Skocz do zawartości
Gość Zenik

Witam. Jak wymienić płyn hamulcowy w układzie z ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zenik

Passat 1.8 kombi 35I 96 rok. Jak odpowietrzać układ. Czy jakość i "starość" płynu może mieć wpływ na działanie pompy hydraulicznej ABS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Probowalem kilkakrotnie zamiescic zalacznik ale...po sciagnieciu go okazywalo sie ze nie da sie go rozpakowac albo nic na nim nie widac,tak ze w sumie napisze co i jak!!!

 

W ksiazce jezeli odpowietrzamy przednie hamulce,nie pisze od ktorego kola nalezy zaczac,ale generalna zasada jest taka ze zaczyna sie od kola ktore znajduje sie najdalej od pompy.Wychodzilo by ze tylne prawe kolo,tylko jest cos takiego jak akumulator hydrauliczny ktory utrzymuje stale cisnienie w przewodach i zanim zaczniemy odpowietrzac tyl nalezy go rozladowac poprzez 20stokrotne wcisniecie pedalu hamulca.Jezeli ma byc przy okazji wymiana plynu proponowal bym wlasnie zaczac od obwodu tylnego.(okolo 70%plynu hamulcowego) Zakladamy na prawy tylny odpowietrznik przezroczysta rurke plastikowa(mozna bez ale cisnienie jest wysokie i...nie polecam,poza tym nie widac kiedy bedzie szedl nowy plyn)pojemnik na plyn i mozna zaczynac.Dolewamy plynu hamulcowego do zbiorniczka wlaczamy podzaplon(bedzie slychac jak pracuje pompa od abs-u)odkrecamy odpowietrznik sprawdzamy czy ida bombelki powietrza(jezeli plyn jest stary bedzie szara breja wiec czekamy az w rurce pojawi sie czysty plyn)Caly czas trzeba pilnowac stanu plynu w zbiorniczku na pompie!!!Zakrecamy i operacje powtarzamy na drugim kole.Z pedalem od hamulcowni nic nie kombinujemy,pompa bedzie wypychac plyn do momentu az zakrecimy odpowietrznik!!! Przod!!!Tu bedzie potrzebna druga osoba.Pompujemy pedalem az do uzyskania twardosci,pedal nalezy przytrzymac,dpowietrzamy prawe kolo(bez bombelkow czysty plyn,caly czas trzeba pilnowac poziomu plynu w zbiorniczku)Powtarzamy na lewym kole i to by bylo tyle :) Na te operacje ktora opisalem zaopatrzylem sie w 3y butelki plynu hamulcowego.Potrzebny jest dobry klucz nasadowy,dobry dlatego ze odpowietrzniki wykonane sa z jakiegos stopu aluminium i bardzo latwo mozna je zniszczyc(wiem cos o tym,musialem wyciagac lewy tylni zacisk,rozwiercac,kombinowac..eeeh..2ie godziny w plecy).Jezeli pompa dziala prawidlowo,to mamy takie hamulce jakie powinny byc :D !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Na te operacje ktora opisalem zaopatrzylem sie w 3y butelki plynu hamulcowego.

3 butelki plynu ... Na dniach chcialbym wymienic plyn, tylko czy wystarczy mi 1 litr?? Powiedzcie ile plynu potrzeba na wymiane z calego uklagu hamulcowego?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L.

Jednak przed rozpoczęciem wlewania świeżego płynu należy wyciągnąć ze zbiorniczka stary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, nie chcę podważać Twojej wypowiedzi, ale czy jesteś pewien że dwa litry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L.

Jednak przed rozpoczęciem wlewania świeżego płynu należy wyciągnąć ze zbiorniczka stary.

W takim razie jeszcze raz bede musial podskoczyc po plyn. A nawet jak zostanie zawsze bedzie na dolewke jak by zabraklo. Dzieki za MsG. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś niedawno czytałem o 2,5 L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, więc przepraszam za zamieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Gdzieś niedawno czytałem o 2,5 L, ale chciałem to potwierdzić w swojej Autodacie. Sprawdziłem ilości dla swojego modelu. Podane jest 2,0L.

JAFO moglbys sprawdzic ile dokladnie mowi autodata o moim modelu? (dane w opisie)

sorki za klopot ale jej nie posiadam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tyle samo, bo płyn lejemy do układu hamulcowego a nie do silnika.

Układy są takie same.

 

Zaraz sprawdzę.

 

 

 

 

=====

Niestety, nie ma w AD ilości dla Twojego modelu (nie podałeś rocznika). Dziwne. Sprawdzalem dla '94 i '95.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Przebieg odpowietrzania ABS-u to jest ksiazkowo!!!Sam odpowietrzalem tyl w ten sposob ktory opisalem i wszystko bylo OK!!!Jakies dwa tygodnie temu,wymienialem przewody hamulcowe z przodu.Odpowietrzalem calosc i...pompa po odkreceniu tylnego odpowietrznika nie dawala sladu zycia!!!Dopiero po wcisnieciu pedalu od hamulcowni zaczela pracowac a cisnienie ktore wytwazala bylo dalekie od tego z pierwszego odpowietrzania!!!Przed wymiana przednich przewodow po wlaczeniu zaplonu,pompa na dzien dobry robila ladnie bzzzzyyy.Na dzien dzisiejszy zaczyna dopiero pracowac jak mocno wcisne hamulec!Czy czujniki od ABS-u maja wplyw na prace pompy???Potraktowalem je swego czasu jakims penetratorem,wczesniej kontrolka czasem sie wlaczala,po tym zabiegu swieci swiatlem ciaglym!!!Moglbym odpowietrzyc raz jeszcze,ale jak pomysle o sciaganiu wszystkich kol to...Ma ktos jakis pomysl co by gdzie dlubnac przed ponownym odpowietrzaniem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L.

Według "VW Passat 88-96" wydawnictwa WKŁ ilość płynu hamulcowego 0,7 do 0,9 dm3.

 

Myślę, że tyle samo, bo płyn lejemy do układu hamulcowego a nie do silnika.

Układy są takie same.

Układy różnią się np. tym, że w niektórych autach jest sprzęgło hydrauliczna, w innych nie; hamulce z tyłu tarczowe lub bębny; różna średnica tłoka zacisku z przodu wnzależności od mocy silnika - 48 lub 54 mm.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności