Jump to content

Lukiluki

  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
  • Rok produkcji
    2012
  1. Witam, Tytułem wstępu. Dość intensywnie szukałem podobnego tematu na forum jednak nie doszukałem się podobnego tematu. Dorzeczy. Mam w swoim passku pewnego rodzaju problem, który od dość dawna nie daje mi spokoju. Objawy: - Na neutralnym biegu obroty cały czas są powyżej 900/s - w czasie jazdy przy wrzuceniu na luz obroty spadają na poziom między 1000/900 po zatrzymaniu spadają do 900 delikatnie trochę powyżej; - na zimnym silniku cały czas powyżej 1000 do osiągnięcia temperatury 90 Stopni; - silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo, no może delikatnie, ale naprawdę delikatnie drży osłona silnika - w czasie jazdy wyczuwalny jest spadek mocy i powyżej drugiego biegu słychać dziwne bulgotanie silnika przy dodawaniu gazu na obrotach koło 2 tyś - to jest główna moja bolączka!!! Co udało mi się sprawdzić na obecną chwilę: - VCDS nie pokazuje żadnych błędów; - robiłem pomiar wtrysków statecznie i według informacji jakie wyczytałem na forum wszystkie sumowane wartości powinny dać wynik zero, i tak też jest u mnie; - na korku oleju nie widać żadnego białego osadu; - zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - raczej trzyma ilość, choć po wymianie rozrządu jakieś 7tyś km temu, musiałem go dolewać kilkukrotnie (podobno normalne); - przy wtryskach nie widać wycieków; - na silniku również nie widać jakiś wycieków, osmoleń, przepaleń itp. oczywiście na tyle na ile mogłem to obejrzeć; Wczoraj ktoś mi podpowiedział że może być to nieszczelności układu dolotowego. Chciałbym wykonać jakiś test szczelności, aby również wykluczyć lub ewentualnie potwierdzić miejsce nieszczelności. Być może ktoś z was zna miejsce gdzie najczęściej może występować tego typu usterka? Od czego zacząć sprawdzać? Widziałem kilka filmów z przeprowadzanych testów, jednak niestety żaden nie był robiony na pasacie i nie wiem, gdzie podłączyć najlepiej ewentualnie kompresor, bo układ zamkną z tego co widziałem przed filtrem powietrza. Być może wcale nie ma potrzeby kompresora do tego celu używania, a wystarczy jakaś prostsza metoda? A może cała przyczyna leży w gdzie indziej. Dodam dane samochodu: Passat Variant 2.0 tdi 140 km rok 2012 Przebieg 138000 Z ostatnich napraw: wymiana rozrządu z pompą wody , paskami - czerwiec 2018, wymiana oleju, wymiana filtra paliwa, filtra oleju, powietrza. Auto mam od roku i tego typu objawy zauważyłem po wymianie rozrządu i wykonaniu zaraz bezpośrednio po nim trasy około 1000km. Dzięki z góry wszystkim za ewentualne wskazówki.
  2. Witam wszystkich, Mam pewne podejrzenia dotyczące wtrysków. Specem nie jestem i ciężko mi jest rozszyfrować pewne dane odczytane z VCDS-a (chodzi zakres przy którym nie należy się martwić). Zapis danych publikuje poniżej. Są to logi statyczne. Prośba o rozszyfrowanie danych. I ewentualne informacje przy jakich parametrach powinienem zacząć się martwić. Objawy skłaniające mnie do sprawdzenia wtrysków to m.in nierówna praca silnika na 1 i 2 biegu (bulgotanie przy dodawaniu gazu) nietypowy zapach spalin (alkoholowy) Zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego mam wrażenie ze trochę się gotuje wiec mam pewne podejrzenia co do uszczelki pod głowica ale białego osadu pod korkiem od oleju całe szczęście brak. Pojedyncze pęcherzyki powietrza po dłuższej pracy silnika. Wyczuwalny spadek mocy od 3 biegu w górę. Po dłuższym czasie jazdy czuć zapach gumy w kabinie. Rozrząd wymieniany był 2500tys km temu na oryginalnych częściach, oczywiście z pompą wody. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące ewentualnych przyczyn jeżeli parametry wtrysków okażą się być w normie. LOGI NR3 PASSAT.pdf LOGI NR2 PASSAT.pdf LOGI NR1 PASSAT.pdf
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy