Skocz do zawartości

T_OMASZ

  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    mazowsze

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TSI 220KM DSG6
  • Rok produkcji
    2017

Ostatnie wizyty

230 wyświetleń profilu
  1. Sprawdziłbym wszystkie rolki w układzie paska osprzętu.
  2. Miesiąc temu wymieniałem w/w uszczelki w 2.0 TSI :
  3. Jestem po wymianie uszczelnień. Wyciek był ewidentnie spod uszczelki pomiędzy podstawą filtra oleju, a blokiem silnika. Aby wymienić uszczelki trzeba trochę elementów zdemontować - kolektora ssącego nie demontujemy. Da się to zrobić w warunkach garażowych, z pomocą kanału lub podnośnika oraz dodatkowej pary rąk. Użyte części: 1. uszczelka podstawy filtra oleju - nr 06L115441 2. uszczelka chłodniczki - nr 06L117070 3. króciec pomiędzy chłodniczkę, a zespół termostatu - Borsehung B11990 5. płyn chłodniczy 5L Demontaż (1.8/2.0 TSI) 1. odpiąć aku (okazja do podładowania), zdemontować łapacz powietrza nad chłodnicą (dwa wkręty torx 25) 2. spuścić płyn chłodniczy (zdjąć od spodu rurę od intercoolera, następnie odpiąć wąż od chłodnicy cieczy pod prawym reflektorem) 3. zdemontować zbiorniczek płynu wraz z wężem zasilającym (odpiąć wtyczkę elektr. od zbiorniczka, odpiąć wężyk powrotu, odpiąć przewód zasilający w okolicy przepustnicy i nad kolektorem ssącym, odkręcić dwa wkręty mocujące od kolektora ssącego - torx 25) 4. wypiąć z zaczepów na kolektorze ssącym przewód gumowy od pompy wysokiego ciśnienia i odsunąć "na bok" 5. wypiąć trzy wtyczki od czujników w podstawie filtra oleju (pod filtrem, od strony rozrządu oraz odkręcić wkręt mocujący rurkę bagnetu - torx 25) 6. zdemontować pasek wielorowkowy napędu osprzętu (klucz 16mm do napinacza) 7. zdemontować kompresor klimy (odpiąć wtyczkę elektr., odkręcić 3 śruby na klucz 13mm - dwie dolne najlepiej z kanału) i opuścić delikatnie na dół, oprze się na rurze dolotowej od intercoolera 8. zdemontować alternator (4 śruby na klucz 13mm), odkręcić przewód "+" od alternatora oraz odpiąć wtyczkę elektr., po lekkich manewrach z przewodem od klimy, alternator wychodzi 9. zdemontować obudowę filtra oleju, wyjąć filtr oraz plastikowy "bagnet z zaworkiem" 10. zdemontować podstawę filtra ( 5 śrub na klucz M10 Spline trzpieniowy) - wycieknie trochę płynu oraz oleju, więc warto podłożyć coś pod auto. Przy wyjmowaniu jest trochę gimnastyki pomiędzy kolektorem ssący, a kompresorem klimy, ale spokojnie wyjdzie 11. śruby mocujące chłodniczkę do podstawy są na torx 45 (po wymianie uszczelki, należy uważać przy dokręcaniu - są do śruby "aluminiowe" 12. po wymianie uszczelek oraz króćca do chłodniczki, montaż w odwrotnej kolejności, pamiętając o przykręceniu i podpięciu wszystkiego 13. po włożeniu podstawy filtra na swoje miejsce, należy dopchnąć element tak, aby docisnąć króciec chłodniczki do zespołu termostatu i wkręcić najpierw dwie dolne śruby mocujące podstawę filtra (2 krótkie) Być może o czymś zapomniałem w powyższym opisie.
  4. U mnie opcja w menu klimy też się pojawiła dopiero po jakimś czasie. Freddie czy funkcja "Połącz ogrzewanie siedzeń i kierownicy" pojawiła się samoczynnie, czy kodowałeś? U mnie to się nie pojawiło i zastanawiam się czy trzeba kodować czy dlatego, że mam tylko podgrzewane przednie fotele.
  5. Zamówiłem uszczelki w ASO Motorpol Wrocław: uszczelka OE 06L117070 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a chłodniczkę) koszt 32,24zł, uszczelka OE 06L115441 (pomiędzy podstawę filtra oleju, a blok) koszt 24,18zł. Dodatkowo warto zamówić króciec (łącznik gumowy pomiędzy chłodniczką oleju ,a zespołem termostatu z pompą wody). Przy najbliższym serwisie olejowym będę wymieniał uszczelnienia.
  6. Uruchomienie automatycznego podgrzewania kierownicy . Funkcję można następnie aktywować/dezaktywować z pomocą menu klimatyzacji. Kodowanie VCDS/OBD Eleven: Ustaw STG 08 Kodowanie Bajt 13 Bit 2-3 na "08 Ogrzewanie kierownicy, tryb samochodowy, temperatura zewnętrzna" Osobiście uruchomiłem tę funkcję za pomocą Car Scannera w wersji Pro i działa. W menu klimatyzacji, w ustawieniach pojawiło się dodatkowe okno do włączenia/wyłączenia funkcji. Można zakodować w zależności od temperatury zewnętrznej lub temperatury wewnętrznej w aucie. Podgrzewanie włączy się automatycznie poniżej temp. ostrzegającej o możliwości oblodzenia. VID_20230225_214155.mp4
  7. Od 20 tys. km jeżdżę na Millers Millermatic ATF DCT-DSG - skrzynia DSG DQ250 po programie.
  8. Jest sztywniej, ale nie sztywno. Moim zdaniem jest pod tym względem lepiej.
  9. U mnie jak skrzypiało, to wymieniłem tylko tylne tuleje na przednich wahaczach na takie właśnie - 81A 407 183. Zrobione mam na nich 20 tys. km i nic nie skrzypi. Spokojnie mogę polecić.
  10. Czy do 2.0 TSI (CHHB) będą te same uszczelki co do 1.8 ? Czyli pod podstawę 06L 115 441, a pod chłodniczkę 06L 117 070 ? Też mi się zaczęło pocić. Na początku myślałem, że spod dolnej pokrywy rozrządu lub spod zaworu ciśnienia oleju. Po umyciu i obserwacji wychodzi, że spod podstawy filtra oleju - jak na foto w pierwszym poście.
  11. Auto jak w profilu, ośka. Odkręcałem tylko tę jedną poduszkę.
  12. Z DQ250 jest tak samo. Przy wyciąganiu wahacza wyjąłem obudowę z filtrem powietrza, akumulator z podstawą, podstawiłem żabkę pod skrzynię, odkręciłem poduszkę skrzyni (pod aku) i podniosłem delikatnie skrzynię do góry, tak aby swobodnie wyjąć śrubę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności