Jump to content

kenhor

  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About kenhor

Informacje osobiste

  • Imię
    Grzesiek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Panowie, którzy montowali hak odchylany. Czy cały czas hak Wam działa? Mówię o kilku miesiącach, czy latach używania. Pytam, bo albo mam mega pecha, albo te haki są dość usterkowe. Jak pisałem wcześniej pierwszy, który zamówiłem, nie działał. Szczęśliwie zwróciłem wtedy, bo od razu był nie ok. Drugi kupiony (jakoś we wrześniu) działał normalnie, ostatni raz użyłem go jakoś na początku października. Później auto stało ok. dwa tygodnie nieruszane, po tym haka nie sprawdzałem. Dzisiaj chciałem coś zrobić i zonk - sterownik cyka, ale hak ani drgnie. Przycisk po pierwszej próbie mruga. Podpiąłem VCDS-a i w przyczepie taki błąd: 662531 - Pivoting trailer hitch C10E4 07 [009] - Mechanical Failure Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 51 Hak wygląda, że po prostu przestał działać, sam z siebie, nieruszany, nieuderzony. Dla pewności, że to nie sterownik, podpiąłem go na krótko przez piny we wtyczce do aku, ale nie reaguje. Wygląda jakby silnik przestał działać. Co mogło się stać? Jakaś szansa na przywrócenie go do życia? Tym razem już pewnie nie zwrócę, bo gwarancja na takie rzeczy jest krótka, sprzedawcy na używki dają albo rozruch albo miesiąc (jak w tym przypadku). Trochę jestem załamany, bo nie wiem, co o tym myśleć i jak tu kupić inny, skoro takie rzeczy się dzieją. A kilka stówek wtopić ot tak, niezbyt... Nie mówiąc, że znowu trzeba ściągać zderzak itd.
  2. Nie widzę dla sedana, żeby było rozróżnienie pomiędzy z i bez haka. Ten podany numer idzie do kombi. Tak, jest inny oryginalnie i jest to 3G9807663 (podaję dla kombi, bo tam jest inny jak napisałem). Montując hak odchylany (innego nie montowałem) można zostawić ten standardowy, ale trzeba go podszlifować/podciąć. Zupełnie się nie opłaca, bo można oczywiście kupić poza ASO, poszukaj na allegro, dużo tego jest. Wystarczy używka.
  3. Panowie, takie 2 pytania jeszcze o samą wiązkę od haka: 1. Na niebiesko zaznaczyłem część, którą przykręcamy do haka obok okrągłej wtyczki i do niej spinamy trytytką wiązkę do haka. W ten sposób jest dobrze przymocowana. Czy ktoś wie jaki jest numer tej części? W online etce, z której korzystam nie ma, wszystkie inne rzeczy z wiązki mają numer. Czy jest to do nabycia osobno? 2. Na czerwono zaznaczyłem natomiast zaczep, który jest częścią wiązki. Tu pytanie z innej beczki, bo przyglądałem się, do czego jest przeznaczony, tzn. do czego powinien być przyczepiony? Ma spinać wiązkę do czegoś, pewnie jakiegoś trzpienia, żeby nie latała i źle zaginała, ale u mnie w kombi nie bardzo widzę w okolicy do czego, tak żeby pasowało i nie powodowało naciągnięcia wiązki przy odchylaniu haka. Ma ktoś może jakieś zdjęcia albo informację, do czego jest przymocowany w oryginale? Wszystko mi śmiga, ale że lubię mieć jak należy, to chciałbym się dowiedzieć co i jak.
  4. Tak, dołączam do polecenia wiązki od Bimbasza. Nim ją znalazłem, rozważałem Kufateca jak wcześniej koledzy, ale ostatecznie trafiłem na asortyment Bimbasza i nie żałuję, pełna profeska. Wliczając w to wszelką pomoc. Mały komentarz do mojego wcześniejszego posta #91, dla innych. Kupując nowy sterownik (nie z rozbiórki) trzeba mu wrzucić soft pod dane auto. Samo kodowanie nie wystarczy. Dlatego też często jak ktoś wystawia nowy sterownik, to robi to na wielu aukcjach podając auto, ja jakoś nie zorientowałem się i kupiłem zupełnie nowy z Helli. Po wrzuceniu programu przycisk, sterownik itd. zaczęły działać, ale hak nie. Jednak wyszło że hak nie domaga. Żeby go sprawdzić, podałem mu bezpośrednio zasilanie na piny silnika i nie drgnął. Ale słychać było w nim cykanie. Wiem, że haki potrafią się zastać, szczególnie jak są nieużywane, więc kilka razy dostał lekko młotkiem i silnik zaczął chodzić. Wypiąłem go i podpiąłem wtyczkę, i normalnie wszystko działało z przycisku. Także i moduł i soft były ok. Po tym zostawiłem auto i po paru godzinach sprawdziłem i już nie działał znowu. Kilka uderzeń i ruszył, ale nie na długo. I jak podawałem napięcie to silnik tak głośniej pracował. Także niestety się skończył. Mam takie pytanie z tym związane, bo szukam nowej używki. Jaka jest różnica pomiędzy hakiem 3G9803881B a 3G9803881C? Wiem, że C jest nowszy i wg Etki idzie do aut >05.2018, do tego czasu był B. Ja mam MY2016, więc ogólnie szukam B. Ale wiecie może jaka jest różnica między tymi produkcjami? Czy np. ten 3G9803881C nie podszedłby do starszych aut (2016)? Bo są wiadomo w lepszym stanie dostępne. Tak patrzę jeszcze i widzę, że wiązka się też zmieniła, więc pewnie to jest główna zmiana, coś doszło/zmieniło w instalacji. Ale jakby ktoś miał dokładniejsze informacje, to proszę się podzielić.
  5. Panowie, jako że po montażu nie działa mi hak ori elektryczny, to chciałbym kilka rzeczy wyeliminować. Z pkt. widzenia vcds-a wszystko wygląda czyściutko, żadnych błędów, pokasowałem wszystko ale hak ani drgnie. Na teraz zakładam, że może po prostu sam hak, który kupowałem na allegro nie działa. Był w stanie rozłożonym i jak napisałem zero reakcji. Pytania: 1. Czy można podać mu na wtyk na krótko jakieś 12v z aku czy coś żeby sprawdzić go mechanicznie? jeśli tak, to na które piny? 2. Na których pinach we wtyczce z wiązki tej dochodzącej do haka powinno się pojawiać napięcie po wciśnięciu przycisku? To sprawdzę też w drugą stronę, czy instalacja działa. 3. Czy jeśli kupiłem nowy sterownik, to czy to robi różnicę w kodowaniu? W samym module 69 zmieniłem tylko zdaje się byte1 i włączyłem "Network... partially" czy jakoś tak (z głowy nie pamiętam), ale nie działał ani na takim ani na włączonym. Jakieś pomysły jeszcze? z góry dzięki, Grzesiek
  6. Piszesz o tej opcji: (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium > from menu) ?? Czy jeszcze innej? Jak włączyłem żeby to, co wkleiłem mieć z menu, to też mi się nie pokazało, oczywiście restartowałem DM. Pokazało mi się dopiero przy następnym odpaleniu auta, więc pewnie też włączenie/wyłączenie zapłonu było potrzebne.
  7. Tak jest, dokładnie o to mi chodziło. Pozostałych nie podawałem, bo też rozumiem że wynikają z side assist. Ja nie mam u siebie tylnych radarów, więc trudno oczekiwać że coś będzie drżało przy próbie zjazdu na kogoś.
  8. Sorki, że wcześniej nie odpowiedziałem. Jako, że już zakodowałeś to luz, ogólnie kodowanie jest tu dostępne, jedynie co to też włączyłem ustawianie siły z menu, bo część ludzi jak widziałem po prostu dała średni. Ja jeżdżę z adaptacją, lepiej utrzymuje na środku a nie jeździ od lewej do prawej. Jaka sama nazwa mówi powinien tez adaptować np. do części pasa po której jedziesz. Na razie drżenia nie zauważyłem, ale tez niewiele miałem okazji jeździć z włączonym systemem. Trzeba by potestować gdzieś, wg instrukcji drżenie wystąpi przy skrajnych sytuacjach, gdy za słabo odbija i możesz wylecieć z pasa, lub gdy mocniej koryguje i nagle nie rozpozna pasa. Nie wydaje mi się, żeby to można było zmienić czas (zdaje się że adaptacyjne prowadzenie jak będą oba pasy widoczne, to będzie prowadził cały czas), zresztą to dość niebezpieczne mogłoby być, gdyby ktoś sobie wydłużył i nie dotykał kierownicy. Po prostu dla bezpieczeństwa po kilku razach ostrzega i się wyłącza.
  9. Jako że mam manuala, to nie będę się wygłupiał z TJA i EA, LA zakodowałem. Ale pytanie - czy ktoś dokładał identyfikację pieszych do FA i może się podzielić kodowaniem?
  10. Ostatnio pojawił się dziwny dźwięk przy jeździe, coś jak połączenie nieszczelnego wydechu i kręcących się przekładni plastikowych. Pojawia się gdzieś od 1500 obrotów, auto bez ruchu na biegu jałowym ok. Zacząłem też wyczuwać czasem po zatrzymaniu na światłach takie chwilowe trzęsienie. Dlatego pomyślałem, że może któryś gar zakłóca, bo to takie wrażenie. Co prawda nie wiem, czy przy szwankującym PDku, występowałby ten dźwięk podczas jazdy. Ogólnie autko pali na zimnym i ciepłym, żadnych problemów w tym zakresie. Zakładam jeszcze dwie rzeczy: że może to być dwumasa, tyle że 1,5 roku temu była wymieniana i w sumie pewnie ok. 15-18k zrobiła, no ale wiem jaka jakość teraz tych kół, pomimo dobrego producenta. I druga to może starty wałek, niedawno kolega opisywał podobny problem z szarpaniem przy niskich obrotach. Stąd prośba o spojrzenie na logi z grup 13, 18 i 23. I tak: 1. Log pierwszy - postój na luzie: http://vaglog.pl/log-013_018_023_XRZ1Aji.html 2. Log drugi - podczas jazdy na 3 i 4 biegu: http://vaglog.pl/log-013_018_023_VR82BD1.html 3. Log trzeci - włączyłem logowanie, ruszałem i zatrzymywałem się po chwili, żeby spróbować doprowadzić do tej sytuacji z chwilowym drżeniem po zatrzymaniu: http://vaglog.pl/log-013_018_023_97t8n79.html I udało się, jakoś chwilę przed pierwszym markerem po zatrzymaniu trzęsło budą. Widzę, że ogólnie 4-ty cylinder wyskakuje poza +1, ale czy faktycznie coś jest nie tak w tym aspekcie? Tu prośba o pomoc do was. dzięki
  11. No właśnie. Ale może być jak pisał dartroom, że pod obciążeniem jest inaczej, choć naprawdę jestem w szoku. Widywałem już naprawdę duże przycięcia, w starym pasku tak miałem, a i tak próbował ograniczać, co było widać w logu. Jak powinno się poruszać ręką? Sorki za pytanie, ale że tego nie robiłem, rozumiem że na zgaszonym silniku, jeszcze jakieś warunki? Tam w sumie jest na tyle mało miejsca, że nie wiem jak się dobrze dostać, tym bardziej żeby poruszać. Jakiś konkretny sposób? Aha, jeszcze jedna sprawa - czy możliwe jest, że N75 pod obciążeniem już inaczej się zachowuje i nie daje rady wysterować turbo? Czy zaworek może nie dawać rady, ale "widać" to dopiero pod obciążeniem, kiedy sterowanie kierownicami wymaga większej siły? Czy to nie jest tak, że dostaje różne napięcie i w miarę jak ciśnienie ładowania rośnie, to jego "duty cycle" tez rośnie?
  12. Zrobiłem jeszcze output test N75 i oto filmik: Sztanga chodzi całkiem gładko, nie widać szarpania, powiedziałbym że wygląda ok. Ewentualnie co sądzicie o zakresie ruchu? Drugi filmik też sztanga tyle że z BS-a gr. 11 na dzień dzisiejszy: Mam też pytanie - co jest objawem, gdy szwankuje MAP sensor? Tylko brak zmiany wskazań, wskazania zupełnie z d..., czy co?
  13. nie dobrze jest coś zakładać, nie pytając . Otóż codziennie robię kilkanaście kilometrów po autostradzie, zazwyczaj dwukrotnie, więc auto jest przedmuchane. Dodam, że nie jeżdżę prawym pasem... W mieście zresztą też raczej nie szczędzę obrotów. I dlatego to wszystko ciut mnie dziwi, stąd zresztą moje wcześniej opisane wątpliwości. Auto mam już pięć lat i w tej kwestii nie było żadnych problemów. Ponieważ nie miałem zapisanych błędów po notlaufach, stąd zakładałem raczej np. przepływke a nie samo turbo, czym tłumaczyłem sobie brak błędu - że to nie realne przeładowanie a złe odczyty. No ale po to się robi pomiary. Mam ciągle pewne wątpliwości, ale dziękuję za wszelkie odpowiedzi i dyskusję, to chyba najcenniejsze na forum (oprócz samych porad).
  14. Dzięki za odpowiedzi. Popatrzę na podciśnienie i N75, jeśli chodzi o podłączenie, to nic nie było ruszane, więc wykluczam, że może być źle. Co do kierownic - nie wykluczam tego, zastanawiają mnie jednak te fakty: 1. Do tej pory złapał mi kilka notlaufów, nigdy nie zapisał błędu aż do pomiarów dynamicznych, gdy wiadomo dostał mocno na trzecim biegu. Kilka lat temu, jak miałem AFN-a, to każdy tryb awaryjny kończył się błędem. Jasne, możliwe że zmieniona została w kompie obsługa tego, ale trochę to dziwne. 2. Do momentu pierwszego notlauf-a nie było żadnych oznak, że coś nie chodzi. Dlaczego o tym piszę - następny pkt. 3. Patrząc na log dyn. gr. 11, widzę że od momentu rozpoczęcia ładowania, ciśnienie weszło na wartość 2988 i ani drgnęło. Jak mocno musiałyby być zapieczone kierownice, żeby nie było widać nawet próby ograniczenia, jakichś wahnięć. Jak zrobiłem z tego wykres, to po prostu widać linię prostą przesuniętą względem tej wymaganej. Jeśli wczęsniej nie było oznak problemów, to skąd aż takie przycięcie? Widać też dość mocne przesunięcie samego rozpoczęcia ładowania, tu faktycznie może w niższych wartościach się przycinają i nie otwierają do końca. 4. Log z gr. 11 w BS - wartości przy zaworku na ON to mniej więcej 1224/1236 i OFF to 1008/1020. Wygląda mi to na odpowiednią różnicę i wskazywałoby, że jednak chodzą, a przynajmniej częściowo. Tym bardziej gr.11 dyn pokazałaby jakieś wahnięcia, czy się mylę? Wiecie może jakie są wartości "wzrocowe" w BSie dla mojego silnika, gdy wszystko chodzi cacy? Komentarze mile widziane.
  15. Czołem, auto to Passat B5 1.9 TDI AVF (prod. 2005). Od jakiegoś czasu zaczął łapać tryb awaryjny (na razie tylko kilka razy), co ciekawe bez zapisanych błędów. Stąd moje pierwsze podejrzenie poszło w przepływomierz. Dzisiaj robiąc logi dynamiczne dwukrotnie złapał notlauf i wtedy wyrzucił standardowy błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Z samych logów widać spore przeładowanie, ale wykresy zrobione z tego wyglądają "ładnie". W tym sensie, że nie ma sinusoid. Ograniczenie dymienia z grupy 8 też wygląda wg mnie dobrze. BS zrobiony w grupie 8 wydaje mi się, że pokazuje iż kierownice chodzą, no ale dawno już nie analizowałem logów, stąd prośba do fachowców. Co mu dolega? Grupa 011 BS: http://vaglog.pl/log-011_Sb212G.html Grupa 003 BS: http://vaglog.pl/log-003_m24m1T.html Grupy 008, 010: http://vaglog.pl/log-008_010_9tEC0oo.html Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_UMesWNi.html dzięki pzdr Grzesiek
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy