-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
2.0 TSI dziwny dźwięk na zimnym silniku
T_OMASZ odpowiedział imopnujacy → na temat → Tematy techniczne
Sprawdziłbym wszystkie rolki w układzie paska osprzętu. -
Wymiana uszczelki od chłodnicy oleju
T_OMASZ odpowiedział KierowcaBombowca1 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Miesiąc temu wymieniałem w/w uszczelki w 2.0 TSI : -
Nieszczelność w silniku 1.8TSI - passat b8
T_OMASZ odpowiedział asterix_007 → na temat → Tematy techniczne
Jestem po wymianie uszczelnień. Wyciek był ewidentnie spod uszczelki pomiędzy podstawą filtra oleju, a blokiem silnika. Aby wymienić uszczelki trzeba trochę elementów zdemontować - kolektora ssącego nie demontujemy. Da się to zrobić w warunkach garażowych, z pomocą kanału lub podnośnika oraz dodatkowej pary rąk. Użyte części: 1. uszczelka podstawy filtra oleju - nr 06L115441 2. uszczelka chłodniczki - nr 06L117070 3. króciec pomiędzy chłodniczkę, a zespół termostatu - Borsehung B11990 5. płyn chłodniczy 5L Demontaż (1.8/2.0 TSI) 1. odpiąć aku (okazja do podładowania), zdemontować łapacz powietrza nad chłodnicą (dwa wkręty torx 25) 2. spuścić płyn chłodniczy (zdjąć od spodu rurę od intercoolera, następnie odpiąć wąż od chłodnicy cieczy pod prawym reflektorem) 3. zdemontować zbiorniczek płynu wraz z wężem zasilającym (odpiąć wtyczkę elektr. od zbiorniczka, odpiąć wężyk powrotu, odpiąć przewód zasilający w okolicy przepustnicy i nad kolektorem ssącym, odkręcić dwa wkręty mocujące od kolektora ssącego - torx 25) 4. wypiąć z zaczepów na kolektorze ssącym przewód gumowy od pompy wysokiego ciśnienia i odsunąć "na bok" 5. wypiąć trzy wtyczki od czujników w podstawie filtra oleju (pod filtrem, od strony rozrządu oraz odkręcić wkręt mocujący rurkę bagnetu - torx 25) 6. zdemontować pasek wielorowkowy napędu osprzętu (klucz 16mm do napinacza) 7. zdemontować kompresor klimy (odpiąć wtyczkę elektr., odkręcić 3 śruby na klucz 13mm - dwie dolne najlepiej z kanału) i opuścić delikatnie na dół, oprze się na rurze dolotowej od intercoolera 8. zdemontować alternator (4 śruby na klucz 13mm), odkręcić przewód "+" od alternatora oraz odpiąć wtyczkę elektr., po lekkich manewrach z przewodem od klimy, alternator wychodzi 9. zdemontować obudowę filtra oleju, wyjąć filtr oraz plastikowy "bagnet z zaworkiem" 10. zdemontować podstawę filtra ( 5 śrub na klucz M10 Spline trzpieniowy) - wycieknie trochę płynu oraz oleju, więc warto podłożyć coś pod auto. Przy wyjmowaniu jest trochę gimnastyki pomiędzy kolektorem ssący, a kompresorem klimy, ale spokojnie wyjdzie 11. śruby mocujące chłodniczkę do podstawy są na torx 45 (po wymianie uszczelki, należy uważać przy dokręcaniu - są do śruby "aluminiowe" 12. po wymianie uszczelek oraz króćca do chłodniczki, montaż w odwrotnej kolejności, pamiętając o przykręceniu i podpięciu wszystkiego 13. po włożeniu podstawy filtra na swoje miejsce, należy dopchnąć element tak, aby docisnąć króciec chłodniczki do zespołu termostatu i wkręcić najpierw dwie dolne śruby mocujące podstawę filtra (2 krótkie) Być może o czymś zapomniałem w powyższym opisie. -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
T_OMASZ odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
U mnie opcja w menu klimy też się pojawiła dopiero po jakimś czasie. Freddie czy funkcja "Połącz ogrzewanie siedzeń i kierownicy" pojawiła się samoczynnie, czy kodowałeś? U mnie to się nie pojawiło i zastanawiam się czy trzeba kodować czy dlatego, że mam tylko podgrzewane przednie fotele. -
T_OMASZ zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
Nieszczelność w silniku 1.8TSI - passat b8
T_OMASZ odpowiedział asterix_007 → na temat → Tematy techniczne
Zamówiłem uszczelki w ASO Motorpol Wrocław: uszczelka OE 06L117070 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a chłodniczkę) koszt 32,24zł, uszczelka OE 06L115441 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a blok) koszt 24,18zł. Dodatkowo warto zamówić króciec (łącznik gumowy pomiędzy chłodniczką oleju ,a zespołem termostatu z pompą wody). Przy najbliższym serwisie olejowym będę wymieniał uszczelnienia. -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
T_OMASZ odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Uruchomienie automatycznego podgrzewania kierownicy . Funkcję można następnie aktywować/dezaktywować z pomocą menu klimatyzacji. Kodowanie VCDS/OBD Eleven: Ustaw STG 08 Kodowanie Bajt 13 Bit 2-3 na "08 Ogrzewanie kierownicy, tryb samochodowy, temperatura zewnętrzna" Osobiście uruchomiłem tę funkcję za pomocą Car Scannera w wersji Pro i działa. W menu klimatyzacji, w ustawieniach pojawiło się dodatkowe okno do włączenia/wyłączenia funkcji. Można zakodować w zależności od temperatury zewnętrznej lub temperatury wewnętrznej w aucie. Podgrzewanie włączy się automatycznie poniżej temp. ostrzegającej o możliwości oblodzenia. VID_20230225_214155.mp4 -
Od 20 tys. km jeżdżę na Millers Millermatic ATF DCT-DSG - skrzynia DSG DQ250 po programie.
-
Jest sztywniej, ale nie sztywno. Moim zdaniem jest pod tym względem lepiej.
-
U mnie jak skrzypiało, to wymieniłem tylko tylne tuleje na przednich wahaczach na takie właśnie - 81A 407 183. Zrobione mam na nich 20 tys. km i nic nie skrzypi. Spokojnie mogę polecić.
-
Nieszczelność w silniku 1.8TSI - passat b8
T_OMASZ odpowiedział asterix_007 → na temat → Tematy techniczne
Czy do 2.0 TSI (CHHB) będą te same uszczelki co do 1.8 ? Czyli pod podstawę 06L 115 441, a pod chłodniczkę 06L 117 070 ? Też mi się zaczęło pocić. Na początku myślałem, że spod dolnej pokrywy rozrządu lub spod zaworu ciśnienia oleju. Po umyciu i obserwacji wychodzi, że spod podstawy filtra oleju - jak na foto w pierwszym poście. -
Passat b8 2.0bitdi z dq500 wymiana wahacza strona lewa przód
T_OMASZ odpowiedział xplone → na temat → Tematy techniczne
Auto jak w profilu, ośka. Odkręcałem tylko tę jedną poduszkę. -
Passat b8 2.0bitdi z dq500 wymiana wahacza strona lewa przód
T_OMASZ odpowiedział xplone → na temat → Tematy techniczne
Z DQ250 jest tak samo. Przy wyciąganiu wahacza wyjąłem obudowę z filtrem powietrza, akumulator z podstawą, podstawiłem żabkę pod skrzynię, odkręciłem poduszkę skrzyni (pod aku) i podniosłem delikatnie skrzynię do góry, tak aby swobodnie wyjąć śrubę. -
W 2.0 TSI to samo