Skocz do zawartości

arbies

  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.6 TDI 120KM
  • Rok produkcji
    2018

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mój brat ma Mercedes S-Klasse starszą z felgami 19"... Niestety czuć każde łączenie asfaltu, a jazda to slalom nawet między małymi dziurami w nawierzchni - dramat! Ja w B8 mam 16" i tego mi zazdrości 🙂
  2. Ja w 1.6 przejechałem 210 tys i działała bez zarzutu. Wymieniłem rozrząd, rolki, napinacz no i pompę - hula dalej 🙂
  3. Huraaaaa!!!!!!! Tak to jest problem w tej jeb..ej poduszce. Poluzować trzeba 2 śruby, brechą odgiąć poduszkę w stronę koła prawego, czyli podnosimy lewą część skrzyni i przykręcamy. Całkowicie szorowanie przy skręcie w lewo ustało!!! Czy skręcam w lewo czy w prawo - cisza! ? Jestem przeszczęściwy ? A półosie mam wymienione na nowe.... :))))
  4. Witam, u mnie w B8 2018 rok 1,6 D skrzynia manualna jest tak samo. Ale zrobiłem doświadczenie i przy prędkości 90 km/h wyłączyłem silnik - szuranie przy skręcie w lewo ustapiło. Wniosek jest taki, że dźwięk ten musi przenosić się bezpośrednio ze skrzyni biegów. Na wyłączonym silniku nawet nie ma róznicy czy wciskamy sprzęgło, szorowanie całkowicie zanika. Ewidentnie gdzieś coś jest nie tak na odcinku przeniesienia napędu z silnika na skrzynię. Niestety przy 170 tyś pojawiły mi się szarpania przy starcie, i przy 140 km/h dziwne drgania przenoszone na karoserię. Może to ta poduszka...? Ale to szorowanie to coś chyba w skrzyni. Miałem Jettę z tym silnikiem i było dokładnie to samo! To wada konstrukcujna.
  5. Kurde mam to samo... Passat B8 1.6 D, przebieg 168 tys. i dopiero teraz zaczęły sie takie drgania. Pomyślałem, że to dwumasa, ale powyżej kolegoa oceniał i wszysstko bez oznak zużycia. A macie coś takiego, że przy skręcia w lewo skrzynia biegów pracuje głośniej? Miałem tak też w Jetta z tym samym silnikiem, może to skrzynia? Ale co ma skrzynia do ruszania....
  6. Dla odmiany bez zbednej oszczędności w 1,6TDI: ostatnia trasa Wawa - Łódź i powrotna, autostrada i sporo po mieście bardzo intenstenie a nawet ostro, atostrada 170-180 średnie spalanie na komp.7,3l
  7. A kiedy wiesz, że wypala ci DPF? Są wyższe obroty czy coś się zapala?
  8. Zmieniłem opony na letnie - jest jeszcze ciszej. Tak jak pisąłem mam koła 16" i w instrukcji mam opcje ciśnienia 2,1 Bara z opisem comfort, normalnie pompowałem 2,4 Bara. Przy 2,1 jest idealanie, nie czuć żadnych nierówności. Może w Waszych przypadkach winne są kołach 17" i 18" bo tam trzeba trzymac ciśnienie 2,4 i wyżej.
  9. Ja dla odmiany przed zakupem paska wziąłem na 3 dni z salonu Insignie w dieslu. Świetnie nisko się siedzi co najmniej jak w jakimś Ferrari , ale jest głośno. W salonie mówili, że to wina opon Run Flat-ów. Było tak głośno, iż miałem wrażenie że klapa tylna była nie domknięta... No i ta dźwignia biegów, bardzo długi skok, aż łokciem uderzałem w bok siedzenia (mam 186 cm wzrostu i lubię siedzieć nisko i mieć na maxa wyciągniętą kierownicę). W środku designe idealny - mój klimat, pasek bardziej ascetyczny. Passat jest już duży, ale Insignie w manewrowaniu wydaje się wielka, no ale to chyba kwestia przyzwyczajenia. No i te ledy! Dopiero zrozumiałem co to jest dobre oświetlenie, więc pasek był już w opcji Full Led, i chyba w pasku są jeszcze lepsze. Brałem tak na prawdę 3 opcje Paska, Insignie i Mondeo - wygrał Passat :-) Pasek przy priorytetach, które sobie wyznaczyłam w moim przypadku to najlepszy wybór - jestem mega zadowolony :-) PS. Mondeo jeździłem parę minut więc nie mam zdania. Trochę czytałem i spalanie było grubo wyższe niż Passata i mega masa- to było czuc podczas jazdy, sprawiał wrażenie bardzo topornego i ociężałego.
  10. Kolega ma Kia Opyrtima - jest załamany. Przesiadł się z Laguny i mówi, że przepaść w jakości wykonania i komforcie jazdy. Fakt Lagna psuła sie na potęgę, ciągle w servisie ale pokonywanie tras na długie odległości to bajka.
  11. Panowie siła spokoju.... Sami wiecie, że jadąc ostrożnie można osiągnęc spokojnie wynik 3,5L ale na tej samej trasie przy wietrze od czoła i ciężkiej stopie 6L. Dla każdego coś miłego ?
  12. Trasa z Torunia do Bydgoszczy, miarowa jazda, 90 km/h na tempomacie aktywnym. Passat 1.6 TDI bez AddBlue zaskakuje mnie cały czas :-)
  13. A tu moje spalanie długookresowe prawie z 6 tys.km. Silnik 1.6 TDI bez AddBlue, manual - dla mnie rewelacja! I nie była to eko jazda. Autostrada 140-160 km/h 70% i miasto pozostałe 30%.
  14. Uff..., przeczytałem wsztkie 8 stron n/t wyciszenia, gdybym to wszystko przeczytał wcześniej pewnie bym nie kupił Passata tylko np.Mondeo ☺️. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. W swoim życiu jeździłem wieloma autami po 50tys rocznie, z regóły były to auta służbowe Avesis, Octavia i inne. Pojęcie hałasu w/g mojej oceny bywa subiektywne. Rano wyjeżdzając do pracy wszystko w aucie wydaje się zwarte, ciche, nie męczące. Przy powrocie wszystko cię drażni- świst, skrzpienie, słyszysz najmniejszy dźwięk który jest potęgowany wielokrotnie. Przed zakupem B8 brałm pod uwagę jeszcze dwie opcje Insignie i Mondeo. Piszecie że w B8 jest głośno to polecam Isignie zobaczycie jak tam gwiżdze z tyłu - miałem wrażenie, że tylna kanapa była nie domnięta. Dramat! Wcześnie jeździłem Octawią z silnikiem 1.6 TDI byłem tak z niego zadowolony, że wziąłem Paska w Comfortline, full led, manual, plus sporo dodatków z tym samym silnikiem tylko 120PS. Po przesiadce ze Skody to przepaść - przestrzeń, precyzja w prowadzeniu i ta cisza.... Piszecie o świstach z okolic słupka B- u mnie jest cisza totalna. Piszecie o stukach w zawieszeniu - u mnie jest cisza, świtnie tłumi - twardo, ale dźwięk jest głęboki, nie drażniący. Fakt powyżej 140 km/h mogło być ciszej, ale pamiętajmy kiedyś samoloty latały z taką prędkością Dla mnie wskaźnikiem komfortu jest również fakt jak czujesz się po przejechaniu 500 km - czy jesteś zmęczony, w jakiej kondycji jest twoja precepcja przy rozmowach biznesowych, czy po powrocie do domu czy masz siłę bawić sie z dzieciakami. Naprawde po przejechaniu takiego dystansu można normalnie funkcjonować, czujesz się tak jak być wrócił z normalnej pracy ?. Dla mnie bomba! Kupiłem również dobre zimówki Michelin Alpine 6 i jest cicho. Auto odebrałem w grudniu, więc jeźdzę od początku na zimówkach, może jak zmienię na letnie fabryczne to moje postrzeganie hałasu się zmieni. Nie ma co dramatyzować, jak ktoś chce uzupełnić wygłuszenie to proszę. VW Caddy 1.9 Live wyciszyłem za kupę kasy i efekt był mierny, więc nie będę inwestował w takie rzeczy, wolę kupić świetne opony klasy Premium. Pozdrawiam wszystkich użytkowników B8-mek :-)
  15. A nie jest czasami tak że jeśli jest Front Asist to parkowanie jest w opcji? ACC nic do tego nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności