Serdecznie witam społeczność posiadaczy VW Passatów i nie tylko :) Kieruję swoje pytania z nadzieją na pomoc w rozwiązaniu problemu.
Otóż pacjent to VW Passat 1.8t ANB 2000r, problemem jest zbyt wysokie spalanie, oraz kiedy na dworze jest ciepło (powyżej 22 stopni celsujsza) wyłączanie sie turbiny, tak jakby auto przechodziło w tryb awaryjny. Oczywiście cewki oraz świece sprawdzone, nie wykazują żadnych oznak uszkodzeń. Wymieniona została pierwsza sonda lambda (oryginał BOSCH) ta przed katem ponieważ wywalało od niej błąd, niestety nie przyniosło to żadnych skutkow, sonda nadal wali dziwnie duże korekcje. Zauważyłem również, że gdy turbina się wyłącza lub pracuje nie tak jak powinna (np.ciągnie od 4 tyś obrotów tak jak powinna) wywala błąd 16622 (Czujnik cisnienia doładowania, zbyt wysoki sygnał) oraz sporadycznie 16490 (nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP). Auto kupiłem nie dawno, jakieś 3 tyg temu, zdaję się, że w ECU nie było nic grzebane i siedzi seryjny soft choć przepływka pokazuje 137g/s. Oczywiście załączam tutaj logi dynamiczne
002 i 033
http://vaglogi.pl/log-002_033_Crcxu.html
003 i 020
http://vaglogi.pl/log-003_020_001_79p6d80.html
115 i 118
http://vaglogi.pl/log-115_118_4bUoJ.html
Zauważyłem dziwnie korekcje na zapłonie, tak jak mówiłem, cewki oraz świece przejrzane i sprawne, liczę na waszą pomoc...