Skocz do zawartości

paulool

  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
  • Rok produkcji
    2010

Ostatnie wizyty

301 wyświetleń profilu
  1. Kolego Kaczmarek pompa CR trzyma ciśnienie czy mocno waha się?
  2. Kolego Tygrys dzieki za zaangazowanie. U mnie sprawa po czesci zostala rozwiazana w dziwny i nielogiczny dla mnie sposob.. otoz wpadłem na pomysł aby wpisac kody ima wtryskow od sasiada ktory ma taki sam silnik.. i tu uwaga.. silnik zaczal o niebo lepiej pracowac! Nastepnie wpisalem powtornie moje kody i auto pracuje na wolnych obrotach praktycznie idealnie. Nadmienie że moje kody wpisane byly prawidlowo, sprawdzalem roznymi programami i byly poprawnie wpisane do sterownika. Sprawa jak dla mnie conajmniej dziwna, ale polecam Wam zabieg z wpisaniem cudzych kodow, nastepnie wlasnych.
  3. Kolego Kaczmarek współczuję Ci. Ja założyłem już kolejny temat na innym forum, jak na razie bez spektakularnych odkryć. Dodatkowo wymieniłem na wszelki wypadek bolec napędu pompy oleju bo auto ma 200 tys.km, ale okazał się w stanie idealnym, a jest oryginalny... Sprawdziłem ładowanie alternatora, też jest ok. Chciałbym jeszcze poszperać w tym silniku, ale naprawdę nie wiem za co się zabrać.. katastrofa z tym szarpaniem. Kolego daj znak jakbyś na coś wpadł... może dostaniemy nobla za nasze osiągnięcia w dziedzinie CBAB... Spokojnej nocy!
  4. Panowie u mnie sprawa ma się tak.. wgrany zostal nowszy wsad sterownika silnika, ale zmian zadnych nie bylo. Ostatecznie moja uwaga skupila sie na wtryskach. Wczesniej byly zamontowane 03L 130 277, kupilem i zamontowalem ponoc 100% kompatybilne 03L 130 277A.... i tu zaliczylem chyba zmoke bo dzis na zagranicznym forum znalazlem info ze wtryski z koncowka A są do tego silnika, ale na rynek amerykanski (inne normy emisji spalin) i roznia sie od europejskich mniejszą srednica dysz. To by wyjasnialo niska dawke paliwa na biegu jalowym. W poniedzialek jade do tunera ktory ma dopasowac mape do tych wtryskiwaczy. Koledzy, powracam z tematem.. wgrany nowy soft, no i d...pa, silnik pracuje identycznie jak wcześniej. Jak się rozgrzeje obroty zaczynają skakać o ok. 100 w górę i w dół. Kasa wydana w błoto. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną.. A jak u Was sytuacja wygląda?? Pozdrawiam
  5. Dzięki bardzo Koledzy. Czyli jest już kolejne potwierdzenie że u mnie dawka paliwa jest znaczaco za mała. Teraz pytanie dlaczego jest tak zanizina i jak można ją zmienić? Tylko poprzez wgranie nowej mapy? Jakies pomysly?
  6. Dziękuję Koledzy za zaangażowanie, będę czekał na informację.
  7. Koledzy powracam z nierozwiązanym problem... otóż sprawdzałem w sprawnym samochodzie o identycznym silniku CBAB i takim samym sterowniku, że w porównaniu do mojego auta na rozgrzanym silniku .. - parametr "injection quantity" u mnie wynosi tylko 3,3mg/str. , a tam 5,2mg/str. na obrotach jałowych 870 obr./min., temperatura silnika 90*C ( na zimnym silniku u mnie również dawki są o prawie połowe niższe) - parametr "injection time" u mnie jest o połowę krótszy. Pozostałe parametry ( tj. wartości z przepływki, egr, pompy common rail są podobne i zgodne z wartościami prawidłowymi ). Korekty wtrysków są również nieznaczne. Co ciekawe, mój sterownik pokazuje dawkę paliwa 5,2mg/str. dopiero przy 2000 obr./min. Zastanawiam się, czy problem nie leży czasem w mapie sterownika silnika. Co o tym sądzicie?? Mam również gorącą prośbę do Kolegów z CBAB o informację, jaki macie injection time i injection quantity na rozgrzanym silniku, lub może ktoś wie jaka powinna być wartość tych parametrów przy 90*C na biegu jałowym ?? Kolego Kaczmarek naprawiłeś auto??? Pozdrawiam Serdecznie!
  8. Kolego n276 jest na listwie, ale teraz nie pamiętam czy z lewej czy prawej. Jego można wyzerowac i zaadaptować vagiem. Jest jeszcze n290 na pompie cr i on też może powodować takie wahania.
  9. Czyli u Ciebie Kolego bardziej klarowna sytuacja. Sprawdzić przede wszystkim n276 i czujnik i zawór na listwie wysokiego cisnienia.
  10. Kolego u mnie też zauważyłem, że dodając gazu na biegu jałowym silnik nadal szarpie aż do ok 1200 obr.. Przypuszczam że później szarpania są nieodczuwalne przez bezwładność. Sprawdzę jutro jeszcze ten zaworek o którym wspominałem oraz ciśnienie . Kolego napisz mi proszę jaką masz wartość ciśnienia na rampie Cr po rozgrzaniu silnika do 90*C ?
  11. Mnie zastanawia jeszcze zaworek na przewodzie powrotu z wtryskiwaczy. Ponoć ma utrzymywać 10bar.. Próbowałem dławienie ręką ale bez pozytywnych efektow. Co do dpf to u mnie podczas wypalania silnik szarpie bardzo mocno. Kolego Kaczmarek a czy podczas nierównej pracy słyszysz u siebie nietypowe klekotanie silnika? I czy gdy dodasz gazu i puścić to obroty przez chwilę faluja wokół 780? Cholera masakra z tym autem.. Ps. Podczas wypalania tylko obroty są wyższe, nic się nie powinno wyświetlać.
  12. Witam ponownie, Panowie kolejny dzień spędzony w garażu i następujące obserwacje.. szarpanie silnika rozpoczyna się po przekroczeniu 63*C, gdy obroty biegu jałowego spadną z 820 na docelowe 780. Początkowo są to pojedyncze szarpniecia silnika ( jakby wybicie zapłonu), później już non stop. Jak zgaszę i odpale silnik, objawy ustają na ok. 30 sekund. Identyczne szarpanie jestem w stanie wymusić odpinając podczas pracy silnika kostkę przepływomierza. Odpinałem rurę spalin z EGR, zaworek zamyka sie prawidłowo. Sprawdziłem sitko pompy CR, wszytko czysciutkie. Jeśli macie jakieś pomysły co sprawdzić, napiszcie...
  13. Kolego u CIebie też szarpanie pojawia się po osiągnięciu 90*C?
  14. Panowie, wiec sprawa wygląda następująco... koło przestawione, synchronizacja ustawiona na -0,6*KW, silnik po osiągnięciu 90*C jakby trochę dłużej popracował bez szarpania, po czym zaczął pracować jak wcześniej. Spalanie na biegu jałowym wg. FIS jest nadal 0,4l/h, VCDS pokazuje od 0,21 do 0,41 l/h ( bez jakichkowiek zmian ). Włączenie podgrzewania szyby lub siedzeń eliminuje problem, silnik pracuje idealnie. Podsumowując, ręce opadają.. Zastanawia mnie nadal te niskie spalanie na biegu jałowym. Może mapa sterownika silnika jest do d...py ?? Co o tym sądzicie?
  15. Ok, to już jest przynajmniej znana potencjalna przyczyna, przestawię górne koło i napiszę czy jest poprawa. Z góry dziękuję za podpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności