Skocz do zawartości

edor71!

  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
  • Rok produkcji
    2007
  1. A ja zapomniałem napisać, ze u mnie nie pojawia się check na zegarach, błąd jest tylko w odczytach VCD. Co ciekawe, kiedy doszło do zapchania wtrysków i silnik zgasł, tez nie było checka na desce. Mialem lekką białą chmurkę przed wymiana EGR, który się zablokował i spalił silniczek sterujący.
  2. Niestety wciąż nic nie wiem. Liczyłem na to, ze ktoś już to rozwiązał. Kontaktowałem się z gościem, który czyścił wtryski i zalecił ponowny test na maszynie. Słyszałem tez plotkę, że częste wyciąganie wtrysków może je uszkodzić… także totalny chaos informacyjny. W pierwszym poście nie dodałem, ze ciężej odpala po postoju Ok 8 godzin. Na ciepłym pali od strzała. Zaznaczę też, ze od pierwszego kasowania błędów, nie pojawia się problem z ostrym dławieniem na wysokich obrotach. Zaobserwowałem także, ze gdy jest niższa temperatura (poniżej 20c), to jeździ bez zarzutu- nie ma tych małych zadławień.
  3. Cześć. Mam nietypowy (a może jednak popularny) problem z moim Passkiem z 2007 roku, 2.0TDI 170KM DSG. Kilka tygodni temu autko nagle szarpnęło, zaczęło się mocno dławić, a gdy zjechałem na stację kilkadziesiąt metrów od pierwszego zadławienia, skrzynia wbiła na luz a silnik zgasł i już nie odpalił. Po podpięciu VCDS wywaliło błędy wszystkich 4 wtrysków. Wysłałem wtryski do specjalistów, okazało się że były zawalone mułem, więc zleciłem ich czyszczenie. Po wykonaniu czyszczenia, parametry są idealne (tak twierdzi firma która to robiła). Mój mechanik wyczyścił układ paliwowy i zamontował wtryski. Kiedy odebrałem samochód jechał dobrze, jak nigdy wcześniej (mam go ok. 2 lata). Następnego dnia jechałem w mała trasę. Jeszcze na początku jazdy w mieście zauważyłem że zdarza mu się minimalne zadławienie przy ok. 1700rpm oraz ok. 2200 rpm. ale najgorsze wydarzyło się gdy wyprzedzałem na autostradzie. Wcisnąłem kickdown, zaczął się wkręcać a powyżej 3000rpm zaczął dławić się jak szalony. Podpiąłem go do kompa, odkryłem błąd wtrysku 2 cylindra. Skasowałem błąd i ruszyłem w trasę powrotną. Co ciekawe problem z małym dławieniem ustąpił na chwilę (do tego jeszcze dojdę), ale mogłem już śmiało gazować powyżej 3000rpm i nie było problemów przy wyprzedzaniu z kickdownem. Wróciłem do domu, podpiąłem kompa, sprawdzam błędy i nic nie wykazało. Jeździłem kilka dni i zauważyłem że problem z małym dławieniem ok 1700 dalej występuje. Dzieje się to nieregularnie. Gdy pada = jest wilgotno i trochę chłodniej, silnik pracuje jak złoto. W ciepłe dni (nie zawsze) pooszarpuje ok 1700 zwłaszcza na niższych biegach. Po którymś z kolei kasowaniu błędów pojechałem do mechanika który czyścił układ. Podpiął się pod swojego kompa i twierdzi, że wszystkie parametry wtrysków są w normie. Innych specjalista od elektroniki samochodowej, twierdzi że ten wtrysk jest do wyj...bania i że ogólnie czyszczenie które zleciłem było bez sensu, bo te wtryski się psują i trzeba szukać innych (dodam, że nie sprawdzał auta, ale twierdzi, że miał już dużo takich historii z tymi silnikami). Błąd wtrysku wraca w różnych odstępach czasu (najczęściej gdy jadę autostradą, ale nie zawsze i nie pojawia się w czasie jazdy autostradowej tylko przy ok 70-90km/h) Myślę, że ważnymi inflacjami są: - usunięcie fizycznie i programowo DPF w zeszłym roku - czyszczenie przepustnicy i wymiana EGR ok. 5 miesięcy temu - wcześniej lałem tylko na orlenie zwykłą ropę, od czasu zawalenia układu, tankuje na shell lub bp lepsze paliwo - nie jeżdzę na oparach Macie koledzy jakieś pomysły? Ogólnie jestem mega zły na mojego paska, bo ostatnio więcej czasu spędza w warsztacie niż na drogach. Nie chce rozstawać się z nim na kolejne tygodnie lub miesiące, bo każdy specjalista mówi co innego i zwala na drugiego. Gadałem z mechanikiem który czyścił układ. Powiedziałem, że mam wątpliwości czy dobrze to zrobił, bo problem z tryskiem pojawił się następnego dnia od odbioru auta, on jednak się wypiera, twierdząc, że gdyby tak było to od razu by szarpał a błąd wtrysku pojawiał się zaraz po jego skasowaniu, a tak jak wspomniałem, wstępuje on nieregularnie. Ręce mi już opadają. Dodam na marginesie, że autko chętnie sprzedam. Jest doinwestowane technicznie. Oto kilka logów z VCDS (różne dni). Dodaję także fotki raportów z czyszczenia wtrysków. Sobota,17,Lipiec,2021,15:17:41:00001 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujĻcy w úrodowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0 Wersja danych: 20170621 DS267.7 www.vcds.pl VIN: WVWZZZ3CZ7E243252 Numer rejestracyjny: Przebieg: 318530km Numer naprawy: ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb Oznaczenie elementu SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM Komponent: R4 2.0l PPD1.2 G 4369 Weryfikacja: --H42--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 0000078 Kod serwisu: WSC 00191 264 15243 VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020 Znaleziono 1 b≥Ļd: 005714 - Odczytaś kody b≥Ídůw sterownika skrzyni biegůw P1652 - 008 - - Sporadyczny Ramka zamroŅona: Stan b≥Ídu: 00011000 Priorytet b≥Ídu: 0 CzÍstoúś b≥Ídu: 1 Wew.licznik b≥Ídůw: 40 Przebieg: 318535 km Wskaünik czasu: 0 Data: 2021.07.02 Czas: 15:11:38 Ramka zamroŅona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm PrÍdkoúś: 0.0 km/h 0.00 % NapiÍcie: 12.09 V Bity binarnie: 00000001 Bity binarnie: 00000000 Kody gotowoúci: B/D ................................................................................................................................................................... Poniedzia≥ek,19,Lipiec,2021,20:28:13:00001 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujĻcy w úrodowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0 Wersja danych: 20170621 DS267.7 www.vcds.pl VIN: WVWZZZ3CZ7E243252 Numer rejestracyjny: Przebieg: 318800km Numer naprawy: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Typ podwozia: 3C (3C0) Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 25 36 37 42 44 46 52 53 56 62 6D 72 76 VIN: WVWZZZ3CZ7E243252 Przebieg: 318800km ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb Oznaczenie elementu SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM Komponent: R4 2.0l PPD1.2 G 4369 Weryfikacja: --H42--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 0000078 Kod serwisu: WSC 00191 264 15243 VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020 Znaleziono 1 b≥Ļd: 004707 - Zawůr pompowtryskiwacza cylinder 2 (N241) P1263 - 006 - sygna≥ niezrozumia≥y - Sporadyczny Ramka zamroŅona: Stan b≥Ídu: 00100001 Priorytet b≥Ídu: 0 CzÍstoúś b≥Ídu: 2 Wew.licznik b≥Ídůw: 38 Przebieg: 318736 km Wskaünik czasu: 0 Data: 2021.07.03 Czas: 17:20:36 Ramka zamroŅona: Obroty silnika: 2016 /min Moment obrotowy: 56.0 Nm PrÍdkoúś: 78.0 km/h 23.40 % Tekst: 5.625 uF Czas: 0.00 ms Tekst: 0.00 mJ Kody gotowoúci: B/D ................................................................................................................................................................... Poniedzia≥ek,26,Lipiec,2021,09:16:35:00001 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujĻcy w úrodowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0 Wersja danych: 20170621 DS267.7 www.vcds.pl VIN: WVWZZZ3CZ7E243252 Numer rejestracyjny: Przebieg: 319060km Numer naprawy: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Typ podwozia: 3C (3C0) Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 25 36 37 42 44 46 52 53 56 62 6D 72 76 VIN: WVWZZZ3CZ7E243252 Przebieg: 319060km ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb Oznaczenie elementu SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM Komponent: R4 2.0l PPD1.2 G 4369 Weryfikacja: --H42--- Numer seryjny: VWZCZ000000000 Kodowanie: 0000078 Kod serwisu: WSC 00191 264 15243 VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020 Znaleziono 1 b≥Ļd: 004707 - Zawůr pompowtryskiwacza cylinder 2 (N241) P1263 - 006 - sygna≥ niezrozumia≥y - Sporadyczny Ramka zamroŅona: Stan b≥Ídu: 00100001 Priorytet b≥Ídu: 0 CzÍstoúś b≥Ídu: 3 Wew.licznik b≥Ídůw: 38 Przebieg: 318853 km Wskaünik czasu: 0 Data: 2021.07.05 Czas: 22:54:15 Ramka zamroŅona: Obroty silnika: 1920 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm PrÍdkoúś: 48.0 km/h 26.91 % Tekst: 5.625 uF Czas: 0.00 ms Tekst: 0.00 mJ Kody gotowoúci: B/D ................................................................................................................................................................... Wtorek,03,SierpieŮ,2021,08:44:02:00001 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujĻcy w úrodowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0 Wersja danych: 20170621 DS267.7 www.vcds.pl -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb Oznaczenie elementu: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.2 G 4369 Kodowanie: 0000078 Kod serwisu: WSC 00191 264 15243 VCID: 74E6E44C17BB2EE1FD-8020 Znaleziono 1 b≥Ļd: 004707 - Zawůr pompowtryskiwacza cylinder 2 (N241) P1263 - 006 - sygna≥ niezrozumia≥y - Sporadyczny Ramka zamroŅona: Stan b≥Ídu: 00100001 Priorytet b≥Ídu: 0 CzÍstoúś b≥Ídu: 1 Wew.licznik b≥Ídůw: 39 Przebieg: 319584 km Wskaünik czasu: 0 Data: 2021.07.18 Czas: 20:04:48 Ramka zamroŅona: Obroty silnika: 1888 /min Moment obrotowy: 48.0 Nm PrÍdkoúś: 97.0 km/h 24.57 % Tekst: 5.625 uF Czas: 0.00 ms Tekst: 0.00 mJ Kody gotowoúci: B/D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności