przemek89k
-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O przemek89k
- Urodziny 11.06.1989
Informacje osobiste
-
Imię
Przemek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Polska
Samochód
-
Generacja
B6
-
Silnik
B6 1.6 TDI-PD 105KM BM
-
Rok produkcji
2010
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Cześć, mam problem z tylnymi prawymi drzwiami w Passat B6 - gdy odblokuję drzwi centralnym zamkiem to nie chcą się otworzyć z zewnątrz, gdy naciskam klamkę. Natomiast gdy otworzę je od środka, a następnie zamknę to już otwierają się bez problemu z zewnątrz - do czasu następnego zamknięcia drzwi z pilota. Wtedy znowu muszę je otworzyć od środka... Podczas otwierania drzwi z pilota słychać odblokowywanie zamka po stronie tych drzwi - zastanawiam się co może być problemem? Czy ktoś spotkał się z tym, że po otwarciu drzwi od środka, już nie ma problemu z otwarciem ich z zewnątrz, do czasu ponownej blokady centralnym zamkiem. Gdyby to było cięgno, to chyba nie mógłbym ich w żadnym wypadku otworzyć z zewnątrz - czy mam rację?
-
Regeneracja DPF - niecały rok i ponownie świeci kontrolka
przemek89k odpowiedział przemek89k → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Czy w moim modelu Passat B6 1.6TDi jest zarówno katalizator i DPF, czy tylko DPF. Z tego co wiem niektórzy po wycięciu DPF'a w to miejsce ładują katalizator... Z kolei na stronie: https://moto.wp.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-jest-nowa-alternatywa-w-walce-z-tym-powszechnym-problemem-6183390295763073a jest fragment "Filtr DPF znajdziemy w samochodzie za katalizatorem.". -
Regeneracja DPF - niecały rok i ponownie świeci kontrolka
przemek89k odpowiedział przemek89k → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
A regenerowałeś już dpf'a w jakimś serwisie? -
Cześć, niecały rok temu oddałem do regeneracji filtr DPF-a, na który dostałem 1 rok gwarancji. Jakieś 2 tygodnie temu zaświeciła się kontrolka od filtra - w związku z tym próbowałem "przegonić" auto jadąc autostradą, utrzymując większe obroty i prędkość przez dłuższy czas... niestety kontrolka jak świeciła tak świeci (do dzisiaj nie zgasła). Czy mogę coś jeszcze zrobić, sprawdzić? Czy możliwe, że filtr został już zapchany - skoro tak to dlaczego nie wypalił się samodzielnie, czy warunki na zewnątrz (niska temperatura) są aż tak dużą przeszkodą? Co sądzicie o środkach dolewanych do benzyny, które mają według producenta czyścić taki filtr np. http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dodatki-do-paliwa/dpf-formula-do-czyszczenia-filtrow-czastek-stalych Planuję oddać samochód do warsztatu celem podłączenia do komputera, ale może macie podejrzenie co może być przyczyną tego stanu rzeczy?
-
DPF/ERG i inne ekologiczne wynalazki - PASSAT B6 1.6TDI 105KM
przemek89k odpowiedział przemek89k → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Przed chwilą rozmawiałem z jednym mechanikiem i całkowicie odradzał zaślepienie EGR - mówiąc, że będzie to ze szkodą dla filtra DPF i jeszcze bardziej będzie się zapychał. Z kolei na kanale moto doradca w serwisie YT jest mowa o tym, że EGR jest całkowicie zbędny (poza aspektem ekologicznym) i pozbycie się go będzie z pożytkiem dla silnika. Jakie jest wasze zdanie? -
DPF/ERG i inne ekologiczne wynalazki - PASSAT B6 1.6TDI 105KM
przemek89k odpowiedział przemek89k → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Ok, dzięki za info - czyli DPF jedynie regeneracja. A warto zaślepiać EGR? -
Cześć, Passat jak w tytule (PASSAT B6 1.6TDI 105KM z 2010 roku) - kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka Check Engine, oraz ikona DPF'a co sugeruje zapchany filtr. Spadła moc samochodu, silnik przeszedł w tryb awaryjny, w związku z czym udałem się do warsztatu. W warsztacie faktycznie stwierdzili zapchanie filtra DPF - niestety nie udało się go wypalić przez podłączenie do komputera. I teraz pytanie - czy opłaca się regenerować filtr, czy może wymienić na nowy - jakie są koszta? Czy ktoś zna dobry warsztat w Katowicach/okolicach? A może całkowicie pozbyć się tego "ustrojstwa", chociaż w warsztacie powiedzieli, że po "wycięciu" może nie przejść badań technicznych. Poczytałem ostatnio sporo o zmianach przepisów i nagonce na "smog", co powoduje częstsze kontrole emisji spalin samochodowych - czy po wycięciu takiego filtra samochód nie przejdzie obowiązujących norm? W warsztacie z kolei zaproponowali zaślepienie ERG - czy w tym modelu jest to dobre wyjście? Czytałem różnorakie opinie, jedne, że po zaślepieniu ERG auto pracuje znacznie lepiej, jakby dostało "kopa", z kolei inne opinie sugerowały, że może to wpłynąć negatywnie na żywotność silnika, lub innych podzespołów - i komu tutaj wierzyć? Skoro ERG też służy jako "ekologiczny" wynalazek, to dlaczego "wycięcie" filtra DPF miałoby skutkować ewentualnymi problemami z badaniami technicznymi, natomiast zaślepienie ERG już nie? pozdrawiam,
-
Czyli opis kodowania VCDS'em zawarty np. tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2432216.html jest do niczego i się nie sprawdzi? Dlaczego przy użyciu tego narzędzia/interfejsu według Ciebie nie jest to możliwe? Wiedzy może i nie mam, dlatego pisałem na forum, żeby ją zaczerpnąć, zwłaszcza że nowe technologie nie są mi obce - no chyba, że jest to "tajemnica" i takie gadanie ma na celu doprowadzenie do tego, żeby ktoś myślał, że we własnym zakresie nie da się tego zrobić i trzeba wyłożyć kasę komuś kto to zrobi.
-
Dzięki za odpowiedź, o wymiana transpondera pisałem w poście. Czekam na bardziej szczegółową odpowiedź - w pierwszym poście jest trochę więcej pytań, gdyby ktoś posiadał wiedzę/chęci i chciał się podzielić będę wdzięczny.
-
Witam, jestem posiadaczem Passata B6 (2010r) niestety z jednym pilotem - chciałbym zakupić dodatkowy pilot i spróbować go samodzielnie zakodować, proszę jednak o udzielenie kilku odpowiedzi. Czytałem kilka wątków na tym forum poświęconych kodowaniu, ale mimo wszystko mam jeszcze wątpliwości: - czy mogę kupić używany pilot z Allegro i go zakodować, aby współpracował z moim samochodem (będę mógł uruchomić silnik)? Czy takie piloty są jednorazowe i ich zakup nie ma żadnego sensu ? - rozumiem, że do samodzielnego kodowania oprócz pilota będę potrzebował interfejsu VAG - czy to będzie ok: http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i6613000433.html - a może potrzebna będzie wymiana transpondera w używanym pilocie: http://allegro.pl/transponder-can-id48-prekodowany-vw-volkswagen-i6639104293.html?reco_id=9bc0e1ee-1fde-11e8-877e-6c3be5c00ee0&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product Czy taką wymianę można zrobić we własnym zakresie tzn. czy wymaga lutowania, a może wypięcia i włożenia nowego elementu? - o ile dobrze rozumiem używany pilot mogę bez problemu sparować z samochodem, tak żeby otwierały się drzwi, ale problem może być z immo? Odpowiedzi na powyższe pytania powinny rozwiać tę kwestię. PS: Za komentarze typu nie zabieraj się za to, nie warto, oddaj do serwisu dziękuje. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam, Przemek -
-
Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać
przemek89k odpowiedział user78 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
A co było podyktowane tym, że akurat się nie zgodziłeś? -
Czy można gdzieś tutaj znaleźć polską instrukcję dla użytkownika VW Passata B6 BlueMotion?
-
Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać
przemek89k odpowiedział user78 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Witam wszystkich jestem nowy na forum. Również dostałem informację, aby skorzystać z akcji serwisowej VW Passata B6 - silnik 1.6 TDI Przeczytałem kilka-naście stron z tego tematu i widzę, że kilka osób poddało się akcji - opinie są różne. Co radzicie - czy warto jechać do serwisu w tej sprawie, czy lepiej poczekać? Czy faktycznie odczuwalne skutki to utrata mocy samochodu? Czy wiadomo coś jak długo ta akcja będzie trwała, czy gdybym teraz się nie zdecydował i powiedzmy chciał pojechać w tej sprawie do serwisu za rok, to czy również będzie to zrealizowane za darmo?