Skocz do zawartości

neswiedz

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O neswiedz

  • Urodziny 16.02.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    neswiedz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa/kielce

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Opis usterki: Pojawił się komunikat "uzupełnij płyn adblue, za 2400km zablokowana zostanie możliwość uruchomienia silnika", gdy zostało około 600km zatankowałem z dystrybutora jakieś 13-14 litrów. (w instrukcji jest informacja że zbiornik ma ok. 16 litrów oraz że należy zatankować póki zasięg jest większy niż 1000km - teraz wem :-)). Po tym nie wiedząc że należy odczekać 30 sekund z włączonym zapłonem, od razu uruchomiłem i pojechałem dalej w trasę. Natychmiast po odpaleniu wyświetlił się komunikat "awaria systemu adblue" i kilometry odliczały się dalej w dół. Gdy odliczanie doszło do 100km umówiłem wizytę w ASO. Równolegle miewałem błędy EPC jak się konkretnie przyśpieszało wynikające (jak sie później okazało) z turbiny. Auto miałem od 2 miesięcy, więc dopiero się zapoznawałem. Jadąc do serwisu wyjeździłem zasięg adblue do końca odliczania 0km i faktycznie nie dało się uruchomić silnika po zgaszeniu. (tu uwaga, pracujący silnik po tym jak dobił zasięg do 0km, ma zabezpieczenie przed zwykłym zgaszeniem i trzeba przytrzymać przycisk dłużej - nie ma opcji że ktoś się zapomni i nie zauważy). Jadą do serwisu (ASO) wywołałem błąd EPC, żeby zdiagnozowali go przy okazji diagnozy adblue. Ciekawostki od ASO VW: - wszystkie elementy systemu SCR wyglądają ok, ale nie mogą uruchomić auta, bo nie mogą przejść procedury resetowania systemu adblue ze względu na występujący błąd turbiny. - nie są w stanie zdiagnozować turbiny i błędu EPC, bo auto się nie uruchamia, czyli szach mat. W necie znalazłem info że po skasowaniu błędów zasięg ad-blue zwiększa się do 50km - w ASO twierdzili że nie ma czegoś takiego, a na pytanie jak wstawili auto na hale, twierdzili że go wpychali Ostatecznie auto wylądowało w niezależnym serwisie i tam mechanik stwierdził że: "zatankowałem za dużo adblue, przez to zrobił się pęcherz powietrzny który spowodował nieoczekiwane wartości ciśnień na czujnikach i system zgłupiał". Powiedział, że odciągnął płyn adblue, przeflashował sterownik odpowiedzialny za system SCR i wlał z powrotem płyn ale w mniejszej ilości. i auto zaczęło odpalać, błąd zniknął. Mechanik zalecił żeby nie lać tak dużo płynu na przyszłość - ciekawe bo w instrukcji jest "najpóźniej przy pozostałym przebiegu około 1000km uzupełnić poziom czynnika Adblue" i "Zbiornik AdBlue jest pełny, kiedy tylko przepisowo obsługiwany pistolet dystrybutora wyłączy się po raz pierwszy." Równolegle w trakcie naprawy ad-blue wykonana była regeneracja jednej turbiny. Próbowałem interfejsem OBDeleven coś zdziałać samemu ale nic co znalazłem w necie nie pomagało (żadne jazdy wg schematu, ani wyklikanie w interfejsie). Na necie jest filmik procedury resetowania adblue za pomocą ODIS i nie jest to prosta sekwencja. https://www.youtube.com/watch?v=pwOHVsgLQrE&t=122s Przebieg u mnie jak wystąpiła awaria trochę powyżej 140 tyś km. Może komuś się przyda.
  2. Czy zadziałała komuś procedura opisana przez "putiek"? Ja próbowałem i bez zmian (błąd systemu adblue jak był tak jest). Na innych forach znalazłem jeszcze takie "sposoby": 1. VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" . I niby pomogło 2. Ja też to robiłem VCDS. Robisz to wszystko na postoju i na włączonym silniku, oczywiście przed tą procedurą wykasuj wszystkie błędy w eku. Jak to już ogarniesz Wchodzisz w sterownik 09 silnik, później wybierasz nastawy podstawowe. Następnie szukamy takiej komendy jak SPRAWDZENIE SPRAWNOŚCI SCR. Wybierasz tą opcję a na stępnie potwierdzasz przyciskiem IDŹ, po chwil program każe ci Wcisnąć i trzymać pedał hamulca A na stępnie pedał przyśpieszenia. Auto samo wejdzie na wyższe obroty i tak trzymać aż do zakończenia całego cyklu sprawdzenia układu Adblue. Trwa to około 8min. Jeżeli jest wszystko wpożądku, po całej procedurze kontrolka Awarii i odliczanie układu Adblue gaśnie. 3. Wypalenie filtra dpf (najpierw jazda, później już na postoju silnik zwiększył obroty, wentylatory zaczęły pracować i charakterystyczny zapach - trzymałem go na biegu jałowym 2,5k obr aż skończył) . Następnie zgodnie z procedurą opisaną na niemieckich forach dalsza jazda autostradowa - Obroty silnika w przedziale 1500, 2100obr. , skrzynia ustawiona w ręczny tryb na najwyższym biegu, po czym jedziemy na tempomacie jednostajną prędkością przez 5-6 sekund, następnie gwałtownie wciskamy gaz na 5-6 sekund i gwałtownie zdejmujemy mogę z gazu. Tak zrobiłem kilka razy - błąd nadal widniał, auto zgaszone na ok 1h i po ponownym rozruchu było już ok. Błędów brak Próbowałem oba opisy dot. 'jazdy", ale nic nie dały. Mam OBD11, po wejściu w sterownik silnika (01) podstawowe parametry są trzy opcje zawierajace "SCR" : - SCR sprawdzenie całego systemu - SCR sprawdzenie dawki dozowania - Cofanie blokady SCR Próbowałem sprawdzenie całego systemu, ale nic to nie daje. Słaba jest komunikacja oprogramowania OBD11 do użytkownika. Na filmach z użyciem VCDS aplikacja informuje, że należy wcisnąć pedał hamulca i pedał przyśpieszenia w odpowiednich momentach. W OBD11 nic nie każe, ale też nic sie nie dzieje - nie wiadomo czy aplikacja coś robi czy nie. Może macie pomysł jak usunąć komunikat o błędzie za pomocą OBD11. Ewentualnie podpowiecie, które parametry obserwować na wykresach/odczyt danych rzeczywistych,, żeby sprawdzić czy czujniki i elementy wykonawcze wchodzące w skład systemu SCR pracują poprawnie? Czujnik Nox czasem pokazuje wartość MAX na wykresie po czym wraca do wartości wahających się między 30-200/300 ppm (max = ponad 70tysięcy ppm). Czy to oznacza że któryś czujnik Nox nie działa poprawnie? Ile jest tych czujników?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności