Skocz do zawartości

bari88pl

  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O bari88pl

  • Urodziny 30.03.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Qba
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Krk

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Problem rozwiązany, napiszę co było przyczyną bo może komuś się przyda. Tak jak pisałem powyżej wymieniłem zarówno termostat jak i czujnik płynu chłodzącego. Auto nagrzewało się prawidłowo, zmierzyłem pirometrem wąż która przebiega nad dolotem i tam już po 15-20min temperatura osiągała 84*C, natomiast na wskaźniku nic jeszcze nie pokazywało. Pojechałem w końcu do ASO i zakupiłem oryginalny czujnik temperatur. Wyglądał niemal identycznie jak ten ze sklepu który w systemie był opisany jako oryginał no ale kosztował nie 50zł tylko 220zł. Podmiana czujnika, wykasowanie błędu i wszystko jest jak należy. Temperatura dochodzi do 90*C po 15min na postoju i tak trzyma. Więc to była wina albo lipnego albo felernego czujnika. Nie wiem bo nie oddawałem go już na reklamacje, szkoda czasu. Czujnik z ASO może nie najtańszy ale też nie są to jakieś straszne pieniądze, a przynajmniej pewny no i czasu bym sporo zaoszczędził niż takie szukanie.
  2. Niby zachowanie tych wskaźników wskazuje na termostat ale termostat sprawdzałem i gotując go w garnku z wodą otwierał się dopiero gdy woda zaczynała się gotować. W samochodzie dotykając węży z wodą to po 10-15min od uruchomienia i na wolnych obrotach w garażu w samochodzie zaczyna już lecieć ciepłe powietrze. Górny wąż który przebiega nad dolotem i biegnie do góry chłodnicy robi się ciepły natomiast ten wychodzący od termostatu jest zimny. Po przejechaniu 40km ten górny jest już gorący natomiast ten od termostatu lekko ciepły. sprawdzając bloki pomiarowe VCDS'em 17-wskażniki grupa 003 pokazuje temperaturę 57*C i to się mniej więcej pokrywa ze wskazaniami na wskaźnikach, sprawdzając 01-silnik grupa 001 w tym samym momencie pokazuje temperaturę 66*C czyli około 10*C więcej niż na wskaźnikach. Dziwne zachowanie było by tego termostatu gdyby w samochodzie otwierał się szybciej niż gotując go w garnku z wodą.
  3. Witam, mam pewien problem z samochodem i jest to raczej problem elektryczny. Otóż od jakiegoś czasu na wskaźnikach temperatura płynu bardzo wolno się nagrzewa i dopiero po długim czasie (w trasie nawet po 30km) dochodzi do 90*C ale już np. jadąc z górki spada do 60-70*C. Jestem wręcz pewien, że nie jest to termostat, wymieniłem już dwa bo w pierwszej kolejności myślałem, że to on się albo zaciął albo otwiera zbyt wcześnie. Wymieniłem dwa razy kupując Wahler'a i obydwa są dobre bo sprawdzałem je w garnku gotując wodę. Wymieniłem także czujnik temperatury ten z zieloną wtyczką (teoretycznie oryginał bo na obwodzie kołnierza miał wybite znaki VW/audi) który znajduję się od strony grodzi ale problem nadal jest jaki był. Na silniku nie ma żadnych błędów, a podpinając VCDS'a i sprawdzajac bloki pomiarowe podaje właśnie taką temperaturę jak mniej więcej na wskaźnikach więc odczyt w blokach pomiarowych i na wskaźnikach pokrywają się. Dodam, że samochód ma instalację gazową BRC ale nagrzewa się normalnie i standardowo po około 2-3km przełącza się teraz zimą na gaz, w samochodzie także jest normalnie ciepło oraz nie zauważyłem żadnego podwyższonego spalania. Pytanie czy jest jeszcze gdzieś jakiś czujnik z którego brany jest odczyt na wskaźniki? Czy to może być wina samego licznika? Ewentualnie czytałem coś jeszcze na forum audi, że może moduł komfortu też mieć na to wpływ? Sprawdzenie kabelków może coś powie? Tylko jak? Omomierzem? Jakie powinny być wartości? Ktoś się może orientuje w takich sprawach elektrycznych? Ewentualnie co jeszcze mogę posprawdzać? Jakie bloki pomiarowe lub grupy?
  4. Mam pewien problem otóż wymieniłem wkład pompy paliwa ponieważ stara przy dynamicznej jeździe już nie wydalała i dodatkowo wyskoczył błąd o zbyt małej dawce paliwa, tak więc postanowiłem wymienić wymienić wkład. Kupiłem wkład (magneti marelli) wymieniłem i tu lipa auto zaczęło odpalać za 2-3 razem tak jakby się układ zapowietrzał i dzieje się to tak już nawet po godzinie postoju. Kilka dni przed wymianą wkładu pompy wymieniłem też filtr paliwa ale po wymianie nic takiego się nie działo i auto normalnie odpalało, dopiero po wymianie tego wkładu zaczęły dziać się takie "cuda". Pomyślałem, że to wina wkładu, tak więc wróciłem do starego bo na starym nie było takich problemów z odpalaniem ale i po zamianie na stary nadal auto odpala za 2-3 razem. Czytałem wcześniejsze posty gdzie inni też mieli może podobne problemy ale nie wiem czy mój wynika z tego samego. Z czego może wynikać ten problem z odpalaniem? Jakiś błąd w poskładaniu? Choć dwa razy wszystko sprawdzałem i rozkręcałem, uszczelki są założone poprawnie choć one chyba nie mają nic wspólnego z tym zapowietrzaniem się układu. Czy przyczyna może leżeć jeszcze gdzieś indziej? Dodam jeszcze, że w aucie jest instalacja LPG ale nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ?
  5. Problem z alarmem rozwiązany, napiszę o co chodziło może kiedyś się to komuś przyda. Winna całego zajścia była syrena alarmowa która w jakiś sposób musiała się uszkodzić. Szukania i sprawdzania było sporo bo został sprawdzony zamek w drzwiach kierowcy oraz od maski jako najbardziej podejrzane. Ostatecznie przeglądając funkcje OBDeleven natrafiłem na coś co się chyba nazywało logami na żywo czy coś w tym stylu generalnie w module 09. Tam natrafiłem na calą historie logów od alarmu i było przy nich błąd który się nazywał "niewłaściwy kod syreny alarmowej" oraz oczywiście przy każdym z tych błędów data, czas i przebieg kiedy było to wzbudzane. Zrobiłem test zamykając auto i uchylając szybę aby wzbudzić alarm poprzez machniecie ręką w środku samochodu. Alarm się włączył, a sprawdzając tą historię logów był wpis nie o syrenie, a o czujniku ruchu wewnątrz pojazdu więc miałem już 90% pewności, że to syren. Po dostaniu się do niej posprawdzałem jeszcze kable czy nie są uszkodzone, zamówiłem używaną syrenę z portalu aukcyjnego, zamontowałem pokasowałem błędy i już ponad tydzień spokoju więc mogę z czystym sumieniem napisać, że to było przyczyną wzbudzania się losowo i dość często alarmu.
  6. Witam, mam pytanie otóż natrafiłem ostatnio na YT na ten filmik Chciałem sobie sprawdzić i odblokować w moim passacie B8 te zegary performance. W pierwszej kolejności odblokowałem sobie tryb developera aby sprawdzić jakie mam uruchomione kody FEC u siebie oraz jakie kody mogę dodać i tu pierwszy zgrzyt. Klikając w trybie serwisowym w okienko jakie kody FEC mogę odblokować to nic tam nie ma. W aktywnych kodach pojawiły się te które są w samochodzie. Moje oprogramowanie discovery media pro to 0199, wersja oprogramowania H21.100.70_HIGH2_EU. Teraz pytanie czy to, że nie ma nic w tym miejscu jakie kody mogę odblokować tzn, że już nic nie mogę dodać? Czy jest to jakiś błąd? Lub muszę zaktualizować oprogramowanie? Bo widziałem, że chyba najnowsze jest z numerkiem 0254 o ile się nie mylę. Ktoś to może już sprawdzał? Lub może coś podpowiedzieć?
  7. Witam, od jakiegoś czasu mam problem z fabrycznym alarmem, a mianowicie raz na jakiś czas gdy auto stoi sobie zamknięte spokojnie pod blokiem alarm włącza się i auto wyje. Jeśli alarm wyje i migają migawki to można go wyłączyć z pilota, natomiast gdy wyje ale bez migawek to nie da się go nijak wyłączyć (ani pilotem, ani przyciskiem na środkowym słupku koło fotela kierowcy, ani odpięcie od akumulatora nic nie daje bo musi mieć jakieś osobne zasilanie). Nawet gdy uda się go wyłączyć pilotem to po chwili włącza się i znowu wyje i tak kilka razu aż przeważnie właśnie jest druga opcja gdy tylko wyje bez migaczy nie da się go wyłączy, powyje z 5min i przestaje. Stało mi się już tak ze trzy razy, dzisiaj natomiast udało się zaobserwować, że akurat zaczął wyć gdy sąsiad obok przejechał samochodem (może to tylko przypadek). Pytanie czy ktoś przerabiał podobną sytuację? Ewentualnie podpinając VCDS'a gdzie można sprawdzić jakieś błędy/problemy związane z alarmem?
  8. Witam, wymieniłem sobie w samochodzie ori radio na stacje multimedialną Pioneera, konkretnie model SPH-DA230DAB, posiadam kierownicę multifunkcyjną i dokupiłem adapter który ma umożliwić podłączenie sterowania z kierownicy stacją multimedialną. Problem polega na tym, że w tym adapterze "wykorzystane" są inne piny niż ja mam "wykorzystane" w samochodzie. Dołączam dwa zdjęcia aby zobrazować sytuację. Zdjęcie pierwsze mojej kostki w samochodzie, jak dobrze odczytałem to sterowanie z kierownicy odbywa się za pomocą pinów w kostce zielonej? Oraz drugie zdjęcie gdzie pokazany jest adapter w którym to wykorzystane są piny jeden z kostki zielonej oraz jedne z żółtej. Pytanie czy faktycznie te dwa piny w kostce zielonej to sterowanie z kierownicy? Jak można to sprawdzić? Czy np. jakimś miernikiem do prądu? Czy po przekręceniu stacyjki i naciśnięciu przycisków ma się tam pojawić jakieś napięcie? No i jest jeszcze kwestia tego adaptera w którym to żadne z osadzonych pinów nie pokrywa się z tym co mam w samochodzie. Pytanie czy osadzenie ich na odpowiednich miejscach według zielonej kostki da efekt i jak je przełożyć? Pin opisany jako nr.11 jest koloru brązowego natomiast pin opisany jako nr.5 jest czarny. Dodam jeszcze, że jest to samochód Skoda Superb 2002r. a radio jakie było to Skoda Symphony. Piszę na tym forum, ponieważ na forum skody superb nikt nie zdołał mi pomóc. Według schematów i opisów kostki iso pin nr.8 w zielonej kostce jest opisany jako "magistrala CAN high comfort, natomiast pin nr.9 jako "magistrala CAN low comfort". Za wszelką pomoc oraz porady co i jak mogę posprawdzać będę bardzo wdzięczny.
  9. Witam wszystkich, dzisiaj po przeskanowaniu mojego auta znalazłem błąd który nie chce się wykasować, tzn. po jego wykasowaniu oraz ponownym wejściu w sterownik wychodzi on nadal z nową datą, godziną oraz aktualnym przebiegiem tyle, że nie wiem co to za błąd może ktoś będzie w stanie mi pomóc lub nakierować na jakąś pomoc? Oto skan ze sterownika oraz dany błąd: Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:| 5Q0-937-08X-HV1.clb Part No SW: 5Q0 937 086 BD HW: 5Q0 937 086 BD Component: BCM PQ37BOSCH 028 0146 Revision: -------- Serial number: 86580204151018 Coding: 00030E66C24102FF03A04084B11807081880000000000000000000000000 Shop #: WSC 00015 115 00001 ASAM Dataset: EV_BodyContrModul1UDSBosc 014004 ROD: EV_BCMBOSCH_014.rod VCID: 7DFBA436ECF167A7FA-8028 Control Unit For Wiper Motor: Subsystem 1 - Part No SW: 3G1 955 119 A HW: 3G1 955 119 Labels: 5QX-955-119-V1.CLB Component: WWS 150408 042 0607 Serial number: 150411163604 Coding: 0E4DDD Rain Light Recognition Sensor: Subsystem 2 - Part No SW: 5Q0 955 547 A HW: 5Q0 955 547 A Labels: 5Q0-955-547.CLB Component: RLHS 037 0059 Serial number: S2Y15M04D23H13M43S21 Coding: 90A8EE Light switch: Subsystem 3 - Part No SW: 3G0 941 633 H HW: 3G0 941 633 H Component: E1 - LDS MQB H01 0032 Serial number: 25 01 2015 00001485 Sensor For Anti Theft Alarm System: Subsystem 4 - Part No SW: 5Q0 951 172 HW: 5Q0 951 172 Component: Sensor, DWA 005 0315 Serial number: 000000000ZY150642MWU Relative Air Humidity Interior Sender: 1 Faults Found: 527116 - Local data bus 2 U1076 00 [009] - Electrical malfunction [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 148 Reset counter: 184 Mileage: 117791 km Date: 2021.08.22 Time: 17:24:25
  10. bari88pl

    Hak holowniczy B8

    Czy ważne jest przy zakupie takiego oryginalnego używanego haka jaki jest moduł? Tzn. chodzi mi czy są jakieś różne modele np. do wersji diesel/benzyna lub kombi/sedan? Czy każdy będzie odpowiedni?
  11. A jak to jest z tymi pinami? Bo widze na allegro, że są różne wersje, czy to tylko kwestia obsadzenia wtyczki odpowiednimi kabelkami?
  12. bari88pl

    Hak holowniczy B8

    Witam. Kiedyś obiło mi się o uszy, że ktoś tu na forum ma jakiegoś manuala (pdf) czy coś w tym rodzaju jak zamontować sobie taki oryginalny hak. Można by prosić o jakieś namiary?
  13. Czy ma ktoś może numery modułów drzwiowych które to obsługują? Czy np. mając wersję highline moduły też mogą byc bardziej "wypasione" czy jedno z drugim nie ma nic wspólnego?
  14. Witam. Czy ktoś wie jak i gdzie można zmienić interwał aby przy kasowaniu inspekcji olejowej wyświetlało się normalne 15k lub 365dni a nie durne 30k/730dni?
  15. Witam, chciałbym do swojego B8 dołożyć elektrycznie składane lusterka. Czy ktoś już może przerabiał ten temat? Czy wystarczy dorwać tylko mechanizmy do lusterek i przełącznik do ich regulacji? Czy trzeba jeszcze wymieniać jakieś moduły? Oryginalnie mam lusterka z lampką doświetlającą przestrzeń wkoło drzwi bez asystentów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności