Skocz do zawartości

przemek89k

  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O przemek89k

  • Urodziny 11.06.1989

Informacje osobiste

  • Imię
    Przemek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Polska

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.6 TDI-PD 105KM BM
  • Rok produkcji
    2010

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć, mam problem z tylnymi prawymi drzwiami w Passat B6 - gdy odblokuję drzwi centralnym zamkiem to nie chcą się otworzyć z zewnątrz, gdy naciskam klamkę. Natomiast gdy otworzę je od środka, a następnie zamknę to już otwierają się bez problemu z zewnątrz - do czasu następnego zamknięcia drzwi z pilota. Wtedy znowu muszę je otworzyć od środka... Podczas otwierania drzwi z pilota słychać odblokowywanie zamka po stronie tych drzwi - zastanawiam się co może być problemem? Czy ktoś spotkał się z tym, że po otwarciu drzwi od środka, już nie ma problemu z otwarciem ich z zewnątrz, do czasu ponownej blokady centralnym zamkiem. Gdyby to było cięgno, to chyba nie mógłbym ich w żadnym wypadku otworzyć z zewnątrz - czy mam rację?
  2. Czy w moim modelu Passat B6 1.6TDi jest zarówno katalizator i DPF, czy tylko DPF. Z tego co wiem niektórzy po wycięciu DPF'a w to miejsce ładują katalizator... Z kolei na stronie: https://moto.wp.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-jest-nowa-alternatywa-w-walce-z-tym-powszechnym-problemem-6183390295763073a jest fragment "Filtr DPF znajdziemy w samochodzie za katalizatorem.".
  3. Cześć, niecały rok temu oddałem do regeneracji filtr DPF-a, na który dostałem 1 rok gwarancji. Jakieś 2 tygodnie temu zaświeciła się kontrolka od filtra - w związku z tym próbowałem "przegonić" auto jadąc autostradą, utrzymując większe obroty i prędkość przez dłuższy czas... niestety kontrolka jak świeciła tak świeci (do dzisiaj nie zgasła). Czy mogę coś jeszcze zrobić, sprawdzić? Czy możliwe, że filtr został już zapchany - skoro tak to dlaczego nie wypalił się samodzielnie, czy warunki na zewnątrz (niska temperatura) są aż tak dużą przeszkodą? Co sądzicie o środkach dolewanych do benzyny, które mają według producenta czyścić taki filtr np. http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dodatki-do-paliwa/dpf-formula-do-czyszczenia-filtrow-czastek-stalych Planuję oddać samochód do warsztatu celem podłączenia do komputera, ale może macie podejrzenie co może być przyczyną tego stanu rzeczy?
  4. Przed chwilą rozmawiałem z jednym mechanikiem i całkowicie odradzał zaślepienie EGR - mówiąc, że będzie to ze szkodą dla filtra DPF i jeszcze bardziej będzie się zapychał. Z kolei na kanale moto doradca w serwisie YT jest mowa o tym, że EGR jest całkowicie zbędny (poza aspektem ekologicznym) i pozbycie się go będzie z pożytkiem dla silnika. Jakie jest wasze zdanie?
  5. Ok, dzięki za info - czyli DPF jedynie regeneracja. A warto zaślepiać EGR?
  6. Cześć, Passat jak w tytule (PASSAT B6 1.6TDI 105KM z 2010 roku) - kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka Check Engine, oraz ikona DPF'a co sugeruje zapchany filtr. Spadła moc samochodu, silnik przeszedł w tryb awaryjny, w związku z czym udałem się do warsztatu. W warsztacie faktycznie stwierdzili zapchanie filtra DPF - niestety nie udało się go wypalić przez podłączenie do komputera. I teraz pytanie - czy opłaca się regenerować filtr, czy może wymienić na nowy - jakie są koszta? Czy ktoś zna dobry warsztat w Katowicach/okolicach? A może całkowicie pozbyć się tego "ustrojstwa", chociaż w warsztacie powiedzieli, że po "wycięciu" może nie przejść badań technicznych. Poczytałem ostatnio sporo o zmianach przepisów i nagonce na "smog", co powoduje częstsze kontrole emisji spalin samochodowych - czy po wycięciu takiego filtra samochód nie przejdzie obowiązujących norm? W warsztacie z kolei zaproponowali zaślepienie ERG - czy w tym modelu jest to dobre wyjście? Czytałem różnorakie opinie, jedne, że po zaślepieniu ERG auto pracuje znacznie lepiej, jakby dostało "kopa", z kolei inne opinie sugerowały, że może to wpłynąć negatywnie na żywotność silnika, lub innych podzespołów - i komu tutaj wierzyć? Skoro ERG też służy jako "ekologiczny" wynalazek, to dlaczego "wycięcie" filtra DPF miałoby skutkować ewentualnymi problemami z badaniami technicznymi, natomiast zaślepienie ERG już nie? pozdrawiam,
  7. Czyli opis kodowania VCDS'em zawarty np. tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2432216.html jest do niczego i się nie sprawdzi? Dlaczego przy użyciu tego narzędzia/interfejsu według Ciebie nie jest to możliwe? Wiedzy może i nie mam, dlatego pisałem na forum, żeby ją zaczerpnąć, zwłaszcza że nowe technologie nie są mi obce - no chyba, że jest to "tajemnica" i takie gadanie ma na celu doprowadzenie do tego, żeby ktoś myślał, że we własnym zakresie nie da się tego zrobić i trzeba wyłożyć kasę komuś kto to zrobi.
  8. Dzięki za odpowiedź, o wymiana transpondera pisałem w poście. Czekam na bardziej szczegółową odpowiedź - w pierwszym poście jest trochę więcej pytań, gdyby ktoś posiadał wiedzę/chęci i chciał się podzielić będę wdzięczny.
  9. Witam, jestem posiadaczem Passata B6 (2010r) niestety z jednym pilotem - chciałbym zakupić dodatkowy pilot i spróbować go samodzielnie zakodować, proszę jednak o udzielenie kilku odpowiedzi. Czytałem kilka wątków na tym forum poświęconych kodowaniu, ale mimo wszystko mam jeszcze wątpliwości: - czy mogę kupić używany pilot z Allegro i go zakodować, aby współpracował z moim samochodem (będę mógł uruchomić silnik)? Czy takie piloty są jednorazowe i ich zakup nie ma żadnego sensu ? - rozumiem, że do samodzielnego kodowania oprócz pilota będę potrzebował interfejsu VAG - czy to będzie ok: http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i6613000433.html - a może potrzebna będzie wymiana transpondera w używanym pilocie: http://allegro.pl/transponder-can-id48-prekodowany-vw-volkswagen-i6639104293.html?reco_id=9bc0e1ee-1fde-11e8-877e-6c3be5c00ee0&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product Czy taką wymianę można zrobić we własnym zakresie tzn. czy wymaga lutowania, a może wypięcia i włożenia nowego elementu? - o ile dobrze rozumiem używany pilot mogę bez problemu sparować z samochodem, tak żeby otwierały się drzwi, ale problem może być z immo? Odpowiedzi na powyższe pytania powinny rozwiać tę kwestię. PS: Za komentarze typu nie zabieraj się za to, nie warto, oddaj do serwisu dziękuje. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam, Przemek -
  10. A co było podyktowane tym, że akurat się nie zgodziłeś?
  11. Czy można gdzieś tutaj znaleźć polską instrukcję dla użytkownika VW Passata B6 BlueMotion?
  12. Witam wszystkich jestem nowy na forum. Również dostałem informację, aby skorzystać z akcji serwisowej VW Passata B6 - silnik 1.6 TDI Przeczytałem kilka-naście stron z tego tematu i widzę, że kilka osób poddało się akcji - opinie są różne. Co radzicie - czy warto jechać do serwisu w tej sprawie, czy lepiej poczekać? Czy faktycznie odczuwalne skutki to utrata mocy samochodu? Czy wiadomo coś jak długo ta akcja będzie trwała, czy gdybym teraz się nie zdecydował i powiedzmy chciał pojechać w tej sprawie do serwisu za rok, to czy również będzie to zrealizowane za darmo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności