Jump to content

Lukiluki

  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
  • Rok produkcji
    2012
  1. No dobra było trochę czasu więc sam trochę pogrzebałem. Boroskym idąc za twoja radą (może nie w 100%) ale odkręciłem przepustnice oraz rurę EGR idącą do bloku silnika (chyba do bloku). Jaki rezultat? A no przepustnica czyściuteńka prawie jak nowa więc idąc za tropem VAG Klinik odkręciłem rurę EGR która łączy kolektor z silnikiem (tu nie wiem czy się posługuje właściwą nazwą tak mi się wydaje że jest to rura EGR) i tu czekała na mnie niespodzianka. Otóż przy samym kolektorze jest łącznik na opaskę, a do samego kolektora wchodzi jakaś tulejka z bocznym otworem. W moim przypadku była cała zawalona nagarem. Po wyczyszczeniu jest z pewnością lepiej ale to jeszcze nie jest to co było. Zrobiłem kilka logów statecznych i mam prośbę o interpretację czy jest w nich coś niepokojącego. Zapomniałem dodać obrotów do logów ale obroty były na poziomie 840 obr./s Moją uwagę zwróciła wymieniona wcześniej przepływka. Otóż wszędzie gdzie czytam to wartość rzeczywista 4-5 g/s u mnie ta wartość jest na poziomie 7-8 g/s w czym może być problem. Mam wrażenie że obroty u mnie są za wysoki jednak. Poziom pedału gazu na poziomie 14% Wykonane logi: Nastawnik turbiny EGR Przepływka Wtryski Filtr cząsetek stałych Sąda Lambda Położenie wałka rozrządu Jeszcze jedna rzecz tak na koniec Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: wart.rzecz.nap.nieprzetw. - czytałem że na wolnych obrotach powinno być 650 przy podciśnieniu 320. Być może źle to interpretuje w moim wypadku. Ale czy nie jest to oznaka źle ustawionej gruszki lub puszczającej membrany ? Będę wdzięczny za interpretacje logów i każdą opinię. LOGI 2 NIEDZIELA.xls LOGI NIEDZIELA.xls Log-PASSAT EGR NIED.txt Log-PASSAT NIED.txt
  2. No to przygód ciąg dalszy. Pojechałem ponownie do zaprzyjaźnionego mechanika. I ku mojemu zaskoczeniu uznał że nie ma się do czego przyczepić. Parametry przepływu po wymianie przeze mnie są idealne. Czujnik N75 przekazuje informacje poprawnie i właściwie steruje pompą turbiny, co więcej przełożyliśmy jeden z tych które miał i zero różnicy. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Według komputera EGR jest ok Przepustnica również. I teraz moje pytanie czy po mimo braku błędów turbina może być uszkodzona, pompka doładowania, egr zapchany lub przepustnica? Boroskym - czy w twoim przypadku miałeś jakieś błędy dotyczące przepustnicy, czy po prostu postanowiłeś pewnego pięknego dnia ją zdemontować i sprawdzić jak wygląda od środka 🙂 Mnie już brakuje szczerze pomysłów. Mechanik zasugerował wizytę w warsztacie elektrycznym 🤣🤣
  3. Jest to myśl. A podejmowałeś próbę czyszczenia przepustnicy po przez zastosowanie jakiś dodatków do paliwa? Właściwie odkręcenie przepustnicy to 4 śruby i jest wyjęta. A ten czujnik 1K0906283A - zawór podciśnienia może mieć wpływ na moje objawy? Zauważyłem że chyba przy wymianie oleju chcąc się dostać do filtra, ktoś inteligentny zamiast go odkręcić z górnej śruby, próbował go odpiąć i ułamał wieszak po czym ścisnął na opaskę plastykową. Trochę rusza się ten górny kapturek z napisem Made in USA, ale chyba to nie powinno mieć wpływu na jego działanie. Dziś pojadę raz jeszcze do mechanika który zalecił wymianę przepływki powietrza i niech określi co tu nie gra jeszcze. Tak czy inaczej dzięki za zaangażowanie. Jak coś się uda ustalić to dam znać. Szkoda że więcej osób się nie włączyło w naszą dyskusję - choć może temat jest na tyle dla wszystkich prosty że nie ma sensu się wypowiadać 🙂
  4. Jak gaszę auto jest ok. Przed wymianą przepływki potrafił telepać tuż po odpaleniu. Po wymianie pracuje równo od początku. Jest jeszcze jedno moje spostrzeżenie, po przejechaniu jakiegoś tam odcinka i zatrzymaniu potrafią podnieść się mu obroty i silnik zaczyna pracować nie równo (głośniej) czasem dopiero po naciśnięciu hamulca do końca praca silnika zaczyna się wyrównywać, choć i to nie jest regułą. Wczoraj patrzyłem styki na N75 i jedna rzecz która zwróciła moją uwagę to dość mocno nagrzany sam czujnik że praktycznie go dotknąć nie mogę. Zastanawiam się również na ile istotny jest błąd 01044 i czy przypadkiem to on nie jest sprawcą tych wszystkich problemów lub sam ECU? Gdzieś się doczytałem w temacie resetu że czasem to pomaga lub ewentualnie zaprogramowania ponownego. Sam raczej nie będę kombinował tylko zastanawiam się czy na przykład ECU czegoś nie miesza w pracy silnika. Skąd moje podejrzenia, a no stąd że raz działa poprawnie a raz nie. Tak jakby sam komputer robił jakąś przywieszkę. Bo same części skoro raz ma kopa a raz nie są wg mnie działające poprawnie. A tak jak pisałem głupie wyłączenie samochodu na skrzyżowaniu (start/stop) potrafi już to spowodować. W statusie nadzoru od skasowania pamięci usterek, przy pozycji Kontrola regulacji ciśnienia doładowania - nie zakończono pomyślnie. Tak jakby nie czytał. Nastawnik turbosprężarki, wys. Ciś. wartość rzeczywiosta napięć - 752.4mV - przy wolnych obrotach. Przy podniesionych do 2,4 tyś 1621,6mV
  5. Ok tylko skoro turbina pompuje prawidłowo według logów to czy nastawnik może być uszkodzony. Jestem dość mocno poirytowany ponieważ wszystkie parametry są ok i samochód raz jeździ zajebiście nie ma się do czego przyczepić. Dojeżdżam do miejsca docelowego wyłączam silnik załatwiam co mam załatwić, wracam odpalam i klops... Czasem już sam start/stop to powoduje na skrzyżowaniu. Dodatkowo towarzyszy temu drganie silnika i podwyższone obroty przy hamowaniu. Aha i jest jeszcze jeden ciekawy objaw. W trakcie jazdy zrzucam sobie na luz i dojeżdża do skrzyżowania a tu wskazówka obrotów utrzymuje się powyżej 900 obr/s jakieś 950, po czym jak się zatrzymuje obroty spadają do 900. Nie wiem czy to normalne ale mam wrażenie że wcześniej się takie cuda nie działy. Najbardziej jednak irytujące jest to, że raz jest wszystko ok, a jak się nagrzeje to już **** i zaczyna się robić kompletna loteria czy tym razem będzie ok, czy moc będzie z dupy. Za każdą sugestie dalszą będę wdzięczny. Mechanik oprócz wymienionej już przepływki nie widzi nic co by było niepokojącego. Jeśli mogę zrobić jakieś dodatkowe logi tylko czego zrobić żeby coś więcej można było sprawdzić.
  6. Przesyłam dodatkowo logi dotyczące mas powietrza oraz wartości doładowania. Masa powietrza.csv Warość doładowania.xls
  7. DPF Jest jest ale nic mu nie dolega. Oczyszcza się prawidłowo przy granicy 23.01g w czasie jazdy. Obecnie zawartość popiołu w oleju to 0,09l Zmierzona masa sadzy 0,53g Jeden jedyny błąd który pojawia się przy zaczytywaniu błędów to : Kod Błędu 01044 - serownik nieprawidłowo zakodowany w interfejsie diagnostycznym magistrali danych - ale to chyba nie ma związku z doładowaniem a raczej faktem że raz po rozruchu turbo jest raz go nie ma. Pytanie czy w Passacie można wgrać od nowa sterownik turbiny. Być może coś tu źle działa. Już sam nie wiem.
  8. Witam, Chyba osiwieje z tym moim autem... Panowie być może wy macie pomysł co może dolegać mojemu paskowi. Ogólny problem to brak mocy. Zostały przeprowadzone wszystkie testy dynamiczne dotyczące turbiny, przepływki, wtrysków, oraz został sprawdzony układ doładowania (przewody) Według diagnozy ewidentny problem wykazała przepływka. Wiec cały podekscytowany że problem został znaleziony wymieniłem na nową boscha... no i lipa. To znaczy tak aby była jasność przepływka była uszkodzona, jednak problem jest w czymś jeszcze i nie bardzo potrafię dojść co to może być. Sprawa wygląda tak : - auto odpala poprawnie - ma poprawne doładowanie ale wystarczy że po rozgrzaniu na skrzyżowaniu zadziała system start/stop auto się uruchamia ponownie i mocy już nie ma. - co więcej auto na 5 prób odpalenia 1 ma moc 4 razy nie. Czy ktoś może ma pomysł o co chodzi ? Auto nie ma żadnych błędów, nic na desce się nie świeci, a ja chyba za chwile tak jak pisałem na początku osiwieje szukając przyczyny problemu. Filtry nowe Olej nowy Przepływka nowa rozrząd wymieniany 15tyś temu na oryginalny vw wraz z pompą wody Turbina doładowuje wg logów poprawnie Proszę o rady.
  9. Witam, Tytułem wstępu. Dość intensywnie szukałem podobnego tematu na forum jednak nie doszukałem się podobnego tematu. Dorzeczy. Mam w swoim passku pewnego rodzaju problem, który od dość dawna nie daje mi spokoju. Objawy: - Na neutralnym biegu obroty cały czas są powyżej 900/s - w czasie jazdy przy wrzuceniu na luz obroty spadają na poziom między 1000/900 po zatrzymaniu spadają do 900 delikatnie trochę powyżej; - na zimnym silniku cały czas powyżej 1000 do osiągnięcia temperatury 90 Stopni; - silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo, no może delikatnie, ale naprawdę delikatnie drży osłona silnika - w czasie jazdy wyczuwalny jest spadek mocy i powyżej drugiego biegu słychać dziwne bulgotanie silnika przy dodawaniu gazu na obrotach koło 2 tyś - to jest główna moja bolączka!!! Co udało mi się sprawdzić na obecną chwilę: - VCDS nie pokazuje żadnych błędów; - robiłem pomiar wtrysków statecznie i według informacji jakie wyczytałem na forum wszystkie sumowane wartości powinny dać wynik zero, i tak też jest u mnie; - na korku oleju nie widać żadnego białego osadu; - zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - raczej trzyma ilość, choć po wymianie rozrządu jakieś 7tyś km temu, musiałem go dolewać kilkukrotnie (podobno normalne); - przy wtryskach nie widać wycieków; - na silniku również nie widać jakiś wycieków, osmoleń, przepaleń itp. oczywiście na tyle na ile mogłem to obejrzeć; Wczoraj ktoś mi podpowiedział że może być to nieszczelności układu dolotowego. Chciałbym wykonać jakiś test szczelności, aby również wykluczyć lub ewentualnie potwierdzić miejsce nieszczelności. Być może ktoś z was zna miejsce gdzie najczęściej może występować tego typu usterka? Od czego zacząć sprawdzać? Widziałem kilka filmów z przeprowadzanych testów, jednak niestety żaden nie był robiony na pasacie i nie wiem, gdzie podłączyć najlepiej ewentualnie kompresor, bo układ zamkną z tego co widziałem przed filtrem powietrza. Być może wcale nie ma potrzeby kompresora do tego celu używania, a wystarczy jakaś prostsza metoda? A może cała przyczyna leży w gdzie indziej. Dodam dane samochodu: Passat Variant 2.0 tdi 140 km rok 2012 Przebieg 138000 Z ostatnich napraw: wymiana rozrządu z pompą wody , paskami - czerwiec 2018, wymiana oleju, wymiana filtra paliwa, filtra oleju, powietrza. Auto mam od roku i tego typu objawy zauważyłem po wymianie rozrządu i wykonaniu zaraz bezpośrednio po nim trasy około 1000km. Dzięki z góry wszystkim za ewentualne wskazówki.
  10. Witam wszystkich, Mam pewne podejrzenia dotyczące wtrysków. Specem nie jestem i ciężko mi jest rozszyfrować pewne dane odczytane z VCDS-a (chodzi zakres przy którym nie należy się martwić). Zapis danych publikuje poniżej. Są to logi statyczne. Prośba o rozszyfrowanie danych. I ewentualne informacje przy jakich parametrach powinienem zacząć się martwić. Objawy skłaniające mnie do sprawdzenia wtrysków to m.in nierówna praca silnika na 1 i 2 biegu (bulgotanie przy dodawaniu gazu) nietypowy zapach spalin (alkoholowy) Zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego mam wrażenie ze trochę się gotuje wiec mam pewne podejrzenia co do uszczelki pod głowica ale białego osadu pod korkiem od oleju całe szczęście brak. Pojedyncze pęcherzyki powietrza po dłuższej pracy silnika. Wyczuwalny spadek mocy od 3 biegu w górę. Po dłuższym czasie jazdy czuć zapach gumy w kabinie. Rozrząd wymieniany był 2500tys km temu na oryginalnych częściach, oczywiście z pompą wody. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące ewentualnych przyczyn jeżeli parametry wtrysków okażą się być w normie. LOGI NR3 PASSAT.pdf LOGI NR2 PASSAT.pdf LOGI NR1 PASSAT.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy