Skocz do zawartości

VWDUBLIN

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O VWDUBLIN

  • Urodziny 26.12.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    dublin

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001
  1. tak nalezy sprawdzic pompe paliwa z tyłu głowicy tzw. wakum pompe
  2. ten 4 oring ma byc na srodku pompowtrysku pod małym dekielkiem- mały metalowy precig na 2 torxach go trzyma. odkrec 2 srubki wydłudaj dekielek i tam masz 4 oring! pozdro
  3. witam pozwole sobie opisam mój przypadek dostawania sie paliwa (ON) do oleju silnikowego. Prosze ponizszego posta traktowac oczywiscie z dystansem nie kazdy przypadek jest taki sam moze byc bardzo podobny natomiast. Zaraz po kupnie mojego passaciora 1.9 TDIo mocy 101 koni mechanicznych,rok produkcjii 2001, silnik na pompowtryskach (dodam ze wersja 130 koni w budowie silnika i działania nie rózni sie niczym, poza oprogramowaniem) po przejechaniu 1000km przybyło mi na bagnecie około 8-10cm oleju w silniku. Przypadek mnie zaciekawił i nie mogłem nigdzie znalesc odpowiedzi na niego w internecie tylko poszaki. Troche sie przejołem, postanowiłem zbadac co mu dolega... I tak rozpoczeła sie dosyc długa historia. Jezeli cos takiego wystapi to sprawdzamy ponizsze kroki w kolejnosci: 1. Jak wiadomo uszczelniacze na pompowtryskach! Sprawa dosyc prosta jezeli chodzi o wymiane. Niestety w moim przypadku to nie one były problemem. koszt na 1 pompowtrysk około 22 Euro. Komplet 4 uszczelek 1 termicznej oringa i stopki. Podczas demontazu dobrze ogladnac gniazda pompowtrysków czasami bywaja wyrobione-raczej rzadki przypadek. 2. Pompa tandemowa,cisnieniowa lub wakum pompa paliwa mechaniczna,pompa wspomagania hamulców-jedna nazwa ale róznie sie na nia mówi. Znajduje sie z tyłu głowicy napedza ja wałek rozrzadu. łatwa w demontazu (4-srubki). W passacie TDI jest to pompa 2w1 czyli paliwowo-hamulcowa, łatwo zdiagnozowac, kilka razy szybko wciskamy hamulec podczas jazdy i obserwujemy sile hamowania. U mnie po 3 nacisnieciu juz wogole nie mialem hamulca. Po zdemontowaniu pompy jej resztki pozostaly w mojej dłoni- urwala sie jedna z lapatek ktora napedza pompe od strony wałka powodujac duze zniszczenia. Opiłki metalu kreciły sie mielac,obrabiajac gniazdo w głowicy, prawie obracajac panewke na wałku rozrzadu,przyokazjii uszkadzajac moja pompe w srodku gdzie na wskutek tego paliwo mieszalo sie z olejem silnikowym. Tutaj była moja przyczyna. 3. Jesli 2 powyzsze nie pomagaja nalezy zagłebic sie troszke dalej. Poprostu peknieta głowica. Tylko wymiana na nowa lub uzywke. Takze rzadki przypadek. paliwo przedostaje sie do silnika przez pekniecie lub szczeline. 4. Popekane pierscienie tłokowe-jak dla mnie nieprawdopodobnie rzadki przypadek, chyba ze nasz passat ma juz 1 000 000 km. przejechane... Poprostu cisnienie nie spala paliwa tylko przepycha go do komory silnika. Jesli zadne z powyzszych nie pomaga radze wymienic silnik:) Objawy mojego samochodu: Absolutnie nic, normalnie palił, nie dymił (swiezo po przegladzie w Irlandii gdzie trzeba przejsc rygorystyczny test spalin) mocy dosyc duzo jak na 101 koni- po autostradzie 200 km/h z 4 osobami na pokladzie, spalanie niskie 4.5-6.0 litra na 100km. zero stuków i wycieków, zero hałasu. Mam nadzieje ze tym postem rozwialem watpliwosci i pomogłem wielu osobom. Wrazie pisac na maila [email protected] Pozdro VWDUBLIN
  4. witam jak zakonczyla sie historia mam ten sam problem, nowe o ringi i dalej przybywa oleju
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności