Skocz do zawartości

PasseratiUser

  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Poprzedni właściciel miał jakiś problem z doładowaniem i mechanik wymienił mu czujnik doładowania i problem został wtedy rozwiązany. Idąc tym tropem zamówiłem z czujnik doładowania / map sensor (chińska podróba ecm-au-001, jeden z tańszych nieużywanych na alledrogo). Zrobiłem przejazd na oryginalnym czujniku i było bez zmian (odcinka przy ok. 3000obr.). Zmieniłem czujnik na nowy i zrobiłem pierwszy przejazd. Turbo padło, ale dopiero przy ok. 3700 obr. Zrobiłem kolejne dwa przejazdy i okazało się, że turbo nagle działa ?. Poprzednio przy 2300 obr. czujnik wskazywał ciśnienie 2900 mbar i była odcinka (to samo przy pierwszym przejeździe na nowym czujniku). Przy drugim i trzecim teście nowego czujnika turbina nie przekracza średnio 2300-2400 mbar czyli tylko o 100-500 mbar więcej niż w zadanym ciśnieniu (nie licząc kilku pików maks 2700 mbar). Wcześniej na oryginalnym czujniku nie było poprawy pomimo dłuższej trasy, rozgrzania, gazowania etc. Poniżej logi - są dość długie ponieważ robione w trasie na odcinku ok. 6km i bez pomocnika. Oryginalny czujnik - widoczne odcięcie przy ok. 3000 obr: Nowy czujnik - widoczne odcięcie przy ok. 3700 obr: Nowy czujnik - drugi przejazd i nagle działa: Nowy czujnik - trzeci przejazd turbo działa - linie ciśnienia zadanego i faktycznego są do siebie zbliżone: Czy przy zmianie czujnik się adaptuje i dlatego zadziałał dopiero za drugim razem? Czy Waszym zdaniem log z trzeciego przejazdu jest poprawny - różnice pomiędzy linią ciśnienia zadanego i faktycznego?
  2. Witam Wszystkich, niestety również mam ten paskudny problem z brakiem mocy od ok. 3500 obr. Jeszcze w wakacje auto szalało, w listopadzie pojawił się pierwszy raz problem na trasie. Teraz strach wyprzedzać. Oczywiście po zresetowaniu (on/off) auto przez pewien czas dział poprawnie, ale do czasu. Wymieniłem wężyki na nowe, EGR wyczyszczony i zaślepiony, podczas testu sztanga porusza się ok 1,5 - 2 cm więc wygląda OK. Poniżej logi. Jakieś pomysł ?? 011: przy ok 3600 obr. jest moment kiedy turbo przestaje działać i zaczyna mulić https://tiny.pl/tmqg5 003: test na zamulonym turbo: https://tiny.pl/tmqg1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności