Skocz do zawartości

mrlethal

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
  • Rok produkcji
    2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zrobiłem tak jak pisałeś, ale nie zauważyłem na wiązce żadnych uszkodzeń mechanicznych. Może po prostu przewody się porozciągały i popękały w środku. W każdym bądź razie wymieniłem całe przewody od pinu 7 i 9 w niebieskiej kostce do pinu 1 i 4 w kostce przy zamku i wszystko zaczęło działać. Dzięki za wsparcie @nTomek! Z ciekawych rzeczy - jakiś czas temu padł mi silnik otwierania klapy paliwa, nie działa w ogóle, a w kompie rzuca błąd zwarcia do masy przy każdym otwarciu centralnego zamka. Pomyślałem, że pozbędę się tego błędu i odepnę silnik. Gdy to zrobiłem, zaczęło wywalać błąd tylnego prawego światła pozycyjnego (zwarcie do plusa). Światło jest podpięte do pinu 5 w tej nieszczęsnej kostce, więc przez chwilę bałem się, że to znów kolejna wiązka padła, ale przy rozpiętej kostce w kompie dalej wyrzucało ten błąd. Gdy podpiąłem silnik ponownie - błąd światła zniknął - rzuca tylko nadal zwarcie do masy silnika klapy wlewu. Spojrzałem na schemat i nijak nie mogę sobie uzmysłowić jak te dwa obwody mogą od siebie zależeć. W ostateczności mogę wymienić ten silnik na sprawny (na razie tego nie zrobiłem, bo najpierw musiałbym wymienić klapkę wlewu, którą uszkodziłem przy 'awaryjnym' otwieraniu), ale na razie nie jest to problematyczne. Okazało się, że poprzedni właściciel zrobił mi psikusa i wymieniał już tę niebieską kostkę - nie wymienił jednak pinów tylko pospinał przewody na złączki termokurczliwe. Przy majstrowaniu i wymienia pinów jedną złączkę uszkodziłem - tę od światła pozycyjnego M2. Problem rozwiązany.
  2. Passat B7 Variant Przy demontażu boku w bagażniku, klips się wyrobił i nie trzyma. Klips znajduje się w prawym uchwycie dźwigni do składania kanapy. Nie mogę namierzyć go na żadnym schemacie ani znaleźć identycznego w necie. Ktoś może ma numer tego klipsa? Dzięki!
  3. Ja byłem święcie przekonany, że pilot i przycisk w drzwiach powinny zwolnić zamek, ale jak teraz się nad tym głębiej zastanawiam to ma sens to co piszesz... W pilocie jeszcze rozumiem takie zastosowanie, ale nie rozumiem, po co ten przycisk w drzwiach kierowcy? Zaraz wyjdzie, że nie mam żadnego, no może jedynie z tym mikrostykiem w klamce, który trzeba lekko szarpnąć... Jutro z rana jeszcze raz wszystko posprawdzam, łącznie z tym mikrostykiem w klamce. Dzięki wielkie! Wszystkie piny wymieniłem, użyłem nowej kostki - nie chciało mi się bawić w usuwanie przegnitych pinów ze starej. Dzisiaj pospinałem wiązki, złożyłem klapę, bok i przycisk przestał działać Teraz ewidentnie widać, że problemem jest uszkodzona wiązka w przegubie. Stawiam na przewód od 7 pina we wtyczce - sprawdzałem na nim ciągłość i nie było jej. Przy ruchach klapą czasami klamka działa, czasami nie. Pytanie - jaki jest najlepszy sposób na wymianę pojedynczych przewodów w wiązce? Jakiś zestaw naprawczy? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
  4. @nTomek dzięki za odpowiedź. Wymieniłem niebieską kostkę, ale problem z bagażnikiem nie zniknął w zupełności. Teraz przy mocniejszym przytrzymaniu i szarpnięciu za klamkę jestem w stanie otworzyć bagażnik, natomiast otwieranie z drzwi kierowcy i pilotem nadal nie działa. Sprawdziłem multimetrem ciągłość wiązek od pinu 7 (silnik elektryczny pokrywy tylnej) oraz od pinu 9 (jednostka zamykająca pokrywy tylnej) do wtyczki przy zamku i nie ma przerwy w wiązce. Zmierzyłem też napięcie na tych dwóch pinach w kostce i na 9 jest napięcie, natomiast na 7 nie ma żadnego. Co dziwne, gdy wtyczka jest podpięta do kostki niebieskiej i napięcie na pinie 9 spada do 0 - czy możliwe, że jest jakieś zwarcie w zamku? I jeszcze jedno pytanie - czy na pinie 7 napięcie powinni być cały czas czy pojawia się tam tylko, gdy próbujemy otwierać bagażnik?
  5. Dzięki Panowie! Zostawiam dla potomnych i ludzi mających problemy z czytaniem schematów elektrycznych Schemat dla Passata B7 Variant
  6. Powtórzyłem test i przy otwartej klapie w obu testach (V53 i F327) słychać jak pracuje siłownik W tym samym teście przy zamkniętej klapie nic się nie dzieje.. Co jest grane? Co do drugiego pytania - tak, najpierw sprawdziłem przy otwartej klapie i zamek nie działał, zamknąłem klapę zamek nadal nie działał po wciśnięciu. Dodam jeszcze, że jak robiłem pomiary to po wciśnięciu przycisku w drzwiach 'Rear Lid Remote' zmieniał się na załączony (zamek się jednak nie otwierał), a po wciśnięciu klamki w klapie 'Rear Lid Handle' zmieniał się na załączony. EDIT: Nie dawało mi spokoju to, że przy otwartej klapie zamek działa z kompa, więc sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - czy przy zamkniętej klapie zwarcie na wtyczce klamki otwiera zamek i otwiera. Zwieram wtyczkę i zamek puszcza, nawet jak klapa jest zamknięta. Czy to jednoznaczenie wskazuje na mikrostyk w klamce?
  7. @nTomek test wykonany, oprócz testów z kompa zrobiłem jeszcze kilka testów. Wyniki poniżej: 1. Wykonałem test dla dwóch elementów 'Silnik zamka centralnego... (V53)' i 'Jednostka centralnego zamka.... (F327)'. W obu przypadkach nic się nie działo. Podczas testu klapa była zamknięta. Nie otworzyła się, ani nie słyszałem żadnego dźwięku silnika. 2. Test zwarcia wtyczki od przycisku klapy - odłączyłem wtyczkę i zamknąłem zamek w klapie - po zwarciu wtyczki zamek się otwiera - powtórzyłem zwarcie kilkukrotnie, zamek zawsze się otwierał - podpiąłem wtyczkę do gniazda i nacisnąłem przycisk - zamek się nie otwiera... Powyższy test sugerowałby, że problemem jest klamka w klapie, ale dlaczego nie otwiera też z pilota i drzwi? Czy może być tak, że przycisk/klamka robi zwarcie lub przerwę i przez to otwieranie nie działa w ogóle? Czy powyższy test wyklucza problem z kostką w prawym boku bagażnika? Ma do mnie przyjść jutro, ale jeśli to nie jest powiązane to wolałbym się wstrzymać z wymianą na cieplejsze dni
  8. Nie zrobiłem, bo nie za bardzo wiem jak to zrobić (nie znalazłem info o kodowaniu ) Zastanawiam się czy zmierzenie napięcia na wtyczce do zamka (4-pin) coś da. Aktualnie napięcie jest jedynie pomiędzy 2 a 3 pinem, na pozostałych 0. Panowie, dzięki za pomoc, ale myślę, że na razie możemy się wstrzymać z diagnozą dopóki nie wymienię kostki. Kostka jest mocno sfatygowana i diagnozowanie czegokolwiek w takim stanie to może być tylko stratą czasu.
  9. dzięki @robert_s Moja wtyczka wygląda mniej więcej tak jak ta na zdjęciu i nie wszystkie piny są obecne, dlatego ciężko mi się w tym odnaleźć Czy Twoim zdaniem na tym zdjęciu jednostka zamykająca pokrywę tylną będzie pod 7 czy 10?
  10. @nTomek, podpiąłem VCDS. W module komfortu wyrzuca taki błąd: Zrobiłem pomiary, dla zamkniętej klapy było tak jak wkleiłeś powyżej. Kiedy ją otworzyłem (mechanicznie), miałem takie coś: Zauważyłem dziwną rzecz, po odczytaniu błędów i zrobieniu pomiarów przy zamkniętej klapie, wysiadłem z samochodu i przycisnąłem przycisk klapy - bagażnik się otworzył. Zamknąłem go i spróbowałem jeszcze raz (myślałem, że jakimś cudem się naprawił), ale nic z tego - nie udało mi się już go ponownie otworzyć (nawet po skasowaniu błędów). Wygląda chyba na to, że problem jest gdzieś w układzie a mikrostyk działa, więc trzeba chyba będzie wymienić wtyczkę i zobaczymy czy to pomoże.
  11. @nTomek masz może gdzieś schemat, za co odpowiada każdy pin w tej kostce? Z góry wielkie dzięki!
  12. Potrzebuję Waszej pomocy/ Udało mi się przeciągnąć wężyk przez gumowy przegub. Wszystko byłoby idealnie, gdyby nie to, że przestał mi działać zamek w bagażniku... Obejrzałem całą wiązkę i raczej nigdzie jej nie uszkodziłem. W trakcie wymiany wężyka rozłączyłem na chwilę kostkę (tę niebieską). Czy możliwe, że to przez tą uszkodzoną kostkę nie mogę otworzyć bagażnika? Dziwne jest to, że jak auto jest zamknięte i naciskam przycisk otwierania na klapie - to centralny zamek otwiera drzwi, tylko nie otwiera bagażnika. Może to sam mikrostyk w zamku? Zamierzam w tym tygodniu wymienić kostkę, jak tylko uporam się z wężykiem, ale wolę się upewnić gdzie szukać przyczyny i czy może istnieje jakiś sposób, żeby zdiagnozować problem? Z góry dzięki!
  13. @nTomek też muszę wymienić ten wężyk. Igielitowy wygląda solidnie i chyba też postawię na niego. Mam pytanie czy oprócz wężyka potrzebuję do wymiany jakieś dodatkowe łączniki (np. takie jak na zdjęciu) czy wystarczy to co jest w starej instalacji? U mnie sytuacja jest podobna jak u Ciebie, tzn cieknie z wężyka w łączeniu z klapą bagażnika, więc zakładam, że musze wymienić cały wężyk od złączki w prawym boku: przez zawias do wycieraczki.
  14. Cześć, Poszukuję tego niebieskiego gniazda ze zdjęcia. Wtyczkę udało mi się zidentyfikować jako 8Z0972701, ale nie mogę znaleźć tej niebieskiej części. Ta wtyczka jest w B7 w prawym boku bagażnika - łączy prawe światło i czujnik klapy bagażnika. Od jakiegoś czasu była podtapiana przez płyn ze spryskiwacza i kilka pinów doszczętnie przegniło. Z góry dzięki!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności