Skocz do zawartości
pierst

Gdzie jest korek wlewowy i spustowy skrzyni biegów 5 bieg. passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, zakupiłem i zalałem właśnie taki, w j cars nie pytali co prawda do jakiego samochodu więc winię się sam bo gdybym zainteresował się wcześniej to by tego nie było. Polecam w przystępnej cenie ten oryginalny świeży olej ( allegrowicz sprawdzony)

http://www.allegro.pl/item1013591428_olej_przekladniowy_vw_oryginal_g060726a2_3_litry.html

 

zresztą profesjonalnie zajmują się skrzyniami. Na Mobila1 w VW czy konkretnie Passacie szkoda wymieniać bo będzie tylko gorzej:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ksiazkowy olej do skrzyni vw passat to

 

G052911A SAE 75W90

 

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

 

Z TEJ aukcji wynika ze kupiles zly !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, zakupiłem i zalałem właśnie taki, w j cars nie pytali co prawda do jakiego samochodu więc winię się sam bo gdybym zainteresował się wcześniej to by tego nie było. Polecam w przystępnej cenie ten oryginalny świeży olej ( allegrowicz sprawdzony)

http://www.allegro.pl/item1013591428...2_3_litry.html

 

zresztą profesjonalnie zajmują się skrzyniami. Na Mobila1 w VW czy konkretnie Passacie szkoda wymieniać bo będzie tylko gorzej

 

Dziś po pracy zajechałem do ASO VW zapytać się jak z tym olejem, nawet zabrałem 1l butelkę ze sobą bo worze cały czas w bagażniku 3litry, Powiedzieli że Mobil full syntetyk 75w90 może być jak najbardziej i nie widzą przeciwwskazań.

No nic przetestuje na własnej skórze, w przyszły weekend zalewam i zdam relację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mi ciężko wchodzi drugi bieg (szczególnie jak zimny) Czy wymiana oleju pomoże ? (przebieg 150tkm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś po pracy zajechałem do ASO VW zapytać się jak z tym olejem, nawet zabrałem 1l butelkę ze sobą bo worze cały czas w bagażniku 3litry, Powiedzieli że Mobil full syntetyk 75w90 może być jak najbardziej i nie widzą przeciwwskazań.

No nic przetestuje na własnej skórze, w przyszły weekend zalewam i zdam relację.

ale kolega pirst kupil zly bo pisza ze tego nie mozna zalewac do skrzyn co potrzebuja tego G052911A SAE 75W90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nic przetestuje na własnej skórze, w przyszły weekend zalewam i zdam relację.

Jeżdżę na takim samym Mobilu i jest wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, przepraszam zły link podałem chodziło mi dokładnie o ten olej (oryginalny gdyż zalewany na 1 montaż)

 

http://allegro.pl/item1013558156_olej_przekladniowy_fuchs_75w80_75w_80_1_litr.html

 

No cóż z opinią jak z dupą każdy ma własną i pewnie po części każdy ma rację bo i mi powiedzieli że skrzynia się nie zepsuje od Mobil1 ale szzybciej złużyją się synchronizatory co czuć na drążku u niektórych posiadaczy Passatów. Więc nie pozostaje nic innego jak kierować się narzuconymi przez producenta normami. Cóż, wymienię pojeżdżę i podzielę się opinią. Jeśli nastąpi duża różnica odezwę się szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja również jakiś czas temu wymieniłem olej w skrzyni na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90.

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75W-90.asp

Niestety również nie jestem w pełni zadowolony z działania skrzyni biegów(opory przy szybkiej zmianie biegów oraz przy zimnej skrzyni).

Postanowiłem podrążyć troche temat i doszedłem do wnisku iż źródłem problemów w przypadku tego oleju może być jego parametr jakim jest lepkośc kinematyczna (szczególnie w 40 st. Celsjusza - w pobliżu której często pracuje skrzynia no bo przeciez nie nagrzewa się tak jak silnik), jest on po prostu bardziej gęsty co może utrudniac pracę synchronizatorów. Nie spełnia on również normy VW 501.50 (być może Mobil nie zabiegał o rekomendację albo VW po prostu nie poleca tego oleju)

Normę tę za to spełnia inny olej Mobila a mianowicie Mobil Gerlube VS 200 (niestety nie do dostania w opakowaniach 1l. - najmniejsze to chyba 20 l)

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n02_przekladniowe/full-gearlube-vs200-vs500.htm

 

oraz Castrol TAF-X 75W90

http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf

 

oraz np. Texaco Geartex S4 75W90

http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=92&d=5

http://www.omnibus-gh.pl/Texaco-118.html

 

oraz Fuchs Titan Sintofluid 75W80

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1231

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/FUCHS%20-%20TDS/TITAN%20SINTOFLUID%2075W-80.pdf

 

Wszystkie one mają parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości nieco ponad 70 mm2/s (tylko Fuchs ma 50-czyli jeszcze mniej) oraz spełniaja normę VW 501.50

natomiast Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50

 

Tak więc resumując muszę go chyba wymienić na jeden z powyższych co być może spowoduje poprawę pracy skrzyni.

Z drugiej strony wiele osób z forum (których między innymi opiniami sie kierowałem) jeździ na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 i nie narzeka.

Edytowane przez marecki104

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych,

 

klucz do korka wlewowego to nietypowy imbus 18mm

niełatwo go dostać a i tani nie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niełatwo go dostać

 

W każdym sklepie z narzędziami;)

 

a i tani nie jest

 

To akurat prawda

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W każdym sklepie z narzędziami;-)

 

Nie tak znów w każdym, w internecie jest chyba w 1 sklepie nie mówiąc o sklepach stacjonarnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki imbus jest do wlewu do skrzyni ? 5 - manual ?

 

czytając wątki od jakiegoś czasu znalazłem odpowiedzi od 16, 17, 18 imbus.. Trochę one kosztuje.. i nie chce bez sensu wydawać kasę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki imbus jest do wlewu do skrzyni ? 5 - manual ?

 

czytając wątki od jakiegoś czasu znalazłem odpowiedzi od 16, 17, 18 imbus.. Trochę one kosztuje.. i nie chce bez sensu wydawać kasę..

 

AFN skrzynia DHF 5 manual do wlewu potrzeba imbus 17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak to jest z Korkiem wlewowym do skrzyni 6 biegowej FRK jest dostep zeby wlac olej do skrzyni jak jest zamontowana na samochodzie?? Da rade wlac za pomoca normalnego urzadzenia przeznaczonego do wlewania oleju do skrzyni...

 

Niektórzy pisza ze wlewaja przez korek kontrolny no ale przez korek kontrolny nie wleje sie wymaganej ilosci do skrzyni...

 

Jeszcze czytałem ze odkrecenia korka wlewowego koliduje z czyms i nie poleca sie jego odkrecania na samochodzie jak to koledzy wyglada??

 

Prosze o szybka odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności