Yarun
-
Liczba zawartości
4 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O Yarun
- Urodziny 06.03.1986
Informacje osobiste
-
Imię
Tomek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Ipswich
Samochód
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
-
Rok produkcji
2001
-
Bylem dzis u mechanika na wymianie oleju, rozmawialismy na temat zaworu EGR i odradzil mi jego zaslepianie. Powiedzial ze skoro dziala to po co masz to zaslepiac. Czy dziala prawidlowo to sam nie wiem wiec napewno co zrobie to wyjme go i wyczyszcze a pozniej wyciagne przewod od powietrza zeby go wylaczyc i poslucham czy klekocik ucichl czy nie. Jesli nie to nie bede "modzil" i zostawie recylkulacje wlaczona. A co do klekotu w moim to obawiam sie najgorszego ... wtryski . Niedawno jak moj kolega ulsyszal ten klekocik to powiedzial ze znajomy mial taki sam przypadek w golfie prosto z salonu, po paru miesiacach od kupna padly mu wtryski (pech?) i podobnie halasowal ... A wiec zaworek bede czyscil i zatykal jak znajde troche wolnego czasu, jedyny wolny weekend bede mial jakos za 2 tygodnie. Po zabiegu napisze efekty na forum.
-
Olej - wymiana na pełny syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego
Yarun odpowiedział prego → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
A co jesli ta osoba, ktora sprzedawala mi samochod sama nie wiedziala jaki olej do niego wlewac lub czy nawet co dokladnie jest w srodku, poniewaz nie wygladal mi raczej na osobe ktora sie takimi rzeczami interesuje. Mial kilka samochodow na raz do sprzedania wiec raczej jakis "szybki" handlarz. Znalazlem go w internecie na popularej stronie z ogloszeniami. Kupowalem go pod Londynem a tam dlugo o takich ludzi pytac nie potrzeba. Wiec co jesli olej byl syntetyczny a teraz przez taka sytuacje zalalem go 2x pol syntetykiem z inna norma i bede chcial wrocic do dobrego oleju? Czy lepiej "zaufac" panu z Dubaju i kontynuowac jazde na pol syntetyku tyle ze zalac taki z odpowiednia norma ? Czy zmieniac? Jak slysze passka to nie wydaje mi sie ze tak powinien pracowac tdi, a nie znam sie i wogule nie wiem jak sie za to zabrac ... Prosze o rady. -
Olej - wymiana na pełny syntetyk z półsyntetyka lub mineralnego
Yarun odpowiedział prego → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Jak kupilem swoj samochod poprzedni wlasciciel powiedzial mi, ze jezdzil na polsyntetyku castrol 10w/40 z norma 505.00 (http://img301.imageshack.us/img301/8055/castrol10w40diesel.jpg) Totez kontynowalem jazde na tym oleju przez okolo 8tys mil (~120kkm) i teraz wlasnie po zarejestrowaniu sie na Waszym Forum dokopalem sie, ze powinienem ten silnik zalewac olejem syntetycznym z norma 505.01, 506.01 lub 507.00. Autko bylo zalewane castolem dwa razy przezemnie. Pierwszy raz odrazu po kupnie auta oraz raz po przegiegu okolo 5tys mil (8~kkm) drugi raz. W najblizszy weekend jade go zmienic na wlasciwy olej. Silnik w tym aucie od poczatku nie pracowal "milo" dla ucha, a ze ja nie jestem obeznany w temacie aut, poniewaz zaczynam dopiero zwiedzac ten fajny swiat. Mam do was prosbe z pytaniem. Czy moglisbyscie mi podpowiedziec, czego moge sie spodziewac po takiej wymianie. Czy moge oczekiwac jedynie poprawe z wymiany na wymiane, czy moze to jedynie pogorszyc sprawe. Jesli bede musial zwracac uwage na jakies szczegoly w samym silniku, to gdzie mam je znalezc (mniej wiecej) oraz gdzie moga sie pocic po takim zagiegu? Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam. -
Jak sluchalem tych audio to wydaje mi sie ze w moim passku mam to samo. Tzn wiem ze slysze rowniez dziwny stukot bardzo podobny do tych audio, mam cicha nadzieje ze to tylko zawor EGR a nic innego, powazniejszego. Niedlugo pobawie sie z EGRem i zobacze moze pomoze a jesli nie to nie wiem co to moze byc. Nie znam sie za bardzo na samochodach, wlasciwie to sie dopiero ucze, wiec szczerze mowiac nie mam pojecia. Mieszkam w anglii i niestety tutejsi mechanicy sa straszni i najlepiej do nich wogule nie jezdzic, a jak sie ich pytalem co to moze byc to kazdy przytakiwal, ze dobrze chodzi i nic mu nie jest ... No nic, jak przeczyszcze EGR i mozliwe, ze zatkam to napisze efekty. Pozdrawiam