Skocz do zawartości
omus

Problem z światłami w B3...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam B3 kombi z 90 roku, po zakupie autaka zauwazyłem że ma słabe światła a punkty rozmyte. Kupiłem więc nowe żarówki załozyłem i chciałem sobie światła ustawić... i tu zaczęły sie problemy. Światła świecą tak że wyraźnie widać linie oraz plama każdego tworzy taki trójkąt przypominający strzałekę skierowaną w lewo. Problem jest taki: Jeśli ustawię te dwa trójkąty tak by były na drodze i "krótkie" dobrze oświetlały mi środek jezdni przed autem - to po właczeniu "długich" świeca mi one "w kosmos" mocno na lewo i za wysoko tak że oświetlam nimi domy obok których zaraz pojadę a nie jezdnię... jeśli usatawię światła tak by "długie" swieciły mi prosto i na drogę - wtedy kótkie sa bardzo krótkie - świecą bardzo blisko i najmocniej oświatlaja prawe pobocze zamiast jezdnię... :612:

 

Co to ma być, jak to ustrawic, miał juz kiedyś ktos coś takiego???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest dobrze.

Musisz pojechać na stację diagnostyczną, lub do jakiegoś warsztatu dysponującego przyrządem wyposażonym w lusterko z cienką kreską, które umożliwia precyzyjne ustawienie reflektorów.

Ja ustawiałem sobie sam (sprawdzałem później na takim przyrządzie i wyszło git), lecz jest to trudne do wykonania dla osób nie mających pojęcia, jak to się robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor

Ja byłem w serwisie i koleś ustawiał mi światła tym aparatem. Ale odstawił taką fuszerkę że światła świeciły metr przed autem a długie może z 4 metry i to maksymalnie podniesione. Dopiero w domu musiałem sam to poprawić ale ciągle nie jest idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samo ustawianie jako takie jest teoretycznie proste, bo są po prostu dwa poktętła przy każdym reflektorze, jedno góra-dół i drugie lewo-prawo. Problem w tym że jeśli założyc że reflektory są dobre i ustawię je sobie tak że długie będa świecić prosto i na jezdnię, a nie w kosmos, to krótkie będa wtedy bardzo blisko świeciły (co mi sie nie podoba bo w końcu to ich najczęściej używamy) a te trujkąty z plam świetlnych prz załączonych krótkich oswietlac będa pobocze - przed autem jest wtedy i tak wystarczająco dużo światła, ale denerwyje mnie fakt że pobocze jesta aż tak mocno oświetlone.

Nie pasuje mi ten rozstrzał poprostu - tak jakby krótkie z mało zachodziły na długie, czyli krótkie swieca za nisko a długie za wysko. Serio jeśli ustawić krótkie na jakąś sensowną odległośc to na prostej drodze długie świeca do góry... Chciałbym dodac że mam w aucie pokrętło do regulacji wysokości świateł ale nie działa - nie wiem czy się zepsuło czy nie mam tej funkcji po prostu bo auto niedawno kupiłem, ale nikt nie montował by chyba pokretał które nie jest potrzebne więc raczej mam to zepsute...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła ustawia się w ten sposób:

 

-Podjeżdżamy pod pionową ścianę i odznaczamy na niej środki reflektorów świateł mijania

-odjeżdżamy od ściany 5 metrów na wprost (równa, pozioma nawierzchnia)

-trymer regulacji świateł ustawiamy na "0"

-światła ustawiamy tak, by granica promienia świateł mijania był 5 cemtymetrów poniżej zaznaczonych środków reflektorów świateł mijania.

 

 

 

 

 

regulacja świateł

ustawianie świateł

światła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super :) dzięki wielkie :D

 

Problem postaram sie zilustrować na zdjęciach, choć niestety ale w bardzo małym stopniu oddają to o co mi chodzi o czym pisałem wyżej...

więc tak wygladaja światła mijania:

 

s17wk.th.jpg

 

a tak drogowe:

 

s25xp.th.jpg

 

Na mijania nie widac na zdjęciu za bardzo że świeca na prawo mocno, ale wierzcie mi na słowo z etak jest. Na drugim zdjęciu zaś widać że "długie" świeca w lewo (droga jest prosta i auto stoi prosto na środku)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja w swoim pasku zrobiłem porządek za światłami raz na zawsze.Jeśli chcesz mieć dobre,jasne światło to (zakładając że masz dobre odbłyśniki) zakładaj dodatkowe przekaźniki do świateł.Efekt jest niesamowity.Co to da?Zrób taką próbe.Podjedź wieczorkiem pod ściane i włącz długie światła.Jak już będą świecić to pociągnij do siebie dźwigienke od kierunkowskazów(jak przy błyśnięciu długimi) - prawda że jaśniej świeci?A na przekażnikach jest jeszcze lepiej.I wystarczają najzwyklejsze żarówki 55/60W.A co do ustawienia to nie zauważyłem że przy prawidłowym ustawieniu mijanki długie świeciły w niebo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pszemek, a na czym polega montowanie tych przekaznikow??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pszemek, a na czym polega montowanie tych przekaznikow??

 

Tu masz wszystko narysowane i wyjaśnione.

Przekaźniki montujesz w komorze silnika dobrze przykręcając

by nie drgały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja założyłem 4 przekaźniki i do nich wspólny bezpiecznik.Ważną rzeczą jest też poprowadzenie dodaktowej(porządnej) masy do każdego z reflektorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie u mnie występuje wyżej wymieniony objaw że jak mam włączone światła drogowe i pociągnę za dźwignię kierunkowskazów do siebie to znacząco poprawiają sie światła, zawsze zastanawiałem się po tak jest, światła postojowe i mijania są drogowe też i nawet nie wiem jak te czwarte światła nazwać :D , czy tak ma być i czy to jest normalny objaw ?? czy z wiekiem auta coś sie psuje na niekorzyść wydajności świecenia lamp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest normalny objaw. Co ciekawe nie jest to spowodowane poprawieniem styku, jak twierdzi wiele osób na tym forum :D

w momencie pociągnięcia dźwigni włącza się "sygnał", świeci jednocześnie włókno świateł drogowych i mijania, stąd dużo większa jasność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. Zapewne tak jest w B3 więc napisze coś od siebie. W B4 fabrycznie palą się długie razem z krótkimi. I przekaźniki to złota recepta na jasność i niestety wtedy dobrze widać że to wina styku przełącznika zespolonego. Idąc tym tokiem myślenia w B3 wystarczy zmierzyć napięcie na żarówce i zrobić ponowny pomiar z dociśniętą dźwignią zmiany świateł. Przedmówca ma rację że w B3 palą się krótkie z długimi przy dociśniętej dźwigni ale miernik w dłoń i na pomiar pochodni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w momencie pociągnięcia dźwigni włącza się "sygnał", świeci jednocześnie włókno świateł drogowych i mijania, stąd dużo większa jasność.

 

z kolegą jak patrzyliśmy to po włączeniu drogowych świateł palą sie mijania i drogowe a jak pociągnie sie jeszcze dźwignie do siebie to zapala sie dodatkowe źródło światła ale po stronie lampy gdzie jest zamocowana żarówka od świateł drogowych... idę sprawdzić napięcie na żarówce od mijania zaraz napisze o wynikach :D

 

ok sprawdziłem na żarówce od świateł mijania jest 13,08V a na akumulatorze 13,40v, dobrze to czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

waldek40, chyba coś pomieszałeś wyniki, bo wychodzi z tego, że prąd u Ciebie płynie od żarówki do AKU :P

Zakładam, że wyniki są odwrotne, czyli jest wszystko O.K. Po założeniu przekaźników będziesz miał ok. 0,1-0,2V różnicy między napięciem akumulatora a napięciem na żarówkach, więc w Twoim przypadku bym się nie bawił w przekaźniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waldek40, chyba coś pomieszałeś wyniki, bo wychodzi z tego, że prąd u Ciebie płynie od żarówki do AKU :P

Zakładam, że wyniki są odwrotne, czyli jest wszystko O.K. Po założeniu przekaźników będziesz miał ok. 0,1-0,2V różnicy między napięciem akumulatora a napięciem na żarówkach, więc w Twoim przypadku bym się nie bawił w przekaźniki.

 

już poprawiłem, faktycznie różnica jest nie duża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja założyłem przekaźniki do swojego passka i do tatuśkowego.

Efekt jest piorunujący, duzo lepsze swiatło jasnośc i do tego jeszcze żaróweczki PHILIPSA Gt150 czy jakoś Tak.

Z niebieską poświatą, dają czyste białe światło na drogę.

 

Porównajcie sobie światła w poczciwym maluszku przed i po założeniu przekaźników.

 

Osobiście polecam montaż Przekaźników, daje to o wiele lepsze efekty, większy prąd na żarówki ( nie skracając ich żywotu), a co za tym idzie mniejsze obciążenie na stykach przełącznika przy kierownicy.

 

PozdraVWiam, Mateusz :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

koksik997, ale kolega ma naprawdę niewielki spadek napięcia na instalacji auta, więc nie ma sensu się bawić w przekaźniki. Jak przekaźniki założy, to będzie miał spadek jak napisałem w poprzednim poście, więc nie ma o co walczyć, nie zauważysz takiej różnicy.

Do pasków niestety montowali instalacje z przewodów o różnych przekrojach. Widać kolega ma tą solidniejszą wersję. U mnie jest spory spadek napięcia i założę przekaźniki, a raczej klucze elektroniczne, bo mam szerszy pomysł :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do pasków niestety montowali instalacje z przewodów o różnych przekrojach. Widać kolega ma tą solidniejszą wersję.

 

Tak to pewno jest i racja.

W passku tatuśka instalacja elektr. swiatełek była zrobiona na cieniutkich kablach....

u mnie w passku natomiast już instalacja zrobiona była na grubszych kablach, spadek napiecia nie był az tak wielki jak na cienkich kablach ale mimo wszystko po załozeniu tych przekaźników jesr róznica, bynajmniej w tych modelach które żesmy z tatuśkiem przerobili :P

PozdraVWiam, mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności