Skocz do zawartości

pablosik73

  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pablosik73

  • Urodziny 05.07.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Pawel
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Katowice

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM
  • Rok produkcji
    2018

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W różnych materiałach prasowych widziałem dopisek, że to opony przeznaczone dla samochodów elektrycznych i SUV, 4x4. Trochę mnie to zmyliło... Jak teraz szukałem w necie, to znajduję info że są przeznaczone dla sedanów, SUV i samochodów elektrycznyc... Nawet na reklamie Michelin są na Golfie ? Uznałem wtedy, że Primacy+ (skoro są też dla SUV), mogą być twardsze. Są też o 1dB głośniejsze od zwykłych Primacy 4 patrząc na etykietę. Może niepotrzebnie się tego obawiałem... Daj znać za jakiś czas, gdy trochę km przejedziesz w trasie i po mieście.
  2. Miałem podobny dylemat, ale z uwagi na to, że Primacy 4+ są rekomendowane do aut typu SUV/crossover - zakupiłem ostatecznie Primacy 4. Bałem się, że będą podobnej twardości co Conti. Nie przejmuję się testami i że Conti, czy Bridgestone w nich wygrywają - Michelin od lat jest w czołówce. Miałem Micheliny (letnie i zimowe) w poprzednich autach i zawsze byłem zadowolony... Założyłem je w miniony wtorek, więc dużych doświadczeń jeszcze nie mam (wcześniej Continental PremiumContact5 - fabryczne). To co zauważyłem póki co (porównując Conti do Michelina) - Micheliny są bardziej sprężyste/komfortowe, przy pokonywaniu nierówności czy progów. I tego głównie oczekiwałem... Co do głośności - jeszcze nie miałem okazji jechać w trasie, czy po betonowej nawierzchni - a to mnie szczególnie interesuje. W każdym razie głośniej nie jest jeżdżąc po mieście, a nawet zaryzykowałbym twierdzenie, że trochę ciszej (wg danych katalogowych, Michelin jest o 2dB cichszy na zewnątrz). Jeśli większość jeździsz w trasie - może się okazać, że powinieneś jednak wybrać nowe Conti PremiumContact6...
  3. Cześć, jestem właśnie na przeglądzie w ASO po 3 latach/75500km przebiegu... Tarcze/klocki tylne są do wymiany (były wymieniane gwarancyjnie przy przebiegu 14000km), czyli zrobiłem ponad 60tys. po wymianie. Powiedzmy, że OK. Informacyjnie: w większości (85%) jeździłem na trasie i używałem aktywnego tempomatu. Klocki przód właściwie też nadają się do wymiany. Tarcze przód - jest lekki rant, ale moim zdaniem ujdzie i wystarczyłoby póki co wymienić klocki. Oczywiście ASO zaleca także wymianę tarcz ... I teraz uwaga - cena kompletu tarcz/klocków na przód/tył (same części) to 3700zł brutto ? Chyba ktoś jednak "delikatnie" przesadził - patrząc na ceny średniej/dobrej jakości tarcz/klocków poza ASO, myślę że będzie to max. połowa tej kwoty i jeszcze robocizna tańsza będzie ...
  4. Tak faktycznie było ... Ale fakt, że głównie po mieście wtedy jeździliśmy, więc nie rozwijaliśmy też zawrotnych prędkości - swoją drogą to oznacza, że tak na codzień, gdy ktoś jeździ okazjonalnie autostradami, to wybór automatu jest dużo sensowniejszy. Nie odczujecie różnicy w ruszaniu i jeździe do 70-80km/h, a w mieście i tak się szybciej nie jeździ ... Pytanie, czy teraz byłaby to odczuwalna różnica? SeBa_ - musimy się umówić drugi raz i to sprawdzić ?
  5. A co dokładnie masz na myśli, używając zwrotu "zawiecha"? Gdzie (na jaki element/elementy) przyklejałeś te maty stp gold?
  6. To i ja, ale póki co tylko box... V-tech Katowice Pomiar z hamowni przed Boxem - 199KM i 356Nm Pomiar po założeniu i skonfigurowaniu boxa: 221KM i 394Nm
  7. Przy okazji wygłuszenia wymieniłem też głośniki na JBL (bodajże Stage3 607C, więc nic specjalnego teoretycznie), co wymusiło montaż pierścieni dystansujących oraz ich oklejenie matą (fotki na przykładzie drzwi przednich w załączeniu). Boczki drzwi także zostały najpierw wyklejone matą, a następnie pianką (zdjęcia drzwi tylnych). Bas nie jest może jakiś potężny (nie montowałem wzmacniacza ani subwoofera), ale dźwięk czysty i dużo lepszy od zestawu fabrycznego... W każdym razie u mnie nawet przy głośnym i bardzo głośnym słuchaniu muzyki, nic nie rezonuje...
  8. Na tych zdjęciach tego może nie widać, ale pod pianką na nadkolach, również jest mata alubutylowa. Ta pianka z tego co pamiętam jest wodoodporna. U mnie również nie słychać uderzeń piasku, podobnie jak rozprysków wody przy jeździe na mokrej nawierzchni (trzeba się mocno wsłuchać, żeby coś usłyszeć). Przy przejeżdżaniu przez kałuże coś jeszcze słychać, ale bardzo cicho i nie jest to dokuczliwe... Co do przyklejenia alubutylu na nadkole - nie mam zdania, czy ma to jakiś sens. Z drugiej strony firma zajmuje się tylko tym od 7, czy 8 lat więc mają już pewne doświadczenia... Dają "dożywotnią" gwarancję na usługę, więc też o czymś to świadczy ... Ja jestem generalnie zadowolony, choć na pewnych nawierzchniach (rodzajach asfaltu), słychać jeszcze toczenie opon i wtedy jest głośniej ... Nie mam niestety szyb klejonych, a to pewno znacząco poprawiłoby ostateczny efekt. Pytałem o to ostatnio w ASO - chcą ok.2800zł za komplet 4 szyb klejonych (nowych) z założeniem.
  9. Zależnie od firmy, zakresu usługi (chodzi o kompleksowe wygłuszenie) i jakości użytych materiałów - koszt wygłuszenia oscyluje gdzieś od ok.4000 do 8000tys. zł. Zmienia się to też w czasie - np. dostępne są lepsze materiały - przy czym wyższa cena nie zawsze odzwierciedla lepsze właściwości wygłuszające ... Co do wygłuszania nadkoli z zewnątrz, o które pytał kolega class - kilka fotek w załączeniu...
  10. A jak konkretnie go wyciągnąć w 10sek? "Wyszarpać" i te zaciski puszczą? Od strony grilla nie bardzo jest za co chwycić. Jakaś mocna przyssawka?
  11. Aktualizacja: Znaczek na allegro za 54zł, zdążyłem kupić i zamontować, bo nie chciałem jeździć w trasie z "odkrytym" radarem, narażonym na opady i jakieś niespodziewane uderzenia, o kradzieży nie wspomnę. Potwierdzam - tempomat i systemy asystujące, faktycznie nie działają ? Zgłosiłem w kolejnym tygodniu szkodę do Allianz. Po rozmowie z ubezpieczycielem i dealerem VW okazało się, że nowy znaczek+kalibracja radaru to koszt w okolicach 700-900zł (a może i więcej), więc mógłbym skorzystać z likwidacji szkody poprzez polisę (limit na mojej polisie w Allianz to 500zł). Musiałbym jeszcze doliczyć 50zł na uzyskanie zgody z VW Leasing. W kolejnym roku zwyżka ubezpieczenia wyniosłaby ok.30-40% ?, co przy moim samochodzie przekłada się na kwotę ok.1000-1200zł. Właściwie nie wiadomo, czy radar będzie wymagał kalibracji...jest to zalecane... Zakupiłem więc nowy emblemat u dealera i sam go założyłem - koszt 290zł. Na allegro są po ok.180-190zł. Pewnym problemem był demontaż tego nieoryginalnego (swoją drogą, jestem ciekawy jak złodzieł ukradł mi ten oryginaln, bo niełatwo go zdemontować z zewnątrz). Po otwarciu maski, odkręciłem 4 wkręty z tej osłony połączonej z grillem i lekko ją odchyliłem - przez otwór który wówczas powstał, wypchnąłem od tyłu ten nieoryginalny emblemat oraz założyłem ten zakupiony u dealera, z obsługą radaru. Póki co - wszystko działa OK. Po kilku km/min jazdy, zgasła lamka sygnalizująca usterkę systemów asystujących. Jeśli w ciągu kilku dni nie zaobserwuję problemów - zamknę szkodę, rezygnując z likwidacji poprzez polisę (koszt zamknie się w/w kwotą ok.300zł). W razie ew. problemów będę kontynuował likwidację szkody z polisy. Podsumowując - taki drobiazg, a tyle zachodu ... No i przekonałem się, że Allianz nie ma "ochrony zniżek", więc na kolejny rok zmieniam ubezpieczyciela... Po co komu takie ubezpieczenie, skoro w praktyce przy szkodach do kwoty 1000-1200zł i tak nie ma sensu z niego korzystać, bo w kolejnym roku i tak trzeba będzie tą kwotę dopłacić do polisy? To kolejny powód, aby sprawdzić cenę polisy u innego ubezpieczyciela (choćby PZU), nawet mając na uwadze konieczność dopłacenia 300zł netto za rozpatrzenie wniosku przez VW Leasing...
  12. Odnośnie Primacy4: - jaki profil i indeks prędkości kupiliście? - czy po zmianie opon, słychać ciszej dudnienie zawieszenia przy jeździe po nierównościach?
  13. Tak - pamiętam, bo ubiegłej zimy kilka razy na autostradzie miałem taki efekt... Wyciągnąłem w międzyczasie tekturkę, bo też mi to przyszło do głowy, ale nie pomogło - może trzeba dłuższy odcinek przejechać, ale to nie dzisiaj bo mocno pada. Sama tekturka jest w szczelnie zamykanym woreczku i jest sucha, a auto stoi mi od przedwczoraj w nocy - gdy wróciłem - pod wiatą. Po drodze z Warszawy nie było zresztą wielkich opadów deszczu - ze 2x krótki i drobny deszcz ... Zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem celem nie był sam radar - po ściągnięciu emblematu (co chyba też jest stosunkowo proste), wypina się go już bardzo łatwo: jedna wtyczka, zwolnienie blokady i gotowe. I można wyciągnąć urządzenie warte ponad 2000zł... Lekka tragedia swoją drogą - nawet śrubki żadnej tam nie ma... No i pytanie, czy radar, który widać na zdjęciu jest mój - ale już chyba nikt nie zadawałby sobie aż tyle trudu, żeby go tylko podmienić ... No nic - czeka mnie zgłoszenie i wizyta w serwisie, co w czasach obecnych pewno chwilę zajmie ...
  14. Witam Wszystkich, myślałem, że takie rzeczy już się nie zdarzają, ale 2 dni temu ktoś ukradł mi emblemat VW z przodu ? Byłem akurat na 2 dni w Warszawie i auto stało przez ten czas na osiedlu, gdzie wynajmuję mieszkanie, wzdłuż ulicy. Po uruchomieniu zapłonu, systemy asystujące działały bez problemów. Nie zapaliła się żadna kontrolka. Przed powrotem do domu, zakryłem radar znajdujący się za emblematem (kawałek dopasowanej tektury+folia), aby zabezpieczyć go przed ewentualnymi niekorzystnymi warunkami (głównie chodziło mi o deszcz). W trasie spędziłem następnie ok.300km, używając bez problemów aktywnego tempomatu (od czasu do czasu). Wszystko działało bez zarzutu. Wczoraj rano - po włączeniu zapłonu - zapaliła się informacja "System Front Assist niedostępny". Od tej pory po każdym uruchomieniu zapłonu, pali się ostrzeżenie o usterce. I teraz moje pytania: 1. Jak spowodować "zniknięcie" tego ostrzeżenia? Czy zniknie samo, po założeniu nowego emblematu VW (koszt na allegro ok.60zł, w Asso od 290-330zł)? 2. Sugerujecie zgłosić kradzież emblematu do ubezpieczyciela i skorzystać z ubezpieczenia ? Mam obawy, co będzie jeśli pojawi się jakiś problem z działaniem radaru w przyszłości? To już droższa zabawa...
  15. Cześć Wszystkim, jako, że jest teraz trochę więcej czasu ?, przeglądam też niektóre starsze wątki i tak trafiłem tutaj. Po lekturze kilkudziesięciu ostatnich wpisów, utwierdzam się w przekonaniu, że zakup mojego auta w listopadzie 2018, był całkiem dobrą decyzją... Za niespełna 111800 PLN (po rabacie z kwoty 135660) zakupiłem wersję HL z silnikiem 1.8 180KM i skrzynią manualną. W tej cenie m.in.: - Fotele Ergo-Comfort, Alcantara+Vienna - Pakiet Business - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back - up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - System Easy Open - System nawigacji satelitarnej Discover Media - System Dynamic Light Assist - automatyczne światła drogowe - Reflektory LED Top - System rozpoznawania znaków drogowych - Car-Net: Guide & Inform (bezpłatnie przez 3 lata) dostęp do mobilnych usług on-line w samochodzi - Karta SD z mapą Europy - Obręcze aluminiowe Nivelles 7J x 17 - pełnowymiarowe koło zapasowe - komplet opon zimowych Dunlop WinterSport (wartość ok.2400zł) - aktywny tempomat - czujniki parkowania przód i tył - oświetlenie Ambiente i podświetlenie nóg - Czytnik CD + SD Bardzo podobnie wyposażona wersja po liftingu (Elegance + dopłata do porównywalnego wyposażenia), tyle że z silnikiem 1.5 150KM, Led Basic i bez CD - kosztuje cennikowo 135210 PLN. Wersja z silnikiem 2.0 190KM ma od razu DSG, ale kosztuje o 21000 PLN drożej, co daje ponad 156000PLN. Pytanie ile rabatu można by aktualnie uzyskać? Zakładając 20000 rabatu, daje to kwotę 136000PLN po rabacie - porównywalnie do mojej kwoty zakupu przed rabatem. Odejmując 9000 za DSG (gdyby można było odjąć) i dodając 2400 za opony zimowe, które dostałem gratis - wychodzi cena ok.129500 PLN. Czyli teoretycznie ok.17500PLN drożej za auto prawie takie samo, ale posiadające reflektory Led Basic i bez CD/czytnika kart SD ... Faktycznie podrożało "odrobinę" ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności