Jump to content

tomqu1

  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About tomqu1

  • Birthday 02/24/1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Opole

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2008
  1. Witam stuki są odczuwalne bez zmiany biegów na niższy lub wyższy. Wystarczy lekko nacisnąć na pedał gazu. Serwis w Opolu - szczyci się bardzo dobrą opinią - moim skromnym zdaniem nie mają pojęcia ani w Skodzie ani w VW jak te stuki rozgryźć. Raczej im tego nie odpuszcze - ale ręce juz mi opadają na ....
  2. Witam oto moje dalsze przygody ze skrzynią DSG i postukiwaniem: Oficjalne stanowisko serwisu: W związku z zgłoszonymi w dniu 01.10.2009 r. stukami przy wolnej jeździe przy przyspieszaniu zostały podjęte podczas następnej wizyty w dniu 06.10.2009 r. czynności kontrolne mające na celu ustalenie przyczyn zgłaszanych objawów. Ustalono, że pojedynczy delikatny stuk (kliknięcie) występuje podczas delikatnego przyspieszania w zakresie prędkości 30-80 km/h w zakresie prędkości obr.silnika:1200 – 2200 obr/min. Powyższe odgłosy są wynikiem zastosowania w układzie przeniesienia napędu, samochodów z preselekcyjną skrzynią biegów DSG, trójrolkowych przegubów wewnętrznych na półosiach w celu uzyskania możliwie najwyższego komfortu pracy silnika na biegu jałowym i dolnym zakresie obrotów. Zastosowane przeguby wewnętrzne ze względu na swoją budowę mają założony luz konstrukcyjny. W trakcie przejścia z fazy hamowania silnikiem do przyspieszania mogą z tego powodu być odczuwalne przez kierującego odgłosy tzw. klikania. Nie wpływają jednak negatywnie na trwałość przegubów, elementów współpracujących i nie są objawem uszkodzenia lecz odpowiadają seryjnemu wykonaniu pojazdów o podobnej specyfikacji w koncernie VW. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę konstrukcję skrzyni biegów DSG, która jest w istocie połączeniem 2 skrzyń mechanicznych. Dla sprawnego działania również musi być wykonana w określonej tolerancji i też mamy do czynienia z występowaniem zjawiska technologicznych luzów międzyzębnych mechanizmów skrzyni. W dniu 26.10.2009 r. w sytuacji braku uznania naszych argumentów przez Pana, w porozumieniu z Działem Techniki Importera podjęliśmy próbę wymiany przegubów wewnętrznych na nowe. Wspólna jazda próbna wykazała subiektywną poprawę. Lecz dalsza eksploatacja i informacja zwrotna od Pana potwierdziła naszą pierwotną tezę. Dodatkowo mieliśmy możliwość jazdy próbnej porównywalnym pojazdem w którym można było zaobserwować podobną cechę pracy układu przeniesienia napędu. W podsumowaniu deklarujemy pełną sprawność i bezpieczeństwo eksploatacji układu przeniesienia napędu. Powstające delikatne odgłosy podczas przyspieszania są cechą pracy układu przeniesienia napędu i są uwarunkowane konstrukcyjnie. Ps. aby temat zainteresował forumowiczów - podpiąłem sie pod posiadacza Passata. W rzeczywistości mam Superba II z konfiguracją 2.0TDI CR 170KM. Opisane przez serwis "delikatne odgłosy to normalne stuki". Szkoda, że nie ma tych informacji w ulotkach reklamowych, czy w rozmowach z działem sprzedaży VW, Skoda czy Seata. Żenada to mało powiedziane
  3. Witam Posiadam od niedawna samochód z silnikiem 2.0 TDI ze skrzynią DSG. Podczas szybkiej jazdy wszystko wydaje sie w porządku, ale już przy lekkim dodawaniu gazu na biegu 2,3,4,5 czy 6 do około 80km na godzinę słychać postukowanie. Dodaję lekko gazu i jest stuk , dzieje sie to za każdym razem gdy lekko przycisnę na pedał gazu. Co to może być - jest to lekko denerwujące ( w serwisie stwierdzili ze to normalne ) samochód wywodzący się z koncernu VW posiadam po raz pierwszy wiec nie wiem czy to normalne. Pozdrawiam i licze na jakąś pomoc
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy