Skocz do zawartości

Alex12

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Olek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gorzów Wlkp

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Cześć, wymieniam łożysko w Passacie B5. Stare łożysko ma dwie bieżnie i szersza ma długość 9mm, a węższa 21mm, piasta w miejscu gdzie wchodzi w łożysko ma takie same wymiary. Zakupiłem łożysko SKF VKBA 1355 które pasuje do numeru OEM 4B0498625 i to łożysko bieżnie ma jednakowej długości po 15mm. Czy można tego SKF-a montować czy coś będzie nie tak? Poniżej zdjęcie poglądowe Przy okazji jeszcze drugie pytanie. Jakiś as co wcześniej wymieniał łożysko zrobił szlifierką nacięcie na piaście 15mm długie i <1mm głębokie, martwić się tym czy montować?
  2. Witam podpinam się pod temat wałka pompy oleju. Czy ktoś wie jaki może mieć ten wałek luz wzdłużny? Poszedł olej przez uszczelniacz tego wałka i przy wymianie zobaczyłem że ma duży luz.
  3. Hej, W moim Pasztecie 1.9 TDI AHH poszedł uszczelniacz wałka pośredniego pompy oleju i będę wymieniać go i rozrząd. Czy warto przy okazji wymienić uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu jeśli są suche czy lepiej je zostawić?
  4. Co w przypadku gdy poprzedni własciciel lał olej 15W40 mineralny, silnik chodzi bez problemu, jest suchy i nie bierze specjalnie oleju? Czy jest sens zmieniać olej na zalecany przez VW (syntetyczny) czy lepiej zostawić jak jest i lać mineralny? Passat B5 1.9 TDI AHH
  5. Cześć Od jakiegoś czasu w Pasku pojawiło się mocne bicie w prawym przednim kole. Czuć bicie zarówno przy niższych prędkościach jak i w trasie. Bije również kierownica (po wyłączeniu silnika w trakcie jazdy bije nawet mocniej). Dodatkowym objawem jaki zauważyłem jest grzanie się całej felgi w tym kole od którego czuć bicie. Sprawdziłem przy tym kole wahacze i łożysko i wydaje się, że wszystko ok, luzów brak. Koło w powietrzu kręci się z pewnym oporem, ciężej niż z to z drugiej strony. Tarcze mam 280mm i minimalna grubość dla nich to 20mm, ja mam 21,5mm, klocki jakoś podejrzanie wyglądają, jakieś takie jakby zagrzane i aż ciężko je było z jarzma wyciągnąć. Śpieszy mi się z tą naprawą więc dla spokoju jutro wymienię tarcze klocki i opony bo nędzne już są i zobaczę czy jakaś poprawa jest. A w międzyczasie, czy macie jakieś pomysły co to może być? EDIT Wymieniłem tarcze i nie pomogło niestety, dopiero przy wymianie opon, jak zobaczyłem felgę to znalazła się przyczyna - w kilku miejscach konkretnie pogięta. Samo wyważenie koła zlikwidowało bicie, jak wymienie felgę na prostą to pewnie będzie jeszcze lepiej. Nie wiem za to czy krzywa felga tłumaczy, że grzało się koło. Po wymianie tarcz, hamulców, opon i tym wyważeniu już się nie grzeje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności