Skocz do zawartości
Gość gutzio

Co do wspomagania ..?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gutzio

jak w temacie..

nie wiem co tam wlac a nie chce zabic pompy wiec... please.. help

 

Passat 91' 1,6TD ..

 

pozdrawiam

 

gutzio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

no dobra Detrox czy cos takiego .. hmmm to jest żaden konkret...

 

wiec ile i jakiego ..?

 

Co to jest wogole ten detrox...?

 

gdzie to kupic..??

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz do najbliższego serwisu skody (bo najtaniej z grupy VW) i kupujesz płyn do wspomagania. W zasadzie VW używa dwa rodzaje płynów. Czerwony i zielony.

Reszta według Twego uznania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra Detrox czy cos takiego .. hmmm to jest żaden konkret...

 

wiec ile i jakiego ..?

 

Co to jest wogole ten detrox...?

 

gdzie to kupic..??

 

pozdrawiam

Do wspomagania wchodzi olej hydrauliczny. Najpierw sprawdź sobie jaki kolor oleju jest w Twoim passku. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego i mówisz "poproszę olej do wspomagania na detroxie do VW" gosciu się pyta jaki kolor? A ty mówisz jaki masz u siebie. Wtedy on proponuje ci różne firmy a Ty w zależności od zasobu kieszeni kupujesz tańszy lub droższy. Może to być FEBI lub MOBIL albo jeszcze jakiś inny. Ważne żeby był na DETROXie.Kupić i tak musisz całą butelkę więc nie martw się że zabraknie.Najpierw sprawdź czy się mięsza z tym co masz w swojej pompie (ja zawsze sprawdzam nawet jak jest ten sam olej) dla pewności, potem dolewaj do kreseczki max w zbiorniku od wspomagania. Gotowe :641: . Butelka oleju kosztuje średnio 20-30zł.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

Dziekuje za rzeczowa odpowiedz, o to mi chodzilo. Jaki mam kolor to dokladnie nie wiem bo mi wylecialo prawie wszystko ale pozostalosc jest brudno czerwona :611: Skoro o ilosc mam sie nie martwic rozumie ze 1 litr mi wystarczy i wiecej nie wchodzi... :611:

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zielony hydraulik-only

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kristenis

tylko zielony bilsteina febi 6261 ,jezdził ktos na czerwonym scierwie w moim pasku i przekładnie mam do regeneracij. inne płyny mają to do siebie ze rozpuszczają gumy. to przypadłośćVW. a póżno zmieniłem. pozdrawiam

:612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez pisalem - zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

zielony..?

a jak ja mialem czerwony..? co zaleca VW..?

hmm tak szczerze to ja juz nic nie wiem.. mam dylemata.. :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się wypowiadał na temat jakości kolorów płynu, który jest lepszy( bo sam nie wiem).Jedno jest pewne miałeś zalany układ czerwonym :610: .Jeżeli nic się do tej pory nie działo do czemu poprostu nie dolać i jazda. Jeśli zdecydujesz się jednak na zmianę na zielony to czeka Cię trochę pracy :619: .Spuścić cały płyn z układu (również z pompy), przeczyścić całość (przy okazji posprawdzaj czy wszystko jest o.k), zalać pompę nowym płynem, zalać cały układ, odpowietrzyć i można jeździć. Tak na marginesie to żeby spuścić płyn z pompy to należy ją wyciągnąć :621: , ale przy okazji możesz sprawdzić jej stan.

Miłej pracy :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coval

jak jest brudny to proponuje zużyć trochę więcej i przelać czyt. przepłukać cały układ - ja tak zrobiłem i różnica jest znaczna, całkiem inaczej sie zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
jak jest brudny to proponuje zużyć trochę więcej i przelać czyt. przepłukać cały układ - ja tak zrobiłem i różnica jest znaczna, całkiem inaczej sie zachowuje.

CZy mozna prosic o to by ktos napisal mini instrukcje dla przeplukania ukladu (spuszczenia starego plynu i zalania nowego)?? Z gory dziex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawka- jezeli miales czerwony to lej ten sam a jezeli zielony to tez nie zmieniaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzeszczot

Moj zaufany sprzedawca tez własnie mi to polecił ->bilstein febi 6261 (25 zł litr) - twierdził ze to własnie oryginalnie wlewaja do VW. Dzisiaj czytajac ten temat postanowiłem sprawdzić czy jest wsród składników Detrox. Niestety nie znalazłem. Ale po 1 miesiacu od wlania nie widzę żadnych nie korzystnych zmian, wspoma pracuje znacznie lepiej jak przed zabiegiem uzupełniania! oczywiscie zielony uzupełniamy zielonym!

 

tak mi się jeszcze nawinął link:)

Klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest brudny to proponuje zużyć trochę więcej i przelać czyt. przepłukać cały układ - ja tak zrobiłem i różnica jest znaczna, całkiem inaczej sie zachowuje.

CZy mozna prosic o to by ktos napisal mini instrukcje dla przeplukania ukladu (spuszczenia starego plynu i zalania nowego)?? Z gory dziex.

 

 

Jeśli nie ma bardzo wyraźnej potrzeby płukania układu wspomagania, to nie nalezy tego robić. Jedyna słuszna metoda to dolewanie płynu, ale rozsądne dolewanie, bo jeśli cieknie jak z kranu to oczywiście remont i nowy płyn, choć dobrze byłoby wlać nieco używanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do istniejącego juz tematu na temat oleju do wspomagania ,mianowicie wymieniałem ostatnio termostat w swoim pasku i wylecialo mi troche oleju ze wspomagania . Chciałem dolać lub wymienić na nowy ale niewiem jaki ,spuściłem troche żeby sie odstał ale dalej niewidać jaki (czarny).Może ktoś podpowie jaki ma płyn w swoim pasku. Mój pasek to 1,9 TDI (silnik 1Z) kombi. I czy mam wymienić cały płyn czy tylko dolać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz próbkę tego płynu, to pozostaw go, by osad osiadł na dnie a wtedy będziesz wiedział, jakiego koloru płynem masz zalany układ wspomagania.

Tylko dziwi mnie, w jaki sposób się wylał, bo ja u siebie również odchylałem pompę wspomagania, by wymienić termostat i nie było potrzeby rozszczelniania układu wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbka stoi w garażu już tydzień czasu i jakoś tego koloru niewidze. A po roczniku auta i modelu niedojdzie sie jaki powinien być ten płyn ? Jest taki czarny że myśle wymienić go na nowy. Tylko jaki ? :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kanarek30, przeważnie był zielony ale to nie jest reguła. Ja u siebie miałem zielony i na taki wymieniłem. Koszta są niewielkie ale jak nie trafisz z kolorkiem to może być big problem :626: Mam z tego samego roku autko co Ty i taki kolor zaleli w fabryce.

I czy mam wymienić cały płyn czy tylko dolać

Lepiej wymienić jak już koloru nie widać bo może nieźle Ci pompę zasyfić. Weź wsadź paluchy do zbiorniczka i sprawdź to organoleptycznie, może kolorek się pojawi :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności