Skocz do zawartości
Gość Jaczyniak

jak zdejmuję się boczki w tylnych drzwiach w passacie 2001?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jaczyniak

Zamierzam włożyć głośniczki do tylnych drzwi, prosze o podpowiedź jak zdejmuje się boczki w drzwiach. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Boczki w drzwiach tylnych zdejmuje się prawie identycznie jak w przednich. Jedynie należy uważać aby nie porysować zaślepki (rączki do zamykania),

- którą należy delikatnie wyjąć (wydłubać).

- pod nią są 2 śruby trzymające boczek w środkowej części.

- następne dwie dolne śruby są na samej spodniej części tapicerki

 

Teraz tapicerka trzyma się na zatrzaskach (bardzo często się łamią) dlatego należy je delikatnie odpinać (najlepiej dwoma płaskimi nożami stołowymi - robimy z nich takie nożyczki i lekko podważamy).

 

zatrzasków jest 6 szt po 3 na stronie.

- zatrzask trzeba umiejętnie podważyć, najlepiej złapać go z obu stron i podważyć.

- jak odskoczą wszystkie zatrzaski boczek jeszcze nam nie spadnie

- trzyma się na wewnętrznej uszczelce od szyby

 

Tapicerka od góry (przy szybie) zawieszona jest na rancie drzwi, i trzeba ją z wyczuciem podnieść do góry.

- zaczynając od strony kołka rygla zamka, można lekko podważyć (przy kołku)

- jak boczek już zejdzie to uwaga na linkę klamki

- Tu uwaga: (można rozłączyć wtyczkę dolnej lampki)

- linka zablokowana jest wsuniętą plastykową tulejką (przy boczku) z pazurkiem na końcu pazurek, odchylamy go (zabezpiecza przed wypadnięciem tulejki) i wysuwamy od strony

klamki w stronę zamka.

 

Po odpięciu wtyczek od elektroniki boczek odłożyć w bezpieczne miejsce.

 

Demontaż elementów drzwi - foto:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

dzięki, będę sie brał do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Ale prawdopodobnie spotka cię nie miłe zaskoczenie? - brak doprowadzonych przewodów do głośników tylnych.

 

Należy je pociągnąć od przednich kostek które się znajdują na dole w (trójkątnych) zaślepkach koło przednich wycieraczek (po obu stronach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

to faktycznie bardzo nie miłe. Aż dziw bierze że nie wrzucają tego seryjnie :625:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
to faktycznie bardzo nie miłe. Aż dziw bierze że nie wrzucają tego seryjnie :625:

 

Przecież producent nie będzie wydawał miliownów euro na coś co może ktoś wykorzysta.

W skali produkcji samochodu w setkach tysięcy taka ilośc kabli liczona już jest w tysiącach kilometrów. Okablowanie montuje się tylko wtedy gdy jest odpowiednie zapotrzebowanie na nie określone zamówieniem klienta. Jak nie to nie ma. Dla mnie jest to prosty rachunek ekonomiczny i dla producenta zepwne również

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaczyniak

Z tą ekonomią to chyba nie do końca tak. Najwiekze koszty są jeśli jest zróżnicowanie, jeśli na produkcji muszisz robić odchylenia, w jednym dajesz taką wiązkę a w drugim taką wiązkę. Tak naprawdę koszt kabla ok. 6m, nie jest tym co na to wpływa. bo gdyby tak było jak ty twierdzisz to w boczkach nie było by maskownic do głośników, bo przecież taniej jest ich nie robić jak robić. Volkswagen chyba wie o czymś czego my nie wiemy i dlatego tak działa. Może jest to spowodowane tym aby troche serwisy zarobiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomym jest że dealerzy "rżną" klinentów ile się da. Kolega pracuje w salonie VW i czasem (od trzeciego browca w górę przyzna sie) jakie myki robią. W czasie bumu motoryzacyjnego, kiedy nowe wózki sprzedawały sie jak ciepłe bułeczki ogałacali samochody do imentu (bo klient i tak kupi), pozbawiali dywaników, chlapaczy, siatek zabezpieczających bagaż, kołpaków,radioodtwarzaczy (lub wkładali najgorsze dostępne na rynku) wymieniać można długo. Kupujący jest w amoku nabywając samochód i łatwo jest mu wcisnąć np dywaniki - żeby się nie niszczyła wykładzina i nigdzie lepiej dopasowanych nie dostanie. Więc brak przewodów nikogo nie dziwi. Inną kwestą jest fakt, że serwisy VW pod wzedem kosztów jest bezduszny:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:614: Boczki w drzwiach tylnych zdejmuje się prawie identycznie jak w przednich. Jedynie należy uważać aby nie porysować zaślepki (rączki do zamykania),

- którą należy delikatnie wyjąć (wydłubać).

- pod nią są 2 śruby trzymające boczek w środkowej części.

- następne dwie dolne śruby są na samej spodniej części tapicerki

 

Teraz tapicerka trzyma się na zatrzaskach (bardzo często się łamią) dlatego należy je delikatnie odpinać (najlepiej dwoma płaskimi nożami stołowymi - robimy z nich takie nożyczki i lekko podważamy).

 

zatrzasków jest 6 szt po 3 na stronie.

- zatrzask trzeba umiejętnie podważyć, najlepiej złapać go z obu stron i podważyć.

- jak odskoczą wszystkie zatrzaski boczek jeszcze nam nie spadnie

- trzyma się na wewnętrznej uszczelce od szyby

 

Tapicerka od góry (przy szybie) zawieszona jest na rancie drzwi, i trzeba ją z wyczuciem podnieść do góry.

- zaczynając od strony kołka rygla zamka, można lekko podważyć (przy kołku)

- jak boczek już zejdzie to uwaga na linkę klamki

- Tu uwaga: (można rozłączyć wtyczkę dolnej lampki)

- linka zablokowana jest wsuniętą plastykową tulejką (przy boczku) z pazurkiem na końcu pazurek, odchylamy go (zabezpiecza przed wypadnięciem tulejki) i wysuwamy od strony

klamki w stronę zamka.

 

Po odpięciu wtyczek od elektroniki boczek odłożyć w bezpieczne miejsce.

 

Demontaż elementów drzwi - foto:

Tapicerka od góry (przy szybie) zawieszona jest na rancie drzwi, i trzeba ją z wyczuciem podnieść do góry.

- zaczynając od strony kołka rygla zamka, można lekko podważyć (przy kołku)

- jak boczek już zejdzie to uwaga na linkę klamki

- Tu uwaga: (można rozłączyć wtyczkę dolnej lampki)

- linka zablokowana jest wsuniętą plastykową tulejką (przy boczku) z pazurkiem na końcu pazurek, odchylamy go (zabezpiecza przed wypadnięciem tulejki) i wysuwamy od strony

klamki w stronę zamka.

 

Mam pytanie: czy samą tapicerkę materiałową da się wyjąć, nie demontując całego boczku drzwiowego, czy jest to niemożliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności