-
Liczba zawartości
12 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Mib2 Technisat -
Stachuu87 obserwuje zawartość → Kierownica multifunkcyjna a zwykła, Ciągle otwarte drzwi i Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
-
Witam, Panowie, mam problem w B8 '17. Od kilku dni komputer pokazuje mi cały czas otwarte drzwi par tylne drzwi. Początkowo podejrzewalem że coś w nich zamarzło, bo stało się to po dość mroźnej nocy (około -10 stopni). Tydzień wcześniej byłem na oklejaniu szyb folią, więc wilgoci pewnie w drzwiach było dość. Ale po tym jak usterka się ujawniła schowałem auto na 2 dni do ogrzewanego garażu i niestety nie odpuscilo. Drzwi na komputerze nadal otwarte, centralny w nich się nie zamyka, a na faktyczne ich otwarcie komputer wcale nie reaguje. Jak sądzicie, zamek do wymiany?
-
Stachuu87 zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Nie, to nie jest TJA. To ACC. TJA dodatkowo w takich warunkach pilnował oby Twojego pasa ruchu. @Passoro niestety nie mam instrukcji. Zresztą z tego co się orientuję, to nie jest to tylko kwestia kodowania jak w VCDS czy OBD11. Trzeba wgrać gotowe pliki z parametryzacją kamery. Trzeba je mieć, najpewniej z innego samochodu, który ma TJA fabrycznie. Nie za wiele jest informacji na ten temat w sieci, a przynajmniej ja do nich nie dotarłem. Są ludzie, którzy to robią i cena aktywacji TJA to około 3-4 stówek. -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Poniżej 65kmh to już nie Lane Assist, a Traffic Jam Assist. Żeby to włączyć, trzeba trzeba wgrać parametryzacje kamery. Do tego trzeba ODISa, samym VCDSem ani OBD11 się nie da. -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Też jestem zdania, że tam coś jest nie tak. U mnie DSG z autoholdem działa tak samo. Wrzucam D, puszczam hamulec, muskam gaz i auto jedzie. Ja mam DQ250 6F -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Tak, ja próbowałem. U mnie nie działa i z tego co wiem, to działać nie ma prawa. Zakodowanie TJA wymaga parametryzacji. Też mam ACC i LA a w adaptacjach sterownika 5F u mnie w ogóle brakuje opcji Front_traffic_assist_0x41 i Front_traffic_assist_0x41_msg_bus. B8, MY 2017, DSG, ACC, LA, FA, SA -
Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody
Stachuu87 odpowiedział dirve → na temat → Poradniki i instrukcje
Witam, Potrzebuje pomocy z zakodowaniem LA i TJA w B8 MY17. Z osprzętu mam wszystko co potrzebne czyli ACC i rozpoznawanie znaków. Próbowałem to zrobić zgodnie z tym filmikiem: Ale niestety skończyło się na info ze lane assist jest obecnie niedostępne, a w module 44 błąd U112100 - magistrala danych, brak informacji. Może ktoś na południu Polski (Katowice -Kraków) mógłby pomóc? @Eldar? -
@misza1234 masz 2 możliwości. 1) rozkręcasz obudowę kolumny i fizycznie odczytujesz numer sterownika, (zgodnie z filmem poniżej) 2) albo podpinasz się do komputera i odczytujesz ten numer z komputera. Potem trzeba porównać numerek z tabelą http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions
-
Podejrzewam, że MFSW zadziała, bo w wersji A też działało, tylko niestety pełno błędów. Mam tylko nadzieję, że przy S tych błędów nie będzie.
-
Wykonałem pierwszą próbę, niestety nieudaną, ale podzielę się swoimi doświadczeniami, może następnym osobom się przydadzą. Miałem fabrycznie taśmę airbag 5K0 953 569 R - czyli bez obsługi MFSW, więc kupiłem na allegro 5K0 953 569 A (wg. ross-tech ma obsługę MFSW) I Ross-tech się faktycznie nie myli, natomiast powstało kilka innych problemów. Po podmiance całego modułu okazało się że po pierwsze manetki które kupiłem mają całkowicie inne mocowania (wymontowane ze Scirocco), rozstaw śrub mocujących do kolumny kierowniczej jest znacznie szerszy. Niewzruszony tym problemem (pomyślałem, że jakoś to zrobię, żeby było dobrze ) postanowiłem sprawdzić dalej. Spiąłem wszystko, odpalam zapłon i multifunkcja w kierownicy bez żadnego kodowania zaczęła po prostu działać Ale niestety okazało się, że moduł z końcówką A nie ma w sobie czujnika kąta skrętu, przez to komp wywalił mi kilka błędów, m.in. oczywiście błąd komunikacji z czujnikiem skrętu w CAN Gateway, oraz jakiś jeszcze błąd związany ze wspomaganiem kierownicy w Steering Assist. Niestety nie udało mi się tego poprawnie zakodować, więc wsadziłem swoje manetki i taśmę, zostawiłem sobie tylko nową kierownicę z wiązką do poduchy, błędów brak, ale na wiązce z multifunkcją... nie działa klakson (przy wsadzonym module z allegro klakson działał), podejrzewam, że wiązka z MF ma jakoś inaczej ułożone piny niż ta bez MF. Tak więc zwracam manetki z taśmą i mam zamiar spróbować z modelem oznaczonym literą S. Łudzę się, że jako następca mojego modelu R, z obsługą czujnika kąta skrętu po prostu zadziała.
-
@nTomek, a czy masz wiedzę na jaki numer powinienem podmienić taśmę jeśli teraz mam *** *** 569 R? Jeśli zdecyduję się na wersję z tempomatem, to wsadzić 569 AB, a jeśli bez tempomatu 569 A będzie OK? Czy powinienem iść wyżej i dla wersji bez tempomatu wziąć 569 S? Czy to w ogóle ma jakiekolwiek znaczenie? Bo z tabeli na ross-techu to nie wynika wprost.
-
Witam wszystkich, Zabieram się do założenia kierownicy 3-ramiennej zwykłej z multifunkcją do Paska B7 2011, więc odgrzewam temat bo potrzebuję pomocy. Podpiąłem się OBD Eleven do kompa i z odczytów wynika, że mam moduł kierownicy zintegrowany z taśmą airbag numer 5K0 953 569 R. Z listy modułów od Ross-techa wynika, że niestety ten element wspiera MFA, ale tylko z manetki, nie z kierownicy, więc muszę wymienić. Pytania mam 2: 1) czy dobrze rozumiem, że dla taśm airbag 5K0 953 569 * nie ma już tych dodatkowych modułów podczepianych od spodu? (nie rozbierałem jeszcze fizycznie kolumny). Jeśli tak to kompletna lista zakupów obejmuje taśmę z przełącznikami, kierownicę i wiązkę poduchy. 2) Skoro muszę już kupić zestaw przełączników zespolonych wraz z taśmą, to może od razu kupić wersję z tempomatem, bo nie jest wiele droższa: - mam na oku 5K0 953 569 A - z obsługą MFA z kierownicy bez CCS - koszt ~250PLN - lub 5K0 953 569 AB - z MFA z kierownicy + CCS - koszt ~350PLN Tylko czy jest możliwość w jakiś małoinwazyjny sposób sprawdzić czy mam potrzebne okablowanie w samochodze? Na ross-techu piszą, że raczej auta po 2007 roku mają to okablowanie, ale zdarzają się osoby, które zgłaszają konieczność pociągnięcia wiązki z ECU do modułu kierownicy, zeby działał CCS.