Skocz do zawartości

adriandj83

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.6 101KM (ANA)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Problem rozwiązany, gdyby komuś miało w przyszłości pomóc: Uszkodzony sterownik silnika - wymiana komputera silnika rozwiązała problem. Temat do zamknięcia.
  2. Witam, piszę z nietypową sprawą, z którą nie poradziło sobie 6 mechaników. Mianowicie chodzi o to, że dosyć często w trakcie jazdy samochód gaśnie i słychać tykanie. Doszedłem jedynie to tego, że tyka przekaźnik 372. Po wyciągnięciu przekaźnika tykanie ustaje (samochodu nie da się odpalić), po wsadzeniu z powrotem przekaźnika przekaźnik nadal tyka. Wymieniłem przekaźnik na nowy, niestety nic nie pomogło. Dzieje się też tak czasami po włączeniu zapłonu. Nie ma znaczenia, czy jeżdżę na benzynie czy na gazie, dzieje się to w obu przypadkach. Dosłownie 6 mechaników poległo na problemie, ponieważ jak to stwierdzili "jak się zepsuje całkowicie, to proszę przyprowadzić". Niestety kiedy samochód tylko stoi, to nic się nie dzieje, trzeba nim jeździć, żeby coś się wydarzyło, a to jest dosyć niebezpieczne. Może forumowicze będziecie mieli jakiś pomysł o co może chodzić? Ogólnie to dzieje się to czasami raz na tydzień, czasami co 2 dni, a czasami potrafi w ciągu 10 minut. Zazwyczaj tykanie ustaje po 2-3 minutach i samochód odpala bez żadnego problemu, jakby nic się nie stało. Dodam jeszcze, że mam VCDS i nic nie pokazuje, kompletnie żadnego błędu związanego z silnikiem, układem paliwowym czy czymkolwiek, co mogłoby wskazywać na problem. Poniżej linki do YT z problemem, jedynie coś można usłyszeć - może miał ktoś kiedyś taki problem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ew. akumulator (ma już prawie 5 lat), który czasami podaje złe napięcie i coś się zacina, coś z kablami lub problem z komputerem silnika. Proszę o jakąś wskazówkę co mógłbym sprawdzić, zrobić w miarę możliwości (jestem laikiem w kwestiach mechanicznych), bo szkoda mi oddawać auta za bezcen skoro silnik, skrzynia i wszystko inne pracuje w nim bez zarzutu.
  3. Witam. Mam VW Passat w kombi B5 FL z 2001 roku, 1.6 silnik. Ostatnio jadąc wyłączyło mi się wspomaganie, auto niedawno kupiłem, dziś odkręciłem zbiornik od płynu wspomagania, jest go mało i nieźle śmierdziało oraz kolor płynu był ciemny, taki podchodzący pod brąz, być może to jest przyczyną. Moje pytanie brzmi, na jaki płyn mam wymienić, czytałem trochę i są mineralne i syntetyki, niby na zielony powinienem wymienić? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam. //Edit: Nie ma żadnych stuków, puków, tylko tak jakby skrzypi podczas skręcania, ale nie wiem czy gdzieś nie ociera o coś kierownica. Co do działania normalnie wspomagania, wydaje się okej, podczas odpalania po nocce wspomaganie działa normalnie, nie ma żadnych problemów, to zablokowanie podczas jazdy zdarzyło się pierwszy raz, wyłączyłem silnik, odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Jeśli macie jakieś pytania, śmiało pytajcie, postaram się odpowiedzieć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności