widzę nadpalonych kabli i kiepskich połączeń.

 

No i niestety disco nadal, włączam hamulec i lekko świecą migacze. Włączam migacz i dodatkowo miga trzecie światło stopu :(

 

Czy coś jeszcze może generować taki efekt czy masa z tyłu to jedyne źródło problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Varcan, może ktoś przekaźnik zamontował żeby było tak jak w amerykańcach.

Co raz więcej widuję takie auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby to było umyślne działanie.

 

Czasem jak jadę i zacznę hamować wówczas widze że kontrolki migaczy lekko się jarzą i jak w takim stanie włącze migacz wówczas on nie zadziała (ani lewy ani prawy). Jak tylko puszcze noge z hamulca to migacz się włączy - taki stan rzeczy ma czasami miejsce (wersja EXTREM) - na szczęście tylko czasami ale coraz częściej :(

 

Raczej to wszystko jest ze sobą powiązane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, trzeba dobrać się do lamp jeszcze raz i żarówką (jeden przewód podłączony do pewnej masy-karoserii a drugi bada określony obwód) na złączce posprawdzać wszystkie światła z prawej i lewej strony. Do tego potrzebne są dwie osoby.

Jeśli wtedy bedzie dyskoteka, to należy szukać przetartych przewodów w instalacji.

Wtedy trzeba jechać wzdłuż instalacji do przodu.

 

 

 

 

Na tym etapie rozważań nie da się niczego więcej podpowiedzieć.

 

Do dzieła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Sprawdz mase przy akumulatorze. [akumulator-nadwozie, za zwyczaj jest to pleciony przewód] Ja też kiedyś tak miałem odkręciłem przewód masowy od nadwozia porządnie oczyściłem miejsce w którym styka sie z nadwoziem i po bólu. Jeżeli czyściłeś przy lampach to wygląda na to że całe nadwozie nie ma dobrej masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety Czarek, muszę Cie rozczarować. Wnętrze karoserii to nie komora silnika targana wodą, błotem i solą.

 

A gdyby to była masa silnika, to przy takiej dyskotece samochód w ogóle by nie odpalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarek

Ale zaśilanie i masa są pobierane od głównego zródła czyli od akumulatora a jak tam nie bedzie dobrego styku to reszta juz nie działa.a robi sie tak dlatego ze czym wiecej jest właczonych odbiorników to ta masa jest za słaba bo nie ma dobrego kontaktu [nie ma dobrej masy karoseri której głównym zródłem jest akum]. Bo tam wszystko sie zaczyna, cała karoseria ma mase od akum.Masa przy oswietleniu jest doprowadzona z nadwozia a nadwozie ma mase z akumulatora DROGI KOLEGO JAFO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę prowadzić tu zajęć z podstaw elektyki, ale.....

Jeżeli jest tak, jak mówisz, że przygasają światła, to wg Ciebie może być uszkodzona masa. Może być owszem, ale wtedy oporność styków na przewodzie masy powinna wynosić conajmniej...

 

Wzór

P=UxU/R czyli

R=UxU/P

i tak:

Moc rozrusznika powiedzmy 800W przy 12V mówi, że:

144V/800W≈ 0,2Ω

 

Czyli rozrusznik taki wykazuje swoją moc przy rezystancji przewodu masowego max0,2Ω (wliczając w tą rezystancję przewód +).

 

Jeśli żarówki świecą byle jak ok 8V, to:

144v/70W (≈moc efektywna świateł mijania dla tego napięcia) = 2Ω

 

 

 

Jeśli masa bedzię miała 2Ω, to:

P=UxU/R czyli:

144V/2Ω=70Watt kolego Czarek

 

Przy masie, o której piszesz -mającej 2 i więcej omów wychodzi siara.

Napewno silnika nie odpalisz, nawet nie drgnie a światła będą jakoś bździły.

70 Watowy rozrusznik nie pociagnie nawet kabla do kosiarki :637:

 

Więc nie pisz mi o elektryce, jeśli się nie znasz.

 

 

 

Czuję się zażenowany, że musiałem w taki sposób wyjaśniać sprawy, które dla mnie i nie tylko są tak oczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Ewidentnie brak...masy!!!!Identyczne objawy mialem od tygodnia!!!Nie dochodzilem dlaczego,gdzie i z kad!!!Wpiolem sie w kabel lampy(prawa)od masy i przylutowalem do nadwozia,jak reka odja!!!Byc moze jest to rozwiazanie dorazne ale.... dziala!!!

:ok:

Ps:u mnie kabel masy ma kolor brazowy!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - tez sie wypowiem, bo mialem to samo :rotfl:

 

Myslalem, ze zwarjuje, kombinowalem, myslalem i nic :dobani:

 

Postanowilem zmienic caly ten plastik z tylu, w ktory to wtykamy zarowke migacza i stopu, gdyz na starym zauwazylem cos w rodzaju osadu wielkosci doslownie glowki od szpilki-

 

OD RAZU ZACZELO DZIALAC JAK ZLOTO :ok: , wiec polecam najpierw wymiane tych elementow, bo mozemy szukac i szukac, zmieniac bezpieczniki, przekazniki, badac doplyw pradu i dupa bedzie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6

W Passacie masa to brązowy.Kabel idący od lamp jest z lewej strony w bagażniku przykręcony do karoserii.Odkręć wyczyść rdzę i śniedź i ponownie przykręć."Dyskoteka" jest w 99% spowodowana brakiem masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Kiedy miałem dyskotekę z tyłu , w obydwu tylnich lampach do druku masowego przylutowałem kable i przykręciłem je do śrub w schowkach. Swięty spokój po wsze czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności