Witam,
kolega z pracy kupił superb'a z silnikiem 1.9AWX w nie najlepszym stanie.... Ponieważ mam VCDS'a i żal mi kolegi, który jeździ od mechanika do mechanika, pakuje nowe części a efektów brak, postanowiłem mu trochę pomóc. Generalnie jak na 130km auto w ogóle nie jedzie. Moją naprawę zaczęliśmy od wymiany wszystkich wężyków od podciśnienia (nie działała gruszka gasząca, kierownica turbo, generalnie w układzie było słabe podciśnienie). Teraz jest trochę lepiej, grucha działa, turbo też ożyło ale jeszcze nie jest to, co powinno być. Zrobiłem logi dynamiczne i statyczne, chciałbym by ktoś z doświadczonych popatrzył i się wypowiedział.
Z tego co udało mi się dowiedzieć samemu, to turbo z dołu słabo pompuje a powyżej 2000 następuje przeładowanie by przy ponad 3000obr. złapał NF. Wygląda na to że N75 działa, czyżby była zapieczona kierownica? Dodatkowo przepływka zawyża wskazania. Ponieważ tak jak pisałem jest to auto kolegi a nie moje nie chcę wskazać kolejnych części do wymiana, sprawdzić samemu najwięcej jak się da.
Poprzedni mechanicy wskazują na zepsuty EGR i twierdzą że to jest przyczyna problemów z silnikiem. Będe wdzięczny za każdą pomoc.
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_2cUVT.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Y320sj.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_ZMUHw.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_R4o9Pl.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_4623h8m.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_iRih0.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_PUKhz.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_31pp22.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_5fDU8Dw.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_W2sIp0.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_289el8o.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_LXhmn3s.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_pWI4X.html