Skocz do zawartości
Gość Slawsja

Problem z prędkościa maxymalna passata 1.9TDI 2002 rok

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Slawsja

Witam wszystkich serdecznie !

Mam poważny problem z moim autkiem !

4tygodnie temu kupiliśmy(nie jestem jego właścicielem właściwie to rodzice kupili) passata.

Jest to passat 1,9 TDI z 2002 roku (kombi)160 tysięcy przebiegu autko kupione w Polsce przez 4,5 roku serwisowane w autoryzowanym serwisie dalej nic nie mówi książka serwisowa.

Autko w tydzień po zakupie odstawione było do mechanika wymienione zostały wszystkie filtry ( stałe przy aucie i widziałem ze był wymienione, bo już niektórzy mówili ze pewnie mechanik ich nie wymienili i sa zatkane albo cos, ale to na innym forum) przegląd ogólny przegląd autka i mechanicy powiedzieli ze autko złotko. Dobrze ale przejedzmy do konkretów. Passat spisuje się dobrze w mieście jedynie troszeczkę mało dynamicznie startuje ale myślę/myślałem ze to wina Diesla (do tej pory jeździłem tylko autami benzynowymi) prawdziwy problem zauważyłem na trasie po za miastem. Na naprawdę długiej prostej równej drodze nachylonej pod kontem około 10-15 stopni chciałem przetestować autko. Wzuciem trzeci bieg doszedłem do 3,5 tys obrotów wzuciem 4 obroty powoli spadly do 2 tysiecy. Auto jechało 100km/h niezależnie jak bym go ”deptał” wyżej niż 2 tysie i 110 km/h nie chciało jechać na 5 biegu to samo. Próbowałem kilka razy zredukować do 3 i wrzucać 4 na rożnych zakresach obrotow (od 2 tysi do nawet 4 ) ale auto za każdym razem reagowało tak samo. Myślałem ze to wina tego ze droga jest lekko pod górke. Dziś jednak pojechałem w te same miejsce oplem vektra z 1991 roku o silniki 1,6 (benzyna) około 80 koni mechanicznych mechanicznych auto bez problemu doleciało do 140 km/h. Tak wiec co może być z pasatem ? czy mimo tych 130 koni auto zwyczajnie nie jest wstanie jechać szybciej ? przecież od vektry mającej 80 koni jest cięższe o około 300 kilo . Co może autu dolegać ? proszę o wasza opinie.

Pozdrawiam !

Edytowane przez Slawsja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz coś (a raczej tato) z doładowaniem, turbiną. Poczytaj na forum wiele o tym było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz auto złotko.... raczej zmieniłbym mechaników... chyba że oglądali na zasadzie czy lakier ładny....

 

Prawdopodobnie auto przechodzi w tryb awaryjny, trzeba podłączyć kompa i zobaczyć co go boli, najczęściej turbodoładowanie lub sterowanie...

 

160 tyś mówisz, potwierdziły to średnie przebiegi z książki.... bo wygląda że albo jest kręcony albo kupiony od emeryta, w najgorszym ktoś go sprzedał bo wiedzial co to dokładnie jest np. turbo do wymiany...

 

 

dobra już nie straszę... komp i wszystko wiadomo.

 

ps.

przyjmuję że filtr paliwa też zmienili....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slawsja

No autko było na kanale mówili ze wahacze okej zawieszenie okej cos tam ,cos tam ,cos tam ok. potwierdzili to przy w P Z Mocie( nie znam się na mechanice pojazdowej kształtce się na informatyka) 160 tyś teraz jest na liczniku w książce serwisowej w 2005roku było wpis 74 tysiące wcześniej 50 cos a jeszcze wcześniej nie pamiętam a do auta nie chce mi się teraz schodzić po książkę. Tak filtr paliwa wymieniony, oleju, pyłkowy i powietrza .

A może ktoś podąć kosztorys? Ile badanie komputerem? ile turbo ? TURBO takie tam ? bo po rozejrzeniu się na forum to takie problemy to albo komputer albo turbo. a auto niedługo ma jechać do Holandii i powrotem wiec musze wiedzieć czy można bez tych napraw ruszać w drogę czy nie bo zwyczajniej gdzieś stanę i będę musiał wzywać lawetę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli średnio przebieg ok, to można przyjąć że jest dobrze.

 

Najlepiej aby który z kolegów zechciał zerknąć jak zachowuje się turbo i jakie błędy wykazuje, najlepiej poszukać na forum kogoś z kabelkiem i aby zrobił nawet pobieżnie diagnozę....

 

W serwis raczej bym się nie pchał bo jedynie odczytają błędy i zaszokują kolegę ceną naprawy.

 

Co do wyceny to różnie bywa ja cen nie kojarzę, a na trasę ja bym takim wozem nie pojechał, przecież to przy wyprzedzaniu to śmierć w oczach.

 

 

W najlepszym wypadku będzie trzeba rozruszać sterowanie turbiny i może wymienić zawór sterujący... chwila roboty i zawór około 150 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slawsja

Istnieje jakaś lista ludzi lub temat na forum gdzie mogę dowiedzieć się czy w mojej okolicy są ludzie mogący zajżec do komputerka w passacie ?bo jestem tu nowy i znalesc nie moge. pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Istnieje jakaś lista ludzi lub temat na forum gdzie mogę dowiedzieć się czy w mojej okolicy są ludzie mogący zajżec do komputerka w passacie ?bo jestem tu nowy i znalesc nie moge. pozdrawiam !

 

Patrząc skąd jesteś (Elbląg) zajrzyj do działu spotkań z województwa warmińsko mazurskiego ;) ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego myślę ze wina może leżeć po stronie przepływki takie są objawy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kogoś z vagiem rób logi statyczne i dynamiczne i będzie jasność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice w turbospężarce na twoim miejscu u dał bym się do miejscowości Marzy koło Elbląga. Jest tam warsztat który daje na naprawę 6 m-cy gwarancji ja naprawiałem (regenerowałem) tam swoją i narazie śmiga bez zażutu .Jeszcze leiej byś pojechał do serwisu by tylko sprawdzili co to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a słychać jak pracuje turbina??a pasek był wymieniany ??bo piszesz o filtrach a pasek??może źle założony jest??może mieć np.opóźniony przez to zapłon jak kiedyś tak miałem w LANCI po zmianie auto nie do poznania i miałem właśnie takie objawy jak Ty.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slawsja

pasek wymieniany był 40 tysięcy kilometrów temu przez poprzedniego właściciela. Według mechaników wszystko z nim w porządku ( no sprawdzali go jakieś 200 km temu)

Czy w serwisie (domyślam się ze chodzi o serwis/salon VW w Elblągu sprawdza mi co jest nie tak za darmo? Jak za oplata to za ile ? jeżeli „udał bym się do miejscowości Marzy koło Elbląga.” Oni maja możliwość mi sprawdzić co jest i ewentualnie naprawić to ? czy tylko zakład zajmujący się jedna specialnoscia i niczym więcej ? bo jeżdżenie od zakładu do zakładu nie ma moim zdaniem sensu jak już cos robić to w jednym miejscu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w serwisie (domyślam się ze chodzi o serwis/salon VW w Elblągu sprawdza mi co jest nie tak za darmo? Jak za oplata to za ile ?

 

Za darmo w ASO to nic Ci nie zrobią ;) ...

Podłączą pod kompa, koszt w ASO warszawskim około 300 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slawsja

domyślam się ze naprawa tez do tanich należeć nie będzie bo to autoryzowany serwis itp .

ale jeżeli dokonam tam badania i oni wydrukują mi swoja fachowa nomen omen ekspertyzę to mogę powiedzieć "dziękuje panowie jadę go naprawiać gdzie indziej" czy oni maja prawo powiedzieć. "ale badanie nasze to i naprawa nasza!albo nie damy Ci wydruku z badania"( bo domyślam się ze jakiś wydruk dostane co go boli za te 300 pln =\

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żyjemy w wolnym kraju, naprawiasz gdzie chcesz. Wydruk pownieneś dostać (jeśli nie dadzą to się upomnij ;)) ...

Powtórzę - pogadaj z chłopakami z regionu, ktoś z nich na pewno zrobi Ci diagnostykę ;) ...

 

http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że pasek był wymieniany przez poprzedniego właściciela jesteś pewny czy on po prostu tak mówił?podejmujesz duże ryzyko bo gdyby okazało się że nie był zmieniany?no ale Twoja decyzja....jeśli na kompie nic nie wykaże że turbina dobra i wszystko ok to jednak upierał bym się przy pasku może nie słusznie ale mam złe z tym doświadczenia i może tym jest to spowodowane...jeśli chcesz taniego sposobu to naprawdę skontaktuj się z chłopakami z Twojej okolicy na pewno pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to poszukaj na forum człowieka o nicku rob555, co prawda jest z 3miasta ale na pewno potrafi Ci pomóc(jeśli nie sam to kogoś wskaże ).A jego doświadczeniu można zaufać.

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówisz że pasek był wymieniany przez poprzedniego właściciela jesteś pewny czy on po prostu tak mówił?podejmujesz duże ryzyko bo gdyby okazało się że nie był zmieniany?no ale Twoja decyzja....jeśli na kompie nic nie wykaże że turbina dobra i wszystko ok to jednak upierał bym się przy pasku może nie słusznie ale mam złe z tym doświadczenia i może tym jest to spowodowane...jeśli chcesz taniego sposobu to naprawdę skontaktuj się z chłopakami z Twojej okolicy na pewno pomogą.

 

Pasek jest założony dobrze, PD'ek nie odpali przy przestawionym pasku, choćby o jeden ząbek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hajka. ja jestem z elbląga i posiadam kabelek tzn mam go pozyczonego od kolesia bo sobie synchronizacje ustawiałem po wymianie rozrządu. To że mam kabelek to nie znaczy że umiem go wykorzystać w zdiagnozowaniu problemu. Może któryś z kolegów wypowiedziałby się jak zrobić te logi dynamiczne i statyczne to bym pomógł koledze. pozdrawiam ps. chyba że on sam wie jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Slawsja

diagnostyka wykazała ze przepływomierz przy filtrze powietrza jest do wymiany

i po wymianie tego dopiero sie okaże co z turbinka bo aktualnie ona dostaje błędne dane ilości powietrza (czy coś takiego)

 

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności