Skocz do zawartości
Michal1980

[B5] Woda w Passacie, mokre dywaniki, wilgoć w kabinie - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mnie tez spotkal problem lania sie wody do środka. przewertowalem wszystkie newralgiczne miejsca, a woda nadal sie lala. okazalo sie ze helmut nie dokladnie wkleil przednia szybe i woda wpadająca pod ta czarna listwe na slupku wlewala sie do srodka:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyjąłem całą wykładzinę, osuszyłem auto woda zbierała się po stronie pasażera, wymontowałem także tapicerkę drzwi i siedziałem w środku a brat polewał drzwi.

 

Okazało się że woda cieknie przy lusterku tu gdzie jest ta czarna zaślepka i głośnik wysokotonowy. Co może być że tamtędy cieknie? Zrobiło się już późno i ciemno i nie wymontowałem lusterka żeby zerknąć. Czy tam jest jakaś uszczelka, jak to zabezpieczyć? Czy ktoś miał podobny przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał holffman

TYŁ: Pod dywanikami na misce są takie gumowe zatyczki.

 

Witam Jestem nowy na forum wybaczcie jesli popelnie jakas gafe .

Posiadam Passata 3BG . Mam wode pod nogami pasazera z tylu po lewej stronie (wersja angielska ) czyli nie za kierowca. Holffman czy masz moze jakies foto gdzie dokladnie znajduja sie te gumowe zatyczki ?? Czy to sa moze te do ktorych sa przyczepione dywaniki?? Dodam ze auto z tej strony mialo lekka stluczke . wyglada to tak jakby cos otarlo sie o koncowke tylnich dzrzwi i ciagnielo sie do konca auta .Dodam ze jest lekko wgniecione. Prosze o podpowiedz od czego zaczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Jestem nowy na forum wybaczcie jesli popelnie jakas gafe .

Posiadam Passata 3BG . Mam wode pod nogami pasazera z tylu po lewej stronie (wersja angielska ) czyli nie za kierowca. Holffman czy masz moze jakies foto gdzie dokladnie znajduja sie te gumowe zatyczki ?? Czy to sa moze te do ktorych sa przyczepione dywaniki?? Dodam ze auto z tej strony mialo lekka stluczke . wyglada to tak jakby cos otarlo sie o koncowke tylnich dzrzwi i ciagnielo sie do konca auta .Dodam ze jest lekko wgniecione. Prosze o podpowiedz od czego zaczac?

 

Niepotrzebne Ci zadne foto.

Musisz wyjac fotel pasazera - raptem 2 sruby od przodu fotela pod nogami. Nie zapomnij odpiac wtyczki od poduch spod spodu.

Jesli widzisz wode z tylu pod nogami to znaczy ze z przodu juz tez masz jej sporo. Przewaznie dostaje sie ona z przodu po scianie grodziowej i ale dopiero z tylu ja widzisz bo tam jest nizej.

Gumowe zatyczki to nie sa te od dywanikow - z tylu nie ma tych mocowan.

Ale jesli piszesz ze masz ze przy koncu drzwi jest wgniecione to uszzelka drzwi mogla sie odksztalcic i tamtedy woda moze sie dostawac podczas jazdy.

Wyjmij fotel i kanape z tylu (naprawde nie ma z tym duzo roboty) i wywal wykladzine. Wez jakiegos kumpla zeby lal ci wode po drzwiach a ty ze srodka obserwuj czy z drzwi w miejscu tego wgniecenia nie dostaje sie do srodka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że zostało już w temacie wszystko opisane. Woda się leje z przodu przez filtr przeciwpyłkowy, przewody elektryki auta oraz wszelkie otwory na przedniej przegrodzie między kabiną a komorą silnikowo-akumulatorową. Przyczyna zatkane odpływy pod akumulatorem, wspomaganiem i komputerem. Skutek woda z przodu auta. Dodatkowe powody lejek od klimatyzacji zatkany, skutek woda lejąca się spod schowka woda zbierająca się pod nogami pasażera. Pozostałe miejsca lejącej się wody, uszkodzona nagrzewnica, puszczające przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy, źle wklejona szyba przednia, uszczelki w drzwiach, uszczelka blachy drzwi, głośników oraz zatkane odpływy drzwi - woda pojawia się i pod nogami pasażerów i nie tylko z tyłu. No chyba jeszcze szyberdach - zatkane odpływy, i mokre obuwie. Moim zdaniem zostało wszystko opisane i nie ma co dodawać. Jeszcze moim zdaniem można dodać parę przypadków nie związanymi z technicznymi przypadłościami naszych aut jak np.chęć hodowli rybek w aucie po obejrzeniu "Pimp my ride", wylaniu baniaczka napojów bądź innych płynów, zeszczaniu się pasażerów podczas naszych wyczynów rajdowych lub samego właściciela po wyczynach jego drugiej połowy. Albo łzy wylewające się szeroką rzeką z powodu uszkodzenia bądź zakupu mocno zużytego auta. Kto zna inne powody niech dopisze, bo moim zdaniem nie ma nic nowego do dopisania do tych 230 postów. Kto chce niech studiuje je od początku albo poprosi zielonych aby podczyścili wątek i zostawili prawdziwe przyczyny wody w naszych autach. Dalsze posty to pytania które już zostały wyjaśnione.

Edytowane przez J@ceq
coś mi się przypomniało (nagrzewnica)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod filtrem PP wkoło jest kilku milimetrowy rant, woda się przelewa przez ten rant i wpada do środka bo macie pozapychane przepływy wokół obudowy filtra. To samo tyczy się obudowy sterownika ECU, też jest rant. Pod obudową zbiera się szlam woda nie przepływa, wzrasta poziom i zaczyna wlewać się do środka. Najlepsze wyjście to raz w roku w okolicach jesieni przeczyścić wszystkie odpływy pod Servem i Akumulatorem oraz pod obudową ECU i wokół niej to samo tyczy się obudowy filtra. JA tak robię i z wodą wew. nie mam problemów. Uszczelki pod obudową filtra i ECU mam oryginalne 9 letnie :) nic nie cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak zdemontuje komputer to czy będę musiał potem to odnowa jakoś kodować czy można normalnie odłączyć wszystko a potem podłączyć i będzie jak po staremu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy jak zdemontuje komputer to czy będę musiał potem to odnowa jakoś kodować czy można normalnie odłączyć wszystko a potem podłączyć i będzie jak po staremu.

 

A po co chcesz go demontować? jeśli chcesz wymienić uszczelkę pod nim to nie warto, ja go odkręciłem ale nie odłączyłem pod uszczelkę troszkę silikonu, na uszczelkę znów troszkę silikonu i przykręciłem komputer z powrotem i jest z głowy.

 

Pozdro

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja otworzyłem podszybie dziś i jest tzw. syf mokro w środku również. W piątek po pracy jak już będę miał spokój zabieram się za spuszczanie wody z basenu. Prosił bym o instrukcje jak wyciągnąć ten wielki akumulator? Czy trzeba ściągać wycieraczki i ten plastik - podszybie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja otworzyłem podszybie dziś i jest tzw. syf mokro w środku również. W piątek po pracy jak już będę miał spokój zabieram się za spuszczanie wody z basenu. Prosił bym o instrukcje jak wyciągnąć ten wielki akumulator? Czy trzeba ściągać wycieraczki i ten plastik - podszybie?

 

W 3B nie musisz wyciągać podszybia-akku powinien spokojnie wyjść tylko trzeba trochę pokombinować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja otworzyłem podszybie dziś i jest tzw. syf mokro w środku również. W piątek po pracy jak już będę miał spokój zabieram się za spuszczanie wody z basenu. Prosił bym o instrukcje jak wyciągnąć ten wielki akumulator? Czy trzeba ściągać wycieraczki i ten plastik - podszybie?

 

Odkręć pokrywę od filtra przeciwpyłkowego i wyjdzie spokojnie.

 

Pozdro

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosta sprawa :-) wyciągnąłem aku, posprzątałem wodę. te oryginalne gumowe zaślepki odprowadzające wodę - niewypał - poszły na śmietnik :-). Reszta brudu wydmuchana kompresorem, podłoga wysuszona suszarką czyli pełen sukces. Teraz nowy problem osłona przegubu do wymiany.... Czy to auto się kiedyś nie psuje?? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wyjęcia wykładziny to prosta sprawa

 

Pierwsze wyjmij fotele przednie

 

Zdejmij plastikowe osłony na suwnicach od fotela, śrubka znajduje się pod okrągłą zaślepką jest to krzyżak.

 

98a913bf8dce89fbm.jpg

 

Potem odkręć dwie śruby torx, które trzymają fotel

 

74d87e2110c92759m.jpg

 

Znajdują się tutaj.

 

ad294e024c2c696fm.jpg

 

Gdy odkręcisz śruby przesuń energicznym ruchem fotel do tyłu po czym będzie już Twój.

 

Potem wyciągnij tylne siedzisko siedzi na metalowych jakby zatrzaskach, złap za siedzisko od przodu podnieś do góry następnie włóż rękę pomiędzy oparcie, a siedzisko i troszkę podnieś potem mocno popchaj do tyłu i podnieś do góry powinno wyskoczyć. Powtórz to samo z drugiej strony.

 

52642d365c74d94em.jpg

 

Potem zajmij się odkręceniem odkręceniem schowka ułatwi pracę trzyma się na 7 śrubach małe troxy. Odkręć również osłonę pod kierownicą tą z włącznikami od świateł.

 

f55ff227c069fee6m.jpg

 

26fe8d952314c21em.jpg

 

Teraz odkręć tunel środkowy, wyjmij tylną popielniczkę i tam masz 2-3 śruby chyba 17, masz jeszcze dwie 10 pod zaślepkami z przodu przy łączeniu tunelu z plastikiem osłaniającym gałkę zmiany biegów, Gdy je odkręcisz podnieś delikatnie tunel od tyłu i go wysuń, potem odłącz wszystkie kostki. tak samo zrób z tym plastikiem na około skrzyni biegów siedzi na zatrzaskach z przodu i poodkręcaj małe plasticzki, które znajdują się zaraz za osłoną plastikową skrzyni biegów. Oczywiście musisz pamiętać o zdjęciu mieszka ochronnego skrzyni biegów;)

 

abf315adfdb22739m.jpg

 

9e66e9cb7673b308m.jpg

 

Odkręć plastikowe osłony na dole koło pedałów ze strony pasażera jak i kierowcy (śruba ''krzyżak'' znajduje się pod zaślepką) odkręć również stopkę obok pedałów, która trzyma się na 2 śrubach pod plastikiem, który znajduję się z boku. Czas na zdjęcie plastików na progach z tyłu jak zdejmiesz siedzisko będzie śruba musisz ją odkręcić ponieważ trzyma próg, reszta progu trzyma się na zatrzaskach musisz ciągnąć do góry tylko z wyczuciem żeby ich nie połamać.

 

5fb4a1ee59fc8d6cm.jpg

 

Wykładzinę musisz przeciąć w jednym miejscu najlepiej za deską rozdzielczą po stronie pasażera lub kierowcy tak jak to jest u mnie na zdjęciu z przodu jest widoczne cięcie

 

ca0a2c36fa2715adm.jpg

 

Mam nadzieję, że troche pomogłem hehe ;) W razie pytań walcie śmiało pomoge!

 

Pozdro

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oooo wielkie dzięki!!! Napewno mi się przydadzą te cenne informacje bo z tą cholerną wodą to się nigdy nie dojdzie gdzie wlatuje jak się wszystkiego nie wyjmie... :/

 

Jeszcze raz wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wczoraj udało mi się naprawić to co mi padło :) Mianowicie przeciek o którym już wspominałem zlokalizowany i uszczelniony, a ponad to nie działały mi szyby, lusterka, otwieranie wlewu paliwa, światło w środku jak się drzwi otwierało itp... Myślałem w pierwszej fazie, że to moduł komfortu był poprostu zawilgocony po przecieku i mu się tam pochrzaniło dlatego miałem zamiar przełożyć od kolegi z jego passka suchy, ale w trakcie rozbierania po uprzednim przewertowaniu różnych postów przyjrzałem się też tym kablom czy nie są po utleniane (przyznam się, że elektryk ze mnie żaden i jak dowiedziałem się na forum o takiej możliwości awarii to sobie pomyślałem, że jak to jest u mnie to amba fatima :P i się wykosztuje u elektryka) i okazało się, że przewody pogniły. Pooglądałem je i stwierdziłem, że sam dosztukuje, a nóż może będzie działać... Po obcinałem to co zgnite, spiąłem na krótko, podłączyłem moduł i wszystko ożyło :) lutownica w rękę, później izolacja i parę groszy zostało w kieszeni :)

 

załączam kilka zdjęć jak te kable wyglądały

 

I powiem, że to nie jest trudna robota... Sami zlokalizujecie miejsca gdzie są utlenione kable bo raz, że będzie taki zielony nalot, a dwa, że poprostu będą wam się kruszyć te kable w przegnitych miejscach

DSC00196.jpg

DSC00199.jpg

DSC00198.jpg

DSC00200.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem po etapie suszenie podlogi w moim pasku. troszke z niej wody wycisnelem pozniej odkurzaczem ospecjalnym odessalem i pozniej kilka godzin farelka. u mnie najwiecej wody bylo z tylu za siedzeniem pasazera, i zgadzam sie z opinia ze jak jest woda z tylu to na bank jest z przodu. ale u mnie z przodu jej duzo nie bylo. byla na srodku wykladziny w miejscy gdzie woda z tylu ma swobodny przeplyw przy nawiewie na nogi. u mnie puszczaly zaslepki z tylu w podlodze. jak zaczelem wyciskac wode i zajrzalem pod auto zauwzylem jak sobie leci dosyc szybko. zaslepki wymyte uszczelnione. zobaczymy mysle ze pomoglo:) pozdroo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie jestem po etapie suszenie podlogi w moim pasku. troszke z niej wody wycisnelem pozniej odkurzaczem ospecjalnym odessalem i pozniej kilka godzin farelka. u mnie najwiecej wody bylo z tylu za siedzeniem pasazera, i zgadzam sie z opinia ze jak jest woda z tylu to na bank jest z przodu. ale u mnie z przodu jej duzo nie bylo. byla na srodku wykladziny w miejscy gdzie woda z tylu ma swobodny przeplyw przy nawiewie na nogi. u mnie puszczaly zaslepki z tylu w podlodze. jak zaczelem wyciskac wode i zajrzalem pod auto zauwzylem jak sobie leci dosyc szybko. zaslepki wymyte uszczelnione. zobaczymy mysle ze pomoglo:) pozdroo
Kolego... Ja Ci dam jedną mądrą radę. Podnieś wykładzinę i lej auto wodą, a wtedy zobaczysz z której części leci, jak od przodu to sprawdzaj odpływy w grodzi, uszczelke kompa, linkę maski itp tak jak pisali wcześniej, u mnie ciekło przez boczek tylnych drzwi, a co do tych odpływów to nie sądzę, żebyś to przez nie miał wodę bo jeśli nawet przez nie by się dostawała to co najwyżej byś miał wilgotno, a nie kałużę... Jak sam dodałeś woda leciała ciurkiem z nich więc kałuży by nie było bo by woda na bierząco wylatywała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem problem skąd mi się bierze woda pod dywanikami u pasazera z przodu i u kierowcy.

Być może pomoge innym znalesc skąd sie bierze woda. Problemów jest duzo a ja mam taki o jakim wcześniej pisałem.

 

Zamieszczam fotki co sie dzieje po ustawieniu Climatronic tak jak na fotce

 

P.S. Gdzie się znajduje ten odpływ skroplin o którym wcześniej napisał kolega ?

Miło by było jakby ktoś dał fotki gdzie sie znajduje :P

SDC10322.JPG

SDC10317.JPG

SDC10318.JPG

SDC10319.JPG

SDC10320.JPG

SDC10321.JPG

Edytowane przez RS7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak dla potomnych - w moim przypadku (cieknąca woda spod prawych przednich drzwi pasażera) źródłem problemu okazała się nieszczelność pod głośnikiem. Sam głośnik był do wymiany (uszkodzona membrana), więc kupiłem nowy + odpowiednie dystanse (to dla tych, którzy nie wiedzą, że są takowe - byłem jednym z nich :) ) oraz klej gumowy (jak pod szybę). I po kolei:

1. Trochę kleju,

2. Założenie dystansu i przykręcenie głośnika,

3. Dla pewności - uszczelnienie (tym samym klejem) parciejącej (rzekomo) uszczelki między blachą wewnętrzną a ramą drzwi,

3. Podpięcie głośnika (wcześniej wyciąłem sobie kostkę, która była częścią obudowy oryginalnego głośnika, żeby otrzymać właściwe gniazdo na oryginalną wtyczkę),

4. SPRAWDZENIE, CZY WSZYSTKO DZIAŁA (głośnik, szyby, centralny),

5. Założenie tapicerki,

6. Czekanie na solidny deszcz (lub szlauf jak kto woli) celem sprawdzenia rezultatu,

7. SUKCES!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam no ja panowie mam podobny problem... przeczytalem wszysytkie 21 stron :D trochę mi zeszło. Mój problem jest taki , że mam (tzn miałem) bajoro pod nogami kierowcy i za kierowcą... wylałem tą wodę odchylając dywanik , ręcznik i ogień łoj była masakra...

gdy wylałem tą całą wodę , pomyślałem ,że dobrze by było wyjąć całą wykładzinę i ją wysuszyć .. i tu zaczął się problem .. już nie będę pisał o wyciąganiu foteli itp...

Chciałem się zapytać jak wyciągnąć tą wykładzinę? bo ona idzie za stopami kierowcy przechodzi pod stopy pasażera ... więc jak to wyciognąć ? trzeba rozkręcać tu wszystko gdzie lewarek zmiany biegów itp? czy jak?

następne moje pytanie : jak wysuszyć tą wykładzinę bez jej wyjmowania ? przydała by się jakaś dmuchawa.. ale takiej nie posiadam , suszarką też lipa bo by chyba sie miesiąc suszyło... pogody na dworze nie ma :/ może wy mi coś doradzicie ? narazie powkładałem ręczniki na podłogę żeby w nie wsiąkała woda ale wątpie , że to wysuszy się dokładnie biorac pod uwagę , że miałem tak zalane auto... .

Jutro będę czyścił wszystko pod maską itp bo jeszcze skąd ta woda się leje nie patrzyłem tzn pewny jestem na 90 %, że wina leży w zatkanym odływie pod akumulatorem i w nieszczelną gumą co przechodzi przez nią kabel ( drucik) do otwierania maski ... ale na 100 % pewny nie jestem , że to napewno to jest przczyną.. ale będę szukał... w każdym bądź razie jestem załamany bo roboty jest przy tym naprawdę sporo biorąc pod uwagę jeszcze , że muszę rozebrać całe dżwi kierowcy bo mi się mata wygłuszająca odkleiła i blokuję szybę.. i inne duperele które muszę porobić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności