sumar1 Zgłoś #1 Napisano 14 Kwietnia 2006 Witam Ostatnio postanowiłem porządnie wypucować swojego vw. Nie żałowałem wody na niego i po wyczyszczeniu okazało się że mam zaparowane reflektory :609:. Okazało się że zatrzaski w osłonie reflektorów są połamane i przez jakąś nieszczelność nalało się troche do środka :625: . Teraz pytanie jak mogę to wysuszyć i czy trzeba wyciągnąć żeby wyschło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 14 Kwietnia 2006 Najlepiej rozebrac i wysuszyc lub po latwiznie to suszarka do reki i naprzod.Ale jak masz polamane zatrzaski to zawsze wilgoc bedzie sie tam dostawala i beda parowaly :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2006 Najlepiej rozebrac i wysuszyc. Niestety tak myślałem. Z zatrzaskami sobie poradze, a tak na marginesie słyszałem że można przeczyścić lustra nasypując do śodka ryżu bo jak już wyciągnę te reflektory to pasowało by je troche odświeżyć co by lepiej świeciły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2006 Na same szkla to Ci wystarczy dobry plyn do szyb bo po co czyscic ryzem, przeciez lepszych nie zrobisz jak byly ale najwazniejsze to sa odblaski, nimi powinienes sie zainteresowac i je wyczyscic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2006 Chodzi mi właśnie o te odblaski. tylko boję sie porysuje i :612: a szmatką niebardzo się dojdzie. Może są do kupienia jakieś granulki czyszczące żeby wsypać pomięszać trochę i wypi.....ć razem z brudem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2006 Z tego co pamietam to sa speca od reganeracji i napylaja na nowo a sam tego nie zrobisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2006 Witaj Też kiedyś miałem akwarium w reflektorze. Jedyny sposób to odkleić szkło wyczyścić wszystko dokładnie i od nowa skleić. Samo założenie nowych spinek nic nie da bo warstwa starego kleju pewnie już dawno stwardniała i się odkleiła w kilku miejscach. Co do odbłyśników to zrobiłem to tak, ciepły intensywny prysznic i na koniec suszarką do sucha, żadnych szmatek bo porysujesz - nawet pomogło. A jak porysujesz to odbłyśnik do bani, chyba że tak jak pisał kolega kuczlaw - "są spece od regeneracji". Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #8 Napisano 5 Listopada 2006 Mi tez parowaly - rozebralem wyczyscilem szkla plynem do mycia szyb a szkla ciepla woda z mydlem (bez szmatki ani gabki poprostu obfity prysznic).Jak wyschlo uszczelke posmarowalem silikonem bezbarwnym. Jak zalozylem spinki silikon ktory wyszedl wytarlem szmatka. Od tamtej pory nie mam problemu z parujacymi reflektorami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 19 Sierpnia 2008 Wyciągam trupa z szafy Zauważyłem że mam zaparowany lewy reflektor, okazało się że nawet woda w nim stoi i jakiś syf pływa... Coś mnie tknęło i sprawdziłem czy regulacja elektryczna wysokości świateł działa-dupa, w tej lampie nie żyje :636: I teraz dwa pytania: 1.Czy silniczek z prawej lampy będzie pasował do lewej? Może ETKA coś mówi w tym temacie? (mam zapasowy z rozbitej prawej lampy po ostatnim razie) 2.Czy szkło reflektora trzyma sie tylko na zatrzaskach czy jest też klejone? Muszę rozebrać i umyć wewnątrz, no i doszczelnić silikonem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 19 Sierpnia 2008 Silniczki są przecież identyczne. Nieważne czy to prawa czy lewa strona. A szkło oprócz zatrzasków(a raczej przede wszystkim) - trzyma się na silikonie (uszczelnienie po prostu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #11 Napisano 20 Sierpnia 2008 Co do silniczków to są identyczne jak napisał kolega Danek75. Co do niedziałającej regulacji to u mnie permanentnie się psuję. Ale wina leży po stronie wtyczki. Właśnie w niej styki pokrywa jakieś gówno i przestaje działać regulacja. Tak co dwa miesiące muszę to czyścić, spryskuje sprayem "Contact" i działa. A co do rozklejenia reflektora to tak. Oryginał bardzo łatwo się rozkleja, natomiast kiedyś próbowałem rozkleić podróbkę (2szt) i oba szkła mi pękły. Ale zauważyłem że PODRÓBKI łatwiej się rozkleja jak się rozgrzeje styk plastiku ze szkłem, ale grzać trzeba plastik. Z oryginałami nic nie trzeba cudować, rozkleisz bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #12 Napisano 20 Sierpnia 2008 Raczej nie będę rozklejał bo jak zauważyłem z odbłyśnika zaczął schodzić ten chromik, niniejszym szukam kompletnej lampy Helli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #13 Napisano 21 Sierpnia 2008 wyjmujesz żarówkę z reflektora i suszarka/ sprężarka w dłoń. A jeśli masz więcej czasu to zostawiasz otwarty reflektor i klapę. Ciepło jest to wyschnie:> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 21 Sierpnia 2008 kolego problem nie tkwi w jego wysuszeniu, odbłyśnik zaczął się łuszczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tatanka1981 Zgłoś #15 Napisano 22 Sierpnia 2008 To mój pierwszy port tutaj, wiec witam wszystkich serdecznie. Też mam zaparowany jeden reflektor, oprócz tego tydzień temu na przeglądzie rejestracyjnym dostałem opier.... od diagnosty za stan obu lamp - odbłyśnik stary, siła światła kiepska. Sam widzę zresztą, że świecę słabo. No i to parowanie jednego. Pomyślałem o zmianie lamp. Allegro, części samochodowe, oświetlenie, lampy przednie, w szukajkę wpisałem "b3", zaznaczyłem "szukaj w tytułach i opisach" i SZUKAJ. Ten sam schemat stosuję i w innych kategoriach w częściach, tylko trzeba odrzucić wzrokiem to co jest do AUDI B3. No i są lampy do Passata B3. Są NOWE w cenach około 50-60 zł - zależnie od wystawcy, nie wiem jakich te lampy są firm bo najczęściej nie podają. Czasem pojawia się nazwa: TYC. Pytanie: warto takie coś brać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 22 Sierpnia 2008 ja nie słyszałem dobrych opinii o zamiennikach lamp do B3, więc szukam Helli z drugiej zaś strony może ktoś ma zamienniki i jest zadowolony i może się pochwali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2008 Ja mam jedną lampę z zamiennikiem firmy TYC, kupiony jeszcze w Belgii razem z samochodem i po 4 latach użytkowania, mogę powiedzieć, że jego jakość jest wystarczająca. Odbłyśnik nie jest metalowy, tylko z jakiegoś dziwnego materiału (jakiś grafit podejrzewam) i samo lustro się nie psuje (nie matowieje ani nie odchodzi), lecz wszelkie plastikowe elementy które przytrzymują ten odbłysnik są strasznie kruche i lubią pękać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach