Jump to content

Grzesiek55

  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Informacje osobiste

  • Imię
    Grzesiek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Panki

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witam. Podmieniłem MAP sensor - bez rezultatu, te same wskazania co na starym. Postanowiłem skrócić nieco sztangę przy turbinie i ciśnienia powili zaczynają się zrównywać. Poniżej wklejam logi. Czy mam jeszcze troszkę skrócić sztangę? Zastanawia mnie jedno, jak wcześniej robiłem test sztangi w 011 BS ciśnienia zmieniały się w zakresie 960-1100, a teraz po skróceniu sztangi 960-1263. Czy te wartości nie powinny być zbliżone, chyba że wcześniej sztanga nie dochodziła do końca do ogranicznika, a teraz po skróceniu podciąga trochę wyżej? Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki. https://log.malonetuning.com/chart/247191#H8KLCADDgMOjXlwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA
  2. Po wymianie wszystkich wężyków, podmienieniu zaworu N75 z EGR, widać na logach, że jest troszkę lepiej niż było, ale szału nie ma. Sprawdziłem jeszcze sterowanie gruszki na biegu jałowym, ściągając i zakładając wężyk, cięgno ładnie pracuje. Poniżej wrzucam logi na 3 i 4 biegu oraz z jazdy mieszanej, proszę o jakieś sugestie. W jakich granicach ciśnienie doładowania powinno się zrównać z aktualnym, bo wydaje mi się, że u mnie następuje to trochę późno. Planuje podmienić jeszcze ten MAP sensor, tylko czy on może mieć coś wspólnego z moim problemem? Może cięgno ma nie odpowiednią długość lub uszkodzone lub wyeksploatowane turbo? 3bieg https://log.malonetuning.com/chart/245795#H8KLCADDj8OyRVwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA 4bieg https://log.malonetuning.com/chart/245796#H8KLCAACw7NFXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1A1PDtjbCpRfDkcKGGnDCrcKkw6lwe8O6WcKFw6HDpcO5DsK%2Fw7cwwpfDlyTCmTFpaVsFw7cIwq7Do1pUwr58TAfCiTMrGcODw7XDpDfCq8KhFcOcwpF2w6nDhcOVUMKMw7jDuRPCqMKkw4XDjsKkwrLDnQ4%2FBgfDg3lQwrNSwrdVwqzDu8Oww6zCtEhkwoxkdERdR2fDmjjChB9Mw7svwqzCqQAAAA%3D%3D Jazda mieszana https://log.malonetuning.com/chart/245797#H8KLCABew7NFXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1A1PDtjbCpRfDkcKGGnDCrcKkw6lwe8O6WcKFw6HDpcO5DsK%2Fw7cwwpfDlyTCmTFpaVsFw7cIwq7Do1pUwr58TAfCiTMrGcODw7XDpDfCq8KhFcOcwpF2w6nDhcOVUMKMw7jDuRPCqMKkw4XDjsKkwrLDnQ4%2FBgfDg3lQwrNSwrdVwqzDu8Oww6zCtEhkwoxkdERdR2fDmjjChB9Mw7svwqzCqQAAAA%3D%3D
  3. Z tego co gdzieś znalazłem w necie, czujnik w AWX pracuje w zakresie 11-307kPa 250-4750 mV, natomiast ten z b6 11-254 kPa 250-4750 więc chyba nie podejdzie bo będzie przekłamywał (tak mi się wydaje). Nie udało mi się jeszcze podjechać do Gościa sprawdzić podciśnienia, ale znalazłem stary zegar i nim wstępnie sprawdziłem (proszę się nie śmiać w wyglądu, tylko taki znalazłem ) widać że delikatnie przekłamuje, bo jak podłączyłem go bezpośrednio pod pompę to pokazał lekko ponad -1, więc wychodzi na to że podciśnienie jest chyba ok. Sprawdzając podciśnienie na wolnych obrotach jakie idzie na gruszkę wyszło coś ok -0,7 bar. W trybie BS grupy 011 wskazówka wychylała się od 0 do ok -0,8--0,9 bar (jak się uda to dodam filmik) wiec chyba też jest dobrze. Po wpięciu zegara w pierwszy trójnik za pompą i zgaszeniu silnika podciśnienie powoli spada tzn od -1 od -0,5 (w ciągu ok 3 minut). Już za bardzo nie wiem w czym może być problem. Nie sprawdziłem jeszcze tego czujnika podciśnienia. Podmieniłem nawet kolejny N75 z golfa iv 110KM ASV jest trochę inaczej ale podczas jazdy ze stałą prędkością nie doładowuje jak w innych przypadkach, poniżej wklejam log (tutaj w pewnym momencie trochę przeładowuje i to chyba wtedy jak straciło trakcję bo nie ma za bardzo pogody na testy). https://log.malonetuning.com/chart/245705#H8KLCAAYTkNcAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D Niżej wklejam link do logu grupy 011 przed odpaleniem i po odpaleniu, Czy tam ciśnienia są ok? Na wolnych obrotach różnica w ciśnieniach jest już ok 100mbar? https://log.malonetuning.com/chart/245706#H8KLCADDt05DXAIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp%2FCnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D Pytam o ciśnienia na wolnych obrotach, ponieważ porównując do tego golfa u niego ciśnienia są prawie równe na wolnych (ok 980). Golf ten zupełnie lepiej jedzie od niskich obrotów, ciśnienie praktycznie zawsze się pokrywają, a podczas jazdy ze stałą prędkością, ciśnienie aktualne jest nawet lekko większe, a nie tak jak u mnie niższe o ok 150 mbar. Porównywałem również podciśnienie tym samym zegarem, za pompą i na gruszce jest prawie to samo, więc zegar chyba jest dobry. Proszę o jakieś sugestie. ii.avi
  4. Z tego co znalazłem jest to czujnik o nr 038906051c. Mam możliwość podmienienia ale z czujnikiem o nr 038906051b z Passata b6 105KM. Czy ktoś się orientuje czy ten czujnik podejdzie do AWX czy lepiej nie ryzykować?
  5. Przypomniało mi się wczoraj, że kilka miesięcy temu jak podłączyłem vag to w sterowniku był zapisany błąd odnośnie czujnika doładowania (MAP sensor). Wykrecilem go, wyczysciłem i wykasowałem błąd. Błąd więcej się nie pokazał. I tak się zastanawiam, czy nie ma on coś wspólnego z niedoładowaniem? Czy jest możliwe, że jest już na wykończeniu i zaniża wartości? Jak jechałem samochodem i porownywalismy wartości ciśnienia, to w pewnych momentach (przy jeździe ze stałą prędkością) ciśnienia prawie się równały, a za chwilę znowu były niższe o ok 150mbar. Oczywiście są to moje domysły. Może warto byłoby podmienić ten czujnik? Czy na podstawie jego wskazań, sterowana jest turbina, czy jest on tylko jednym z parametrów? Pytam jeszcze z ciekawości, jakie maksymalne ciśnienie potrafią wytworzyć turbiny w AWX? 1,6 bar wyciągnie?
  6. Nie mogę dopisać wyżej (edycja) Podmieniłem czujnik N75 z tym od EGR(możliwe że ktoś go już podmienial ponieważ podkładki były różnie założone) i dalej to samo, turbina nie osiąga zadanego ciśnienia. Dzisiaj jak mi się uda podjadę sprawdzić podcisnienie. Sprawdzimy podcisnienie zaraz za pompą oraz chciałbym sprawdzić podcisnienie na przewodzie wchodzący do gruszki od turbiny. Jakia tam powinna być wartość podciśnienia? Czy do sprawdzenia należy wprowadzić silnik w tryb BS na kanale 11 żeby sprawdzić jakie podcisnienie daje n75 przy pełnym otwarciu? Jeśli można to proszę o odpowiedź również do postu napisanego wcześniej. Z góry dziękuję
  7. Uszczelniłem króciec pompy, wymieniłem łącznik gumowy co idzie do serwa, wymieniłem wężyki podciśnienia i w sumie dalej to samo czyli turbina nie doładowuje. Jadąc z równą prędkością turbo nie doładowuje o jakieś 150mbar. Wcześniej odkręciłem jeszcze obudowę od spodu, pooglądałem tak na szybko węże dolotowe (na zgaszonym oraz na zapalonym na wyższych obrotach). Nie zauważyłem pęknięć, nigdzie nic nie ,,syczało", jedynie co zauważyłem to delikatne ,,pocenie się" na połączeniach ( najwięcej przy wejściu do IC oraz na łączeniu węży koło bagnetu. Po zdjęciu węża idącego do IC wyciekło trochę oleju (kilka kropel, może 1/3 kieliszka a może nawet nie), IC w środku się świecił, pewnie od oleju. Czy taka ilość oleju to coś niepokojącego? Czy warto jest uszczelnić wszystkie połączenia dolotu, na łączeniach są oringi. Czy są to jakieś specjalne uszczelnienia, czy można kupić w sklepie motoryzacyjnym, dobrać po średnicy? Na koniec zrobiłem jeden ,,eksperyment", podpiąłem podciśnienie z pierwszego trójnika za pompą vac bezpośrednio do turbiny i pojechałem na krótką przejażdżkę z laptopem. Delikatnie operując pedałem przyśpieszenia porównywałem wartości. Okazało się że turbina doładowuje, a nawet lekko przeładowuje już przy niskich obrotach (ok1500) ciśnienie zadane 1400, aktualne 1500. Gdy wcisnąłem więcej pedał, bez problemu ciśnienie aktualne wzrosło do 2500 a nawet delikatnie więcej (więcej już nie próbowałem). Czy to może świadczyć o wadliwym N75 i podmienić go na próbę z tym od EGRu. Czy mam zły tok myślenia? Mam jeszcze pytanie odnośnie logów grupy 003. Czy wartości MAF zadana i aktualna też mają być podobne? Czy zaślepiony EGR wpływa jakoś na te wartości? https://log.malonetuning.com/chart/245081#H8KLCAAtKTpcAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D
  8. Ktoś gdzieś napisał, że ten akumulator jest tylko po to, aby podczas gaszenia silnika zadziałała klapa gasząca, ponieważ pompa wtedy nie wytwarza podciśnienia (silnik zgaszony) i pobiera podcisnienie z tego akumulatora. Ale czy to jest prawda to nie wiem.
  9. A co do tych gumowych łączników katowych przy zaworkach, można je pominąć pod warunkiem że przewód nie będzie nadmiernie zagięty?
  10. Chciałbym gdzieś blisko, okolice filtra powietrza ewentualnie gdzieś koło lampy.
  11. Gdzieś na forum przeczytałem że można przenieść zawór n75 i akumulator w inne miejsce (lepszy dostęp do wymiany) czy można tak zrobić skoro mam już go wykreconego (a nie było tak łatwo)? Co z długością przewodów podciśnienia czy mogą być dłuższe lub krótsze? Zaworek teraz pracuje w pozycji poziomej, a lepsza jest pionowa (tak ktoś mówił). Więc czy mogę go zamontować w innym miejscu w pozycji pionowej? W razie podmiany będzie znacznie łatwiej.
  12. Zdemontowalem obudowę filtra powietrza, rurę do turbiny i kilka innych czesci. Co to turbiny, to łopatki wyglądają dobrze, nie zauważyłem żeby było coś odłamane, co do luzu (sprawdzałem palcami) to wzdłużnego nie wyczulem żadnego natomiast poprzeczny delikatny jest ale ciężko jest mi określić ile (0,5-1mm). Podczas ruchów, wirnik się o nic nie ociera. Później jeszcze zobaczę od spodu jak wygląda dolot i sprawdzę czy nie ma w nim za dużo oleju. Zawór N75 z zewnątrz był bardzo brudny, wręcz ulany, ale znajduje się w takim miejscu że to chyba nie uniknione, w porównaniu do tego zaworu od EGR. Przy okazji sprawdziłem rezystancje na tych zaworkach i wynosi na każdym 15 om. Do tych zaworów wchodzą takie łączniki kątowe, a do nich dopiero wezyki. Jeden z tych łączników jest bardzo luźny w porównaniu do pozostałych i zastanawiam się czy on musi być czy mogę pominąć ten łącznik i założyć wąż bezpośrednio, tylko czy on się wtedy nie będzie zaginął? Na wężu od podciśnienia znajduje się zaworek zwrotny. Czy można go sprawdzić dmuchajac z każdej ze stron? W którą stronę powinien być założony?
  13. Wężyk od podciśnienia EGR jest już zaślepiony (śruba +opaska),a czy klapa gasząca nie spełnia już swojej funkcji gdy jest zaślepiony EGR? Można go bezpiecznie zaślepić?
  14. Po podpięciu strzykawki (100 ml) poprzez wężyk do gruszki, widać że gruszka pracuje, wydaje mi się że pracuje nawet w dość dużym zakresie, chociaż nie wiem czy dociąga do ogranicznika bo ogranicznik jest od strony silnika i nie mogłem go dojrzeć (nawet użyłem małego lusterka). Po naciągnięciu strzykawki, trzymałem naciągniętą ok 30s obserwując czy cięgno się może porusza, nie zauważyłem żadnego ruchu, wiec wydaje mi się że gruszka jest szczelna. Czy po zgaszeniu silnika, podciśnienie powinno pozostać w układzie przez jakiś czas czy od razu wyrównuje się z atmosferycznym. Ponieważ po zgaszeniu silnika i zdjęciu przewodu z gruszki nic nie było słychać. Sprawdziłem również króciec od pompy tandemowej, okazało się że jest luźny, tzn można nim lekko obracać, a także odginać góra dół (na pracującym silniku podczas ruchów (góra dół) słychać że jest tam nieszczelność, natomiast jak go nie dotykam to nic nie słychać. Uważam że wypadałoby to uszczelnić, ponieważ podczas jazdy silnik się rusza i to może powodować nieszczelność. Wyczytałem gdzieś na forum, że to częsty przypadek i można spróbować delikatnie zaklepać króciec, a następnie zakleić połączenie klejem dwuskładnikowym (chyba na razie tak zrobię). Drugi defekt jaki zauważyłem to łącznik gumowy pomiędzy komorą silnika a akumulatorem. Przewód od pompy tandemowej wchodzi w niego bardzo lekko, a nawet prawie wypada, natomiast gdy silnik jest uruchomiony podciśnienie go zaciąga i nawet się trzyma aczkolwiek nie wiem czy jest to połączenie szczelne. Czy tak ma być czy trzeba go wymienić lub można go jakoś inaczej połączyć? Czy idzie on do serwa od hamulców? Z hamulcami nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Jak z tym się uporam będę szukał nieszczelności dalej w przewodach podciśnieniowych (czy po tym przebiegu od razu kupić i wymienić wszystkie na nowe?). Jak kogoś znajdę z wakuometrem to podjadę i sprawdzę jakie pompa daje podciśnienie dla pewności. Czy ten gumowy łącznik to ten o oznaczeniu 8e0611743f czy 8D0611743B?
  15. Witam Jestem tutaj nowy, od niedawna jestem posiadaczem Passata B5fl 1.9 AWX. Silnik ma przebieg 312 tys. Olej wymieniany wg zaleceń. Od przebiegu 165 tys zaczyna się książka i do teraz nie ma żadnej informacji o czyszczeniu, regeneracji lub wymianie turbiny. Zwracam się z prośbą o analizę logów, ponieważ ostatnio silnik wszedł w tryb awaryjny (problem z doładowaniem). Dopiero zaczynam przygodę z silnikiem Tdi oraz VAG. Czy moglibyście mnie naprowadzić gdzie na początku szukać problemu? Czy winna jest zapieczona turbina (łopatki), nieszczelność w dolocie, problem z przepływomierzem lub zaworkiem N75. Zapomniałem dodać na początku, przy 180 tys został zaślepiony zawór EGR. Poniżej podaje linki do logów: Statyczne Grupa 000 https://log.malonetuning.com/chart/245068#H8KLCADChsKBM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D Grupa 001 https://log.malonetuning.com/chart/245070#H8KLCADDncKBM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA Grupa 003 https://log.malonetuning.com/chart/245071#H8KLCAARwoIzXAIDTcKLw5EKwoMwDADDvyXDjw3DqMOwb0ofw6oMNcOQNcKSw4bDocO2w7XDmgpjwo93w4d5D095w41cCMKTw4rCvlVwQ3BNZlHDvsOSwoUOEhXDkmgEdylvUkMTPDAew5zCjsO7wonDi8KCwp%2FCnwLDpcK0Wl8qw5lfw7DCj8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D Grupa 004 https://log.malonetuning.com/chart/245072#H8KLCAA2woIzXAIDTcKLQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUxw7Q3w4YHwrcRwq4gwrHCgizCl8K0wq9vw6xAw4hxZ3ZCwoDCl8KsTy7ChFnCpW0Vw5wUXcKHwosow7%2FDqMKYDjIVw5JkBMKnKR9SQxPDnDHDrcOcwovCs0nDs8KMw58LwoFyfsObSCrDmU3ChMOjDH7CiMOUTMOqwrbCsHXDrh8xw74BNQrDvsO6wo8AAAA%3D Grupa 013 https://log.malonetuning.com/chart/245073#H8KLCABswoIzXAIDwovCjlZKw47Dj03DisOMS8OVTS%2FDii8tKFbDkjHCiMOVAQnDpsOkF2VWwqUCwrk6SsOpwql5wqlFwoklwqlKIMKZw4TDksKSw7zDosKCwpzDjBLCkMKUwqFJbCwAGcOrRl9DAAAA Grupa 018 https://log.malonetuning.com/chart/245074#H8KLCADClMKCM1wCA8KLwo5WSsOOw49Nw4rDjEvDlU0vw4ovLShWw5IxwojDlQEJw6bDpBdlVsKlAsK5OkrDqcKpecKpRcKJJcKpSiDCmcOEw5LCksO8w6LCgsKcw4wSwpDClMKhSWwsABnDq0ZfQwAAAA%3D%3D Grupa 023 https://log.malonetuning.com/chart/245075#H8KLCADCqcKCM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D Basic Settings Grupa 003 https://log.malonetuning.com/chart/245076#H8KLCAAJwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA Grupa 004 https://log.malonetuning.com/chart/245077#H8KLCAAbwoMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvb2JDw6l1RsODKkYwXnRnw4zDpMOUw5ghw5zDgsKUQsKEwqcuD8KpwozDhXRbw5vCiQfCnMOVw6TDg8OXFRTCrmzDpAzDg8OUwp3DjcORFQ%2FCpEPCrmI0wpQzwr5%2FCEzDisOLe3LCrsO9wonDmHdhw6rCijbDl8K2w44yw57CucKnw7QFw5QIw5rCn8KoAAAA Grupa 011 https://log.malonetuning.com/chart/245078#H8KLCAA0woMzXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA Dynamiczne 3bieg Grupa 001 https://log.malonetuning.com/chart/245079#H8KLCADCnsKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA Grupa 003 https://log.malonetuning.com/chart/245081#H8KLCADCu8KDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA Grupa 004 https://log.malonetuning.com/chart/245082#H8KLCADDicKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQLCq8OsbUovOg1dw4A1wpJGw5E9w71WwoXCscOLcz7Dvhhhw5TDl0MqUzFdwpcGeEvDmMOPWU3DnsO8wp0IwoUrW3bChkvDqsOGw6bDpEo7w6VdenE1ecKaw6jDuF1gUsKefibCjcO9D2LDgCEhwoTCk8Oyw6rDmsKWWcK8S8K4wqfDtAHCrMKUSDPCkQAAAA%3D%3D Grupa 008 https://log.malonetuning.com/chart/245083#H8KLCADDmMKDM1wCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQJ2w6xtSi%2FCuhnCusKANsKSw4bDocO2w7TCswrDg8OLcz7DvhjDocKpw7NDKlMxXcKXBjgkw6zDp8KkJl%2FDnidCw6HDisKWwp3DocKUw7pmc3LCpcKNw7Imwr04wps8wo7DtMO5X2BSXn4kwo3DvQJxw4DCgMK3woQQDsOMwqtrWybDsW7DocKew5IPwpPCiMKUTMKTAAAA Grupa 010 https://log.malonetuning.com/chart/245084#H8KLCADDpsKDM1wCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMesKEwqRuIy7CrAYbwrAUHcKhOn1pwpvClsOvw794w4bDgBLDt8KZD1I%2Bw4fCmgrDoGDCscOFEDPDn8O0TgRPB2UnBE3DnMK6wqpLwrnCk0vCt8OMfsKTDsKFw6QHZsOAw5Eiw6jDr1MlwpYUWMKaw6jDicOaB0bDoHrDpXcAAAA%3D Grupa 011 https://log.malonetuning.com/chart/245065#H8KLCADDtcKDM1wCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA Grupa 003+011 https://log.malonetuning.com/chart/245085#H8KLCAAPwoUzXAIDTcKMw4EOw4IgEETDv2XDj8K7SVHDo8OPEA4oG8K6ScKFBhZTw7vDtRbCmhjCjzPDr8ONWAvDj8O8ekhiwoolwrfCtQJODnvCucOkIjsfESFyw6LDosKVw6Ekw6nDjUVJM23DpDfDqcKLczNLYApefWXDrcOlFcK1NMOuw4TCh0DCn8KfDEXDosKsw6PDrDDDv8KAwp3DkMOgBcOvDsOBDMOswpvDpsK6LjLDrsOMw43CuS%2FDklEqw7nCrwAAAA%3D%3D Grupa 010+011 https://log.malonetuning.com/chart/245086#H8KLCAAjwoUzXAIDTcOLw5EKwoMwDMKFw6F3w4l1AsKKwrLClynCvcOoZsOoAsKuwpE0worDusO0Wx3CjF3CnsO%2Fw6PChAAPfcOdwqUwZcOTdcKpwoBdw4QWZzU5w7kzETIXwrbDpAxfKRvCm8KTK8OtwpR2aQ8cwpvCpGnCosOjwpfDgCQ%2Fw73CulTDtj8IHQ54wosIw73ChWl1wq3DiyzDnsKsH2N8A8Klwp9Dwr%2FCkwAAAA%3D%3D Grupa 003+008+011 https://log.malonetuning.com/chart/245087#H8KLCABHwoUzXAIDbcKNTQ7DgiAQwoXDr8OCeiYpWsO1MMKEBcOKwoROUsKhwoHCqcKpwp5ewqBJw6PDgsOle8Ofw7sxRj3DksOzw47CkTDDpMK0LkXDgWDCocKZc8OKw7zCoSpBBcKKwpTCncKQw5pJfFEWwpTChBvCusKNW2PDr0zDrAnCvRNXSMKaeQbDiSvDvSPCt8KDOMOvw7F9w4zCqMOMYcKSflPCkz%2FDgAzCoGHChAtcw6EEwrrCvinDnVNuwpVUwpbCmcO7wqoewq3DvQLCtRx8PsOQAAAA
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy