Skocz do zawartości
nakonr

RENOWACJA Kloszy Reflektorów Przednich

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Poddałem swoje przednie reflektory procesowi własnoręcznego odnowienia.

Efekty pracy zdokumentowałem zdjęciami.

Rozpocząłem od zdemontowania lampy, która była w gorszym stanie (urwane naprawiane uchwyty).

Ogólnie reflektory miały drobne odpryski od kamyków i tzw. pajęczynki oraz zabrudzenia od środka.

Do odnowienia potrzebne są:

Papier wodny 800

Papier wodny 1500

Papier wodny 2500

Pasta TEMPO

Szmatka do polerowania lub wiertarka z wkładem do polerowania

Wkrętak

Opalarka,szuszarka lub najlepiej piekarnik elektryczny

Klej do szyb lub silikon

Cierpliwość i i kilka wolnych godzin ;)

 

Krótka instrukcja jak zdemontować reflektor. Odpinamy sprężynową zawleczkę.Następnie pchamy lekko za gniazdo żarówki w kierunku przodu auta żeby wyciągnąć kierunkowskaz. Kierunkowskaz jest tylko zapięty na ten zatrzask, ale siedzi "wcięciami" w błotniku i jak nie był nigdy wyjmowany to może się trochę przyblokować. Odkręcamy trzy śruby mocujące reflektor. Odkręcamy górne mocowanie zderzaka. Wypinamy kostki i zdejmujemy regulację odbłyśnika wewnątrz reflektora. Mi udało się wyciągnąć reflektory bez dodatkowego odkręcania zderzaka, lekko go musiałem odginać przy wyciąganiu.

refqt8.th.jpg

 

Wyniki pracy przed i po odnowieniu. Różnica myślę, że jest wystarczająca do tego, żeby się za nie zabrać.:)

prawych7.th.jpg lewyhu9.th.jpg lewy2os6.th.jpg

 

zdj10vq9.th.jpg

 

zdj9oo7.th.jpg

 

GIF przed i po regenerowaniu podczas świecenia.

Jeszcze widać niedokładnie wypolerowany reflektor.

Przy zgaszonych światłach nie było to widoczne.

reflgifes9.th.gif

 

Po wymontowaniu reflektorów rozkleiłem klosze w piekarniku w temp.55-60st. (10 minut w tej temp.). To jest wystarczająca temperatura do rozklejenia reflektorów, nic się nie odkształci i nie stopi. Można też to robić opalarką lub suszarką. Piekarnik jest lepszy bo równomiernie nagrzewa całość. Przed włożeniem do piekarnika wyciągamy elektryczny silniczek regulacji wysokości. Reflektory soczewkowe i ksenony są innym klejem łączone i rozklejenie ich jest trudniejsze, piekarnik i podgrzewanie w tym przypadku nie pomagają.

 

Po wyciągnięciu z piekarnika rozłączamy obudowę od klosza podważając delikatnie wkrętakiem.

 

Klosz czyścimy od środka w środku nie szlifujemy. Środek myłem pastą TEMPO rozcierając po powierzchni dłonią (TEMPO dobrze rozpuszcza brud). Na odbłyśnik trzeba uważać. Miękka wilgotną szmatką ( ja użyłem z mikrofibry) najpierw zmyłem delikatnie największy brud, a później papierową chusteczką wytarłem zacieki które pozostały. Nie wycieramy na sucho, bo można uszkodzić warstwę odbłyśnika, tam gdzie jest już uszkodzona to najlepiej nie dotykać bo się nie polepszy.

 

Zewnętrzną stronę klosza szlifujemy papierem wodnym od wartości 800 szlifujemy wtedy największe rysy i mikropęknięcia ( jedną lampę szlifowałem ruchami kulistymi, drugą lewo-prawo. Z bliska jak się lepiej przyjrzałem przy włączonych światłach to ładniej wygląda ta szlifowana lewo-prawo. Przy wyłączonych światłach nie widać różnicy ).

Szlifowanie robiłem w wannie pod stałym strumieniem wody, żeby spłukiwać pozostałości po szlifowaniu. Unikniemy w ten sposób przypadkowych zarysowań z brudu.

Po 20-30 minutach szlifowania robimy to samo papierem wodnym 1500.

Po kolejnych 20-30 minutach papierem 2500.

Myjemy klosze po szlifowaniu i przechodzimy do polerowania pastą TEMPO ok.30 minut. Ja robiłem to ręcznie. Można użyć polerki albo wiertarki z wkładem do polerowania, ale trzeba uważać,żeby nie przypalić klosza (jest plastikowy).

Po uzyskaniu połysku ponownie myjemy klosz i wycieramy do sucha.

 

Sklejamy reflektor silikonem. Jest do tego najlepszy. Myślałem o tym żeby skleić klejem do szyb, ale tego już bym nie rozkleił w razie gdyby mi coś nie wyszło.

Po wyschnięciu silikonu zakładamy reflektory i udajemy się na regulację do stacji obsługi pojazdów (ok.20zł).

Ostatni etap to godzinne zachwycanie się efektami naszej pracy:hurra:

 

zdj1fp1.th.jpg zdj2pd8.th.jpg zdj3nw3.th.jpg zdj4et7.th.jpg

 

zdj5ur6.th.jpg zdj6nk2.th.jpg zdj7tr3.th.jpg zdj8ol5.th.jpg

 

Na deser jakby się ktoś chciał pobawić w renowację kierunkowskazów to też można.

Ubytki odbłysku w kierunkowskazach uzupełniałem folią aluminiową

 

porownanie2hn9.th.jpg porownaniece6.th.jpg porownanie3zo0.th.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arnet

Super opis!!

Z moimi kloszami trzeba zrobic dokladnie to samo bo patrzec na nie nie moge, taki syf...

 

Mam dwa pytania:

1. Czy Twoje klosze sa szklane czy pastikowe??

2. Pastą TEMPO to polerujesz klosz czy odbłysnik?? Jesli klosz, to czym potraktowales wlasnie odblysnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Moje klosze są plastikowe

2. Pastą TEMPO polerowałem klosz. Na odbłysnik trzeba uważać. miękka szmatka( ja użyłem z mikrofibry) i chusteczka papierowa najpierw zmyłem delikatnie największy brud wodą ,a póżniej papierową chusteczką zacieki które pozostały. Tylko nie trzyj na sucho bo uszkodzisz warstwę odbłysnika, tam gdzie jest juz uszkodzona to najlepiej nie dotykać bo nie polepszysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Kurde, chyba jutro zajmę się swoimi kloszami.

Możesz jeszcze napisać jak zdemontowałeś sam klosz ?

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję żeby autor dodał dwa słowa o montażu/demontażu - ewentualnie cyknął dodatkową poglądową fotkę i do "warsztatu"

 

Bardzo dobry art.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze ja się wtrącę. Najlepiej po takiej renowacji zafundować autku nowe żarówki! Wtedy różnica będzie naprawdę kolosalna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałem dodać dłuższe opisy pod zdjęciami ale nie wiedzialem jak bo dłuższe nie wchodziły. mam jeszcze kilka fotek. Kierunkowskazy również odświeżałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

No to na co czekasz ?

Takie coś na pewno się przyda wielu użytkownikom pasków.

Zrób jeszcze tylko montaż i demontaż i będzie git :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdjac zatrzask nasprezynie aby wyjac kierunek ?bo tak by wynikalo z opisu.

U mnie nie chce sie wyjąć ,w jaki sposob mam oo wyjmowac?Mam cos podwazyc?pociagnac?

Nie chce nic uszkodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdejmiesz zatrzask na spreżynie, to pchnij za gniazdo żarówki w kierunku przodu auta. Kierunek jest tylko zapięty na ten zatrzask, ale siedzi "wcięciami" w błotniku i jak nie był nigdy wyjmowany to może się trochę przyblokować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

moje reflektory już po operacji, wszystko zgodnie z opisem. Na początktu szlifowania 800setką dużo białego pyłu i trzeba było przy każdej zmianie papieru przecierać szmatką. u mnie obyło się bez zdejmowania w środku nie mam syfu. Okleiłem taśmą papierową dookoła żeby sobie lakieru nie porysować. Koszt operacji 3 arkuszeA4 papieru po 2zł sztuka i resztka pasty tempo z garażu ojca. :ok:

Cały przód od razu lepiej się prezentuje, zachęcam wszystkich niezdecydowanych. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztof_28

Witam!! Ja po prostu jestem w szoku!! Otwieram szeroko oczy!!Jutro robię to samo u mnie!! Mam taki mat z zewnątrz,że szok!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Arek5, Toś ty nie wyciągał reflektorów z bryki ?

Kurde, ja sie muszę wsiąść za moje, ale nigdzie nie umie dostać tej pasty Tempo, chyba do jakiegoś marketu pojadę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yarcio,

 

norma że nie wyciągałem jak napisałem w środku nie mam syfu pasek ma juz swoje latka a reflektory od nowości nazbierały sznyt i zarysowań. Tylko naprawdę okleić trzeba w około reflektora bo szkoda lakieru. Bez wyciągania wypolerujesz co trzeba. Pasta Tempo u nas na pomorzu ogólnodostępna i bardzo popularna gdzie z autami robi się cuda na kiju.

Raz jeszcze polecam taki zabieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

No widzisz - a ja mam problem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wyciągnąć reflektor. Dużo pracy przy wyciągnięciu nie bedzie,a dokładniej sie wyszlifuje. Ja przy szlifowaniu używałem dużo wody. Też mi się wydawało, że mam czyste w środku, ale po rozebraniu tak nie było. Pasta tempo jest dostępna np. na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila

Hej, moze by tak wrzucic to do warsztatu ? Zdjecia sa, opis jest wiele osob by skorzystalo !

 

//jest w FAQ - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adi-000

nakonr napisz czy szlifowałeś tylko z zewnątrz czy też w środku?

aha i czy przed włożeniem reflektorów do piekarnika nie trzeba było z nich wymontować jakiś elementów- nie wiem czy sa w nich np. jakieś silniczki???

i czy po zamontowaniu ich konieczna jest regulacja na stacji diagnostycznej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szlifowałem tylko na zewnątrz. W środku nie szlifujemy. Środek myłem pastą TEMPO rozcierając po powierzchni dłonią (TEMPO dobrze rozpuszcza brud). Przed włożeniem do piekarnika wymontowałem silniczek od regulacji wysokości(trzeba go odpiąć od wewnątrznej strony klosza). Po zamontowaniu lamp konieczna jest regulacja bo nie uda się włożyć w to samo położenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dorzuciłem fotke jak odpiąć regulację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności