Gość Zenik Zgłoś #1 Napisano 21 Października 2005 Passat 1.8 kombi 35I 96 rok. Jak odpowietrzać układ. Czy jakość i "starość" płynu może mieć wpływ na działanie pompy hydraulicznej ABS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #2 Napisano 21 Października 2005 Siem!!! Probowalem kilkakrotnie zamiescic zalacznik ale...po sciagnieciu go okazywalo sie ze nie da sie go rozpakowac albo nic na nim nie widac,tak ze w sumie napisze co i jak!!! W ksiazce jezeli odpowietrzamy przednie hamulce,nie pisze od ktorego kola nalezy zaczac,ale generalna zasada jest taka ze zaczyna sie od kola ktore znajduje sie najdalej od pompy.Wychodzilo by ze tylne prawe kolo,tylko jest cos takiego jak akumulator hydrauliczny ktory utrzymuje stale cisnienie w przewodach i zanim zaczniemy odpowietrzac tyl nalezy go rozladowac poprzez 20stokrotne wcisniecie pedalu hamulca.Jezeli ma byc przy okazji wymiana plynu proponowal bym wlasnie zaczac od obwodu tylnego.(okolo 70%plynu hamulcowego) Zakladamy na prawy tylny odpowietrznik przezroczysta rurke plastikowa(mozna bez ale cisnienie jest wysokie i...nie polecam,poza tym nie widac kiedy bedzie szedl nowy plyn)pojemnik na plyn i mozna zaczynac.Dolewamy plynu hamulcowego do zbiorniczka wlaczamy podzaplon(bedzie slychac jak pracuje pompa od abs-u)odkrecamy odpowietrznik sprawdzamy czy ida bombelki powietrza(jezeli plyn jest stary bedzie szara breja wiec czekamy az w rurce pojawi sie czysty plyn)Caly czas trzeba pilnowac stanu plynu w zbiorniczku na pompie!!!Zakrecamy i operacje powtarzamy na drugim kole.Z pedalem od hamulcowni nic nie kombinujemy,pompa bedzie wypychac plyn do momentu az zakrecimy odpowietrznik!!! Przod!!!Tu bedzie potrzebna druga osoba.Pompujemy pedalem az do uzyskania twardosci,pedal nalezy przytrzymac,dpowietrzamy prawe kolo(bez bombelkow czysty plyn,caly czas trzeba pilnowac poziomu plynu w zbiorniczku)Powtarzamy na lewym kole i to by bylo tyle Na te operacje ktora opisalem zaopatrzylem sie w 3y butelki plynu hamulcowego.Potrzebny jest dobry klucz nasadowy,dobry dlatego ze odpowietrzniki wykonane sa z jakiegos stopu aluminium i bardzo latwo mozna je zniszczyc(wiem cos o tym,musialem wyciagac lewy tylni zacisk,rozwiercac,kombinowac..eeeh..2ie godziny w plecy).Jezeli pompa dziala prawidlowo,to mamy takie hamulce jakie powinny byc !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2005 Podłączam się pod pytanie i czekam na rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #4 Napisano 15 Maja 2006 Na te operacje ktora opisalem zaopatrzylem sie w 3y butelki plynu hamulcowego. 3 butelki plynu ... Na dniach chcialbym wymienic plyn, tylko czy wystarczy mi 1 litr?? Powiedzcie ile plynu potrzeba na wymiane z calego uklagu hamulcowego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 15 Maja 2006 W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L. Jednak przed rozpoczęciem wlewania świeżego płynu należy wyciągnąć ze zbiorniczka stary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #6 Napisano 15 Maja 2006 JAFO, nie chcę podważać Twojej wypowiedzi, ale czy jesteś pewien że aż dwa litry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #7 Napisano 15 Maja 2006 W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L.Jednak przed rozpoczęciem wlewania świeżego płynu należy wyciągnąć ze zbiorniczka stary. W takim razie jeszcze raz bede musial podskoczyc po plyn. A nawet jak zostanie zawsze bedzie na dolewke jak by zabraklo. Dzieki za MsG. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2006 Gdzieś niedawno czytałem o 2,5 L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2006 ok, więc przepraszam za zamieszanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2006 Gdzieś niedawno czytałem o 2,5 L, ale chciałem to potwierdzić w swojej Autodacie. Sprawdziłem ilości dla swojego modelu. Podane jest 2,0L. JAFO moglbys sprawdzic ile dokladnie mowi autodata o moim modelu? (dane w opisie) sorki za klopot ale jej nie posiadam ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2006 Myślę, że tyle samo, bo płyn lejemy do układu hamulcowego a nie do silnika. Układy są takie same. Zaraz sprawdzę. ===== Niestety, nie ma w AD ilości dla Twojego modelu (nie podałeś rocznika). Dziwne. Sprawdzalem dla '94 i '95. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2006 Siem!!! Przebieg odpowietrzania ABS-u to jest ksiazkowo!!!Sam odpowietrzalem tyl w ten sposob ktory opisalem i wszystko bylo OK!!!Jakies dwa tygodnie temu,wymienialem przewody hamulcowe z przodu.Odpowietrzalem calosc i...pompa po odkreceniu tylnego odpowietrznika nie dawala sladu zycia!!!Dopiero po wcisnieciu pedalu od hamulcowni zaczela pracowac a cisnienie ktore wytwazala bylo dalekie od tego z pierwszego odpowietrzania!!!Przed wymiana przednich przewodow po wlaczeniu zaplonu,pompa na dzien dobry robila ladnie bzzzzyyy.Na dzien dzisiejszy zaczyna dopiero pracowac jak mocno wcisne hamulec!Czy czujniki od ABS-u maja wplyw na prace pompy???Potraktowalem je swego czasu jakims penetratorem,wczesniej kontrolka czasem sie wlaczala,po tym zabiegu swieci swiatlem ciaglym!!!Moglbym odpowietrzyc raz jeszcze,ale jak pomysle o sciaganiu wszystkich kol to...Ma ktos jakis pomysl co by gdzie dlubnac przed ponownym odpowietrzaniem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2008 W układzie znajduje się 2L płynu hamulcowego. Tyle musisz go mieć, by wymienić go całkowicie. Jednak pełen komfort odczujesz mając 2,5L. Według "VW Passat 88-96" wydawnictwa WKŁ ilość płynu hamulcowego 0,7 do 0,9 dm3. Myślę, że tyle samo, bo płyn lejemy do układu hamulcowego a nie do silnika.Układy są takie same. Układy różnią się np. tym, że w niektórych autach jest sprzęgło hydrauliczna, w innych nie; hamulce z tyłu tarczowe lub bębny; różna średnica tłoka zacisku z przodu wnzależności od mocy silnika - 48 lub 54 mm. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach