Ten sposób przerabiałem, ale wszystkie wsady które udało mi się znaleźć w sieci niestety dawały taki efekt, że wskaźnik paliwa działał (ale były różne wskazania) a na pozostałych wskaźnikach i wyświetlaczach wysypywało krzaki.
Ale z pomocą przyszedł poniższy temat, który w punkt opisuje mój problem: http://www.gti-tdi.de/board4/index.php?thread/5081-passat-w8-tacho-in-b5-5-v6-eurospes/
Sens takowy jest, iż w licznikach typu 501 należy zmienić (u mnie się to nie sprawdziło bo mam licznik typ 503 - mowa o wsadzie W8)
Wskaźnika paliwa: zmienić komórkę 0017A na 00
Skrzynia manualna: zmienić komórkę 00174 na 15
Przy liczniku typ 503 w temacie jest podane tylko:
Skrzynia manualna: zmienić komórkę 0x1B6 na 15
I faktycznie w moim przypadku po zmianie 0x1B6 na 15 zniknęła z fisu dolna linia oddzielając oznaczenia wybranego biegu skrzyni automatycznej. Tym samym stracił się błąd skrzyni automatycznej.
Niestety zmiana w komórkach 0017A i 00174 (licznik typ 501) nie dawały żadnego rezultatu w moim liczniku typ 503.
W taki przypadku zdecydowałem się na przepisanie całej linii 0x1b0 ze starego licznika i spowodowało to że wskaźnik paliwa zaczął działać oraz efekt skrzyni automatycznej zniknął z wyświetlacza. W efekcie przepisania całej linii 0x1b0 niestety zniknęła mi górna część fis - prawdopodobnie został w tych komórkach deaktywowany. Okazało się że komórki od 0x1bd do 1bf odpowiadają za górną część fis - wyświetlanie nawigacji i informacji z radia.
Podsumowując rozwiązaniem mojego problemu było przepisanie komórek od 0x1b0 do 0x1bc z oryginalnego wsadu czyli w moim przypadku licznik z V6 AMX - 3B0 920 847 D do wsadu z W8 czyli 3B7 920 849 X. Okazało się iż w komórce 0x1B6 została wpisana wartość 31 i problem skrzyni automatycznej też został rozwiązany.
Przez jakiś czas jeszcze potestuje zegary czy wszystkie wskazania są prawidłowe, i potwierdzę czy rozwiązanie jest w 100% skuteczne.
Póki co dziękuje za pomoc.