Skocz do zawartości
Gość pazder

PŁYN DO UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICZEGO

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pazder

WITAM

 

Mam pytanko /? Czy mozna dolac plyn od wspomagania do juz bedacego plynu w zbiorniczku.Czy trzeba wlac tylko nowy, a resztkie starego wylac ?? Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli płynu ubyło i jest poniżej dolnej kreski na bagnecie pomiarowym to bezwzglednie ten płyn należy uzupełnić. Najprostrzym jednak sposobem jest wybranie sie samochodem do najbliższego ASO Skoda (bo tam jest najtaniej) i poprosić o dolewkę 1 lub 2 setek MAX.

Zapłaci się za to mniej niż jakikolwiek wyjazd po płyn do sklepu motoryzacyjnego. Być moze nawet nic Was nie skasują bo najprawdopodobniej ubawają Wam śladowe ilości. W naszych realniach drogowych najczęstrzym punktem gdzie ucieka płyn wspomagania kierownicy jest przekładnia kierowniczą. To na jej końcówkach może dochodzić do ubytków płynu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomorek12

oczywiście że płyn się powinno wymienić , po ok 150 tys.km. była by to operacja konieczna proponuję olej DEXTRON LUB ATF II MOBILA do układu wchodzi jakieś niecałe dwa litry cena za litr mobila to ok 45zł :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dr.Dolittle

Płyn wiadomo jak wszystko z wekien sie starzeje i traci swoje własciwości.Jawymieniam płyn co 3 lata. NAJLEPIEJ stosować plyn orginalny G00200 który obecnie juz występuje pod nazwą G004000.Można stosować też zamienikki Z FEBIego lub innych prodeucentów lecz trzeba się liczyć z tym ze to już inna klasa płynów(mam na mysli te najtańsze).VW/Audi stosuje się zawsze płyn zielony.Nigdy niestosować czerwonego. Orgniał G002000 lub G00400 kosztuje 65zł, zamienik z Febi 6162 zaś 25zł.

 

 

 

VW PASSAT VARIANT 1,9TDI 115 KM PD 00r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się mieży poziom płynu na zimnym silniku (jak się ustoji ) czy po małej przejaszczce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wisnia13 płyn mierzy sie jak jest ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogulnie cala wymiana oleju do wspomagania zostala opisana na forum to pogrzebcie.

 

Szukałem po całym forum, ale niestety nie znalazłem ;/ I nawet w książce napraw nie ma opisu jak to zrobic ;/

 

zlewasz olej

wlewasz nowy i bez obciazenia(podnosisz przod) krecisz kierowniczka

a pozniej popuszczasz podnosnik i pod obciazeniem krecisz ale nalezy najpierw zaposcic uklad bez zeby olej sie dobrze rozeszedl.

 

W jaki sposób zlewasz olej? Który węzyk odczepiasz? Ze zbiorniczka wychodzą 2 wężyki (jeden ku przodu auta do pompy, drugi do tyłu gdzieś, ale urywa się widok na niego ;/

 

I ja myślałem, aby odczepić ten wężyk przy pompie, ale czy wtedy mi spłynie cały płyn? Bo chyba nie można odpalić auta, aby czasem pompa na sucho nie pracowała... ?

 

Bo znów od pompy także odchodzą 2 wężyki, ale tylko jeden ma opaske zaciskową (ten wężyk od zbiornicza).

 

Ale jak zrobić aby zlać płyn tam z okolic drążków kierowniczych (z tamtych rejonów) ? :)

 

----------------------

 

Jak już zleje stary płyn to jak będe kręcił kierownicą to przy odpalonym silniku? Czy przy zapłonie tylko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli uparles sie wymienic jednak plyn to spuszczasz go poprzez odpięcie wezyka z pompy..mozesz zrobic plukanke. i niech Ci nie przyjdzie do glowy uruchomic silnik bez oleju do wspomagania zeby wygonic resztki.. :cisza:

Zeby odpowietrzyc podnosisz przednie kola do gory odpalasz silnik i krecisz w lewo i prawo do konca pare razy. nie zapomnij odkrecic pokrywki od zbiorniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli uparles sie wymienic jednak plyn to spuszczasz go poprzez odpięcie wezyka z pompy.

Ale który węzyk odczepić? Ten który prowadzi od zbiorniczka do pompy, czy ten który wychodzi od pompy do drążków kierowniczych? A może 2 rozpiąć?

 

mozesz zrobic plukanke..

Czym tą płukanke zrobić? Czy warto wogóle to robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz przewod prowadzacy do przekładni kierowniczej..

jezeli miales bardzo brudny olej to mozesz zalac nowy i spuscic i zalac jeszcze raz nowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spradziłem olej u siebie i ma barwe czerwoną.to zle? kupiłem już passka z tym olejem. czytałem w postach poprzednich że ma być zielony.jakie moga być skutki tego że ja mam czerwony? wymienić na zielony???:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie moga być skutki tego że ja mam czerwony?

Nie przejmuj się tym kolorem, od 10-ciu lat jeżdżę Passatami z czerwonym płynem układu wspomagania i jeszcze ani razu nie miałem z tym problemu. Obecnie też mam czerwony (zalany najprawdopodobniej w fabryce) i nic się nie dzieje. Będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej firmy kupić płyn do układu wspomagania??? do awx-a

 

Febi zielony - taki

 

 

Moze mi ktoś potwierdzić kwestię sprawdzania ilości płynu od wspomagania?tzn chodzi mi głównie o to czy sprawdza się na ciepłym jak ktoś napisał wcześniej czy na zimnym po dłuższym postoju(sprawdzałem u siebie zawsze po dłuższym postoju i płynu mam tak trochę ponad minimum,i niewiem czy tak ma być i dopiero jak się zagrzeje to jest ok czy dolewać?jak dolać to mniej więcej ile żeby nie przedobrzyć,jak pisałem na zimnym jest ponad minimum)

 

Sprawdzasz na ciepłym jak się płyn rozgrzeje i wypełni cały układ. Na zimnym będziesz miał minimum lub nawet poniżej minimum.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co mam dolać, skoro w zbiorniczku mam płyn koloru żółtego? Stan minimum. Wytarłem bagnet w czystą chusteczkę i kolor ma dokładnie taki jak nowy syntetyczny olej silnikowy? Miałem już kupić zielony Febi 6162, ale wolałem sprawdzić i teraz sam nie wiem. Podpowie ktoś? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stan minimum.

 

Na jakim silniku masz minimum?? Zimny czy rozgrzany ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na jakim silniku masz minimum?? Zimny czy rozgrzany ??
Na rozgrzanym, powiedzmy po 10 minutach jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pojeździj z 30 minut i wtedy sprawdź. Dobrze taka trasa gdzie dużo zakrętów czy skrzyżowań. Płyn musi się rozejść po układzie i wtedy dopiero zobacz jaki jest stan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem po przyjeździe z Austrii i było podobnie lub minimalnie poniżej minimum, dzisiaj po jeździe w mieście około 10 minut ale z manewrami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj sprawdzałem po przyjeździe z Austrii i było podobnie lub minimalnie poniżej minimum, dzisiaj po jeździe w mieście około 10 minut ale z manewrami.

 

Ant, to Ty sie nie martw co masz dolać ! Ty się martw którędy uciekło !

 

Jesli bedziesz pewien, że to niedociśnięta opaska na wężu pod zbiorniczkiem to po docisnięciu faktycznie pomyśl co dolać. Ale jesli cieknie maglownica to dolewaj obojętnie co, byle do tego przeznaczone, i mysl o naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja się trochę zmieniła. Widocznie wcześniej źle sprawdzałem. Teraz pojeździłem po mieście trochę szybciej i dłużej niż wcześniej. Przyjechałem i od razu sprawdziłem stan. Okazało się, że jest prawie połowa na bagnecie. Wcześniej sprawdzałem, ale nie od razu po jeździe, tylko po upływie jakiegoś czasu i nie wiem czy na dobrze wypoziomowanym gruncie. Teraz sprawdziłem w garażu i było ok. Ale skoro już kupiłem płyn, to przy następnym przeglądzie go wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności