Skocz do zawartości

Antos

  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Antos

  • Urodziny 15.09.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Antos
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sląsk

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Antos

    diagnostyka AVF

    Brakuje jeszcze loga dynamicznego numer 8. W każdym bądź razie taka wartość z przepływki na pewno powoduje zwiększone spalanie. Uszczelnij to co widzisz i przejrzyj dokładnie dolot od początku do końca.
  2. Antos

    diagnostyka AVF

    Zmienna geometria ma lekkie falowanie, ale to nic groźnego. Można olać. Przepływka zawyża wskazania - poszukaj czy nie masz gdzieś dziury w dolocie.
  3. Te logi są do niczego, nic się z nich nie można dowiedzieć, ale różnica w ciśnieniu pompowanym przez twoje 90 konne auto a auto 130 konne jest oczywista. Przecież te dodatkowe 40 koni nie bierze się z niczego, tylko właśnie ze zwiększonego ciśnienia które pompuje turbina. Tak więc zawsze mocniejszy silnik będzie miał więcej mbarów niż silnik słabszy.
  4. Z tego co widać w logach to EGR nie pracuje, tak jakby się zablokował w położeniu zamknięty. Myślałem, że po prostu go zaślepiłeś, ale moim zdaniem w tym przypadku powinieneś powymieniać dla świętego spokoju wszystkie wężyki podciśnienia od EGR oraz Turbo. Jeżeli błąd się będzie powtarzał to można w sumie olać, bo EGR nie jest do życia potrzebny, a zablokowany jest w dość wygodnej pozycji. Tak więc uważam, że samego zaworka N18 bym nie ruszał jeżeli okaże się niesprawny.
  5. Ewidentnie zmienna geometria do czyszczenia. Ewentualnie możesz popróbować czegoś takiego - jedziesz spokojnie, masz 2 tysiące na obrotomierzu - wciskasz gaz w deskę i przy trzech tysiącach odpuszczasz. Jak zejdzie na 2 tysiące to znów gaz w deskę i do 3 ciągniesz. Widziałem już że tym sposobem można przepchać średnio zawaloną geometrię. Tylko do tego najlepsza jest autostrada bo potrzeba sporo powietrza przepuścić przez silnik i trzeba tym sposobem zrobić ponad 100 kilometrów, najlepiej na czwartym-piątym biegu. Jak to nie pomoże to tylko czyszczenie zmiennej geometrii. Czyszczenie przepływomierza wyszło średnio - nadal zaniża wskazania - należałoby go wymienić. Ewentualnie wyłączyć programowo i mieć święty spokój.
  6. Problemy z przepływomierzem - może wystarczy czyszczenie, jak nie to trzeba będzie wymienić. Log grupy 11 źle zrobiony, ponieważ log obejmuje tylko obroty około 4000. Log robi się tak, że w czasie jazdy wrzucasz trzeci bieg ustawiasz się a 1500 obrotów, wciskasz start i gaz w deskę do 4 tysięcy. Wtedy wciskasz stop. Zrób porządne logi według zaleceń na górze działu, bo z tych niewiele można wywnioskować. To co mnie interesuje to logi: -011 dynamiczny oraz statyczny -008 dynamiczny razem z 003 -003 statyczny w Basic Settings -011 statyczny w Basic Settings
  7. Przepływomierz delikatnie tnie dawki, tak więc tu zaczynasz odczuwać pewien spadek mocy. Generalnie najpierw musisz sobie załatwić poprawnie działający przepływomierz a dalej dopiero się zobaczy. Druga rzecz. Masz przeładowanie w całym zakresie obrotów. Tak więc do sprawdzenia zawór N75 - na próbę możesz zamienić go z zaworkiem od egr-u. Potem należy zobaczyć jak chodzi gruszka od turbo - czy działa poprawnie - czy działa tak samo na całej długości, czy się nie przycina i czy da się ją wcisnąć do samego końca. Oczywiście należy też sprawdzić czy nie jest w jakiś sposób zardzewiała lub skorodowana.
  8. No faktycznie soft wygląda na dłubany, ale ile ma koni to Ci nikt nie powie. Ewentualnie nie trzymałeś gazu cały czas w desce podczas pomiarów. Na pewno do wymiany przepływomierz. Druga rzecz to turbo przeładowuje Ci w całym zakresie obrotów. Jeżeli przeładuje za dużo to sterownik odcina tak jakby turbo i dlatego czujesz się jakbyś jechał bez turbiny. Do sprawdzenia na pewno zawór N75 (możesz na próbę zamienić z zaworkiem 18 od EGR-a). Jeżeli po podmianie zaworków przeładowanie nie zniknie to trzeba zajrzeć do kierownic w turbo i je wyczyścić.
  9. Antos

    Ciekawostki licznikowe

    kopia.txt Panowie taka sprawa. Zbyt wiele sprzecznych informacji jeżeli chodzi o liczniki dlatego zgłupiałem - mam licznik z końcówką 846c, który przełożyłem zamiast zwykłego licznika 805G. Problem polega na tym, że zatankowałem dziś do auta 55 litrów paliwa, a wskazówka z paliwa znajduje się na przed ostatniej kresce. Zrobiłem przy pomocy vaga test liczników i okazuje się, że w teście wskazówki nie dochodzą do końca i nie zatrzymują się na połowie. Generalnie to chciałbym to poprawić, ale zgłupiałem i nie bardzo wiem co tu poprawić żeby licznika nie upalić. Jest ktoś chętny do tego zajrzeć? Różnica polega na tym, że ja mam Golfa i w nim bak ma 55 litrów.
  10. Cześć Panowie, akurat ja mam Golfa, ale w sensie technicznym to jest to samo. W każdym bądź razie przy wymianie licznika chcę korzystać z waszego poradnika, bo jest świetny. Mam obecnie w aucie 1j0 920 805G, czyli Bosh z immo2 i CAN-em. Słyszałem o tym, że bosh-e potrafią być upierdliwe w odczycie, ale to co mnie spotyka to jakieś istne wariactwo. Mam VAG CAN Commander 1.4 na USB, KKL na RS232 od Viakena oraz KKL na USB od Viakena. Używałem programów: Can Commander 1.4, VAG EEprom 1.18/1.19, VDS PRO, Polski VAG 4.9. Te programy w połączeniu z powyższymi interfejsami nie dały sobie rady. Can commander wywala can't connect do device, mimo iż kanał otwiera poprawnie, odczytuje poprawnie wsad EDC15 oraz błędy. VAG EEprom programmer wywala błędy: TX checksum error, ECU not found, EEPROM area is locked Can't read the eeprom. Ewentualnie czasem udaje mu się odczytać wsad, ale cała zawartość wypełniona niemiecką literą U to chyba nie jest to co powinienem uzyskać. Polski VAG 4.9 - tu raczej nie spodziewałem się zadziałania i zgodnie z przewidywaniami. VDS PRO - w ogóle nie łączy się z adresem 17. Za to bez problemu łączy się na przykład z silnikiem, czy radiem gamma V. Odczytu próbuję dokonać na wyłączonym silniku. Włączony zapłon. Wyłączone wszelakie odbiorniki prądu, więc raczej nie ma co siać zakłóceń. Nie mam pod ręką znajomego z VW żeby sprawdzić czy w ogóle jestem w stanie cokolwiek z jakiegokolwiek licznika odczytać. Generalnie rzecz biorąc kończą mi się pomysły. Kupiłem już licznik 1j0 920 846C, ale fizycznie nie mam go jeszcze u siebie żeby sprawdzić czy będę w stanie odczytać wsad. Jakaś kompletna beznadzieja. Macie jakieś pomysły? Poza oczywistościami typu sprawdź czy ustawiłeś poprawny port com....
  11. Szukałem i nie bardzo właśnie potrafię znaleźć. Dlatego przyszedłem tutaj i proszę o gotowca
  12. Witam Samochód jeździł normalnie, miał tyle mocy ile trzeba, ale po dodaniu gazu coś strasznie świszczało i na pewno nie była to turbina. Zlokalizowałem, że guma (około 7-10 cm długości fi 50mm) która jest jakby łącznikiem dwóch rurek jest pęknięta. Prowizorycznie załatałem to taśma klejącą, żeby mieć święty spokój, ale wiem, że to tylko prowizorka i chciałbym kupić jutro taką gumę, założyć i mieć święty spokój. Tylko mam pewien problem. Jak to się nazwa i jaki ma numer? Chętnie obejrzałbym ceny na allegro zanim wybiorę się do sklepów. Dla ułatwienia zdjęcie: http://yfrog.com/2g12745353876j Chciałbym wiedzieć jak się to nazywa, w miarę możliwości znać numer i cenę. Silnik AFN 110 KM. 1998 rok. Dziękuje.
  13. Dopiero co mnie odwiedli od pomysłu kupowania i montowania takich rzeczy, a ty mi teraz z takimi rzeczami. Poczytałem trochę o tym, do tego przypomniałem obie jak parę razy dostałem po oczach i dziękuję. Chociażby ostatni przypadek kiedy gościu z tyłu mi całą podsufitkę oświetlał, a na bank to były ksenony, bo halogeny nie mają takiego koloru. Jak mam soczewki przystosowane pod H1 to założę tam sobie po prostu H1, a nie będę kombinował i narażał się w jakikolwiek sposób.
  14. No i znowu mętlik. Jedni mówią, że wolno, a drudzy, że kategorycznie nie. Z robotą nie ma problemu, ponieważ jestem dość zręczny, ale nie mam własnego warsztatu, ani nawet garażu z kanałem żeby się w to bawić. Jakby nie patrzeć z mojego punktu widzenia inwestycja nie trafiona. Chciałem to montować, bo natknąłem się na allegro właśnie na te zestawy HID i do tego jeszcze na giełdzie widziałem takie od 200 złotych i do tego przekonywali, że do soczewek nie ma problemu i to tylko 20 minut roboty. A teraz się okazuje, że musiałbym pół przodu rozebrać i przerobić, ponieważ poprzedni właściciel jak wkładał te soczewki to przerobił trochę wszystko i teraz dojście do tego gdzie co jest zajęło by trochę czasu. A czasu i zapału to ja za wiele nie mam. Do tego czytałem, że nie wszystkie lampy soczewkowe nadają się do ksenonów. I, że jak reflektor jest przystosowany do żarówek halogenowych to nie można w nim montować ksenonów ponieważ nie potrafią one sobie poradzić z odprowadzaniem światła czy czymś takim. Nie wiem nie za dobrze się na tym znam, ale czytałem wypowiedzi jakiegoś szpeca z forum Citroena. No i do tego bardzo źle bym się czuł z myślą, że mógłbym kogokolwiek umyślnie oślepiać "Nie rób drugiemu, co tobie nie miłe". Do tego ta adaptacja... Widzę, że same problemy z tym są. Więc jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem oraz za poświęcony czas. I jeszcze raz proszę o polecenie mi jakiś fajnych wydajnych żarówek do moich reflektorów. Takich jak podałem kilka postów wyżej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności