Skocz do zawartości
Gość robert

Blokujace sie zamki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robert

nie wiem z jakiego powodu ale w moim pasiu od jakiegos czasu blokuja sie klameczki.szczegolnie w drzwach kierowcy.trzeba szarpnac i to porzadnie zeby drzwi otworzyc co na ciasnym parkingu stwarza pewne klopociki.juz mnie to denerwuje.czyzby mechanizm sie wyrobil??nie wiem .narazie jeszcze nie zagladalem ale moze ktos z was mial takie pproblemy jak ja i potrafi mi pomoc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carmelo1

witam moze naprawde jstnieje tylko potrzeba ich nasmarowania mi tak samo sprawial jak by nie wyrobionych dzrzwi ale nasmarowalem i pomoglo. ...moze sie troszke obwiesily i ci zamek blokuje..pokombinuj :609: ...pozdrwaiem..prosata niemiecka konstrukcjia..heheh :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

jak otwozysz drzwi to nad mechanizmem zamka jest duza sruba (krzyzowa) ktora trzyma klamke

 

odkrec ja przycisnij maksymalnie klamke do drzwi i zakrec na max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od regulacji. Na zamku z boku jest taka srubka szesciokatna, poluzuj ja i naciagnij, tzn przesuń w góre. Srubkja ta reguluje nacisk klamki na jezyk zamka, tylko pamietaj, jak za mocno naciagniesz i klamka w swojej normalnej pozycji bedzie juz wywierała nacisk na jezyk zamka to central moze działac nie prawidłowo. Ale ogólnie reg jest prosta i łatwo wyczaic "złote miejsce". Pozdrawiam

 

Aha, jeżeli ta reg nie przyniesie porządanych efektów bedzie trzeba wyciagnąć klamke gdyz w B3 i B4 w klamkach jest taka syfista tulejka zrobiona z cienkiej blaszki i mi ta tulejka kiedys sie wysunęła, tak ze zamek nie chodził w osi i miałem straszne jaja z zamkiem. Raz zamykały sie super a czasmi musiałem wchodzic przez pasazera. Naprawa tego to jakies 5-10min. Pamietaj ze srubka mocująca i regulujaca zamek w drzwiach pasażera ma lewy gwint:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.....w B3 i B4 w klamkach jest taka syfista tulejka zrobiona z cienkiej blaszki i mi ta tulejka kiedys sie wysunęła, tak ze zamek nie chodził w osi i miałem straszne jaja z zamkiem. Raz zamykały sie super a czasmi musiałem wchodzic przez pasazera. Naprawa tego to jakies 5-10min. Pamietaj ze srubka mocująca i regulujaca zamek w drzwiach pasażera ma lewy gwint:P

 

Ani chybił. Dodam, że temat ten jakis czas temu dokładnie opisałem. Marna szansa na znalezienie wypadnietej tulejki, ale przy jej zakładaniu warto wspomóc się dobrym klejem (np. Poxipol) nadkładając go na otwór, przez który ową tulejkę wciskaliśmy. Więcej napewno nie wypadnie. :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...trzeba szarpnac i to porzadnie zeby drzwi otworzyc...

 

Mam dokładnie tak samo, zuważyłem dodatkowo, że przy pociągnięciu za klamke odchodzi ona od drzwi, tzn. nietyle klamka co ten plastik co ma z uszczelką przylegać po prostu są luźne i odchodza, jak docisnąc go mocno kciukiem a resztą palców pociągnąć klamkę to otwiera sie lepiej - przypuszczam więc że tu tkwi problem. Mam tak zarówno od strony kierowcy jak i pasżera, z tym że u pasażera (oraz czasem z tyłu) klamka często po otwarciu drzwi nie odbija spowrotem i zostaje odciągnięta, a wtedy żeby zamknąc zamek od środka trzeba wyjść i ją docisnąc. Dodam tylko ze mój pasek to B3 rocznik 90, bez centralnego.

 

@JAFO

Dodam, że temat ten jakis czas temu dokładnie opisałem.

Mógłbyś podać link do tego tematu?

 

Prosze równierz innych użytkowników o ewentualne opisy i linki do rozbierania zamków - nie wiem zabardzo jak się za to zabrać, jak myslicie czy będe musiał rozbierać tapicerkę w drzwiach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjżałem sie temu dzisiaj z bliska w końcu, zdecydowałem się na wykręcenie klamki oraz zrobienie kilku zdjęć.

Tak wygląda To co opisywałem wyżej czyli odchodzenie całego zamka, jest szpara na 3-4mm jak się mocniej pociągnie:

 

strkierowcy0cc.th.jpg

 

A tak pozostaje klamka poasażera po otwarciu drzwi jeśli się jej nie dociśnie:

 

strpasazera2pw.jpg

 

Zrobiłem zdjęcia samego zamka (może przydają się komuś do instruktarzu):

 

zamek11ga.th.jpg

 

zamek1b5jp.th.jpg

 

zauważyłem też że brakuje mi na Trzpieniu na który łapie zamek (w słupku) Tulejki plastikowej (w innych drzwiach są - tylko u kierowcy brakuje):

 

bolec6dy.th.jpg

 

 

Z drzwiami pasażera poradziłem sobie sam - wykręciłem, nasmarowałem i już odbija jak powinno a szpara jest minimalna, drzwi zaś generalnie chodzą dobrze.

Tył zostawiłem sobie na potem.

Problem tylko w zamku (klamce) od strony kierowcy. Wyczyściłem wszystko troche z syfu, nasmarowałem i mechanizm chodzi dobrze, niestety niezależnie od tego jak mocno nie przyciągnołbym śruby klamka (zamek) przy pociągnięciu odstają, tak jak widac to na pierwszym zdjęciu... Pomyślałemże może samo miejsce w drzwiach gdzie siedzi klamka jest już ta "wyrobione" ale wyglada normalnie:

 

drzwi4vk.th.jpg

 

Dodam tylko że mocne dociągnięcie śróby troszeczke pomaga, ale jest po prostu tylko ciut mniejsza szpara, w trakcie użytkowania natomiast, znów się troche powiększa... Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Czego to może być wina?

 

Acha - ma ktos może jeszcze pomysła z czego i jak zrobić tulejkę na ten bolec i jak ją na nim umiescić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to robiłem wycinając pasek z blachy grubości 1mm.

Zwinąłem w taką tulejkę, rozszerzyłem i po wciśnięciu na ten bolec zacisnąłem ją.

Mając dostęp do migomatu kumpel zespawał szef. Po zespawaniu powinno być jak najmniej luzu, ale tyle, by tulejka obracała się.

Ważne, by średnica tulejki nie była większa od tego wyżłobienia, które się na niej rygluje, bo możesz nie otworzyć drzwi.

 

Już to gdzieś dokładnie opisywałem tu na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki JAFO

 

A ma ktoś pomysła co zrobić z tym zamkiem i klamką które odstają (z tą szparą ze zdjęcia)???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji masz tu dwa linki.

1

2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tulejki już mniej wiecej wiem, a co z samym zamkiem (klamka) - nie chce zmieniać tylko jednej strony - będe musiał nosić 2 klucze, a jak zmienie obie to tez no bo zostaje stary do stacyjki no i pozatym szkoda kasy oczywiście......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dakot

Jeżeli zmienisz klamke z kluczem , to bez problemu zmienisz zamek. Robiłem to u mnie , kupiłem nowa klamke z zamkiem bez centrala za 30 zł i bez problemu zmieniłem tylko zameczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No uporałem się w końcu z ta tulejką. Zrobiłem z blachy miedzianej o grubości 1mm pasek o szerokości 10mm i zawinąłem go na czpień o średnicy 8mm, następnie przyciołem na miare

Zdjęcie przed przycięciem:

 

042600017ti.th.jpg

 

Następnie rozwarłem pierścień i nałozyłem lutownicą cynę na końcówki pierścienia:

 

042600034bi.th.jpg

 

Potem założyłem pierścien zacisnąłem, zlutowałem i spiłowałem nadmiar cyny:

 

042600075ev.th.jpg

 

042600094xc.th.jpg

 

na zdjęciu nie wyglada to może sper solidnie , ale sprawia ogólnie dobre wrażenie, wyglada solidnie i mam nadzieję że dłgo posłuży. Trzaskałem dzrzwiami dość długo i nie zrobiło to na pierścieniuy zadnego wrażenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eh. mam wrażenie, że chciałeś zamieścić jeszcze jakieś zdjęcia, które nie chcą się pojawić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he??? u mnie wyświetla to co ma wyświetlać, czyli opis i fotki... a u was???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już jest ok. widocznie rano kumputer jeszcze się nie obudził :) sorry za zamieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło. Zrobiłem identycznie, lecz ze stalowej blachy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności