B6tykator
-
Liczba zawartości
3 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
Samochód
-
Generacja
B6
-
Silnik
B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
-
Rok produkcji
2007
-
Problem skrzyni biegów 1.9 tdi BXE 105km B6
B6tykator odpowiedział B6tykator → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Temat zakończony wymianą skrzyni. Diagnoza : posypał się mechanizm różnicowy, dziura w skrzyni . Koszt całej zabawy : 1400 zł -
Problem skrzyni biegów 1.9 tdi BXE 105km B6
B6tykator odpowiedział B6tykator → na temat → Silnik, skrzynia biegów
zakłądana 20 000 km wczesniej także myślę że tak szybko by nie strzeliła -
B6tykator obserwuje zawartość → Problem skrzyni biegów 1.9 tdi BXE 105km B6
-
Witam kolegów. Pierwszy wpis na forum także proszę mnie nie linczować. Mam taki nietypowy problem. Mianowicie gdy wracałem z zakupów do mieszkania przed skręceniem do garażu (bardzo mała prędkość) usłyszałem niepokojące stuknięcie ( ciężko powiedzieć z której części pojazdu) W związku z czym wrzuciłem wsteczny i chciałem jeszcze raz powtórzyć sytuację aby zlokalizować skąd ten niepokojący dźwięk dochodzi. Niestety nie było mi to dane, ponieważ koła po zrobieniu na oko 3/4 obrotu blokowało ( mniej więcej jakby były zaciśnięte przednie hamulce ) biegi wchodziły normalnie wsteczny jedynka ale mogłem poruszać się 3/4 obrotu koła do przodu a po zmianie kierunku o taką samą odległość do tyłu . Niezależnie od tego czy samochód był na luzie,na wciśniętym sprzęgle czy na biegu (1, 2, 3, 4, 5, czy wstecznym). z pod samochodu zauważyłem wyciekający olej przekładniowy ( charakterystyczny zapach, lekko żółtawy, czyściutki ). Samochód musiałem usunąć z drogi bo zastawiałem wjazd innym mieszkańcom więc wrzuciłem na luz i zabawa do tyłu popychany, na podnośnik odkręcałem jedno z kół w przeciwną stronę opuszczałem przepychałem i w ten sposób powielając metodę kilka razy zepchnąłem na chodnik. Passat wstawiony został do mechanika który stwierdził : iż w układzie napędowym do samej skrzyni nie zauważa żadnych nieprawidłowości i zaproponował wyciągnięcie skrzyni w kwocie 600 ziko i stwierdził że raczej muszę szukać nowej skrzyni na podmiankę. I tu rodzi się moje pytanie. Czy może któryś z kolegów miał podobną sytuację? Czy to na pewno skrzynia nawaliła ( nie było słychać nic co mogło by świadczyć o jej zużyciu wszystko działało perfekcyjnie ). Jak tak siedziałem i dedukowałem sobie cóż to mogło konkretnie być wytypowałem mechanizm różnicowy. Czy jeśli uszkodzeniu uległ sam mechanizm to czy i tak trzeba wymieniać całą skrzynię? Czy można sam mechanizm poddać naprawie ? Na koniec dodam że moje passeratti pochodzi z Polski ma 200 000 k przebiegu udokumentowanego i kręcony na bank nie jest Czekam na wasze typy co mogło ulec uszkodzeniu? I co dalej robić Ratujcie !