Skocz do zawartości
dszyszko

Jak sprawdzić czy działa Turbosprężarka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

sorki za glupie pytanie, ale potzrebuje malej pomocy. Mam Paska tak jak w opisie jednak nurtuje mnie narazie jedno pytanie odnosnie turbosprężarki? Otoz jak sprawdzic czy dziala? :) Przed kupnem bylem w serwisie ASO i podlaczali komputer i nie bylo bledow, jednak czy jako kierowca moge to jakos sprawdzic? Sorki za pytanie, lae nigdy nie milaem takiego silnika i nie wiem narazie jak zaczac? :)

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

To proste :641: pasio nie bedzie ciągnoł powyżej 2000obr/min pozatym jak na kompie wyszło że działa to znaczy że działa,a jak cos będzie nie tak o odrazu poczujesz bo jest to spora różnica nawet jak tylko przepływomierz szwankuje.

 

Zreszta zajżyj tu

http://www.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=1515

i poczytaj tematy o tdi i przepływomierzach a zaczerpniesz troche informacji.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha oki, dzieki za linki, zaraz poczytam, myslalem ze mozna to niewiem "uslyszec" :) Ale poczytam, dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myslalem ze mozna to niewiem "uslyszec" :)

 

Można to usłyszeć :621:

Jedź po prostej drodze na niskim biegu - 2'ka lub 3'ka. Zacznij przyspieszać do prędkości obrotowej silnika powiedzmy 3000obr/min. Powinieneś usłyszeć jak się wkręca. Jeśli nie, zdejmij nogę z gazu i wsłuchaj się, jak zwalnia. Nie będzie to dźwięk lądującego F16, ale też charakterystyczny.

 

Masz jakieś symptomy tego, że turbo nie trybi ? Auto jest mułowate, przyspieszqa do setki powyżej 20s, ciągnie, jakbyś wiózł krowę w bagażniku ? :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Nie zawsze turbo jest aż tak wyraźnie słychac, w niektórych szczególnie zauważyłem w audi to świszcze jak cholera,a w pasku to raczej nie jest to aż tak wyraźne.

Przynajmniej u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz jakieś symptomy tego, że turbo nie trybi ? Auto jest mułowate, przyspieszqa do setki powyżej 20s, ciągnie, jakbyś wiózł krowę w bagażniku ? :614:

 

Raczej nie, ladnie przyspiesza, tak mi sie chociaz wydaje, raczej wszystko OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz jakieś symptomy tego, że turbo nie trybi ? Auto jest mułowate, przyspieszqa do setki powyżej 20s, ciągnie, jakbyś wiózł krowę w bagażniku ? :614:

 

Raczej nie, ladnie przyspiesza, tak mi sie chociaz wydaje, raczej wszystko OK

 

Dla kogoś kto nie jeździł wcześniej TDI świst turbiny jest na ogół niesłyszalny w pierwszym okresie, potem prędzej. Ja u siebie nadal nie słysze a przejechałem 30kkm.

Najprościej przetestować "pędzelkiem" - kawał dobrej w miare prostej drogi i buta mu....

Mam ten sam silnik - zakładając że całą reszte masz sprawną wyniki powinny być porównywalne:

na 3cim biegu - 110-120km/h przy obrotach 4100-4200 - powinien przyspieszać od początku do końca bez czkawki i do tego pozostaiwć oczywiście wrażenie że gdybyś docisnął mocniej do wjażd wskazówki obrotomirza na czerwone pole nie jest problemem. Myśle że nie musisz go gonić więcej, jak turbina jest sprawna to czuć że samochód rwie płynnie do przodu.

U mnie predkość max to 195km/h (teraz 190 ale przypływka chyba pomału chce się ze mną pożegnac) - a na 4tym biegu pociągnie do 170km/h przy obrotach 4200-4300.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki i sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

ja mam 90 konna wersje i.... szczerze to wogule nie czuje turbinki... znaczy nic nie slychac. w 110 konnych to swiszczy az milo ale to nie tylko turbo ale i pompowtryski czyz nie? przychodzi lato musze go dobrze przegonic :) bo akurat kupowalem autko na zime prawie ze i nie bylo okazji :) jak mu depne to tak raczej tez srednio jakis zryw czuje:) <== jak mu depne ostrzej to wtedy jest ok ale to trzeba miec strasznie ciezka noge:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w 110 konnych to swiszczy az milo

Szczerze mówiąc to żadnego świstu nie słyszę, a passacik przyśpiesza pięknie (mam porównanie tylko do passata varianta z 91 r. -1,9 TD, bo takim jeździłem przez ostatnich parę lat).

Mam ten sam silnik - zakładając że całą reszte masz sprawną wyniki powinny być porównywalne:

na 3cim biegu - 110-120km/h przy obrotach 4100-4200 - powinien przyspieszać od początku do końca bez czkawki i do tego pozostaiwć oczywiście wrażenie że gdybyś docisnął mocniej do wjażd wskazówki obrotomirza na czerwone pole nie jest problemem.

Kręcisz do takich obrotów, bo masz bonus od helmuta? :611: Nie jest to niezdrowe dla naszych dieselków? Zarżnąłem kiedyś głowicę w AAZ z 91 r. i teraz mam trochę stracha tak dusić maszynę - chyba, ze jestem w błędzie, to z przyjemnością przeczytam jakieś uspokajające słowa :611: Nol w którymś wątku wypowiadał się właśnie krytycznie na temat wyciskania siódmych potów z diesli. Ciekawy jestem innych opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kręcisz do takich obrotów, bo masz bonus od helmuta? :611: Nie jest to niezdrowe dla naszych dieselków? Zarżnąłem kiedyś głowicę w AAZ z 91 r. i teraz mam trochę stracha tak dusić maszynę - chyba, ze jestem w błędzie, to z przyjemnością przeczytam jakieś uspokajające słowa :611: Nol w którymś wątku wypowiadał się właśnie krytycznie na temat wyciskania siódmych potów z diesli. Ciekawy jestem innych opinii.

 

Czerwone pole zaczyna się przy 4500obr wiec nie dochodze do niego - silnik jest w 100% sprawny - jest suchy, szczelny, ma kompresje i wszystkie inne parametry wzorowe, dostaje dobre paliwo z uszlachetniaczem i dobry olej, krece go tylko i wyłącznie wtedy zegareczku widze 90stopni ciepła i czuje(słysze) że jest rozgrzany. Bez właściwej temperatury max obr to 2000 a i tak staram się utrzymać okolice 1500obr.

Po każdej dłuższej jeździe ma minimum 30sek wolnych obrotów a najcześciej około 2 minut (to czas żeby się ubrać i zdjąć bata CB z dachu)

Co miałoby mu zaszkodzić?? przecież jest do tego przystosowany, a jemu bardziej zaszkodzi to jak będe jeździł tylko na połowie jego możliwości (ze o turbinie nie wspomne).

Oczywiście nie jest tak, że każda zmiana biegu poprzedzona jest ciągnieciem powyżej 4tys obr na biegu poprzednim - to bez sensu, ale jak wyprzedzam albo chce go rozbujać szybko to wcale mu nie żałuje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie chciałem usłyszeć, tzn. przeczytać :611: .

Poza tym traktuję silnik dokładnie tak samo jak Ty (jazda na zimnym, czekanie z wyłączeniem itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ads11

Mozna tez sprawdzic na kompie jakie jest cisnienie doladowania w czasie jazdy i wtedy wiesz czy dziala i jeszcze wiesz mniej wiecej w jakim stanie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w środku, podczas jazdy nie slysze turbawki, natomiast jak otworzę drzwi (nawet jak maska zamknięta) i podgazuję (2000-2500 obr) słychać jak fiijuuuu robi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv
Szczerze mówiąc to żadnego świstu nie słyszę,

 

(2000-2500 obr) słychać jak fiijuuuu robi:)

 

mnie sie rownierz wydaje ze w 110 konnych to powinno byc nawet bardzo slychac na zewnatrz turboswista i pompowtryski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ads11
mnie sie rownierz wydaje ze w 110 konnych to powinno byc nawet bardzo slychac na zewnatrz turboswista i pompowtryski...

 

przeciez 110 nie ma pompowtryskow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, AFNy (110KM) nie mają pompowtrysków. Za to ładnie turbo śwista :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz.p

Jesli ktos konecznie chce uslyszec kojacy odglos turbiny ... nalezy uchylic okna gdy jedziemy w poblizu jekiejs sciany, w tunelu albo wzdloz barierki... itd

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy że dasz powyżej 1500 obrotków i też będziesz słyszał :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

kurcze wiedzialem ze vw jest wierny pompie ale mysallem ze to juz sa pompowtryski sory... cos mi sie pomylilo.. tzn ktos keidys mnie w blad wprowadzil:)

 

wiec ustalone ze w 90 konnych jnie slychac nic wzasadzie prucz terkotu w 110 konnych jest odglosik turbinki slychac osc wyraznie a 130 konnych to juz wogule:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności