Witam,
ja również od niedawna mam problem z szarpaniem(B5 1,9 TDI 115 koni, automat). Nie jest to tak jak w większości postów, że szarpie na 1 i 2 biegu do 2000 obrotów tylko szarpanie jest przeważnie od 2 do 5 biegu niezależnie od obrotów, gdy mocno wciskam gaz. Gdy delikatniej wciskam pedał gazu problemu nie ma, auto ładnie jedzie. Dopiero po dociśnięciu zaczyna szarpać. Uczucie takie jakby koła buksowały. Czy ktoś się spoktał z takim problemem?
Szarpanie zaczęło się od momentu gdy zostało zamontowane obejście na wymienniku ciepła przed zaworem EGR. Samochód strasznie dymił, ubywało sporo płynu chłodniczego (w sumie ponad 8 l). Najpierw planowano głowicę i wymieniono uszczelki a potem okazało się, że to wyżej wymieniony wymiennik ciepła. Po obejściu wymiennika początkowo auto chodziło bez zarzutów a po drugim uruchomieniu zaczęło szarpać. Myślałem, że po wymianie wymiennika problem ustanie. Niestety nie.
Auto wcześniej do 170 rozpędzało się szybko dopiero potem przyrost prędkości był powolny. Teraz do 130 wolno idzie a max co osiągnąłem to 160. Mechanik, który to robił mówi, że być może katalizator się zapchał ja momentami mam wrażenie, że to wina automatycznej skrzyni, ale czy to co było wcześniej robione mogło na skrzynię wpłynąć?
Jakieś sugestie? Na komputetrze nie wykazało żadnych błędów.
Pozdrawiam