Skocz do zawartości

endriu11111111

  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O endriu11111111

  • Urodziny 01.01.2000

Informacje osobiste

  • Imię
    endriu
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Katowice

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Pomoc w wycenie Paska B5

    Średnia cena dla Paska z 97 roku w gazie (na Allegro) to 5,5k. Z tego co widzę pasek ma kilka wad lakierniczych. Jak znajdziesz "frajera" który będzie chciał go z tymi z tymi alumami za 6k PLN to na moje oko zrobisz dobry deal.
  2. Climatronik b5fl - błędy.

    Jako że, na wiosnę chciałbym wziąść się za wyeliminowanie w moim ALT-eku (B5FL) takich błędów: 01274 - motor pozycyjny klapy przepływu powietrza (v71) 01272 - motor pozycyjny pozycyjny środkowej klapy (v70) 01271 - motor pozycyjny klapy temperatury (v68) 00603 - motor pozycyjny klapy podłogowej/rozmrażacza (v85) .... spowodowanych prawdopodobnie błędami na serowmotorkach/silniczkach poszczególnych klap klimy, chciałbym zapytać kolegów czy ktoś ostatni przechodził taki temat i zna numery OEM dla tychże serwomotorków, tudzież posiada jakieś zrzuty z ETKA, co by wiedzieć jak usytuowane są te serwomotorki i gdzie ich szukać. Wstępnie z innych forumów dowiedziałem się, że będzie to grzebanina gdzieś w okolicach schowka: Wymiana Silniczka Regulacji Nawiewu Prawa Strona Passat B6 .... ale jak na razie mam mało konkretów, i jakby ktoś miał konkretniejsze dane, to bardzo prosze o pomoc.
  3. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Hmm... masz rację kolego. Jak wymienialiśmy pokrywę zaworów (wspomniany wyżej olej w świecach), to ten mój mechanior właśnie był ździwiony, co ten silnik taki brązowy, jakby jakiś "popalony" olej. Che, che to może Castrol . Widzę z tymi normami to jakieś jaja, i czasem 10W40 spełnia normy, a czasem jednak nie spełnia: PLATINUM SEMISYNTHETIC 10W-40 http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/produkt.aspx?produkt=PLATINUM_SEMISYNTHETIC_10W-40.aspx "[...] Normy, aprobaty, specyfikacje MB-Approval 229.1 VW Standard 501 01 VW Standard 505 00 [...]". Ech diabli wiedzą co o tym sądzić .....
  4. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Kolego wojtf23. Z tego co piszą volkwagen'owska norma oleju dla ALT-eka to: Wymiana oleju i filtrów 2.0 ALT http://a4-klub.pl/index.php?/topic/300388-wymiana-oleju-i-filtrow-20-alt/&do=findComment&comment=4277368 "[...] W naszych ALT obowiązuje norma 502.00 i tego powinniśmy się trzymać.[...]". A 502.00 to: Normy olejowe dla silników Volkswagena http://www.ekonaft.com.pl/firma/informacje-porady/62-normy-vw "[...] VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach. [...]" czyli ...: Jaki olej wybrać do Skody? http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/85 "[...] silniki benzynowe VW 501 01,VW 502 00, VW 504 00 preferowany Castrol Magnatec 5W40 dobry Castrol Magnatec 10w40". .... albo 5w40 albo 10w40, czyli dokładnie to co powiedział mi gość w Intercarsie. Kupowanie jakiegoś oleju za 120 zeta albo za 200 to chyba zbędny wydatek, gdy taki sam dostępny jest za 50 zeta. No chyba że jest jakaś inna norma dla ALT-eka i to co mówią na forum audika jest nieprawdą.
  5. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Wiesz kolego wojtf23 skłaniałbym się jednak ku remontowi, a w szczególności wymianie pierścieni i uszczelniaczy. Jeden z tych moich cholernie doświadczonych mechaniorów, mówi mi, że często przy remontach ludzie robią błąd tego typu, że wymieniają pierścienie, nie wymieniając uszczelniaczy zaworowych (lub odwrotnie). Wtedy - mi mówi ten mechanior - dochodzi do tego, wymieniona część dobrze trzyma, a na nie wymienioną idzie cała WIĘKSZA kompresja i i dochodzi do jeszcze większego rozszczelnienia niewymienionych podzespołów. Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie byłby to taki jakiś ogromny koszt, i w 1500 PLN powinienem się spokojnie zamknąć, i gdyby mi ten ALT-ek do wiosny cały czas olej podbierał, to bym sie chyba na ten remoncik zdecydował (póki co nie gadałem jeszcze o tym z tymi moimi mechaniorami więc mogę się mylić co do kosztów). Co do zaś oleju, to kompletnie nie wiem z czego miało by wynikać, że miałby to być silnik "wysokotemperaturowy". Jeżdżąc Golfiaczem, 110 km/h osiągam tak gdzieś przy 3000/3200 obrotów...: http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_licznik-vw-golf-bora-14738932.jpg a w tym passaciku przy 3000/3200 obrotów osiągam ... 130 km/h i jest to taka "spokojna" prędkość przy której passacik sobie "pyrka" i jedzie jak po sznurze (Golfiaczem już przy takiej prędkości zaczynało "telepać"). http://i.imged.pl/licznik-audi-a4-b6-2-0-alt-malysz-europa-3871866303.jpg Prędkość 130 rozwijam właściwie tylko na autostradzie raczej rzadkawo, więc jeżdżę się tak mniej więcej 60-80, więc nie wiem skąd miała by się brać ta "wysokotemperaturowość", bo wydaje mi się, że raczej nie z obrotów. Póki co dokupię i wymienię sobie ten zawór trójdrożny i do wiosny pojeżdżę, zobaczymy czy coś się zmieni.
  6. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Kolego wojtf23 nie wiem jak to dokłądnie jest z tym moim golfem AKL, ale pisze ci jak jest, i jak było. Nie wiem, nie miałem z tym silnikiem nigdy problemu, poza tym że tak gdzieś co 3,4 miechy trzeba dolać trochę oleju. Kiedyś lałem w im 5w50, ale taki stary mechanior który od 50 lat jest szoferem/mechanikiem mi powiedział, że to kompletnie nie ma sensu ze względu na koszta bo w zupełności wystarczy w nim 10w40, i tak robię od paru lat i nic się nie dzieje. Nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami, przejechałem na nim 100k a silnik ma 300k przejechane. Nie znam kolego dobrze jeszcze ALT-ka, różne cuda o nim słyszałem. O odmach w szczególności. Niemniej powiem podchodz edo tych rewelacji trochę sceptycznie, i wszsytcy najlepsi mechanicy jakich znam mówią, że pobór oleju w tym silniku będzie pochodził raczej od startych pierścieni, i stwardziałych uszczelaniczy, i jak chce pobawić się w zmniejszenie poboru oleju na serio, to od tego musiałbym zacząć. Co do zaś olejów, to wszyscy najlepsi i najbardziej doświadczeni mechanicy mówią jednym głosem, że z tym doborem oleju to takie zasady obowiązują: 1) jeżeli kupujesz nowe auto to wal do niego najlepszy olej jaki masz pełny syntetyk 5w50 (no chyba że producent zaleca półsyntetyk 10w, albo minerał 15w) 2) jeżeli twoje auto na tym syntetyku po przejechaniu 300-400k km zaczyna podbierać olej, przejdź na pólsyntetyk 10w-x. Pólsyntetyk względem syntetyka jest gęstszy, i ta gestość dodatkowo uszczelni ci w pewnym sensie silnik i powinien zyskać trochę na kompresji, i samochód powinien zmniejszyć branie tego oleju. 3) jeżeli jeździsz na pólsyntetyku (gęstszy) to NIGDY nie zamieniaj go na pełny syntetyk (rzadszy), bo sobie porozszczelniasz tylko pierścienie i narobisz prawdziwego kłopotu. Tych zasad się trzymam i póki co jakoś to idzie w dobrym kierunku nie najgorzej. Co do zaś wysokotemperaturowści ALT-ków, nie wiem co o tym sądzić, być może jest coś na rzeczy, ale na razie jestem co do tego sceptyczny. Osatnio jak byłem w Intercarsie i pytałem o olej do tego silnika, gościu długo sie zastanawiał wspominając coś a normach olejowych do tego silnika, na mmoje wspomnienie że może by wziąść 5w50, gadał że taki olej to raczej do motocykli (gdzie wał wiruje dużo szvbciej) po czym zapodał mi jakiś bodjaże Moblil1 za 120 zeta. Jak go kupowąłem to sobie nie sprawdziłęm parametrów, i sie dopiero w domu pokapowałem, że to jest Moblil1 ale o parametrach .... 10w40. Jak to zabaczyłem szybko oddałem ten olej i kupiłem 10w40 z biedrony, bo nię lubię tracić kasy na pierdoły. Zobaczymy jak to pójdzie, póki co przygotowany jestem nawet na najgorsze, wymianą pierścieni+uszczelniaczy zaworowych, a nawet na podmianę silnika gdyby tego szlag trafił. Gdyby taka sytuacja miała na stąpic to podmienie sabie od razu tarcze szprzęgłową i podmienie dwumasę na sztywne koło przy okazji. Póki co na razie od trzech tygodni jest cisza tfu.tfu.
  7. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Ja sobie jeszcze to: http://fs5.directupload.net/images/151102/3mq3mzi5.jpg http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/ ...wymienię, zobaczymy czy coś się zmieni, ale wydaje mi się, że niewiele. Wydaje mi się że można by wymienić uszczelaniacze i pierścienie, ale na razie auto musi z 50k km zrobić, żeby się trochę zwróciło. Mam taki plan, że większe inwestycje poczynię jak przy wymianie następnego paska rozrządu, a że ledwie co dopiero założyłem nowy, to wydaje mi się, że temat ruszę za jakieś 80k km ..... Wtedy robiłbym kompleksówkę z wymianą sprzęgła (i podmianą dwumasy na koło sztywne), tak że temat ruszę może za jakieś 6 lat .
  8. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Ja miałem na początek również problem z olejem w świecach (uszczelka pod pokrywą zaworów). Oczywiście odmę też miałem uwaloną, czytałem o tym kroćcu trójdrożnym, że warto go wymienić.
  9. woda w bagażniku

    http://forum.vw-passat.pl/threads/149544-Woda-we-wn%C4%99trzu-B5FL-brak-pomys%C5%82%C3%B3w-(?p=2411716&viewfull=1#post2411716
  10. Proszę: http://images83.fotosik.pl/191/868e67dbd72d23b0.png http://images82.fotosik.pl/192/e9c82c1285ad67d1.png
  11. Problem z płynem chłodzącym - znika

    Mam ten silnik (ALT)/pojazd od dwóch miesięcy, i tak na pierwszy rzut oka, to wydaje mi się, że problem jest w strasznie czułym czujniku oleju. Jeżdżę od 5 lat zagazowanym 100 konnym golfem (AKL) 300 km przejechane i żre mi się wydaje olej tak samo jak ALT, z tym, czujnik nie zaświeca się o byle gówno. Mało to razy było tak, że na bagnecie nie było ani kropli oleju, a kontrolka się nie świeciła. W ALT-ku kontrolka świeci się właściwie gdy poziom oleju jest normalny a oleju tylko lekko ubędzie, i stąd wg mnie ludzie są mocno przewrażliwieni. W AKL-u dolewałem tak po 2 litry na pół roku. Tutaj (ALT) dolewałem już ze dwa razy po pół litra (2 miesiące jazdy). Gdyby to podliczyć to pewnie wyjdzie na to samo, z tym, że AKL w ogóle przez te 5 lat ani razu mi nie zapiszczał o olej. Odnośnie spalania to AKL jakbym nie jeździł palił mi 9-9,5 litra gazu, a ALT pali 11 w mieście, a 9 w trasie. Ale komfort jazdy nieporównywalny, Paskiem się płynie po drodze, a 130 to dla niego idealna prędkość na autostradzie (podczas gdy Golfem powyżej 110 to już czuć było, że nie jest to dla niego prędkość komfortowa). Co do oleju to też myślałem o lepszych parametrach typu 10w50, 10w60, ale jak mam zapłacić w lidlu za 5 litrów pólsyntetyka 10w40 40 zeta, a za 10w60 ze 200 PLN to mam to w dupie i leje póki co zwykły. Oczywiście zależność jest taka, że jak zapie...dalasz to ci żre olej, a jak jeździsz spokojnie to jest spokój.
  12. Silnik 2.3 V5 170km

    Nie to żebym się czepiał, albo był na kupnie, ale średnia cena dla takiego dieselka z 99 roku to 7k PLN. Żeby go sprzedać pewnie trzeba będzie z 500 PLN opuścić .
  13. Problem z płynem chłodzącym - znika

    A jaki kolega teraz leje ?.
  14. Analiza logów 1.8T ANB

    Wg mnie w sterowniku LPG źle ustawione mnożniki mieszanki, zbyt uboga mieszanka: http://forum.skodaclub.pl/roomster/b-d-p-16555-zbyt-uboga-mieszanka-t10688.html
  15. Woda we wnętrzu B5FL, brak pomysłów :(

    Ostatnio na TVN Turbo widziałem fajny patent na wszelakie nieszczelności w samochodach. Otóż widziałem taki odcinek, w którym remontowali starszego Smarta z nieszczelnościami... Wymarzony Smart http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/wymarzony-smart,166750.html ... i aby je wychwycić Adam Klimek ... odpalał we wnętrzu pojazdu racę z dymem używanym w dyskotekach. Gaz bezwonny, a pięknie pokazuje gdzie sa nieszczelności.
×