Skocz do zawartości

Bartek60001

  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Bartek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    ELC

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witajcie Nie powielam tematu bo błąd jest opisany w wątku - chodzi o U101400 w sterowniku elektroniki tylnej pokrywy. Objawy są takie , że nie działa elektryczna klapa. Za pomocą znaczka można ręcznie otworzyć bagażnik , lecz elektryka nie działa. Czy mógłby ktoś pomoc jak mógłbym naprawić problem najlepiej za pomocą OBDeleven. Z góry dziękuję.
  2. U mnie znowu jazda z Adblue - błąd p204f00 , w OBD11 skasowany i nie powraca lecz na desce cały czas aktywny. Mam kolejną procedurę - tym razem od Bosch'a (a to głównie On produkuje to ustrojstwo) , mam nadzieję że podziała. Dzielę się z Wami bo jest dość szczegółowo opisana (lecz liczę także na pomoc w temacie - za co z góry dziękuję) SCR – PROCEDURA UZDRAWIANIA SYSTEMU (z ang. SCR Healing Procedure) Po wystąpieniu błędów w układzie SCR (Selektywna Redukcja NOx – z ang. Selective Catalist Reduction) zagrożonych brakiem możliwości ponownego uruchomienia silnika, należy przeprowadzić procedurę uzdrawiania systemu. Zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawno-technicznymi, dotyczącymi redukcji emisji szkodliwych składników spalin, zwyczajne kasowanie specyficznych błędów nie jest możliwe i wymaga przejścia procedury, która potwierdza sprawność systemu w teście drogowym. Z tego względu konieczne jest wykonanie jazdy spełniającej warunki procedury uzdrawiania, lub ewentualnie spełnienie warunków stacjonarnych. Błędy DTC, których dotyczy omawiana procedura opatrzone są dodatkowym komunikatem na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników „Awaria systemu SCR – brak możliwości uruchomienia silnika za 0km”. WARUNKI PROCEDURY UZDRAWIANIA SYSTEMU SCR 1. Błąd nie może być skasowany bezpośrednio przy użyciu narzędzia diagnostycznego ze względu na regulacje. 2. Tryb uzdrawiania jest dostępny tylko przez 30 minut od uruchomienia silnika. Jeśli system nie został “uzdrowiony” w ciągu 30 minut i komunikat na zestawie wskaźników nie zniknął, należy wyłączyć na chwilę silnik, uruchomić silnik ponownie i wykonać raz jeszcze procedurę uzdrawiania. 3. Uzdrowienie może być skutecznie wykonane poprzez trzykrotne przejście określonego cyklu. Ten cykl nie jest uruchamiany w określonym momencie, lecz jest realizowany automatycznie, gdy spełnione są określone warunki. Uzdrawianie musi być potwierdzone w trzech pełnych cyklach w ciągu wspomnianych 30 minut. Jeśli się nie powiedzie, należy procedurę powtórzyć. UZDRAWIANIE SYSTEMU W WARUNKACH JAZDY TESTOWEJ 1. Włączyć silnik i podczas dynamicznej jazdy doprowadzić silnik do temperatury normalnej, tak aby czujnik NOx przeszedł w tryb aktywny –około 5-10 minut. Temperatura SCR powinna osiągnąć poziom 320-340 °C (poziom minimalny to 300°C). 2. Utrzymuj średnią prędkość tak aby nie zmieniać obciążenia silnika. Ważniejsze jest utrzymanie stabilnego obciążenia silnika, niż stabilnej prędkości, tak więc należy utrzymać możliwie stałą pozycję pedału przyspieszenia. 3. Prędkość samochodu powinna się mieścić w przedziale 60-90km/h. 4. Powolne przyspieszanie i zwalnianie jest dopuszczalne, jednakże podczas szybkiego przyspieszania lub zwalniania cykl uzdrawiania jest przerywany. 5. Po 30 minutach od uruchomienia silnika cykl uzdrawiania jest wyłączany. W takim przypadku należy wyłączyć silnik na chwilę, włączyć na nowo i podjąć kolejną próbę. UZDRAWIANIE SYSTEMU W WARUNKACH STACJONARNYCH 1. Włączyć silnik i podczas dynamicznej jazdy doprowadzić silnik do temperatury normalnej, tak aby czujnik NOx przeszedł w tryb aktywny –około 5-10 minut. Temperatura SCR powinna osiągnąć poziom 320-340 °C (poziom minimalny to 300°C). 2. Postaw auto w miejscu, w którym temperatura układu wydechowego nie stanowi niebezpieczeństwa wystąpienia pożaru. Przełącz dźwignie zmiany biegów w pozycję neutralną (N). Naciśnij pedał przyspieszenia tak, aby utrzymać prędkość obrotową silnika na poziomie 1500-2000. W tych warunkach zostanie uruchomiony cykl uzdrawiania. 3. W warunkach braku obciążenia silnika temperatura SCR relatywnie szybko spada. 4. Gdy temperatura SCR spadnie poniżej 200°C cykl zostaje zakończony. Należy wtedy ponownie rozpocząć gwałtowne zwiększanie prędkości obrotowej silnika, aby podnieść temperaturę SCR ponownie powyżej 300°C. Następnie należy powtórzyć kroki od pkt 2, tak aby trzykrotnie spełnić warunki cyklu uzdrawiającego. 5. Tak jak w przypadku trybu uzdrawiania podczas jazdy, tak i w tym przypadku występuje 30 minutowy limit czasowy. W przypadku niepowodzenia, procedurę należy powtórzyć, doprowadzając do zniknięcia komunikatu na zestawie wskaźników.
  3. Jak jak przełączę na sport to jest cisza nawet na progach zwalniających - problem pojawia się przy normalu a najgorzej jest na comforcie
  4. Przebieg 186k , w międzyczasie wymiana pompy adblue oraz zaplanowana na czwartek wymiana koła dwumasowego (zaczyna je być słychać) Ogólnie jazda bezproblemowa wymiany eksploatacyjne zgodne z zaleceniami. Na minus głośne zawieszenie - ale dcc tak podobnież już ma.
  5. W załączniku (mam nadzieje że o to chodzi)
  6. Niestety nie doczytałem i myślałem że odblokowanie to odblokowanie ? co do drugiego punktu to różnica w zakrętach jest zauważalna lecz przy ostrzejszej jeździe (wyższej prędkości) - jeśli chodzi o zimę, to masz rację - nie warto ryzykować (swoją drogą seryjnie montowane opony 215/55/17 wydają się zbyt wąskie do tej mocy i zbyt często zrywają przyczepność)
  7. Ad1: dzięki - nie ukrywam że możliwość odblokowania właśnie tej opcji skłoniło mnie do ostatecznego nabycia OBD11, a tu lipa Ad2: ustawione od dziś mam na "strong" i myślę że masz rację - auto inaczej jedzie w zakrętach, ale czy oby nie poprawia mu się trakcja na prostej drodze przy mocnym starcie??? Wg. mojej dzisiejszej oceny jakby tak to wyglądało.
  8. Panowie Jako że jestem nowy na Forum, i nie znalazłem wątku dotyczącego przywitań - Witam Was wszystkich bardzo serdecznie w tym poście. Jestem posiadaczem VW Passat b8 2015rok , 2.0BiTdi - woj. Łódzkie oraz OBD11. Ponieważ część modyfikacji udało mi się dzięki forum wpakować do auta z góry bardzo dziękuję! Teraz przyszedł czas na pytania 1)Nie mogę dzięki aplikacji z OBD11 uruchomić MirrorLinka - wyświetla komunikat jak w załączniku - czy jedyną opcją pozostaje serwis w tym przypadku? 2)XDS - jak rozumieć poszczególne ustawienia: week, medium,strong? Jak one wpływają na rozkład w mechaniźmie? Z góry dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności