Jump to content

frhuman

  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About frhuman

  • Birthday 01/04/1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łódzkie

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Cena zakupu napinacza do AWT z wczoraj to 1930 złotych bez rabatu. W ETCE jest ten sam numer napinacza do obu silników więc niestety do ADR też cena będzie taka. Wracając do wymiany to jeśli potrafisz zrobić to sam to możesz wymienić uszczelkę, jeśli masz komuś płacić to lepiej poczekaj na wymianę napinacza. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że z tego co się orientuję to na allegro wszystkie mają w oznaczeniu literkę "H" oraz, że ich produkcja została zaprzestana w 2002 roku. A to gdzie kto kupi napinacz to już raczej indywidualna sprawa.
  2. A więc 82dlugi - sprawa wygląda tak, że koszt wymiany napinacza jest niemały bo z reguły wszyscy liczą co najmniej jak za wymianę rozrządu+ jakaś górka za dodatkowy element pracy (bynajmniej tak jest w mojej okolicy). Sama uszczelka nie jest droga bo kosztuje ok 25 PLN w INTERCARS. Jeśli już zdecydujesz się wymieniać napinacz to powiem Ci szczerze, że nie warto nawet zastanawiać się nad tymi z allegro co chodzą po 900-1100 PLN (w serwisie 1900 - oczywiście ze zmiennymi fazami rozrządu np. do AWT). Przed chwilą zakończyłem swoją walkę z napinaczami (albo przeciekały w okolicy broka albo leciało z kulek a co gorsza zacinały się i mój AWT zamiast spalać ok 11l po mieście spalał 15-17. Przy czwartym napinaczu, który właśnie założyłem (zakupiony w ASO) mogę powiedzieć, że w końcu mam spokój. Po założeniu pojeździłem trochę po czym sprawdziłem i efekt jest taki, że nigdzie olej nie leci, błędów nie ma.
  3. Sorki za te niechlujne logi. Wrzucam poprawione. LOG-01-002.xls
  4. Marecek wrzucam log o którym wspominałeś. Gdybyś mógł rzucić okiem to byłbym wdzięczny. LOG-01-002-xxx-xxx.xls
  5. Dziwne bo kosztuje 30,5 PLN a ja po rabacie zapłaciłem 25. Może kolega ma jakieś inne rabaty. W serwisie za tą uszczelkę krzyknęli coś ok 50 PLN.
  6. Uszczelka wygląda tak jak na foto. Kompletna Erlinga 30 PLN w Intercars
  7. Tak napinacz jest VW. Bynajmniej posiada właściwe oznaczenia. Z tego co się zorientowałem to nie ma podróbek ani zamienników. Ostatnio na allegro się pojawiły choć nie wiem jakim cudem ale wszystkie mają numer 058109088H choć nie wiem czego te literki ostatnie dotyczą. Prawdopodobnie to tylko oznaczenie firmowe dotyczące roku produkcji. Po jakimś czasie wychodzi nowa partia części i literka już się zmienia ale głowy nie dam. Jest tu sporo ludzi którzy się na tym znają więc zapewne mogą się wypowiedzieć co do tych oznaczeń.
  8. Tak sprawdziłem nie ma żadnego błędu. Poprostu nic. Odpalam szarpie przez chwilę i to czasami dość mocno. Po chwili przestaje i to wszystko. Myślałem o tym czujniku z tyłu silnika ale skoro go wykluczasz to posprawdzam co radzisz. A w przypadku tej pompy powietrza to da się ją jakoś VAG-iem sprawdzić?? A odnośnie tego wycieku z napinacza?? ---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 08:09 ---------- Dodam może jeszcze, że w trakcie tego szarpania silnikiem nie ma czegoś takiego jak falowanie obrotów. Wskazówka obrotomierza stoi w miejscu 1200 obr i dopiero jak wyłącza się ssanie to schodzi płynnie na 800.
  9. Przepływka jest nowa i z nią wszystko ok. Nie mam instalacji gazowej. Dziś znalazłem jeszcze informację, że problem może być w tym, że wariuje czujnik temperatury, który defacto jest pod napinaczem i możliwe że głupieje bo jest zalany olejem. Ale rodzi się pytanie czy nie powinien tez wariować na ciepłym silniku. Szarpanie występuje tylko gdy samochód postoi kilka godzin na dworze bądź całą noc w garażu czyli na zupełnie wystudzonym silniku.
  10. 112 tyś. na 100% real bo auto jest salonowe. Mechanik powiedział że to wina tego że napinacz nie trzyma ciśnienia i dlatego tak szarpie silnikiem. Zresztą słychać hałas łańcucha przy odpaleniu na zimnym silniku. Napinacz jest w zasadzie nowy bo założony ok 2 miesiące temu. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Wszystkie elementy z tyłu są zalane olejem łącznie ze skrzynia biegów:(
  11. Nikt nie ma pomysłu co z tym zrobić?
  12. Witam wszystkich. Mam problem z napinaczem łańcucha rozrządu w moim Passacie. Otóż przy uruchamianiu go na zimnym silniku strasznie nim szarpie tzn. silnikiem. W kabinie jest to bardzo wyczuwalne. Z tego co poczytałem w napinaczu tym jest ciśnienie takie jak w silniku. Po ostatnich oględzinach zauważyłem wyciek oleju pokazany na zdjęciu. Czy jest jakiś sposób aby usunąć ten wyciek który najprawdopodobniej jest przyczyną tego szarpania silnika przez ok 10-20 sekund po odpaleniu. Czy zmuszony jestem wymienić ten napinacz, który jak zapewne wiecie dostępny jest jedynie w serwisie a jego cena jest najzwyczajniej zabójcza. Proszę o poradę. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy