Skocz do zawartości

pomocrtv

  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pomocrtv

  • Urodziny 19.06.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gdańsk

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mam pewien problem po przeróbce, czyli po zmianie zegarów i sterownika silnika na CAN. Chodzi mi o sygnał galla czyli sygnał prędkości jazdy, który jest przesyłany z licznika do radia przestał działać po wymianie licznika (przed wymianą napewno chodziło) . Potrzebne mi jest to dlatego go mam fabryczne radio i zawsze czym szybciej jechałem to się samo pogłaszało i ściszało jak hamowałem. Sprawdziłem po schematach że sygnał prędkości wchodzi do licznika innym pinem a do radia idzie innym, więc wynika że licznik to wysyła dalej. Przewód do radia jest wpięty tyle że nie ma impulsów prędkości jak jadę, nie wiem czy po lifcie nie były one wysyłane po CAN (podłączenie CAN do radia i licznika też nic nie zmieniło). Może trzeba tylko jakoś licznik przekodować, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dziękuje za wszelkie wskazówki.
  2. Jestem już po wymianie zegarów i sterownika silnika w moim passacie. Zamontowane mam zegary po lifcie z ramkami 1/2 fis. Miałem problem z wyświetlaniem temperatury zewnętrznej na liczniku były --- i błąd w liczniku (zwarcie czujnika). Po przeanalizowaniu schematów okazało się że w mojej wersji czujnik szedł do panela a z niego do licznika innym pinem. Po liftingu jest inaczej bo czujnik temp. zew. jest podłączony bezpośrednio do licznika a dane z niego przesyłane są siecią CAN do climatronika. Niestety skończyło się na tym że kupiłem panel z auta po lifcie bo mój nie miał obsługi CAN i doprowadziłem wszystkie połączenia i zaczeło wszystko działać z pewnym ale Wywala błąd: Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 3Bx-907-044.lbl Oznaczenie elementu: 3B1 907 044 J Komponent i/lub wersja: CLIMATRONIC B5GP 0005 Kodowanie: 17000 Kod serwisu: WSC 05311 Znaleziono 1 błąd: 00818 - Czujnik temperatury na wyjociu z parownika w układzie klimatyzacji (G263) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem Oszukałem ten błąd bo podłączyłem rezystor 1k zamiast czujnika i pokazuje na nim teraz 25C, ale nie wiem jaki jest tego efekt uboczny. Moje pytanie jest takie czy ktoś wie gdzie powinien znajdować się czujnik temperatury parownika i jaki ma cel w układzie klimatyzacji, albo może ktoś wie jak zrobić żeby przekodować panel żeby działał bez niego. W moim przypadku każda próba kodowania kończy się że kodowanie przyjmuje wartość samych zer i nie można nic zmienić.
  3. Witam wszystkich właśnie jestem po pierwszych testach po wymianie mojego sterownika silnika. Bardzo mnie zainteresował temat zmiany zegarów, więc zakupiłem sterownik silnika 038 906 018 GA. Narazie zamontowałem sam sterownik i dorobiłem wiązkę CANa do licznika, ale zegary mam te co miałem (muszę potestować czy wszystko działa poprawnie). Wydaje mi się że silnik chodzi prawidłowo pracuje tak samo jak na poprzednim możliwe że lekko jest żwawszy ale jeszcze nie robiłem testów komputerem. Jedyne co to wywala mi błąd: Wersja VCDS: AKP 908.2 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 038-906-018-AFN.lbl Oznaczenie elementu: 038 906 018 GA Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC G000SG 2605 Kodowanie: 00002 Kod serwisu: WSC 05311 Znaleziono 1 błąd: 18044 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji z komp. sterującego poduszki bezp. P1636 - 35-00 - - Kody gotowości: B/D Jeśli wszystko przebiegnie prawidłowo zrobie opis krok po kroku ze zdjęciami wymiany zegarów i sterownika. Pozdrawiam
  4. Wystarczy przełożyć samą płytkę z elektroniką, silnika nie trzeba wogóle wyciągać z drzwi. Trzeba podgiąć zaczepy przednie i delikatnie przeginając obudowę wyciągnąć płytkę. Jak napotkasz jakieś problemy napisz [email protected]
  5. Chciałbym podsumować moje zapytanie, gdyż już sobie poradziłem z tymi lusterkami, mam już działające:hurra Kosztowało mnie to dużo czasu i około 700zł kosztów całkowitych za lusterka i układy scalone które musiałem załatwić. Więc podsumowując w wersji przed liftem bardzo Ciężko wykonać taką opcje, gdyż nie są już produkowane układy scalone sterujące lusterkami (TPIC0108B). W pierwszej kolejności musimy założyć lusterka składane i sprawdzić auto jest wyposażone w przewody do silniczków składania i włącznik z taką opcją (u mnie były). Potem trudniejsze zadanie, trzeba zdobyć te nieszczęsne układy ja płaciłem około 120zł za sztukę. Wymontowujemy płytki z silniczków szyb dolutowujemy brakujące elementy i zostaje tylko przekodowanie ich żeby wszystko ruszyło. Wydaje mi się że łatwiej to wykonać w wersji auta po lifcie, gdyż łatwiej dostać układ sterujący do silniczków (TLE6208-3). Wiem że to głupie wydać kupę kasy na bezużyteczną funkcję, ale nie żałuje bo przynajmniej poznałem trochę bliżej moje autko od strony programowej.
  6. Mam ambitny plan w swoim Passacie (B5 1998r) dodać funkcje składanych lusterek. Zakupiłem już lusterka mam już założone i podłączone. Wiem że trzeba jeszcze dolutować układ scalony do sterowników szyb w przednich drzwiach i przekodować sterowniki. Podam jaki mam sterowniki w aucie: Modół komfortu: 1J0959799J 0E Zentral-SG Komf.0002 Kodowanie: 04097 Workshop: 05311 drzwi kierowcy: 1J1959801D 0E Tursteuerger. FS0001 drzwi PL : 1J1959802E 0E Tursteuerger. BF0001 drzwi TL : 1J4959811D 0E Tursteuerger. HL0001 drzwi TP : 1J4959812D 0E Tursteuerger. HR0001 Miałem problemy z rozpoznaniem jaki to układ scalony powinien być wlutowany, ale udało się dojść po rozrysowaniu sobie schematu. Teraz moje pytanie dotyczy przekodowania sterowników. Znalazłem różne opisy jak je przekodować, żeby były z składaniem lusterek, ale to tyczyło się sterowników w wersji po lifcie czyli 1C0... a ja mam 1J0... Może ktoś wie jakie bity zmienić w sterownikach żeby uaktywnić funkcje składania lusterek. Dziękuje za wszelkie wskazówki.
  7. Może ten schemat coś pomoże. Wstawiam bez opisów jak coś to proszę pytać co jest co.
  8. Dla zainteresowanych przedstawiam opis modyfikacji włączników grzania siedzeń. Ostatnio sobie przerobiłem i bardzo fajnie to wygląda Podaję link do filmiku jak to wygląda (choć kiepskiej jakości ale coś widać). [ame] [/ame] W załączniku opis modyfikacji. wl_foteli_B5.rar
  9. Sterownik silnika i licznik komunikują się szyną danych K-Line i przez nią są przesyłane informacje immo. Po błędzie, który pokazałeś wynika że masz zablokowany silnik przez immo i żeby to ruszyło to musisz zsynchronizować licznik z sterownikiem silnika. Musisz znać pin immo i mieć trochę wiedzy o tym i sprzęt (oczywiście pastylkę w kluczyku).
  10. Na zegarach jest tylko kontrolka od przeciwmgielnych tylnych świateł. W załączniku dodaje pomocne zdjęcia jak ja to przerabiałem powinny pomuc. Nie jest to bardzo skomplikowane tylko trzeba ostrożnie do tego podejść szczególnie do rozłożenia samego przełącznika. 1. Wyciągamy przełącznik świateł. Na pozycji 0 przełącznika wciskamy pokrętło do sirodka i na wciśniętym przełączamy na światła pozycyjne, wtedy możemy go wyciągnąć. (zostawiamy w tej pozycji) 2. Podważamy zaczepy i delikatnie rozkładamy włącznik na dwie części. Część przednią tą z pokętłem odkładamy na bok i nic w niej nie robimy żeby nam się nie rozsypała 3. Wyciągamy płytkę drukowaną ( lekko podwarzyć) trzyma się tylko na tych zworkach. Musimy się zaopatrzyć w diode 3mm koloru żółtego i małe wiertełko chyba 1,5mm. 4. Wiercimy dwie dziurki na zworkę której nie ma na wyłączniku najlepiej to zrobić od dolnej strony płytki tam gdzie są punkty lutownicze. Wlutowujemy diode pamiętając o polaryzacji. 5. Już mamy wszystko gotowe. Teraz wystarczy włożyć płytkę do włącznika i zatrzasnąć dwa elementy z sobą i wcisnąć go do auta i cieszyć się z dodatkowego bajeru. Myślę że wystarczy taka skrócona instrukcja. przerĂłbka.rar
  11. Dla lubiących gadżety w swoim aucie mam pomysł na drobną modyfikacje przełącznika świateł. Chodzi o to żeby symbole świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych zmieniały swoją barwę jak je włączymy. W większości przypadków nie jest to wykorzystane ale przełącznik jest przystosowany aby tak działał. Dla zainteresowanych wstawiłem film na youtube jak to wygląda: Jeśli będzie zainteresowanie dam instrukcje krok po kroku :643:
  12. Tak tylko ten numer co podałeś to numer lampki, którą już mam poszukuje numer części zaślepki szyberdachu co dolega do lampki żeby pasowała do tej nowej. Numer zaślepki którą mam obecnie w samochodzie (orginalnej) to: 3B9 877 829 B, potrzebuje właśnie ten element tylko że do tej nowszej lampki.
  13. Chodzi mi o numer części bo w sklepie nie umieli dobrać. Wyszukałem 3B0 877 829B, ale nie jestem pewien 100% a zwrócić nie da rady. Więc proszę o pomoc w dobraniu tego elementu. Ja nie kupiłem tej klapki tylko lampkę i szukam pasującej zaślepki szyberdachu.
  14. Chce zmienić w swoim aucie lampkę podsufitki z regulacją szyberdachu. Kupiłem na allegro nową z miejscem na mikrofon bo właśnie po to chce ją zmienić (do zestawu GSM). Okazało się że jest troszkę inne pokrętło i przez to lampka jest trochę większa i nie pasuje mi ta zaślepka tapicerki co dolega do lampki (widać na zdjęciu). Prosił bym o podanie numeru części tej przykrywki (kolor jasny beżowy) może ma ktoś taką lampkę. Moje auto to passat b5 kombi z roku 98 (czerwiec) a ta lampka co kupiłem jest z roku 98 (listopad) więc niby ten sam rok a nie pasuje
  15. Jeśli podczas naciskania chodzi przekaźnik to znaczy że masz styk na kierownicy sprawny i taśme. Dołączam schemat powinien pomuc zlokalizować ustarkę. Ja bym obstawiał uszkodzenie trąbika najlepiej się do niego dostać i zmierzyć sygnały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności