Skocz do zawartości

Lukasz_

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.5TSI EVO 150KM
  • Rok produkcji
    ---

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tak dokładnie kolego Robercie występuje to w silnikach 1,5 TSI (może i w innych też) sprawdzałem w innym Passacie, Golfie i wszędzie jest ten sam odgłos, ktoś chyba nie przemyślał i zrobił taki program do sterowania tym zaworem odpowietrzania baku, że załącza się na wolnych obrotach i jest słyszalny. W mojej opinii wystarczyło by zmienić soft, żeby zawór włączał się przy wyższych obrotach w czasie jazdy (wtedy byłby niesłyszalny) a wyłączał się na wolnych a teraz jest odwrotnie. Może to kiedyś poprawią bo pisałem ładny laborat do VW. Tak czy inaczej wygląda, że to stukanie zaworu występuje w każdym silniku 1,5 TSI więc chyba nie można uznawać tego jako usterki (tylko jak cechę produktu - cecha produktu dwa słowa często słyszane w serwisie....)
  2. Jedyne co mi się udało ustalić to, że za stukanie odpowiedzialny jest zawór N80 po jego odłączeniu następuje cisza. Sprawdzałem w kilku samochodach z tym silnikiem 1,5 TSI i większości samochodów stukało (80%). Pozostałem 20% to były samochody ze świeżej produkcji i tam nie było słychać stuków więc albo zmienili dostawcę zaworu albo oprogramowanie sterownika. Czytałem też na jakimś forum, że zmienili oprogramowanie , że zawór nie pracuje na wolnych obrotach a tylko w czasie jazdy z wyższymi obrotami. Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu ale u mnie twierdzą, że jeszcze nie dostali informacji na temat usunięcia stukania przez zmianę softu choć nie wykluczyli, że taka procedura istnieje. Proponuję zgłaszać to jako problem im więcej serwisów będzie raportować taki problem tym szybciej znajdą rozwiązanie. Przejechałem już ponad 6000 km i nic się nie dzieje poza denerwującym stukaniem tego zaworu.
  3. Bardzo Ci kolego dziękuję za chęć pomocy jednak u mnie problem jest inny. Te rurki co mi zdjęcie podesłałeś (na priv) u mnie nie występują. Z tego co dzisiaj posłuchałem stukanie występuje od układu wentylacji / odpowietrzania zbiornika paliwa, wychodzi na to że stukanie występuje jak załączy się zawór N80 czyli cały czas na wolnych obrotach (chyba serwis miał rację - tylko dlaczego on tak hałasuje) o ile na zdjęciu jest zawór N80 ? (tu proszę o podpowiedź czy to na zdjęciu to pewno zawór N80 bo po jego odłączeniu jest cisza)
  4. W listopadzie 2019 roku stałem się posiadaczem nowego Passata B8 FL z silnikiem 1,5 TSI 150 KM (zakupiony nowy w salonie). Ogólnie jestem zadowolony z zakupu jednak po około miesiącu użytkowania stwierdziłem, że coś stuka (dudni) w okolicach schowka gdy samochód stoi na wolnych obrotach. Pierwotnie słysząc ten dźwięk byłem przekonany, że dochodzi on z innego stojącego za mną lub obok mnie pojazdu z silnikiem diesla (taki charakterystyczny wytłumiony dźwięk pracy diesla). Jednak po wsłuchaniu się w pracę silnika na wolnych obrotach stwierdziłem, że dudnienie (stukanie) z okolic schowka jest od mojego silnika (wyłączyłem radio, nawiewy itp.) ale stukanie nie ustawało. Co w mojej opinii jest istotne po chwilowym zwiększeniu obrotów i powrocie do wolnych obrotów dźwięk ten pojawia się dopiero po pewnym czasie około 10-20 sekund i dudnienie jest słyszalne albo do zgaszenia silnika albo do kolejnego zwiększenia obrotów (po czym znowu powraca). Dudnienie / stukanie to przypomina mi dźwięk jakbym znajdował się w samochodzie z silnikiem diesla. Oczywiście problem zgłosiłem do serwisu VW . Serwis stwierdził, że to dudnienie to jest normalna praca zaworu N80 wykorzystywanego do wentylacji/ odpowietrzenia filtra węglowego (baku paliwa). Tylko że zawór ten może i jest słyszalny ale jako delikatne cykanie i to dopiero po otwarciu maski silnika a nie w środku pojazdu. Dudnienie (przypominające pracę silnika diesla), które ja słyszę (zresztą serwis też) dochodzi z prawej części pojazdu ze strony schowka. Może i to jest związane z wentylacją baku jednak bardziej przypomina uderzanie przewodu w jakąś obudowę lub karoserie. Zresztą pojawia się dopiero po chwili jak silnik pracuje na wolnych obrotach (prawdopodobnie w momencie załączenia się zaworu taktującego). Może ktoś spotkał się z takim problemem lub zna rozwiązanie tego problemu. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności