Skocz do zawartości
Gość waljo

Poziom oleju w skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość waljo

Szukałem na forum ale jakoś nic nie znalazłem dlatego pytanie. Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów? znalazłem taki wziernik pomiędzy skrzynią a silnikiem zakryty gumową zaślepką włożyłem bagnet od oleju z silnika i slady oleju są na samym końcu bagnetu. Zastosowałem taka metodę bo miałem kiedys Kadetta i tak się mierzyło. Ale teraz najważniejsze czy dobrze to robię? i jaki powinien być ten poziom?.

W księżce wyczytałem tylko, że poziomu oleju się nie sprawdza ani też się go nie wymienia. Tak szczerze mówiąc to trochę dziwne. :609:

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW masz korek wyrownawczy z boku skrzyni- jezeli sie wylewa to znaczy ze jest stan i tak powinienes sie kierowac jezeli uzupelniasz oleum :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Dzięki a gdzie ten korek znaleźć, mógłbyś w przybliżeniu określić miejsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metoda jest organoleptyczna

Odkrecasz ta zatyczke z boku skrzyni biegow, jest tylko jedna (nie ta od dolu) no i wkladasz palec i sprawdzasz czy jest olej tuz przy samym korku.

Jak nie, tzn, ze Ci ubylo.

To tak najprosciej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro
Dzięki a gdzie ten korek znaleźć, mógłbyś w przybliżeniu określić miejsce?

 

 

korek jest z boku skrzyni (jak stoisz przy lewym kole i patrzysz na skrzynie to po lewej

stronie (śruba na taki wielki klucz ampulowy))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Sprawdziłem, mało oleju wymieniłem i jest OK. Poprzednio opornie wchodziły biegi. miarką się nie sprawdzi poziomu, a otwór o którym pisałem wcześniej schodzi chyba do przedziału gdzie jest koło zamachowe :647: Dzięki wszystkim za dyskusję. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otwór o którym pisałem wcześniej schodzi chyba do przedziału gdzie jest koło zamachowe

Jak będziesz sobie może sam wymieniał pasek rozrządu to w tym otworze widać znaki które są do tego niezbędne :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors

To ja sie dołącze jeszcze z takim pytankiem co ile kilometrów trzeba dolewać tego oleju średnio??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

W warsztacie powiedzieli, że nie wymienia się tylko ewentualnie kontroluje poziom i dolewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Jak nie ma wycieków to nic nie dolewasz.Syntetyk wymienia się tak co 60 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie ma wycieków to nic nie dolewasz.Syntetyk wymienia się tak co 60 tyś.

 

 

Przecież mowa o skrzyni biegów.

Żadnej wymiany w instrukcji obsługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może zdjęcia , lub mógłby zrobić tego gdzie i jak sprawdzić ten olej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

JAFO, chcesz powiedzieć że olej po 15stu latach i 300 tkm ma ciągle takie same właściwości smarne :628:

 

Wiem że w instrukcji nie ma mowy o wymianie ale moim zdaniem powinno się wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Otwórz maskę w skrzyni biegów od strony chłodnicy znajdziesz taką dosyć dużą śrubę na taki sześciokątny klucz 14-tkę. Odkręć ją, i teraz trzeba jakoś przez ten otwór sprzwdzić jaki jest poziom powinien być do tego otworu. jerzeli olej zacznie wypływać jest OK, jak nie to trzeba dolać. Poczekaj trochę aż olej osiądzie w skrzyni nie sprawdzaj bezpośrednio po zatrzymaniu pojazdu.

Z tą wymianą oleju to nie podlega on wymianie tak pisze w książce, od kilku mechaników to samo słyszałem.

Jeden radził aby kupić dobry olej bo inaczej występują problemy z biegami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
znajdziesz taką dosyć dużą śrubę na taki sześciokątny klucz 14-tkę
a nie na 17-nastkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Panowie co do sprawdzania poziomu to myślę, że nawet nie ma tego jak zrobić. Bo niby jak sprawdzić poziom poprzez ten otwór zalewowy, który jest z boku skrzyni?. Czyli moim zdaniem stwierdzenie z książki, że nie sprawdza się poziomu oleju, ma sens bo nie ma tego jak zrobić. Tak że pozostaje tylko jego uzupełnianie do pozoimu tego otwory wlewowego i to w zasadzie wszystko.

Kiedys w kadecie poziom oleju w skrzyni biegów sprawdzał sie miarka od oleju z silnika, był specjalny otwór i to sprawdzanie miało sens. Natomiast też było napisane, że oleju nie wymienia się. Co mnie bardzi zdziwiło bo we wczesniejszych pojazdach jakie miałem wymianę normalnie się robiło. Kiedys mechanik mówił mi, że w pożądnych markach skrzynie są docierane w fabryce, co ma się wytrzeć to się wyciera, opiłki są usówane i skrzynia zalewana jest olejem i ma pracować. Stwierdził, że nowoczesne oleje do skrzyń są olejami syntetycznymi, są one specjalnie komponowane i praktycznie nie "starzeją" się tak jak oleje do silników. Poza tym oleje do silników mieszaja sie z nagarem co też pogarsza ich smarowność i stąd ich wymiana.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posty nic nie wnoszace do tematu usunąłem, waljo tak naprawdę wie, o co chodzi.

Temat uważam za zamknięty.

Waljo potwierdzasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności