Skocz do zawartości

Frankowicz

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM DSG6
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Update cos tam jeszcze dziś podzielałem, ale bez sukcesu. Jutro jade do znajomego ogarnąć ten bałagan OTISem. Okaże się czy nie wyczyściłem czasem sterownika… przestroga dla wszystkich OBDeleven’owcow; ZAWSZE ale to zawsze róbcie backup, nawet przy tak prostackich by się wydawało zadaniach jak regulacja świateł. pozdrawiam
  2. Witajcie, Wiedziałem, że kiedyś, mając w rękach OBD11 dojdzie do takiej sytuacji - otóż stało się; namieszałem. Co gorsza nie mogę odwrócić kodowania, tzn kodowanie tak, ale błędy zostają. Wszak to nie Passat tym razem (tutaj jeszcze nic nie popsułem), a Superb '20, ale kodowania podobne zapewne i pewnie wiedza przyda się posiadaczom Pasków FL. Tak domniemam, ze softy te same. Do brzegu Generalnie zaczęło się od tego, ze miałem podregulować LEDy, świeciły za nisko, dzięki 'miszczom" w serwisie... Czyli sprawa pozornie prosta: imbusik + 4B Basic setting + 4B Acknowledge Basic Settings. Tyle, że życie przewrotnym bywa i po tzw drodze mądry i wszystkowiedzący klient (czyli ja) wkodował sobie highway_lights . I się zaczęło, błędy, wykrzykniki, asystent długich padł, ACC padł, błędy : U112300 - Databus error value received static Priority - 6 Malfunction frequency counter - 1 (ten sam pojawia się tez w module 13 ACC ) C117654 - Matrix high beam right No basic setting static Priority - 2 Malfunction frequency counter - 1 C117554 - Matrix high beam left No basic setting static Priority - 2 Malfunction frequency counter - 1 Oczywiście sekwencja Basic settings + Acknowledge Basic Settings niewiele dała, błędy nie dają się kasować. I chyba tutaj nie pomógł za bardzo jeden zabieg - zresetowałem wszystkie adaptacje w 4B z poziomu Basic Settings czyli Resetting of all adaptations. Mam nadzieję, ze efekt nie ten sam co reset z poziomu RESET Czasem pojawia się jeszcze błąd U12EB00 - Data bus front light Additional installations detected static Priority - 2 Malfunction frequency counter - 1 Unlearning counter - 200 km-Mileage - 34833 km Unknown ambient data - 8C0000008000 date - 2021-10-04 21:21:19 Ale to pewnie efekt tego, że kodowanie tego highway_lights wprowadziło zmiany w kodowaniu gdzie indziej? Możliwe to? I przechodzimy do meritum - mają Pany jakieś pomysły/wskazówki? Oczywiście backupu nie ma, bo kierownik najmądrzejszy i tylko przecież światła będzie ustawiał (nota bene LA i inne pierdoły aktywowałem i żyje, a korekte miał zrobic i system wylogował!) Historia oczywiście jest, ale po cofnięciu zmian nie daje się usunąc błędów. Jak się adaptuje matrix high_beam? Trudne to? Wykonalne na podjeździe? Czy pozostaje jazda do serwisu i "Panie, nie wiem jak to się stało. Samochód się zepsuł"? Serwis widzi jakieś logi, że coś grzebane było (poza oczywiście nieracjonalnymi kodowaniami, które nie działają)? Nic to, nie zanudzam, jakby ktoś z Was wiedział, znał się (w odróżnieniu do mnie) to dajcie cynka Jesli Moder uważa, że temat powinien pojawić się gdzieś indziej to proszę o przeniesienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam Miłego dnia!
  3. Generalnie kodowałem za wskazówkami Eldar'a z jego strony + adaptacje (np siła ostrzeżenia z menu). W adaptacjach jest tez aktywowana wibracja, tyle że nie wibruje. I nie pokazuje opcji w menu. U Ciebie tyle funkcjonalności, bo masz tez SideAssist, TJA i pewnie EA. Ja tylko ACC, top led'y z asystentem i znaki. Będę się bawił w ponowne kodowanie, ale oczywiście nie zrobiłem backup'u i ciężko będzie teraz wszystko cofnąć. BTW Ktoś kojarzy skąd to i za co odpowiada? Błąd U111000, pojawił się po pierwszych kodowaniach (chyba), ludziska przypisują do niego kodowanie wyświetlania ilości paliwa do tankowania. kodowanie wyrzuciłem, błąd wraca. Pozdrawiam
  4. Witajcie, Pierwszy post na forum, choć obserwuję już od... 2016 kiedy na salony wjechał B8 HL 2.0TDI jako firmowe auto. Obecnie już prywatny, wiec w końcu coś tam zacząłem modzić. Dzięki Forum, Waszym wskazówkom i OBD11 bez większych problemów weszły blokada SS, alarm pasów bezp, menu off-road, ilosc tank. paliwa (już usunięte zaczęło wywalać błąd 111000) i LA. I pytanie właśnie o LA. Wg mnie LA działa skromniutko w B8 2015, chyba ze czegoś niedokowaniem; dla zwykłego poziomu LA odbija się od linii do linii, jak go ściągnę poza linie to chwile walczy, ale nawet nie zawibruje kierownicą. Dla trybu adaptacyjnego prowadzenia jest praktycznie tak samo, tyle że utrzymuje się w środku pasa. Również bez wibracji. Generalnie bardzo szybko się wyłącza bez aktywności kierownika, pikniecie z komunikatem i szlus, pomarańczowa kontrolka, dobranoc. Pytam, bo widzę z Waszych doświadczeń, że i wibracje są i nieco inny schemat/rutyna działania (w autach bez TJA i EA również), a tutaj dość biednie. Dodatkowo zakodowałem LA w drugim aucie, Superbie FL MY20. Kodowanie nieco inne niż w B8, ale i dzianie inne. Kontrolka LA włącza się dopiero jak złapie prowadzenie, od razu zielona (pomarańczowa tylko przy dezaktywacji LA przez bezczynność), tryb adaptacji działa bez wibracji, ale bardzo efektywnie, tryb prosty LA od linii do linii ale z wibracjami na kierownicy przy wyjechaniu poza pas. Inaczej jest tez z zawieszeniem działania LA przy barku "obecności" kierownika - najpierw jeden komunikat i dźwięk, LA dalej aktywne, po chwili dopiero 3 głośniejsze alerty, komunikat i dezaktywacja/zawieszenie działania LA . Fakt, ze na pokładzie jest też SideAssist. Pytanie, po tak długim wywodzie jest takie - B8 - niepełne kodowanie czy stare softy w starym aucie i tak oni mają, lepiej nie będzie? Z góry dzięki, pozdrawiam Edit: Pytanie można przenieść do wątku "Line Assist odblokowanie"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności